Vandeput (N-VA) is bereid om in de Kamer te getuigen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

18 dec 2019, 10:41

Voormalig defensieminister Steven Vandeput (N-VA) is bereid om in de Kamer te getuigen over de upgrade van de pantserwagens van het Belgisch leger. Groen-Kamerlid Wouter Devriendt roept Vandeput ter verantwoording, nadat gisteren bleek dat die pantservoertuigen na die upgrade van 31 miljoen euro ‘compleet onbruikbaar’ zijn.
Gisteren bleek dat de pantservoertuigen van het leger na een upgrade, die 31 miljoen euro gekost heeft, onbruikbaar zijn. Zo moeten vier van de vijf bemanningsleden kleiner zijn dan 1 meter 70, anders geraken ze er amper in of uit. En zelfs een kleine mens die in het voertuig kan plaatsnemen kan het niet besturen omdat het stuur niet reageert want het voertuig is overbelast door de extra bepantsering.

https://www.demorgen.be/politiek/vandep ... ~b6f3a1ca/

De N-VA heeft er toch maar mooi een puinhoop van gemaakt.
ps Het begrotingstekort is al opgelopen tot 13 miljard €.
Die partij ging de "passieve" Walen laten zien hoe je een land goed bestuurt.
Niet dus.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 dec 2019, 10:54

Toch een uitgelezen kans voor de dwergen en lilliputters onder ons? Eindelijk soldaatje mogen spelen- en nog wel met autootjes rijden in dit geval.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 dec 2019, 11:44

De Morgen 18.12.2019:
‘Zo moeten vier van de vijf bemanningsleden kleiner zijn dan 1 meter 70, anders geraken ze er amper in of uit’.

Als men weet dat men er amper in geraakt waarom dan nog moeite doen om erin te geraken als men weet dat men er nadien nog amper uit geraakt.? 🤔

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 dec 2019, 12:01

frits1955 schreef:
18 dec 2019, 10:54
Toch een uitgelezen kans voor de dwergen en lilliputters onder ons? Eindelijk soldaatje mogen spelen- en nog wel met autootjes rijden in dit geval.
... of gekrompen ouderlingen op pensioen "onbeperkt" laten bijverdienen. :)
dejules

18 dec 2019, 12:09

frits1955 schreef:
18 dec 2019, 10:54
Toch een uitgelezen kans voor de dwergen en lilliputters onder ons? Eindelijk soldaatje mogen spelen- en nog wel met autootjes rijden in dit geval.
Je kan wel een kleine persoon in de kabine laten plaatsnemen maar de nieuw aangebrachte bepantsering is veel te zwaar voor het voertuig waardoor het niet reageert op de sturing of de rem. Je kan er dus niet mee rijden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 dec 2019, 20:05

Als ik die militair die daarnet op tv was mag geloven is onze vriend Wouter iets te snel geweest … Er zijn nog maar op één voertuig aanpassing gebeurt, bij controle blijken er fouten te zijn en ook belangrijk er is nog niks betaald 8)

Begin jaren 70 reden wij met SCORPIONS daar konden ook alleen de kleinste miliciens in EN uit

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 dec 2019, 20:31

E.T. schreef:
Als ik die militair die daarnet op tv was mag geloven is onze vriend Wouter iets te snel geweest … Er zijn nog maar op één voertuig aanpassing gebeurt, bij controle blijken er fouten te zijn en ook belangrijk er is nog niks betaald 8)
Dat is één ding en men moet ook niet denken dat men de upgrade op alle 34 voertuigen tegelijk toepast. Er wordt altijd eerst op één model een upgrade gedaan om alzo eventuele mankementen aan het licht te brengen die dan kunnen verholpen worden. Als alles picobello is met dat model wordt de volledige upgrade uitgerold.
En die militair, ik heb het ook gezien, is iemand die weet waarover wat hij spreekt en wouter heeft zich op dezelfde manier hopeloos belachelijk gemaakt net zoals crombez met zijn mailtjes over die F-35-toestellen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 dec 2019, 01:07

Dicksy schreef:
18 dec 2019, 20:31
E.T. schreef:
Als ik die militair die daarnet op tv was mag geloven is onze vriend Wouter iets te snel geweest … Er zijn nog maar op één voertuig aanpassing gebeurt, bij controle blijken er fouten te zijn en ook belangrijk er is nog niks betaald 8)
Dat is één ding en men moet ook niet denken dat men de upgrade op alle 34 voertuigen tegelijk toepast. Er wordt altijd eerst op één model een upgrade gedaan om alzo eventuele mankementen aan het licht te brengen die dan kunnen verholpen worden. Als alles picobello is met dat model wordt de volledige upgrade uitgerold.
En die militair, ik heb het ook gezien, is iemand die weet waarover wat hij spreekt en wouter heeft zich op dezelfde manier hopeloos belachelijk gemaakt net zoals crombez met zijn mailtjes over die F-35-toestellen.
Om zo eventuele mankementen vast te stellen ? Komaan jong , mensen die op die manier te werk gaan hebben alleszins niet het niveau van een officier polytechnieker of wat dan ook waardig. Als men pantsering aanbrengt, dan moet er eerst over nagedacht worden en bekeken worden wat de gevolgen kunnen zijn op de bestuurbaarheid van het voertuig en zijn bestuurders. Een analyse maken, noemt men zoiets. Laat dit "trial and error" gedrag over aan diegenen die een Ikea kast met moeite in mekaar kunnen steken, maar toch niet aan vet betaalde officieren. Met andere woorden, ik geloof dat historieke niet, of ik zou terug de zoveelste cultuurschok ondergaan als er tegenwoordig echt zo veel debielen in Vlaanderen/België bijgekomen zouden zijn.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 dec 2019, 10:33

Fred1950 schreef:
Om zo eventuele mankementen vast te stellen ? Komaan jong , mensen die op die manier te werk gaan hebben alleszins niet het niveau van een officier polytechnieker of wat dan ook waardig. Als men pantsering aanbrengt, dan moet er eerst over nagedacht worden en bekeken worden wat de gevolgen kunnen zijn op de bestuurbaarheid van het voertuig en zijn bestuurders. Een analyse maken, noemt men zoiets. Laat dit "trial and error" gedrag over aan diegenen die een Ikea kast met moeite in mekaar kunnen steken, maar toch niet aan vet betaalde officieren. Met andere woorden, ik geloof dat historieke niet, of ik zou terug de zoveelste cultuurschok ondergaan als er tegenwoordig echt zo veel debielen in Vlaanderen/België bijgekomen zouden zijn.
En toen waren ze met vier. Comical Ali was eerst,, dan kwam Crombéz, dan ons Wouterke die dacht een betere versie te hebben van de versie Crombéz en nu....🤔
Maar ja, als ment de VRT al niet meer mag geloven wie dan wel. 😂🍺