Goedele Liekens klapt uit de biecht ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 20:00

socrates schreef:
26 dec 2019, 19:47
Dicksy schreef:
26 dec 2019, 19:40
Fred1950 schreef:
Wie beweert dat de PVDA communisten zijn?
Ik
Fred1950 schreef:
En wie beweert dat men dan boomschors gaat moeten eten ?
Lars
Fred1950 schreef:
Het zou met de PVDA erbij alleszins er veel eerlijker aan toe gaan dan dit nu het geval is.
En wie beweerd dat?.....Een communist.
De "titel" communist schijnt hier nogal vlot uit de pen te vloeien. Graag had ik van de diverse gebruikers van dat etiket, eens gelezen wat communisme volgens hen, eigenlijk is. Liefst wel geen copy paste uit Wiki.
Communisme: behalve uw onderbroek en paar kousen is alles van de staat.
Diezelfde staat zal ook die onderbroek en dat paar kousen afpakken als ge daar over durft te klagen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 dec 2019, 20:06

Lars schreef:
26 dec 2019, 20:00
socrates schreef:
26 dec 2019, 19:47
Dicksy schreef:
26 dec 2019, 19:40

Ik

Lars

En wie beweerd dat?.....Een communist.
De "titel" communist schijnt hier nogal vlot uit de pen te vloeien. Graag had ik van de diverse gebruikers van dat etiket, eens gelezen wat communisme volgens hen, eigenlijk is. Liefst wel geen copy paste uit Wiki.
Communisme: behalve uw onderbroek en paar kousen is alles van de staat.
Diezelfde staat zal ook die onderbroek en dat paar kousen afpakken als ge daar over durft te klagen.
In sommige, uitgesproken niet -communistische landen,zou ik zelfs geen kousen of onderbroek hebben. :D
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 20:14

socrates schreef:
26 dec 2019, 20:06
Lars schreef:
26 dec 2019, 20:00
socrates schreef:
26 dec 2019, 19:47

De "titel" communist schijnt hier nogal vlot uit de pen te vloeien. Graag had ik van de diverse gebruikers van dat etiket, eens gelezen wat communisme volgens hen, eigenlijk is. Liefst wel geen copy paste uit Wiki.
Communisme: behalve uw onderbroek en paar kousen is alles van de staat.
Diezelfde staat zal ook die onderbroek en dat paar kousen afpakken als ge daar over durft te klagen.
In sommige, uitgesproken niet -communistische landen,zou ik zelfs geen kousen of onderbroek hebben. :D
Communistisch land: land waar het zo goed leven is dat de eigen burgers met kogels, prikkeldraad, kustwacht, muren en mijnenvelden worden overtuigd dat het leven niet beter is aan de overkant.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

26 dec 2019, 20:39

DelaVega schreef:
26 dec 2019, 19:43
Lars, ik ben niet afgunstig, aangezien ik als voetballiefhebber zelfs kan verdragen dat een profvoetballer per maand 200.000 euro verdiend (en er zijn er die zoveel verdienen, he).
Maar. Stel nu dat diezelfde profvoetballer ten aanzien van hun supporters meedeelt dat ze de tering naar de nering moeten zetten, dan zeg ik: beging eerst bij uzelf, jongen.
Dus, een oproep aan de N-VA: als u uw bevolking besparingen wil opleggen, dat ze de tering naar de nering zetten, wees dan solidair en lever ook wat loon in. U zit namelijk op een positie waar u werkelijk het verschil kan maken, aangezien u als politici - in loondienst van de samenleving - als enige op de wereld uw eigen wedde kan bepalen. Vooruit met de geit, zou ik zo zeggen. Waar wacht je op.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 20:51

DelaVega schreef:
26 dec 2019, 20:39
DelaVega schreef:
26 dec 2019, 19:43
Lars, ik ben niet afgunstig, aangezien ik als voetballiefhebber zelfs kan verdragen dat een profvoetballer per maand 200.000 euro verdiend (en er zijn er die zoveel verdienen, he).
Maar. Stel nu dat diezelfde profvoetballer ten aanzien van hun supporters meedeelt dat ze de tering naar de nering moeten zetten, dan zeg ik: beging eerst bij uzelf, jongen.
Dus, een oproep aan de N-VA: als u uw bevolking besparingen wil opleggen, dat ze de tering naar de nering zetten, wees dan solidair en lever ook wat loon in. U zit namelijk op een positie waar u werkelijk het verschil kan maken, aangezien u als politici - in loondienst van de samenleving - als enige op de wereld uw eigen wedde kan bepalen. Vooruit met de geit, zou ik zo zeggen. Waar wacht je op.
Ze hebben ingeleverd. 5%.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/20/schiltz-do/

Pure symboliek, om het saucissenvolk iets te gunnen.
Budgetaire impact: zo goed als niks:
0,0x ??

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

26 dec 2019, 21:00

Nadat ze zichzelf in het verleden eerst 10 procent opslaggegeven hebben.
Zie ook: zelfbediening gaat gewoon voort:
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a6409288/
en ook: https://www.standaard.be/cnt/dmf20191015_04665374
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 dec 2019, 21:02

Lars schreef:
26 dec 2019, 19:43
Fred1950 schreef:
26 dec 2019, 19:34
Wie beweert dat de PVDA communisten zijn ? En wie beweert dat men dan boomschors gaat moeten eten ? Het zou met de PVDA erbij alleszins er veel eerlijker aan toe gaan dan dit nu het geval is.
Ik beweer dat en zowat alle politieke analisten die naam waardig.
.....
Noem me eens een paar van die politieke analysten met een waardige naam.

Ik ga eens wat simpele logica stellen, niet voor navolging vatbaar .....

China wordt per definitie beschouwd als een communistisch land omdat de meeste bedrijven er staatsbedrijven zijn, één van de hoofdkenmerken van een communistische doctrine. In België/Vlaanderen zijn Proximus en Belfius, zowat de overblijvende parels van ons financieel patrimonium, voor meer dan 50 % in handen van de Staat. België is dus een communistisch land .... Akkoord ?

In het communistische China bestaan er quasi geen partijen, het land wordt bestuurd door één machtige partij. Vlaanderen en België wordt geleid door een dominante partij met nu en dan een schaduwpremier die alle macht naar zich toehaalt. Vlaanderen/België is dus een communistisch land. Akkoord ?
DelaVega schreef:
26 dec 2019, 21:00
Nadat ze zichzelf in het verleden eerst 10 procent opslaggegeven hebben.
....
Een aantal jaren geleden was er een indexsprong voor alle Belgen, behalve voor de politiekers. Hun wedde bleef de index volgen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 dec 2019, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 21:04

DelaVega schreef:
26 dec 2019, 21:00
Nadat ze zichzelf in het verleden eerst 10 procent opslaggegeven hebben.
Zie ook: zelfbediening gaat gewoon voort:
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a6409288/
en ook: https://www.standaard.be/cnt/dmf20191015_04665374
Dat gaat over gemeenteraadsleden hun zitpenning...
Als ze na de gemeenteraad pinten gaan pakken is het op.

Serieus blijven, het ging over het loon van parlementariërs.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

26 dec 2019, 21:10

Fred1950 schreef:
26 dec 2019, 21:02
Lars schreef:
26 dec 2019, 19:43
Fred1950 schreef:
26 dec 2019, 19:34
Wie beweert dat de PVDA communisten zijn ? En wie beweert dat men dan boomschors gaat moeten eten ? Het zou met de PVDA erbij alleszins er veel eerlijker aan toe gaan dan dit nu het geval is.
Ik beweer dat en zowat alle politieke analisten die naam waardig.
.....
Noem me eens een paar van die politieke analysten met een waardige naam.

Ik ga eens wat simpele logica stellen, niet voor navolging vatbaar .....

China wordt per definitie beschouwd als een communistisch land omdat de meeste bedrijven er staatsbedrijven zijn, één van de hoofdkenmerken van een communistische doctrine. In België/Vlaanderen zijn Proximus en Belfius, zowat de overblijvende parels van ons financieel patrimonium, voor meer dan 50 % in handen van de Staat. België is dus een communistisch land .... Akkoord ?

In het communistische China bestaan er quasi geen partijen, het land wordt bestuurd door één machtige partij. Vlaanderen en België wordt geleid door een dominante partij met nu en dan een schaduwpremier die alle macht naar zich toehaalt. Vlaanderen/België is dus een communistisch land. Akkoord ?
In uw wereld is de PVDA niet communistisch, terwijl België dat wel zou zijn?
Ik weet niet welke drugs u pakt, maar bestel volgende keer ook een paar gram voor mij! :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 dec 2019, 22:48

Lars schreef:
26 dec 2019, 21:10
....
In uw wereld is de PVDA niet communistisch, terwijl België dat wel zou zijn?
Ik weet niet welke drugs u pakt, maar bestel volgende keer ook een paar gram voor mij! :lol:
Ik wil wat duidelijk maken, en dat is dat het dictatoriaal communisme zoals dat in Rusland , China bestond, en nu nog in Noord-Korea bestaat hier ueberhaupt niet kan bestaan. Als er hier ooit een bewind met een aantal dictatoriale trekjes zou komen, dan zal die uit de rechtse/extreem rechtse hoek ontstaan. Weet ook dat vroeger heel wat meer diensten zogenaamde openbare staats of stadsdiensten waren ( de intercomunales, RTT, water en gas voorziening , elektriciteitsvoorziening , de kabelmaatschappij ), en eigelijk waren er toen veel minder klachten over de werking ervan en die waren toen ook relatief veel goedkoper dan nu zodat mensen het grootste deel van hun budget aan voeding en kleding konden besteden.

Samengevat : de PVDA met communisme vergelijken zoals dat destijds in het Oostblok of China bestond is larie, gewoon omdat dit hier nooit op die manier kan werken. China kan men trouwens ook niet meer het label communisme opkleven, het is staatsgestuurd kapitalisme. En Rusland ... dat is terug een Tsaren republiek geworden.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

27 dec 2019, 08:27

Lars schreef:
26 dec 2019, 20:51
DelaVega schreef:
26 dec 2019, 20:39
DelaVega schreef:
26 dec 2019, 19:43
Lars, ik ben niet afgunstig, aangezien ik als voetballiefhebber zelfs kan verdragen dat een profvoetballer per maand 200.000 euro verdiend (en er zijn er die zoveel verdienen, he).
Maar. Stel nu dat diezelfde profvoetballer ten aanzien van hun supporters meedeelt dat ze de tering naar de nering moeten zetten, dan zeg ik: beging eerst bij uzelf, jongen.
Dus, een oproep aan de N-VA: als u uw bevolking besparingen wil opleggen, dat ze de tering naar de nering zetten, wees dan solidair en lever ook wat loon in. U zit namelijk op een positie waar u werkelijk het verschil kan maken, aangezien u als politici - in loondienst van de samenleving - als enige op de wereld uw eigen wedde kan bepalen. Vooruit met de geit, zou ik zo zeggen. Waar wacht je op.
Ze hebben ingeleverd. 5%.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/20/schiltz-do/

Pure symboliek, om het saucissenvolk iets te gunnen.
Budgetaire impact: zo goed als niks:
0,0x ??
Die 5 procent heeft dus niets te maken met tering naar de nering zetten, zoals ze de bevolking hebben opgelegd.
Die peulschil bevredigd dus niet mijn rechtvaardigheidsgevoel.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

27 dec 2019, 08:48

Om terug te komen op het onderwerp Goedele Liekens ;
Mevrouw Liekens heeft naar mijn weten nooit een werknemerscontract gehad.
Zij werkte voornamelijk als freelance en heeft geen of hooguit uiterst weinig wettelijk pensioen opgebouwd.
Door verkozen te worden in het parlement heeft Mevrouw Liekens niet meer of minder dan aan pensioenoptimalisatie gedaan. Als de legislatuur om is dan is zij bijna pensioengerechtigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 dec 2019, 11:14

dejules schreef:
27 dec 2019, 08:48
Om terug te komen op het onderwerp Goedele Liekens ;
Mevrouw Liekens heeft naar mijn weten nooit een werknemerscontract gehad.
Zij werkte voornamelijk als freelance en heeft geen of hooguit uiterst weinig wettelijk pensioen opgebouwd.
Door verkozen te worden in het parlement heeft Mevrouw Liekens niet meer of minder dan aan pensioenoptimalisatie gedaan. Als de legislatuur om is dan is zij bijna pensioengerechtigd.
Iedere verstandige burger is (was?) bezig met zijn toekomstig pensioen!
U niet?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 dec 2019, 11:29

La Liekens heeft, meer dan waarschijnlijk, behoorlijk wat geld verdiend met haar diverse activiteiten. Zij had, zoals veel zelfstandigen, dus de kans om een "wintervoorraad" aan te leggen. Zoals elke zelfstandige heeft zij ook bijdragen betaald aan de RSZ. Zij zal, als zij de vereiste leeftijd bereikt, dan ook evenveel recht hebben op een penisoen als elke andere zelfstandige die de nodige bijdragen heeft betaald. Na één legislatuur heeft zij wellicht toch nog geen Staatspensioenrechten opgebouwd, niks garandeert dat zij bij een volgende verkiezing nog een maandaat krijgt. Volgens mij is die ambitieuze, eerzuchtige vrouw, zeker niet in de politiek gestapt omwille van het loon, mogelijk wist zij zelfs vooraf niet wat ze zou gaan verdienen. Anders dan een doosnee statutair ambtenaar heeft zij geen werkzekerheid en geen recht op werkloosheidsvergoedingen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 dec 2019, 11:39

Na één legislatuur heeft zij wellicht toch nog geen Staatspensioenrechten opgebouwd,
Natuurlijk heeft zij dat wel- die jaren tellen gewoon mee in de opbouw van een pensioen met gemengde pensioenrechten. Net zoals dat voor iedereen is die deels voor de overheid en deels in de privé gewerkt heeft.
De interessante vraag is hoe zwaar die ene legislatuur ( als het blijft bij één legislatuur natuurlijk) zal wegen in de bepaling van de hoogte van het pensioen.
La Liekens heeft na één parlementair mandaat 1.490 euro(bruto) per maand aan pensioenrechten opgebouwd.
niet slecht lijkt me.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 27 dec 2019, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.