De Wever legt uit hoe het moet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

28 dec 2019, 16:21

dejules schreef:
28 dec 2019, 16:16
Wil. schreef:
28 dec 2019, 15:58

Er kunnen tal van vragen gesteld worden die even belangrijk zijn, bv. wilt u jaarlijks per gezinslid (jong of oud) minstens986 euro blijven betalen aan de Franstalingen? (J/N)

Liever aan die Waal die 35 jaar bij Caterpillar gewerkt heeft dan aan Van Dijck die het aan luxehoeren uitgeeft of aan de andere alcoholiekers van de N-VA zoals Homans, De Wever, Van Campenhout, etc etc.
:lol: :lol: :lol:
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 16:42

Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 16:11
Wil. schreef:
28 dec 2019, 15:58
Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 15:34
Als men eerlijk spel wil spelen, dan moet men een volksraadpleging onder Vlamingen houden vooraleer de nationalisten verdere stappen willen zetten.

Slechts twee vragen :

1) kent u het verschil tussen federalisme en confederalisme ( J/N )
2) wilt u dat Vlaanderen onafhankelijk wordt en dus een eigen staat wordt binnen Europa ( J/N )
Er kunnen tal van vragen gesteld worden die even belangrijk zijn, bv. wilt u jaarlijks per gezinslid (jong of oud) minstens 986 euro blijven betalen aan de Franstalingen? (J/N)

Heeft men ooit aan de kiezers gevraagd of belgië van een unitair land naar een federaal land mocht worden omgevormd? De praktijk heeft het land gedwongen om zich om te vormen.

Op dezelfde wijze zal het land nog verder vervallen tot 2 kleinere eenheden die op zichzelf moeten kunnen bestaan.
Dat zijn manipulatieve kutvragen. (...) De huidige generaties kennen nog amper de geschiedenis van België en het interessert de meesten trouwens ook niet.
Zie je wel? Het enige dat de mensen wél interesseert, is hun portemonnee. En die 986 euro, dat is de dagelijkse realiteit. Jaar na jaar, en daarna wéér jaar na jaar.
Manipulatief, hé? Je mag het er nog bijzetten: dit is een manipulatieve k*tvraag, maar het is de realiteit: wilt u verder die 986 euro per jaar blijven betalen? (J/N)

Dan zullen we nog wel eens zien wat de uitkomst zal zijn.


Vraag twee blijft ook nog onbeantwoord: wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 dec 2019, 16:58

Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42
....
Vraag twee blijft ook nog onbeantwoord: wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
Draai de vraag om : hebben de kiezers gevraagd om van België een federale staat te maken ? Neen, dat werd door Vlaams nationalisten opgedrongen ( nog vóór dat er van een Nieuwe Vlaamse Adel sprake was )
dejules

28 dec 2019, 17:13

Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42

Zie je wel? Het enige dat de mensen wél interesseert, is hun portemonnee.
Gij krijgt toch een dubbel ambtenarenpensioen.
En U bent 15 jaar te vroeg en vrijwillig gestopt met "werken".
Kijk, daar loopt een Waal!
En daar een moslim!
Wij hebben U en uw N-VA-kliek door!
dejules

28 dec 2019, 17:14

Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42


Vraag twee blijft ook nog onbeantwoord: wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
Vraag 3 : welke kiezer heeft de N-VA het mandaat gegeven om langer te werken?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 dec 2019, 17:17

Wat hebben we nu bereikt tot op vandaag ? sinds mei 2019 totaal niks
en de schulden blijven maar ophopen .
Gaat die 986 euro het maken ? betalen gaan we toch doen ...
Of we nu zitten te kniezen , als dit niet is is er morgen al wat anders in de maak .
Daar zijn ze enorm sterk in bij Nv-a ( En plooien gaan ze nooit doen ) Zie naar de uitspraak Jan Jambon , moet niet op andere partijen beginnen dat hij eerst begint bij eigen partij .
Begin maar met economie , want daar staat nog veel op de helling in de toekomst .
Laatst gewijzigd door gast43 op 28 dec 2019, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 17:18

Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 16:58
Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42
....
Vraag twee blijft ook nog onbeantwoord: wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
Draai de vraag om : hebben de kiezers gevraagd om van België een federale staat te maken ? Neen, dat werd door Vlaams nationalisten opgedrongen ( nog vóór dat er van een Nieuwe Vlaamse Adel sprake was )
Niks van! De kiezers hebben de partijen gedwongen om uit elkaar te gaan. Ooit bestonden er enkel unitaire partijen. De VU groeide vanuit het volk, had in het begin geen enkele vertegenwoordiger, maar dwong geleidelijk aan de traditionele partijen om kleur te bekennen. Het eindresultaat was een verandering in de grondwet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 17:19

dejules schreef:
28 dec 2019, 17:13
Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42

Zie je wel? Het enige dat de mensen wél interesseert, is hun portemonnee.
Gij krijgt toch een dubbel ambtenarenpensioen.
En U bent 15 jaar te vroeg en vrijwillig gestopt met "werken".
Kijk, daar loopt een Waal!
En daar een moslim!
Wij hebben U en uw N-VA-kliek door!
Dag Julleke. Lekkere hangmat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 17:22

gast43 schreef:
28 dec 2019, 17:17

Begin maar met economie , want daar staat nog veel op de helling in de toekomst .
Is het ooit anders geweest? De economie is op alle plaatsen en in alle tijden het onderwerp geweest van verandering.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 dec 2019, 17:26

Wil. schreef:
28 dec 2019, 17:19

Dag Julleke. Lekkere hangmat?
Mijn hangmat heb ik zelf betaald met zeer zware afdrachten.
Ik ben niet vrijwillig aan de kant gaan staan maar samen met 6.000 andere mensen ontslagen. Dat heet "collectief" ontslag. Mijn werkgever betaalt tot mijn pensioenleeftijd nog een aanzienlijk bedrag aan rsz.
U bent nooit economisch actief geweest, van geboorte tot de dood netto-ontvanger.
En 15 jaar te vroeg VRIJWILLIG gaan leeglopen.
Kijk, daar loopt een Waal!
ps Uw volgende ban is definitief, toch?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

28 dec 2019, 17:26

Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 16:58

Draai de vraag om : hebben de kiezers gevraagd om van België een federale staat te maken ? Neen, dat werd door Vlaams nationalisten opgedrongen
Opgedrongen ? De dag dat de Vlaams-Nationalisten hier iets kunnen OPDRINGEN aan België moet nog komen. Ze kunnen nog niet eens de taalwetgeving doen naleven in Brussel.
dejules

28 dec 2019, 17:31

Wil. schreef:
28 dec 2019, 17:22
De economie is op alle plaatsen en in alle tijden het onderwerp geweest van verandering.
U komt toch uit een ander biotoop, eentje waar niemand economisch actief is, toch?
U staat niet in concurrentie met de buitenwereld, toch?
U klinkt zoals een kinderloze die een toespraak geeft aan kroostrijke gezinnen.
dejules

28 dec 2019, 17:33

Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42
wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
Di Rupo heeft De Wever op een gouden schoteltje aangeboden om een referendum te houden over de splitsing van België?
Waarom is die daar niet op ingegaan?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 17:34

figaretto schreef:
28 dec 2019, 17:26
Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 16:58

Draai de vraag om : hebben de kiezers gevraagd om van België een federale staat te maken ? Neen, dat werd door Vlaams nationalisten opgedrongen
Opgedrongen ? De dag dat de Vlaams-Nationalisten hier iets kunnen OPDRINGEN aan België moet nog komen. Ze kunnen nog niet eens de taalwetgeving doen naleven in Brussel.
Het is noodzakelijk om de geschiedenis van de Vlaamse Beweging en de rol van de VU daarin weer aan te leren op school. Fred1950 heeft daarvan onvoldoende kennis.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 dec 2019, 17:35

quote=Fred1950 post_id=4788048 time=1577548713 user_id=94660]
Wil. schreef:
28 dec 2019, 16:42
....
Vraag twee blijft ook nog onbeantwoord: wie heeft de kiezers gevraagd om af te stappen van de unitaire staat naar een federale staat?
Draai de vraag om : hebben de kiezers gevraagd om van België een federale staat te maken ? Neen, dat werd door Vlaams nationalisten opgedrongen ( nog vóór dat er van een Nieuwe Vlaamse Adel sprake was )
[/quote]
De kiezer moet niets vragen,ze moeten zelfs niet ja knikken, omdat ze niets te zeggen hebben, kiezen is voor de schone schijn,om te zeggen , wij leven in een democratisch land,maar dat land is veranderd in een dictatuur,en ze willen allemaal aan de trog zitten,het is zelfs al zover dat ze na de gewesten de steden in handen hebben,(de burgemeesters)terug naar de middeleeuwen, tol betalen om binnen te mogen, dat noemen ze nu LEZ,maar al wie met een auto rijd betaald wegentaks,om gebruik te maken van heel het wegennet in België ,en na het betalen voor dat wegennet, moest men eerst betalen om te mogen parkeren, en nu om met een auto de stad binnen te mogen, en steeds vinden ze iets nieuw uit, het houd niet op.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191109_04708795
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.