Vlaams onderwijs is een drama

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 dec 2019, 11:27

Fred1950 schreef:
En dat "die van ons" het niet meer zo goed doen komt ook al door die bruintjes die hun IQ naar beneden halen. :roll: :roll:
Als de lat in het onderwijs zodanig laag gelegd wordt zodat uw lieverdjes geen moeite meer hebben om te kunnen volgen dan heeft dat inderdaad ook invloed op de anderen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 dec 2019, 11:55

Dicksy schreef:
05 dec 2019, 11:27
Fred1950 schreef:
En dat "die van ons" het niet meer zo goed doen komt ook al door die bruintjes die hun IQ naar beneden halen. :roll: :roll:
Als de lat in het onderwijs zodanig laag gelegd wordt zodat uw lieverdjes geen moeite meer hebben om te kunnen volgen dan heeft dat inderdaad ook invloed op de anderen.
Ja, en die anderen krijgen dan moeite om zichzelf eens te verrijken door een boek over wiskunde, wetenschappen of grammatica uit een bibliotheek te lenen omdat hun Smartphone nooit stil staat.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 dec 2019, 12:19

Fred1950 s hreef:
Ja, en die anderen krijgen dan moeite om zichzelf eens te verrijken door een boek over wiskunde, wetenschappen of grammatica uit een bibliotheek te lenen omdat hun Smartphone nooit stil staat.
Gaat gij een boek over wiskunde of grammatica lenen in de bibliotheek als ge niet eens weet wat wiskunde of grammatica is omdat het u nooit werd bijgebracht op school? De grondbeginselen van wiskunde of grammatica nooit geleerd en achterwege gelaten omdat men het niet in de hoofden van uw lieverdjes ingeprent kon krijgen? En dus heeft het principe om de lat lager te leggen om uw lieverdjes mee over de streep te trekken wel degelijk invloed op het IQ van de anderen, zij worden namelijk beknot in hun ontwikkeling.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 dec 2019, 16:21

Test gedaan klopt met wat ik studeerde en als werk deed
Van de hoge slaagkans interesseerde me niks
Leek mij t.o.v het examen in 68 bij de militaire school polytechniek eenvoudiger Voor wiskunde zelfs dubbele integraalvergelijkingen.Kan niet begrijpen dat men 16.5/20 gemiddeld haalt bij de meeste vakken na 50 jaar.
Wiskunde was wel zoals te verwachten een ramp Chemie en fysica vielen goed mee daar ik in de opleidingen van de nieuwelingen dat veel gebruikte; Erbarmelijk niveau tegenwoordig. Taal was perfect 19/20 Dus zit daar de knoop. Was maar één woord dat ik niet kon thuisbrengen; zou die wekelijkse boek dan zolang nawerken.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

06 dec 2019, 17:10

voorn schreef:
05 dec 2019, 16:21
Test gedaan klopt met wat ik studeerde en als werk deed
Van de hoge slaagkans interesseerde me niks
Leek mij t.o.v het examen in 68 bij de militaire school polytechniek eenvoudiger Voor wiskunde zelfs dubbele integraalvergelijkingen.Kan niet begrijpen dat men 16.5/20 gemiddeld haalt bij de meeste vakken na 50 jaar.
Wiskunde was wel zoals te verwachten een ramp Chemie en fysica vielen goed mee daar ik in de opleidingen van de nieuwelingen dat veel gebruikte; Erbarmelijk niveau tegenwoordig. Taal was perfect 19/20 Dus zit daar de knoop. Was maar één woord dat ik niet kon thuisbrengen; zou die wekelijkse boek dan zolang nawerken.
Ik denk dat er hier nogal wat met spek geschoten over de kennis van "vroeger". Ik heb persoonlijk Latijn-Wiskunde gedaan en het aandeel analyse was in zoverre ik mij herinner zeer beperkt. In het toelatingsexamen van de militaire school waar er gegoocheld zou geworden zijn met dubbel integralen...........Ik sta verstomd en ben diep ontgoocheld door de teloorgang van talent in de ambtenarij dat de wereld niks heeft opgebracht. Ik heb ook les gevolgd met de kandidaat officieren van de luchtmacht in het hoger onderwijs, maar ik heb nooit iets gemerkt van hun uitzonderlijke prestaties in de wiskundige analyse, integendeel, voor velen was het te hoog gegrepen en zij verloren letterlijk hun strepen. :D :D :D

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

06 dec 2019, 18:06

Ik heb A2 elektronica gedaan , wiskunde werd daar volledig in de praktijk gebracht natuurlijk; laatste jaar pas integralen. Ik wou A1 volgen maar ben overgegaan op filosofie.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

06 dec 2019, 18:10

twistenopdemaan schreef:
06 dec 2019, 18:06
Ik heb A2 elektronica gedaan , wiskunde werd daar volledig in de praktijk gebracht natuurlijk; laatste jaar pas integralen. Ik wou A1 volgen maar ben overgegaan op filosofie.
edit
Laatst gewijzigd door Lars op 06 dec 2019, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

06 dec 2019, 18:42

Lars schreef:
06 dec 2019, 18:10
twistenopdemaan schreef:
06 dec 2019, 18:06
Ik heb A2 elektronica gedaan , wiskunde werd daar volledig in de praktijk gebracht natuurlijk; laatste jaar pas integralen. Ik wou A1 volgen maar ben overgegaan op filosofie.
edit

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

07 dec 2019, 08:40

Vraag ingangsexamen polytechnische militaireschool officieren

Zet een kubusvormige doos met afmeting A tegen een muur.
Plaats tegen de doos een ladder met afmeting F
Maak nu een formule om de hoogte L1 en L2 te berekenen
Veel plezier kannibaal En ge weet al dat je moet zoeken met integraalwiskunde en dat al de rest dood loopt.
Op het werk heeft ooit een doctoraat in de wiskunde het gevonden.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

07 dec 2019, 10:18

voorn schreef:
07 dec 2019, 08:40
Vraag ingangsexamen polytechnische militaireschool officieren

Zet een kubusvormige doos met afmeting A tegen een muur.
Plaats tegen de doos een ladder met afmeting F
Maak nu een formule om de hoogte L1 en L2 te berekenen
Veel plezier kannibaal
Op het werk heeft ooit een doctoraat in de wiskunde het gevonden.
Ik heb ooit in de KMS een voortgezette opleiding moeten volgen.
Op een bepaald moment ging het over de officierenopleiding, het curriculum aan de KMS, oude anekdotes...
Ik en nog een andere niet-KMS'er wisten niet waarover het ging.
Toen de lesgever zich afvroeg of wij niet van de KMS kwamen, heb ik geantwoord:
"Neen, wij komen van een echte universiteit..."

Die koppen, dat was geld waard. :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

07 dec 2019, 10:41

Er is wel een groot verschil in de opleiding "Alle Wapens" vroeger een licentie en de afdeling Polytechniek
Burgerlijk Ingenieur. Master. Er bestaat ook een Bachelor ingenieurswetenschappen.
De Extra wiskunde proef is voor de master opleiding.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

07 dec 2019, 11:22

voorn schreef:
07 dec 2019, 08:40
Vraag ingangsexamen polytechnische militaireschool officieren

Zet een kubusvormige doos met afmeting A tegen een muur.
Plaats tegen de doos een ladder met afmeting F
Maak nu een formule om de hoogte L1 en L2 te berekenen
Veel plezier kannibaal En ge weet al dat je moet zoeken met integraalwiskunde en dat al de rest dood loopt.
Op het werk heeft ooit een doctoraat in de wiskunde het gevonden.
Ge vergeet er hier bij te vertellen dat de ladder de muur en de bovenkant van de doos moet raken. Differentialen en integralen ? Nee hoor, je hebt alleen een paar formules uit de driehoeksmeting nodig ( berekening van de oppervlakte van rechthoekige driehoeken en de stelling van Pythagoras ) om tot twee vergelijkingen te komen met twee onbekenden, en die kan je dan oplossen. Pure ASO wiskunde ( of hogere humaniora of gelijkwaardig , etc .... )

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

07 dec 2019, 11:35

[quote=voorn post_i
Veel plezier kannibaal En ge weet al dat je moet zoeken met integraalwiskunde en dat al de rest dood loopt
[/quote]
Ge moogt eens proberen zoals wij
zonder integraal wiskunde

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

07 dec 2019, 11:40

voorn schreef:
07 dec 2019, 10:41
Er is wel een groot verschil in de opleiding "Alle Wapens" vroeger een licentie en de afdeling Polytechniek
Burgerlijk Ingenieur. Master. Er bestaat ook een Bachelor ingenieurswetenschappen.
De Extra wiskunde proef is voor de master opleiding.
Licentiaat is de oude benaming voor een master.
Uiteraard is er een (academische) bachelor ingenieurswetenschappen, dat heb je namelijk nodig om aan je master te beginnen.
Laatst gewijzigd door Lars op 07 dec 2019, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

07 dec 2019, 11:40

Lars schreef:
07 dec 2019, 11:40
voorn schreef:
07 dec 2019, 10:41
Er is wel een groot verschil in de opleiding "Alle Wapens" vroeger een licentie en de afdeling Polytechniek
Burgerlijk Ingenieur. Master. Er bestaat ook een Bachelor ingenieurswetenschappen.
De Extra wiskunde proef is voor de master opleiding.
2x