A, de stad van De Wever

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

03 dec 2019, 12:15

Hoe zou de N-VA reageren moesten er onder een PS-burgemeester in Charleroi zowat elke dag granaten tot ontploffing gebracht worden of 's nachts met kalashnikovs geschoten worden? Ik herhaal: intussen zowat elke dag. Dat vraag ik me dus af.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 dec 2019, 13:05

dejules schreef:
Hoe zou de N-VA reageren moesten er onder een PS-burgemeester in Charleroi zowat elke dag granaten tot ontploffing gebracht worden of 's nachts met kalashnikovs geschoten worden? Ik herhaal: intussen zowat elke dag. Dat vraag ik me dus af.
Heeft de burgemeester van Charleroi (Magnette) dan gereageerd op de gebeurtenis die zich Antwerpen voordoen?
dejules

03 dec 2019, 13:29

Dicksy schreef:
03 dec 2019, 13:05

Heeft de burgemeester van Charleroi (Magnette) dan gereageerd op de gebeurtenis die zich Antwerpen voordoen?
Mijnheer Magnette heeft Karina De Wever jarenlang de hand boven het hoofd gehouden toen zij zich voor de VDAB in de Ardense bossen is gaan verschuilen. U zult Mijnheer De Wever geen slecht woord horen zeggen over Mijnheer Magnette.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 dec 2019, 18:46

BDW of de NVA trekt zich van die toestand in Antwerpen nog niks aan, wat zouden ze zich inlaten met Charleroi, gelijk welke burgemeester dan ook.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 dec 2019, 19:19

Daar is ons ventje terug met de zus van De Wever... Is lang geleden. Sukkel! Trouwens de VDAB heeft in Wallonië niets te zeggen , nooit gehoord van de Forem zeker? Waarom zou je, wanneer heb je voor het laatst iets gepresteerd? Ben jij verantwoordelijk voor wat je zus of broer uitspookt Dejules? Hopelijk worden zij (als die er al zijn) nooit verantwoordelijk gesteld voor de praat die jij hier neerpent.
Laatst gewijzigd door Horus1 op 03 dec 2019, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

03 dec 2019, 19:23

Le Forum

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 dec 2019, 19:25

Noppes: Forem niet forum

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 dec 2019, 21:35

:lol: :lol:


Afbeelding
Ice

04 dec 2019, 10:14

dejules schreef:
03 dec 2019, 12:15
Hoe zou de N-VA reageren moesten er onder een PS-burgemeester in Charleroi zowat elke dag granaten tot ontploffing gebracht worden of 's nachts met kalashnikovs geschoten worden? Ik herhaal: intussen zowat elke dag. Dat vraag ik me dus af.
Voor de antwerpse burgemeester is het belangrijker om 620.000 potentiële klanten de toegang tot handelaars in zijn stad te weigeren met de LEZ- smoes om de middenstand kapot te krijgen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 dec 2019, 12:36

De toegang wordt niet geweigerd, hé. Als je maar betaalt mag je erin. Slimme zet van die burgemeester om zijn stadskas extra te spijzen, trouwens in Gent is het ook zo, en daar is een liberaal burgemeester.
Ice

04 dec 2019, 14:35

Het is intussen wel voor iedereen duidelijk dat het niet om milieu maar weer om geld gaat.
Vind je het een slimme zet van politici om daardoor zelf en openlijk te bekennen dat ze leugenaars en bedriegers zijn om burgers geld uit de zakken te kloppen voor de milieu-uitstoot-leugen waardoor ook nog eens de middenstand in hun steden schade wordt berokkend?
Ik vind dat niet zo slim maar wel beschamend, schandalig en zelfs crimineel.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 dec 2019, 15:05

Louter economisch gezien vind ik dat een slimme zet. Misschien blijven daarmee de opcentiemen in die gemeentes/steden laag. Is niet alleen in bepaalde steden in België zo, in Duitsland is dat al jaren zo. Aan de andere kant heb je gelijk, is niet correct tegen over hun eigen bewoners die met zulke wagens rijden, ze hadden er een langer uitdoofscenario moeten voor instellen. Denk niet dat de middenstand daar veel schade gaat van ondervinden. Er zijn steden bv in Nederland waar geen auto, buiten eigen bewoners, het centrum in mag en toch bloeien die zaken. Rotterdam, Maastricht en zelfs het kleine Middelburg zijn daar mooie voorbeelden van. Goed openbaar vervoer en randparkings zijn daar dan wel goed uitgebouwd.
Ice

04 dec 2019, 17:56

Economisch een slimme zet? Jawadde....weet je wel wat economie betékent?
Vraag het eens aan handelaren/middenstand in lez-steden als vanaf januari opeens 620.000 minder klanten komen opdagen? :roll:

Overigens: wát precies heeft de auto waarmee een handelaar (/eigen bewoners, hé) rijdt, nu te maken met dat hij failliet zou kunnen gaan door gebrek aan klanten omdat die wegblijven door lez? 8O 8O
En natuurlijk ondervindt de middenstand niet zoveel schade als ze nieuwe 'bedrijfs'auto's moeten kopen, dat doen ze toch op de zaak met fiscale aftrek dus een 'uitdoofscenario' is helemaal niet nodig....minder omzet draaien is echter een héél ander paar mouwen... :mrgreen:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 dec 2019, 19:08

Denk dat ik in mijn kleine teen meer ervaring met economie heb dan hetgeen jij hier ganse dagen poneert. Leer om te beginnen eens te lezen wat er geschreven staat! Voor axioma's en dogma's à la flamande ben je bij mij aan het verkeerde adres. Dus, jij jou denkbeeldige realiteit, mij niet gelaten. Al iets van de échte wereld , buiten je engdenkend universum gezien? De wereld waar jij in leeft bestaat niet en kankeren tegen je eigen forum collega's helpt nog minder. De realiteit is wat ze is en jij gaat daar niets, maar dan ook niets aan veranderen. Gelukkig maar.
Ice

05 dec 2019, 09:12

Horus1 schreef:
04 dec 2019, 19:08
Denk dat ik in mijn kleine teen meer ervaring met economie heb dan hetgeen jij hier ganse dagen poneert. Leer om te beginnen eens te lezen wat er geschreven staat! Voor axioma's en dogma's à la flamande ben je bij mij aan het verkeerde adres. Dus, jij jou denkbeeldige realiteit, mij niet gelaten. Al iets van de échte wereld , buiten je engdenkend universum gezien? De wereld waar jij in leeft bestaat niet en kankeren tegen je eigen forum collega's helpt nog minder. De realiteit is wat ze is en jij gaat daar niets, maar dan ook niets aan veranderen. Gelukkig maar.
Beantwoordt de vraag: wat heeft de invloed van lez op de handel voor de middenstand van lokale handelaren te maken met de eigen bewoners, en handelaren dus, en of die wel of niet zelf de stad nog in mogen?
Dat was de vraag op jóuw stelling waar je weer rondfietst. :roll: