De Wever verdedigt niet alle Vlamingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

25 nov 2019, 16:50

De Wever geeft aan dat de N-VA die de belangen moet verdedigen van de Vlamingen die werken, sparen en ondernemen, niet meer op één lijn zit met de Open VLD.

Bron : VTM nieuws 13u

Je zal maar een Vlaming zijn die niet werkt, geen spaargeld heeft of die geen bedrijf bezit!
Wat met de gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen, ...?
Laatst gewijzigd door dejules op 25 nov 2019, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 nov 2019, 17:09

Je zal maar een Vlaming zijn die niet werkt, geen spaargeld heeft of die geen bedrijf bezit!
Dan behoor je gewoon niet tot de doelgroep van de n.v.A :roll:
Wat met de gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen, ...?
Die moeten maar zien te overleven ... 't OCMW heeft (voorlopig) geld genoeg 8O 8O

Ten laatste in 2024 komt de afrekening :mrgreen: Bij de volgende verkiezingen zullen ook de twee-verdieners ingezien hebben dat zij gewoon kiesvee waren :mrgreen:
dejules

25 nov 2019, 20:58

In Ter Zake zei de jonge De Croo bijna hetzelfde als De Wever nl wij moeten bezig zijn met de belangen van de BELGEN die werken EN GEWERKT HEBBEN en ondernemers.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

26 nov 2019, 02:08

De sluwe PS met Magnette op kop neemt de domme Vlamingen voor de zoveelste keer te grazen. :lol: :lol: :lol:
Ice

26 nov 2019, 09:10

petrol schreef:
26 nov 2019, 02:08
De sluwe PS met Magnette op kop neemt de domme Vlamingen voor de zoveelste keer te grazen. :lol: :lol: :lol:
Je bedoelt dat de partijen die zogenaamd de Vlamingen vertegenwoordigen weer op de knieën zullen gaan liggen voor een postje?
Franstalige politici trekken federaal aan één koord tegen de Vlamingen voor hun centjes en (pseudo-)Vlaamse politici vliegen elkaar intussen onderling in de haren...die zijn te druk met in de media modder naar elkaar en naar magnette te gooien.
Vlamingen hebben geen politieke vertegenwoordiging.

De mogelijkheid van federaal Paars-groen met cd&v noopte bdw om weer calimero te spelen voor de camera na weken van stilzwijgen...hij beweerde oa dat magnette weigert te onderhandelen met nva..
Dat circus mag stilaan stoppen zodat vetbetaalde politici kunnen beginnen waarvoor ze betaald worden: het land besturen, proberen toch, want ze bakken er niks van.. :x

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

26 nov 2019, 10:53

Ice schreef:
26 nov 2019, 09:10

Franstalige politici trekken federaal aan één koord tegen de Vlamingen voor hun centjes en (pseudo-)Vlaamse politici vliegen elkaar intussen onderling in de haren...die zijn te druk met in de media modder naar elkaar en naar magnette te gooien.
Vlamingen hebben geen politieke vertegenwoordiging.
Dit is inderdaad de kern van de zaak. Franstalige politici handelen niet onder het motto "Eigen volk eerst" ; neen, hun motto is "Eigen volk tout court." Weliswaar zijn er strubbelingen tussen de Franstalige partijen onderling maar ze zijn telkens bereid die naar de achtergrond te duwen wanneer het er op aankomt om Vlaamse centen via de Belgische staatsruif binnen te halen. Oud- hoofdredacteur van HLN, Luk Van Der Kelen schreef ooit : "De Walen zijn het enige volk ter wereld dat geen onafhankelijkheid wenst". Wat geldt voor Jupiler en de supporters, geldt hier ook : "Walen weten waarom".

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 nov 2019, 11:50

dejules schreef:
25 nov 2019, 16:50
De Wever geeft aan dat de N-VA die de belangen moet verdedigen van de Vlamingen die werken, sparen en ondernemen, niet meer op één lijn zit met de Open VLD.

Bron : VTM nieuws 13u

Je zal maar een Vlaming zijn die niet werkt, geen spaargeld heeft of die geen bedrijf bezit!
Wat met de gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen, ...?
Die stemmen best voor een andere partij zeker?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 nov 2019, 12:04

En daarom zullen ze wel vertegenwoordigd zijn in de nieuwe regering :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ice

26 nov 2019, 12:09

figaretto schreef:
26 nov 2019, 10:53
Ice schreef:
26 nov 2019, 09:10

Franstalige politici trekken federaal aan één koord tegen de Vlamingen voor hun centjes en (pseudo-)Vlaamse politici vliegen elkaar intussen onderling in de haren...die zijn te druk met in de media modder naar elkaar en naar magnette te gooien.
Vlamingen hebben geen politieke vertegenwoordiging.
Dit is inderdaad de kern van de zaak. Franstalige politici handelen niet onder het motto "Eigen volk eerst" ; neen, hun motto is "Eigen volk tout court." Weliswaar zijn er strubbelingen tussen de Franstalige partijen onderling maar ze zijn telkens bereid die naar de achtergrond te duwen wanneer het er op aankomt om Vlaamse centen via de Belgische staatsruif binnen te halen. Oud- hoofdredacteur van HLN, Luk Van Der Kelen schreef ooit : "De Walen zijn het enige volk ter wereld dat geen onafhankelijkheid wenst". Wat geldt voor Jupiler en de supporters, geldt hier ook : "Walen weten waarom".
Franstalige politici slagen er ook in om verdeeldheid te zaaien onder Vlamingen door het uitbuiten van de jaloezie van vlaamse werknemers zonder bedrijfs/salariswagens.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~aa8e6826/

Federale en franstalige politici hebben immers géén bevoegdheid over de mobiliteit van Vlaanderen, dat is voor de vlaamse regering maar uit jaloezie op bedrijfs-/salariswagens trappen domme vlamingen in de val van magnette om verdeeldheid te zaaien tussen vlamingen.
Een totaal onzinnige discussie dus... :roll:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 nov 2019, 14:34

Ice schreef:
26 nov 2019, 12:09
figaretto schreef:
26 nov 2019, 10:53
Ice schreef:
26 nov 2019, 09:10

Franstalige politici trekken federaal aan één koord tegen de Vlamingen voor hun centjes en (pseudo-)Vlaamse politici vliegen elkaar intussen onderling in de haren...die zijn te druk met in de media modder naar elkaar en naar magnette te gooien.
Vlamingen hebben geen politieke vertegenwoordiging.
Dit is inderdaad de kern van de zaak. Franstalige politici handelen niet onder het motto "Eigen volk eerst" ; neen, hun motto is "Eigen volk tout court." Weliswaar zijn er strubbelingen tussen de Franstalige partijen onderling maar ze zijn telkens bereid die naar de achtergrond te duwen wanneer het er op aankomt om Vlaamse centen via de Belgische staatsruif binnen te halen. Oud- hoofdredacteur van HLN, Luk Van Der Kelen schreef ooit : "De Walen zijn het enige volk ter wereld dat geen onafhankelijkheid wenst". Wat geldt voor Jupiler en de supporters, geldt hier ook : "Walen weten waarom".
Franstalige politici slagen er ook in om verdeeldheid te zaaien onder Vlamingen door het uitbuiten van de jaloezie van vlaamse werknemers zonder bedrijfs/salariswagens.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~aa8e6826/

Federale en franstalige politici hebben immers géén bevoegdheid over de mobiliteit van Vlaanderen, dat is voor de vlaamse regering maar uit jaloezie op bedrijfs-/salariswagens trappen domme vlamingen in de val van magnette om verdeeldheid te zaaien tussen vlamingen.
Een totaal onzinnige discussie dus... :roll:
De salariswagen als loon(voordeel) lijkt mij een fiscale aangelegenheid, geen mobiliteitsissue, die volgens mij wel op federaal niveau wordt bepaald.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

26 nov 2019, 15:08

Uit de reacties van Lars en ICE (verdeelde meningen) kan men alleen maar afleiden dat het Belgisch systeem zodanig veel overlappende bevoegdheden kent, dat geen normaal mens daar nog aan uit geraakt. Bijna alle voorstellen of beslissingen komen in communautair vaarwater. Over een logische oplossing hiervoor mag men echter niet praten vanwege onze Waalse buren. Maar dat schreef ik hierboven al.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

26 nov 2019, 16:09

dejules schreef:
25 nov 2019, 16:50
De Wever geeft aan dat de N-VA die de belangen moet verdedigen van de Vlamingen die werken, sparen en ondernemen, niet meer op één lijn zit met de Open VLD.

Bron : VTM nieuws 13u

Je zal maar een Vlaming zijn die niet werkt, geen spaargeld heeft of die geen bedrijf bezit!
Wat met de gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen, ...?
Inderdaad, wie denk je die je pensioen betaald .... de werkende, en deze die ondernemen.
Wie denk je die de zieken, gehandicapten,werklozen betaald ?
Toch niet een verziekt RSZ die verlieslatend is en steeds moet bijtanken uit de zak van de belastingbetaler.

Maar wees blij, de volgend federale regering zal wel tegemoet komen aan al je eisen met medewerking van de vlaamse collaborateurs. Is dit niet simpel?

Een land die virtueel failliet is en nog zwaaien met geleend geld.
Een land die in alles en nog wat de medaille haalt.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

26 nov 2019, 16:16

dejules schreef:
25 nov 2019, 20:58
In Ter Zake zei de jonge De Croo bijna hetzelfde als De Wever nl wij moeten bezig zijn met de belangen van de BELGEN die werken EN GEWERKT HEBBEN en ondernemers.
Decroo is eigen belang eerst en iemand die meeheult met de meute en aast op een titeltje net als zijn vader.

Gans de OVLD tout-court is een bloedzuiger die aan je vel kleeft totdat er niets meer te verdienen valt.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
Ice

26 nov 2019, 17:37

freemate schreef:
26 nov 2019, 16:09
Inderdaad, wie denk je die je pensioen betaald .... de werkende, en deze die ondernemen.
Wie denk je die de zieken, gehandicapten,werklozen betaald ?

Toch niet een verziekt RSZ die verlieslatend is en steeds moet bijtanken uit de zak van de belastingbetaler.

Maar wees blij, de volgend federale regering zal wel tegemoet komen aan al je eisen met medewerking van de vlaamse collaborateurs. Is dit niet simpel?

Een land die virtueel failliet is en nog zwaaien met geleend geld.
Een land die in alles en nog wat de medaille haalt.
Het klopt níet dat de werkenden nu ons pensioen betalen...of wáar hebben wíj 45 jaar belastingen en SZ bijdragen voor betaald, denk je?
Toch ook voor ons pensioen of niet?? :roll:

Nog steeds probeert de politiek hun verkwisting door wanbeleid van ónze miljarden belastingen (dat wij bijdroegen voor ons pensioen/zorg/werkloosheid/SZ!) af te schuiven door ons te willen wijsmaken dat wie nu werkt moet opdraaien voor ons pensioen en uitkeringen allerhande, sociale zekerheden, dat ZIJ al hebben geïnd maar verkwanseld en uitgedeeld.

Hetzelfde voor zieken, gehandicapten en werklozen: daarvoor dienden de miljarden die zij en wij decennia lang afdroegen aan het SZ systeem dat door politiek wanbeleid nu onder druk staat en verziekt is.
Werkenden uitspelen tegen gepensioneerden, zieken en werklozen, het aloude heers en verdeel, telkens weer terwijl de politiek zélf de schuldige is.

Wát hebben politieke partijen en regeringén met al dat geld gedaan dat ze in bewaring kregen?
Níet de staatsschuld mee betaald, níet de pensioenen, zorg en uitkeringen mee betaald...dus wáár is al dat geld gebleven als het niet beheerd en niet besteed werd waarvoor het geïnd werd?!
Ik denk dat we allemaal weten waar het dan wél gebleven is? :x
Wálgelijk dat de politiek dan nog naar de bevolking durft te wijzen voor haar eigen, misdadige wanbeleid.
Ice

26 nov 2019, 18:07

Lars schreef:
26 nov 2019, 14:34
De salariswagen als loon(voordeel) lijkt mij een fiscale aangelegenheid, geen mobiliteitsissue, die volgens mij wel op federaal niveau wordt bepaald.
Strikt genomen behoort de onderhandeling voor loonpakket met of zonder bedrijfs-/salariswagen enkel tussen werkgéver en werknémer met een rechtsgeldig arbeidscontract en CAO-voorwaarden per sector....daarmee heeft de wetgever zich verder niet te bemoeien.

Het fiscale voordeel door aftrek is overigens enkel voor de werkgéver, geen werknemer kan zijn bedrijfswagen of salariswagen fiscaal inbrengen.
Dát fiscale voordeel werd federaal beslist zodat werkgevers voordeel kregen én tegelijk minder loon zouden moeten uitkeren, 2x winst dus én ook nog voor de roverheid: later minder pensioen uitkeren door het lagere loon.

Met de zesde staatshervorming en meer autonomie is mobiliteit wel degelijk een Vlaamse bevoegdheid geworden of zit een vlaamse minister voor mobiliteit er dan voor spek en bonen bij misschien?
Wel hebben ze ook weer voor mobiliteit 'vergeten' om federaal budget mee over te hevelen zodat ze daarvoor ook nog maar eens de Vlaamse belastingbetaler komen bestelen.
Natuurlijk zijn bedrijfswagens of salariswagens, (élk vervoer?) onlosmakelijk verbonden met "mobiliteit" maar heeft met de (federale) fiscaliteit bitter weinig te maken tenzij als voordeel voor de werkgevers.