60.000 langdurig werklozen in Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 dec 2019, 14:37

dejules schreef:
24 dec 2019, 13:53
Een ander voorbeeld : wij hebben al jaren de laagste economische groei van alle Oeso-landen,
En dat kletst maar raak :roll: jongens, jongens toch. Nooit enig bewijs voor wat er neergepletst wordt. :roll:
Maar goed, God moet zijn getal hebben, zeker?

Uit alle leugens pik ik er weer eentje uit die met één vingerknip te weerleggen is:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 dec 2019, 14:37

Wil. schreef:
24 dec 2019, 14:24


Vandaar dat de EU er wél belang aan hecht:

Klopt niet.
Indien men de werkzaamheidsgraad in FT-equivalent zou berekenen dan scoort Vlaanderen hoger dan Nederland want die hebben hun schaarse jobs verdeeld over zoveel mogelijk mensen waardoor Nederland de meeste deeltijds werkenden telt van alle ontwikkelde landen (wij hebben onze werklozen verstopt in de ambtenarij en andere gesubsidieerde bull-shit-jobs).
Dit bewijst nogmaals dat de werkzaamheidsgraad een waardeloze parameter is.
Een deeltijds werkende Nederlander krijgt een bijkomende werkloosheidsuitkering en sociale toelagen oa om te huren, openbaar vervoer, etc. Dat stelsel is veel goedkoper dan een waterhoofd aan ambtenarij met hun excessieve pensioenen.
Nederland wordt geprezen voor zijn begrotingsoverschotten, zijn uiterst lage schuldgraad, zijn uitstekende infrastructuur, zijn pensioenreserves twv 1.740 miljard €, ...
Dat, mijn beste, is primair!
U en uw flamingante vrienden staren zich blind op secundaire niet ter zake doende zaken.
Jullie kunnen geen hoofd- van bijzaken onderscheiden.
Jullie kunnen niet analytisch denken.
Laatst gewijzigd door dejules op 24 dec 2019, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 dec 2019, 14:39

Ik stel voor dat je uit je hangmat komt en een paar cursussen economie gaat volgen want op dat vlak kan het echt wel stukken beter.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

24 dec 2019, 15:08

dejules schreef:
24 dec 2019, 13:53
Lars schreef:
24 dec 2019, 13:12

Vooral die laatste zin: "Werk is gewoon heel schaars." :lol:
Werk met toegevoegde waarde dat geld in de schatkist doet vloeien is gewoon heel schaars.
Met bull-shit ambtenaren- en andere gesubsidieerde jobs gooit men U in België dood en daar gaat ons land aan ten onder. In de plenaire werd gezegd dat voor de 145.000 poetsers met dienstencheques (die jaarlijks 3.1 miljard € aan belastinggeld kosten) een impliciete pensioenkost van bijna 50.000.000.000 € staat!!! Wij kunnen dat niet financieren wegens een te kleine toegevoegde waarde sector en geen grondstoffen.
Het bewijs : volgens de N-VA-kwieten waren er nog nooit zoveel mensen aan het werk als vandaag maar de begrotingstekorten zijn groot en oplopend en structureel, het gat in de sociale zekerheidskas wordt elk jaar groter en onze nominale staatsschuld gaat richting 500.000.000.000 € en is out of control.
Een ander voorbeeld : wij hebben al jaren de laagste economische groei van alle Oeso-landen, een dalende productiviteit (ambtenarij en andere gesubsidieerde diensten zijn niet productief : zorgen ook niet voor R&D en innovatie, kan je niet exporteren (negatieve handelsbalans), etc etc.
Er wordt aan Vlaamse universiteiten geen R&D gedaan?
Of zijn de researchers aan de universiteiten geen ambtenaren meer??

In plaats van naar Wally te zoeken zoek ik in uw teksten altijd naar de kemel.
Veel leuker en ook altijd prijs! :lol:
dejules

24 dec 2019, 15:24

Lars schreef:
24 dec 2019, 15:08


Er wordt aan Vlaamse universiteiten geen R&D gedaan?
Of zijn de researchers aan de universiteiten geen ambtenaren meer??

Hoeveel doctorerende studenten en hun promotors gaan naar de privé al dan niet in het buitenland?
dejules

24 dec 2019, 15:24

Wil. schreef:
24 dec 2019, 14:39
Ik stel voor dat je uit je hangmat komt en een paar cursussen economie gaat volgen want op dat vlak kan het echt wel stukken beter.
Zijn uw argumenten op?
dejules

24 dec 2019, 15:32

Wil. schreef:
24 dec 2019, 14:39
Ik stel voor dat je uit je hangmat komt
In de stad van burgemeester De Wever bedraagt de werkzaamheidsgraad 63,1%.
Die stad heeft een wereldhaven en tal van gemeentelijke, Vlaamse en provinciale instellingen met vele tienduizenden ambtenaren en scoort toch dramatisch slecht.
Ook de jeugdwerkloosheid is er bijzonder groot en behoort tot de Europese top!
De Wever ging eens laten zien hoe het moet.
In welk jaar was die man economisch actief of haalt die zijn wijsheid uit uw boek "economy for dummies"?
Laatst gewijzigd door dejules op 24 dec 2019, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 dec 2019, 15:32

Tegen duimzuigerij hoeft men toch geen argumenten te geven? Serieus blijven, hé. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 dec 2019, 15:36

Wil. schreef:
24 dec 2019, 15:32
Tegen duimzuigerij hoeft men toch geen argumenten te geven? Serieus blijven, hé. :roll:
U ligt KO in de hoek!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 dec 2019, 15:36

:lol: :lol: :lol:
Humor!!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 dec 2019, 15:39

Wil. schreef:
24 dec 2019, 15:36
:lol: :lol: :lol:
Humor!!
Realiteit!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

24 dec 2019, 18:35

dejules schreef:
24 dec 2019, 15:24
Lars schreef:
24 dec 2019, 15:08


Er wordt aan Vlaamse universiteiten geen R&D gedaan?
Of zijn de researchers aan de universiteiten geen ambtenaren meer??

Hoeveel doctorerende studenten en hun promotors gaan naar de privé al dan niet in het buitenland?
Je bent nu je eigen stelling aan het ondermijnen.
R&D wordt door de overheid gestimuleerd > privé plukt van de vruchten!
En zo is het maar goed.

Heb je nog halve waarheden en hele leugens voor het middernacht is?
Neen?
Dan ga ik aan de Barolo beginnen....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 dec 2019, 18:43

Het is wel een feit dat in mijn sector veel R&D op de fabrieksvloer wordt gedaan en met groot succes lees ik in mijn infoblad.
dejules

27 dec 2019, 09:17

Alle 93 een vergoeding gevraagd, terwijl slechts vier écht werk zoeken: handvol ex-parlementairen gebruikt uittredingsvergoeding waarvoor ze eigenlijk dient

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201912 ... witterfeed

Schaf die uittredingsvergoedingen af en behandel elke politicus zoal het volk dat zij vertegenwoordigen.
In dit geval inschrijven bij de VDAB en activeren naar een job.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 dec 2019, 11:16

dejules schreef:
27 dec 2019, 09:17
Alle 93 een vergoeding gevraagd, terwijl slechts vier écht werk zoeken: handvol ex-parlementairen gebruikt uittredingsvergoeding waarvoor ze eigenlijk dient

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201912 ... witterfeed

Schaf die uittredingsvergoedingen af en behandel elke politicus zoal het volk dat zij vertegenwoordigen.
In dit geval inschrijven bij de VDAB en activeren naar een job.
Niemand is verplicht zich bij de VDAB in te schrijven.