W-Vlaamse bedrijven kunnen begin 2020 Marokkaanse werknemers aanwerven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

05 dec 2019, 10:22

Geene schrik, Juleke zal wel een nieuwe topic openen om het vuurtje weer op te stoken.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

06 dec 2019, 10:23

Wat ik me afvraag is wat een buitenlands diploma voor echte waarde heeft tov hier. Als ge ziet dat ze voor een rijbewijs even naar het thuisland gaan, en het hier dan laten veranderen in een Europees, heb ik daar bedenkingen bij. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de werkvloer de beste leerschool is.

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

08 dec 2019, 19:05

Kortom, meer meer meer ipv minder minder minder minder
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!
Ice

09 dec 2019, 12:03

berretz schreef:
06 dec 2019, 10:23
Wat ik me afvraag is wat een buitenlands diploma voor echte waarde heeft tov hier. Als ge ziet dat ze voor een rijbewijs even naar het thuisland gaan, en het hier dan laten veranderen in een Europees, heb ik daar bedenkingen bij. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de werkvloer de beste leerschool is.
Bedenkingen?
Welke waarde kan een buitenlands diploma hebben als het niveau van onderwijs in het buitenland niet kan (kón, want de politiek heeft dat verlaagd nét omdat migranten ons niveau niet aankunnen) tippen aan ons niveau?
Behalve discriminatie krijg je dan nog een hoop buitenlandse, onbekwame knoeiers die geen vakkennis maar wel een diploma bezitten.

Het rijbewijs van hetzelfde: geen zinnig mens kan beweren dat de tegenwoordige chaos in het verkeer geen verband houdt met onwetendheid over de Bélgische verkeersregels.
De verkeersregels zijn overigens in elk land, zelfs élk europees land, verschillend.

Iemand met een rijbewijs uit turkije kent enkel de verkeersregels van turkije maar hoeft geen examen af te leggen om in belgië rond te toeren?
Vraag eens aan de politiekers waarom niet? :x

Een Belg mag de baan niet op zonder geldig rijbewijs, behaald door dure en strenge, theoretische en praktische examens over de kennis van onze verkeerscode maar analfabete immigranten mogen hun rijbewijs met kennis over verkeersregels in sjakkamakka ruilen voor een europees rijbewijs nog wel, waarvan ze geen enkele regel hoeven te kennen om het verkeer in héél europa onveilig te maken.
Maar de toename aan ongevallen en verkeersdoden zijn dan wél te wijten aan...snelheid van de werkende autochtoon en natuurlijk twee pintjes alcohol achter het stuur? :roll: