N-VA gehalveerd in nieuwe peiling

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 jan 2020, 19:17

davang schreef:
20 jan 2020, 19:10
Als ik op het bovenstaand bericht(dejules 15-01-2020) een reactie wil geven, klik ik eerst op 'citeer' om het wat duidelijk te maken, maar mijn antwoord komt er niet bij te staan enkel en alleen het bericht van dejules.
Wat doe ik verkeerd ??
Achter [/quote] kan je je eigen tekst typen :wink:

Afbeelding

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

20 jan 2020, 19:45

E.T. schreef:
20 jan 2020, 19:17
davang schreef:
20 jan 2020, 19:10
Als ik op het bovenstaand bericht(dejules 15-01-2020) een reactie wil geven, klik ik eerst op 'citeer' om het wat duidelijk te maken, maar mijn antwoord komt er niet bij te staan enkel en alleen het bericht van dejules.
Wat doe ik verkeerd ??
Achter
kan je je eigen tekst typen :wink:

Afbeelding
[/quote]

Bedankt E.T. had dit wel gedaan maar 't lukte blijkbaar niet...nu wel. :D
Wat niet al lachend kan gezegd.....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 jan 2020, 20:16

Kan gebeuren, soms 'verdwijnt' zelfs een ganse tekst!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

20 jan 2020, 21:38

dejules schreef:
15 jan 2020, 23:54
davang schreef:
15 jan 2020, 21:37
Moest het Vlaams-Belang, 't mag ook een andere partij zijn hoor, de bevolking met cijfers en komma's kunnen aantonen wat er met onze Vlaamse centen gebeurd...mens toch, je zou een geheel andere uitslag krijgen over het onafhankelijk zijn van Vlaanderen
Antwerpen, het bolwerk van de flaminganten, heeft dubbel zoveel werklozen als de rest van Vlaanderen en de toestand is daar erger dan in Wallonië.
Een vreselijke stad met granaataanslagen, vandaag weeral een moord, waar in de zomer een jonge veelbelovende studente verkracht en vermoord werd door een jonge Belg met blond haar en Vlaamse naam om alle discussie over "papieren Belg" te vermijden. De man was cocaïne verslaafd zoals tienduizenden Antwerpenaren. Drugs- en alcoholproblematiek, werkloosheid, daklozen, armoede, ... zijn gerelateerd aan steden in verval. Dat heeft niets met luiheid te maken. Indien de werkloosheid in Wallonië 10% bedraagt wil dat zeggen dat de overgrote meerderheid wel werkt of zijn daar geen ingenieurs, werfleiders, vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers, postbodes, ...? Heb je ooit een Waalse mens Antwerpenaren horen schofferen als zijnde lui, derde generatie werkloze, ...?
Denkt De Wever en zijn Vlaams flamingantisch uitschot dat hij de mening van DE Vlaming ventileert als hij zulke uitspraken doet over Walen? Veruit de meeste Vlamingen voelen zich gekwetst en distantiëren zich van dat crapuleus gebral.
Welk recht hebben De Wever, Francken, De Roover, Bourgeois, Weyts, Van Dijck, Homans, .en bij uitbreiding de Vlaams Blok-zooi, ... om zulke taal te bezigen? Op een witte merel na is NIEMAND van hen ooit economisch actief geweest. Met welk recht durven die spreken over de "economische suprematie" van Vlaanderen? Die zijn heel hun leven afhankelijk vd BELGISCHE schatkist! Hoeveel Antwerpenaren, hard werkende mensen, hebben hun job verloren de laatste 30 jaar? Bij de scheepswerven, de diamantslijperijen, de autosector oa GM (tot in de Kempen oa Johnson Controls, Van Hool, ...), ... Velen konden op vervroegd pensioen of brugpensioen (87.3% van alle Belgische bruggepensioneerden zijn Vlamingen) en vele anderen werden opgevist in de uitgebreide Antwerpse ambtenarij, ...
Gaat het echt zo goed met Vlaanderen?
De desindustrialisering slaat hard toe in Vlaanderen. Het aandeel van de industriële bedrijvigheid als onderdeel van het regionale bruto binnenlands product kelderde tussen 2003 en 2012 van 12,2 naar 9,2 procent: een daling met een kwart. Dat blijkt uit een studie van het consultancybedrijf Roland Berger die De Tijd kon inkijken.
Vlaanderen is verantwoordelijk voor 71 procent van de desindustrialisering in België. Vooral textiel, elektronica en autoassemblage kregen de voorbije decennia rake klappen. De machinebouw, voeding en chemie hielden beter stand.

https://www.gva.be/cnt/dmf20141119_0138 ... n-ijltempo


Davang, wij zijn het niet eens en veeg uw brilglazen eens goed af.

‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan.
Of ik geen ogen heb doen schreien
Geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten
Dat ik één droefenis genas
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd, dat eenzaam was...
Dan voel ik, op mijn jonge lippen
Die goedheid lijk een avond-zoen...
‘t is goed in ‘t eigen hert te kijken
en zo z’n ogen toe te doen.

Alice Nahon
Wat niet al lachend kan gezegd.....