Goedele Liekens klapt uit de biecht ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 dec 2019, 12:01

Kerstavond , VRT programma "Vrede op aarde"


Kamal vraagt aan Goedele Liekens wat haar wedde is. Antwoord : "Ik zie dat er maandelijks 5600 Euro netto op mijn bankrekening gestort wordt"

Nu mag je dus veronderstellen dat elke Vlaamse parlementariër dit bedrag gestort krijgt. Iemand moet me nu eens wijswaken waarom die gasten waarvan sommigen met moeite een diploma hebben gehaald of aan de deur van een bedrijf wegens incompetentie werden gezet, zich meer mogen permitteren dan een universiteitsprofessor met ca. 4000 Euro netto na 25 jaar dienst. Dit is walgelijk gegraai op zijn Congolees. :evil:

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

25 dec 2019, 12:21

Fred1950 schreef:
25 dec 2019, 12:01
Kerstavond , VRT programma "Vrede op aarde"


Kamal vraagt aan Goedele Liekens wat haar wedde is. Antwoord : "Ik zie dat er maandelijks 5600 Euro netto op mijn bankrekening gestort wordt"

Nu mag je dus veronderstellen dat elke Vlaamse parlementariër dit bedrag gestort krijgt. Iemand moet me nu eens wijswaken waarom die gasten waarvan sommigen met moeite een diploma hebben gehaald of aan de deur van een bedrijf wegens incompetentie werden gezet, zich meer mogen permitteren dan een universiteitsprofessor met ca. 4000 Euro netto na 25 jaar dienst. Dit is walgelijk gegraai op zijn Congolees. :evil:
Er zijn parlementsleden die nog meer verdienen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 dec 2019, 12:36

Dat kan ik best geloven .... :cry:

Goedelijke heeft nog meer verteld over wat er en hoe het in het parlement allemaal aan toe gaat. Echt verrijkend om gans dat programma eens te herbekijken ! :lol:
Je kan die uitzending nog tot 1 februari bekijken : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrede-op-a ... arde-s3a3/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 dec 2019, 12:41

Er zijn parlementsleden die nog meer verdienen.
Nee hoor, ze VERDIENEN niet meer, maar KRIJGEN het wel :wink:

'T is ook niet moeilijk als je zelf je wedde (en pensioenregeling en uittredingsvergoeding) mag bepalen.

Wel m'n hoed af voor ons Goedele zij is de eerste politica die het weet en vertelt zonder een hoop uitvluchten erbij zoals de meeste politici. De verkozenen van de PVBA zijn er ook wel trots op wat ze persoonlijk overhouden, maar ze kosten ons natuurlijk evenveel :roll:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 dec 2019, 12:56

Het verschil tussen de Pvda verkozenen en de rest is dat het deel van hun verloning die ze doorstorten naar de partij voor een deel weer ten goede komt aan de gewone mensen via Geneeskunde voor het volk. Alle politici van alle andere partijen dragen een miniem deel af aan hun partij en steken de rest in hun eigen zak.Dat is het echte verschil.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 dec 2019, 13:10

Een parlementair die ook nog fractievoorzitter is krijgt netto 8500€ per maand. Ministers zitten aan ongeveer 10.000€ per maand.
De voorstellen van de Pvda om die excessieve wedde te halveren werd weggestemd door alle andere partijen inclusief het VB. Het voorstel van de Pvda om het mes te zetten in de enorme partijdotaties werd weggestemd door alle andere partijen inclusief het VB.
Het is maar dat U weet waar de graaiers zitten.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 dec 2019, 13:38

frits1955 schreef:
25 dec 2019, 12:56
… alle politici van alle andere partijen dragen een miniem deel af aan hun partij en steken de rest in hun eigen zak ...
Zeg maar met dat ze met zeer grote tegenzin een miniem deel afdragen :D

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 dec 2019, 13:38

...
Laatst gewijzigd door E.T. op 25 dec 2019, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

25 dec 2019, 13:39

Fred1950 schreef:
25 dec 2019, 12:01
Kerstavond , VRT programma "Vrede op aarde"


Kamal vraagt aan Goedele Liekens wat haar wedde is. Antwoord : "Ik zie dat er maandelijks 5600 Euro netto op mijn bankrekening gestort wordt"

Nu mag je dus veronderstellen dat elke Vlaamse parlementariër dit bedrag gestort krijgt. Iemand moet me nu eens wijswaken waarom die gasten waarvan sommigen met moeite een diploma hebben gehaald of aan de deur van een bedrijf wegens incompetentie werden gezet, zich meer mogen permitteren dan een universiteitsprofessor met ca. 4000 Euro netto na 25 jaar dienst. Dit is walgelijk gegraai op zijn Congolees. :evil:
Een universiteitsprofessor met 25 jaar dienst zal wel iets meer verdienen dan €4000.
Verder gun ik iedereen zijn loon, ook als dat hoger dan het mijne is.
Ik doe niet mee aan de recente Vlaamse afgunstcultuur.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

25 dec 2019, 13:40

E.T. schreef:
25 dec 2019, 13:38
frits1955 schreef:
25 dec 2019, 12:56
… alle politici van alle andere partijen dragen een miniem deel af aan hun partij en steken de rest in hun eigen zak ...
Zeg maar met dat ze met zeer grote tegenzin een miniem deel afdragen :D
Jij draagt wel af met volledige goesting?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 dec 2019, 13:57

Lars schreef:
25 dec 2019, 13:39
Fred1950 schreef:
25 dec 2019, 12:01
Kerstavond , VRT programma "Vrede op aarde"


Kamal vraagt aan Goedele Liekens wat haar wedde is. Antwoord : "Ik zie dat er maandelijks 5600 Euro netto op mijn bankrekening gestort wordt"

Nu mag je dus veronderstellen dat elke Vlaamse parlementariër dit bedrag gestort krijgt. Iemand moet me nu eens wijswaken waarom die gasten waarvan sommigen met moeite een diploma hebben gehaald of aan de deur van een bedrijf wegens incompetentie werden gezet, zich meer mogen permitteren dan een universiteitsprofessor met ca. 4000 Euro netto na 25 jaar dienst. Dit is walgelijk gegraai op zijn Congolees. :evil:
Een universiteitsprofessor met 25 jaar dienst zal wel iets meer verdienen dan €4000.
Bruto wel, maar wat blijft er netto van over ?
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... t-een-prof
Verder gun ik iedereen zijn loon, ook als dat hoger dan het mijne is.
Ik doe niet mee aan de recente Vlaamse afgunstcultuur.
Het gaat hier niet over afgunst, het gaat hier over ethiek, en vooral over de verhouding tussen de prestaties ( de inspanning en het niveau van die inspanning ) en de verloning.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 dec 2019, 14:01

Verder gun ik iedereen zijn loon, ook als dat hoger dan het mijne is.
Het heeft allemaal niets met "afgunstcultuur" te maken.Vergelijk appelen met appelen - dus vergelijk mensen met dezelfde kwalificaties die met gemeenschapsgeld betaald worden. Vergelijkingen qua wedde met de privé zijn nonsens en niet relevant. Een hoogleraar/prof draait wel degelijk rond de 4000€ netto/maand. Probeer nu eens uit te leggen waarom parlementariërs/ministers tot meer dan het dubbele daar van op zak steken? Ik kan maar één argument vinden: zelfbediening. Ken jij nog een andere beroepsgroep die door de gemeenschap betaald wordt en die de eigen verloning, uitstapvergoedingen, pensioenrechten etc. kan bepalen? Ik niet.
Verder mag de maatschappelijke relevantie van een prof die wetenschappelijk onderzoek doet, doceert etc. best wel eens afgewogen worden tegen de relevantie van die hoop tafelspringers die door hun partijen in het parlement gedropt zijn om daar op bevel van de partijcenakels allemaal op hetzelfde knopje te duwen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 dec 2019, 14:12

Beste Lars ik draag niet af aan een politieke partij, buiten de +/- € 20 krijgen voor mijn stem!
Ik ben wel lid bij een aantal verenigingen en betaal daar m'n lidgeld met plezier :D

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 09:31

frits1955 schreef:
25 dec 2019, 14:01
Verder gun ik iedereen zijn loon, ook als dat hoger dan het mijne is.
Het heeft allemaal niets met "afgunstcultuur" te maken.Vergelijk appelen met appelen - dus vergelijk mensen met dezelfde kwalificaties die met gemeenschapsgeld betaald worden. Vergelijkingen qua wedde met de privé zijn nonsens en niet relevant. Een hoogleraar/prof draait wel degelijk rond de 4000€ netto/maand. Probeer nu eens uit te leggen waarom parlementariërs/ministers tot meer dan het dubbele daar van op zak steken? Ik kan maar één argument vinden: zelfbediening. Ken jij nog een andere beroepsgroep die door de gemeenschap betaald wordt en die de eigen verloning, uitstapvergoedingen, pensioenrechten etc. kan bepalen? Ik niet.
Verder mag de maatschappelijke relevantie van een prof die wetenschappelijk onderzoek doet, doceert etc. best wel eens afgewogen worden tegen de relevantie van die hoop tafelspringers die door hun partijen in het parlement gedropt zijn om daar op bevel van de partijcenakels allemaal op hetzelfde knopje te duwen.
Ik kan u veel argumenten opsommen waarom men best parlementariërs goed verloont:
- Omdat het een tijdelijke job is, moet er een incentive zijn waarom mensen hun vaste job hiervoor zouden willen inruilen.
- Het verhoogt hun onafhankelijkheid, moesten ze een doorsnee loon krijgen, ze zouden kwetsbaarder zijn in hun contacten met lobbyisten en drukkingsgroepen allerhande.
- In het buitenland vergelijkbare vergoedingen worden uitgekeerd.
........

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

26 dec 2019, 10:22

????????????
Laatst gewijzigd door petrol op 26 dec 2019, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.