N-VA gehalveerd in nieuwe peiling

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

15 jan 2020, 23:54

davang schreef:
15 jan 2020, 21:37
Moest het Vlaams-Belang, 't mag ook een andere partij zijn hoor, de bevolking met cijfers en komma's kunnen aantonen wat er met onze Vlaamse centen gebeurd...mens toch, je zou een geheel andere uitslag krijgen over het onafhankelijk zijn van Vlaanderen
Antwerpen, het bolwerk van de flaminganten, heeft dubbel zoveel werklozen als de rest van Vlaanderen en de toestand is daar erger dan in Wallonië.
Een vreselijke stad met granaataanslagen, vandaag weeral een moord, waar in de zomer een jonge veelbelovende studente verkracht en vermoord werd door een jonge Belg met blond haar en Vlaamse naam om alle discussie over "papieren Belg" te vermijden. De man was cocaïne verslaafd zoals tienduizenden Antwerpenaren. Drugs- en alcoholproblematiek, werkloosheid, daklozen, armoede, ... zijn gerelateerd aan steden in verval. Dat heeft niets met luiheid te maken. Indien de werkloosheid in Wallonië 10% bedraagt wil dat zeggen dat de overgrote meerderheid wel werkt of zijn daar geen ingenieurs, werfleiders, vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers, postbodes, ...? Heb je ooit een Waalse mens Antwerpenaren horen schofferen als zijnde lui, derde generatie werkloze, ...?
Denkt De Wever en zijn Vlaams flamingantisch uitschot dat hij de mening van DE Vlaming ventileert als hij zulke uitspraken doet over Walen? Veruit de meeste Vlamingen voelen zich gekwetst en distantiëren zich van dat crapuleus gebral.
Welk recht hebben De Wever, Francken, De Roover, Bourgeois, Weyts, Van Dijck, Homans, .en bij uitbreiding de Vlaams Blok-zooi, ... om zulke taal te bezigen? Op een witte merel na is NIEMAND van hen ooit economisch actief geweest. Met welk recht durven die spreken over de "economische suprematie" van Vlaanderen? Die zijn heel hun leven afhankelijk vd BELGISCHE schatkist! Hoeveel Antwerpenaren, hard werkende mensen, hebben hun job verloren de laatste 30 jaar? Bij de scheepswerven, de diamantslijperijen, de autosector oa GM (tot in de Kempen oa Johnson Controls, Van Hool, ...), ... Velen konden op vervroegd pensioen of brugpensioen (87.3% van alle Belgische bruggepensioneerden zijn Vlamingen) en vele anderen werden opgevist in de uitgebreide Antwerpse ambtenarij, ...
Gaat het echt zo goed met Vlaanderen?
De desindustrialisering slaat hard toe in Vlaanderen. Het aandeel van de industriële bedrijvigheid als onderdeel van het regionale bruto binnenlands product kelderde tussen 2003 en 2012 van 12,2 naar 9,2 procent: een daling met een kwart. Dat blijkt uit een studie van het consultancybedrijf Roland Berger die De Tijd kon inkijken.
Vlaanderen is verantwoordelijk voor 71 procent van de desindustrialisering in België. Vooral textiel, elektronica en autoassemblage kregen de voorbije decennia rake klappen. De machinebouw, voeding en chemie hielden beter stand.

https://www.gva.be/cnt/dmf20141119_0138 ... n-ijltempo


Davang, wij zijn het niet eens en veeg uw brilglazen eens goed af.

‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan.
Of ik geen ogen heb doen schreien
Geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten
Dat ik één droefenis genas
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd, dat eenzaam was...
Dan voel ik, op mijn jonge lippen
Die goedheid lijk een avond-zoen...
‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
en zo z’n ogen toe te doen.

Alice Nahon

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

16 jan 2020, 11:56

De desindustrialisatie?

Die is al bezig sinds de jaren '70....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 jan 2020, 12:00

Inderdaad Lars, toen in Wallonië en nu hier 8)

De desindustrialisering slaat hard toe in Vlaanderen en is verantwoordelijk voor 71 procent van de desindustrialisering in België.Het aandeel van de industriële bedrijvigheid als onderdeel van het regionale bruto binnenlands product kelderde tussen 2003 en 2012 van 12,2 naar 9,2 procent: een daling met een kwart.
Laatst gewijzigd door E.T. op 16 jan 2020, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

16 jan 2020, 12:01

E.T. schreef:
16 jan 2020, 12:00
Inderdaad Lars, toen in Wallonië en nu hier 8)
Over heel Europa...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2020, 12:05

De desindustrialisatie? Die is al bezig sinds de jaren '70....
Dan is Julleke zijn dwaas geëmmer nog up to date: hij haalt zijn waanzinstatistieken uit 2014 weer boven. :roll:

En dat komt dan geregeld kwetteren dat je met statistieken olifanten kunt laten vliegen. Die van Julio zijn volgens mij nog roze van kleur ook.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 jan 2020, 17:40

Wil. schreef:
16 jan 2020, 12:05
Dan is Julleke zijn dwaas geëmmer nog up to date: hij haalt zijn waanzinstatistieken uit 2014 weer boven.
U refereert naar 2014.
De statistiek betreft de periode tot 2012.
Tussen 2012 en heden verloren nog eens vele 10.000den werknemers uit de maakindustrie hun job oa bij Ford Genk en toelevering, Arcelor Mital, Daf (opdoeken nachtpost), Philips, Punch Power, Cater Pilar, etc etc etc.
Maw, de toestand is nog veel verslechterd.
Geen nood, onder de N-VA (Muyters was 10 jaar Minister op werk en economie) groeide de sector poetsen en strijken met dienstencheques uit tot de grootste sector in België met bijna 150.000 "werkenden".
Deze zeer zwaar gesubsidieerde sector is het Vlaams Witschaftswunder.
Vraagje : hoeveel bedraagt de export van deze sector? Hoeveel mensen werken in die sector in de R&D? Hoeveel patenten vroeg deze sector aan? Wat was de toegevoegde waarde van deze sector? Hoeveel hoog opgeleide mensen werken in deze sector?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2020, 18:43

U refereert naar 2014. De statistiek betreft de periode tot 2012.
:lol: :lol: :lol:

Vlaanderen heeft bijna geen werkloosheid meer. Welke hoogopgeleiden zitten zonder werk?
Het probleem - indien we het al zo mogen noemen - zit hem bij de 55+ ers, maar door het optrekken van de pensioenleeftijd gaan die sowieso langer werken. Hier en daar spartelt er nog iemand tegen en die wendt dan voor een ziekte te hebben ... dat is wat gereutel in de marge.

Vlaanderen zit al op het streefdoel dat de EU belgië oplegt ivm werkzaamheidsgraad. Er is in feite geen probleem dat typisch is voor Vlaanderen en dat bij onze buurlanden niet bestaat. Of misschien toch: files. Die bestaan in Nederland ook. Bij ons zijn ze het bijverschijnsel van een verzadigde arbeidsmarkt. Iedereen moet 's morgens aan het werk, hé?
Elk land heeft mensen onder de armoededrempel, maar Vlaanderen bitter weinig. Elk land heeft werklozen, maar Vlaanderen héél weinig.

De welstand van deze regio is welgekend.
Ga eens naar Zaventem bij het begin van de vakantie.
Probeer eens zonder afspraak een restaurant binnen te stappen en er ook een stoel vrij te vinden.
Bekijk het wagenpark van Vlaanderen eens.
Zie nog eens na hoeveel geld er op de spaarboekjes staat. - De belgische staat schrijft momenteel een obligatielening uit en die wordt bijna 4-voudig overschreven door de belangstellenden.

We hebben nog wel hier en daar iemand in een hangmat liggen die daar last heeft van zijn zure reflux. Veelal is dat het gevolg van onverteerde frustraties uit het verleden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

16 jan 2020, 19:06

dejules schreef:
15 jan 2020, 23:54
davang schreef:
15 jan 2020, 21:37
Moest het Vlaams-Belang, 't mag ook een andere partij zijn hoor, de bevolking met cijfers en komma's kunnen aantonen wat er met onze Vlaamse centen gebeurd...mens toch, je zou een geheel andere uitslag krijgen over het onafhankelijk zijn van Vlaanderen
Antwerpen, het bolwerk van de flaminganten, heeft dubbel zoveel werklozen als de rest van Vlaanderen en de toestand is daar erger dan in Wallonië.
Een vreselijke stad met granaataanslagen, vandaag weeral een moord, waar in de zomer een jonge veelbelovende studente verkracht en vermoord werd door een jonge Belg met blond haar en Vlaamse naam om alle discussie over "papieren Belg" te vermijden. De man was cocaïne verslaafd zoals tienduizenden Antwerpenaren. Drugs- en alcoholproblematiek, werkloosheid, daklozen, armoede, ... zijn gerelateerd aan steden in verval. Dat heeft niets met luiheid te maken. Indien de werkloosheid in Wallonië 10% bedraagt wil dat zeggen dat de overgrote meerderheid wel werkt of zijn daar geen ingenieurs, werfleiders, vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers, postbodes, ...? Heb je ooit een Waalse mens Antwerpenaren horen schofferen als zijnde lui, derde generatie werkloze, ...?
Denkt De Wever en zijn Vlaams flamingantisch uitschot dat hij de mening van DE Vlaming ventileert als hij zulke uitspraken doet over Walen? Veruit de meeste Vlamingen voelen zich gekwetst en distantiëren zich van dat crapuleus gebral.
Welk recht hebben De Wever, Francken, De Roover, Bourgeois, Weyts, Van Dijck, Homans, .en bij uitbreiding de Vlaams Blok-zooi, ... om zulke taal te bezigen? Op een witte merel na is NIEMAND van hen ooit economisch actief geweest. Met welk recht durven die spreken over de "economische suprematie" van Vlaanderen? Die zijn heel hun leven afhankelijk vd BELGISCHE schatkist! Hoeveel Antwerpenaren, hard werkende mensen, hebben hun job verloren de laatste 30 jaar? Bij de scheepswerven, de diamantslijperijen, de autosector oa GM (tot in de Kempen oa Johnson Controls, Van Hool, ...), ... Velen konden op vervroegd pensioen of brugpensioen (87.3% van alle Belgische bruggepensioneerden zijn Vlamingen) en vele anderen werden opgevist in de uitgebreide Antwerpse ambtenarij, ...
Gaat het echt zo goed met Vlaanderen?
De desindustrialisering slaat hard toe in Vlaanderen. Het aandeel van de industriële bedrijvigheid als onderdeel van het regionale bruto binnenlands product kelderde tussen 2003 en 2012 van 12,2 naar 9,2 procent: een daling met een kwart. Dat blijkt uit een studie van het consultancybedrijf Roland Berger die De Tijd kon inkijken.
Vlaanderen is verantwoordelijk voor 71 procent van de desindustrialisering in België. Vooral textiel, elektronica en autoassemblage kregen de voorbije decennia rake klappen. De machinebouw, voeding en chemie hielden beter stand.

https://www.gva.be/cnt/dmf20141119_0138 ... n-ijltempo


Davang, wij zijn het niet eens en veeg uw brilglazen eens goed af.

‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan.
Of ik geen ogen heb doen schreien
Geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten
Dat ik één droefenis genas
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd, dat eenzaam was...
Dan voel ik, op mijn jonge lippen
Die goedheid lijk een avond-zoen...
‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
en zo z’n ogen toe te doen.

Alice Nahon
Wat niet al lachend kan gezegd.....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 jan 2020, 19:22

Zojuist op de VRT
In Antwerpen is er volens de VRT duizenden jobs vakkant
Maar bij de vreemdelingen is maar 1 op 6 bekwaam een werk degelijk uit te voeren wegens taalachterstand en opleiding
dejules

16 jan 2020, 19:33

voorn schreef:
16 jan 2020, 19:22
Zojuist op de VRT
In Antwerpen is er volens de VRT duizenden jobs vakkant
Maar bij de vreemdelingen is maar 1 op 6 bekwaam een werk degelijk uit te voeren wegens taalachterstand en opleiding
Vorige week op VRT : de reden waarom de Antwerpse haven gebruikt wordt om cocaïne in te voeren in Europa.
De Antwerpse haven is de minst geautomatiseerde haven van Europa. Indien zij georganiseerd werd zoals bijvoorbeeld Rotterdam dan verliezen meer dan 20.000 mensen hun job.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2020, 20:20

De productiviteit van de Antwerpse haven staat al jáááááren aan de top van de West-Europese havens. Vergelijkingen met R'dam en Hamburg komen altijd in het voordeel van Antwerpen uit.

't Is moeilijk om met iemand van gedachten te wisselen als die persoon niet het minste ervaring heeft met het havenbedrijf van Antwerpen. Ze verslepen daar meer 'pakjes' dan waar ook ter wereld.

Hoge productiviteit
De haven van Antwerpen staat bekend als een snelle haven. Havenarbeiders werken met de meest moderne technieken en beschikken over de juiste ervaring en kennis. Hierdoor kunnen zij in korte tijd veel producten laden of lossen. Hun flexibiliteit en efficiëntie zijn voor vervoerders van groot belang. Een ander groot voordeel is dat de haven van Antwerpen elk uur van de dag en 7 dagen per week toegankelijk is, zelfs op feestdagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 jan 2020, 20:26

Wil. schreef:
16 jan 2020, 20:20
De productiviteit van de Antwerpse haven staat al jáááááren aan de top van de West-Europese havens.
Dat Antwerpen zo'n belangrijke draaischijf van de cocaïnehandel is, komt doordat heel wat havenactiviteiten hier niet volledig geautomatiseerd zijn.
Daardoor komen er in vergelijking met bijvoorbeeld de haven van Rotterdam veel meer mensen op de kaaien.


Dat zegt Bob van den Berghe, drugsexpert bij de Verenigde Naties. Het drugsteam van de VN nam het afgelopen jaar in Zuid-Amerika 31 ton cocaïne in beslag die bedoeld was voor Antwerpen.

https://atv.be/nieuws/antwerpen-draaisc ... d-is-90827
dejules

16 jan 2020, 20:28

voorn schreef:
16 jan 2020, 19:22
Zojuist op de VRT
In Antwerpen is er volens de VRT duizenden jobs vakkant
Heeft U dyslexie?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2020, 20:49

dejules schreef:
16 jan 2020, 20:26
(...) Dat zegt Bob van den Berghe, drugsexpert bij de Verenigde Naties. Het drugsteam van de VN nam het afgelopen jaar in Zuid-Amerika 31 ton cocaïne in beslag die bedoeld was voor Antwerpen.

https://atv.be/nieuws/antwerpen-draaisc ... d-is-90827
Je weet over deze branche niets, merk ik.

Het feit dat veel mensen op de kade komen, wil niet zeggen dat die daar niet nodig zijn, of dat ze niet productief zijn.
Er is in West-Europa geen enkele haven die de productiviteit heeft van die van Antwerpen.

uit De Tijd
Een ander aspect is de containertrafiek, een van de stevigste pijlers van de Antwerpse haven, in tegenstelling tot zijn Rotterdamse evenknie. Wereldwijd staat Antwerpen bekend voor zijn hoge productiviteit op dat vlak. ‘Naarmate de Belgische overheid het handelsverkeer faciliteert en daardoor flexibiliteit biedt, krijgen de bendes meer mogelijkheden’, stellen de onderzoekers kritisch vast.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 jan 2020, 20:56

Wil. schreef:
16 jan 2020, 18:43

Vlaanderen heeft bijna geen werkloosheid meer.
Er zijn ruim 425.000 zieken die meer dan één jaar thuiszitten. Daarnaast zijn er 438.000 gevallen van primaire arbeidsongeschiktheid - werknemers die minder dan een jaar thuis moeten blijven door ziekte.
Het aantal langdurige zieken is op 10 jaar tijd verdubbeld. De grootste groep zijn de 50 plussers en onderzoekers wijten dit aan een gebrek aan uitloopbanen. De werkloosheid is niet afgenomen. Er is een transitie van werkloosheidsUITKERINGEN naar ziekteUITKERINGEN.