Waarom de N-VA nooit de onafhankelijkheid zal uitroepen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 14:48

Fred1950 schreef:
29 dec 2019, 14:07
Wil. schreef:
29 dec 2019, 13:33
.....

Dus, je misprijst zijn 'agressief taalgebruik' tegen al wie hij als zijn tegenstander ziet?
In vergelijk met uitspraken zoals "een mes in iemands rug steken" is dit maar doetjes praat.
Heb je enige notie van beeldspraak? Het blijkt van niet.
En ik had het ook niet over tegenstanders ( of vermeende vijanden ), alleen over mensen en zakens waarbij men zijn verstand niet heeft gebruikt.
Jij bent degene die mensen met een andere mening 'dikke idioot' noemt en 'koppige, domme ezels' .

Mijn argument (de tegenvraag, weet je wel?) noem je een 'k*tvraag' . Qua brutaal taalgebruik kan dat wel tellen, vind ik. Maar misschien is dat gewone omgangstaal in jouw middens?

Kortom, je beticht anderen verkeerdelijk van dingen die je zelf geregeld doet. Ik ga er nog een metafoor bijhalen: je ziet de splinter in andermans oog, maar niet de balk in je eigen oog.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

29 dec 2019, 19:43

Fred1950 schreef:
29 dec 2019, 11:30

Het is 14,7 miljard per jaar en in 2012 was het 13,2 miljard per jaar ( waarvan 2 miljard per jaar voor de salariswagens ). Aan u de keuze , 14,7 miljard voor de Exxon mobiles en de Fernand Hutsen van deze wereld of 6,5 miljard voor 5 miljoen Walen !
In vijf jaar zijn de Vlaamse subsidies voor ondernemen en innovatie verdubbeld tot 400 miljoen euro.


14,7 miljard
De totale subsidiestroom in ons land steeg van 13,3 miljard euro in 2012 tot 14,7 miljard in 2017.


De stijging van de bedrijfssubsidies was mogelijk door het hogere budget dat de afgelopen regeerperiode naar het beleidsdomein economie ging. Er ging aan het einde van de regeerperiode per jaar 600 miljoen euro meer naar economie en innovatie dan in het begin van de regeerperiode in 2014.



Dit is wat in de door u aangehaalde tekst staat.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

29 dec 2019, 20:02

figaretto schreef:
29 dec 2019, 19:43
.....
In vijf jaar zijn de Vlaamse subsidies voor ondernemen en innovatie verdubbeld tot 400 miljoen euro.
.....
Dat is maar een deel van totale pakket aan subsidies. Frits1955 haalde hierboven zelfs 18 miljard per jaar aan en 4 miljard voor de salariswagens.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 20:19

Tja, veel mensen hebben nog nooit gehoord van die "loonsubsidies" - daar zwijgt men over in alle talen. Maar het gaat wel om meer dan 7 miljard€.


Afbeelding

Uit cijfers van de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven blijkt dat ploegen- en nachtarbeid en overuren in 2017 in totaal voor 1,6 miljard euro loonsubsidies kregen (dus een gerichte belastingkorting). De dienstencheques werden voor 1,7 miljard euro gesubsidieerd. Verder gaat er nog een klein miljard naar de sociale Maribel om tewerkstelling in voornamelijk de non-profitsector te stimuleren en gaat er telkens ongeveer een half miljard naar onderzoek en ontwikkeling en naar de beschutte werkplaatsen. Die vijf domeinen zijn samen al goed voor ruim 5 miljard aan loonsubsidies, of ongeveer 1,2 procent van het BBP. In totaal worden 9 miljard euro subsidies gegeven. Bovenop deze loonsubsidies worden ook kortingen op de werkgeversbijdragen voor de sociale zekerheid toegekend, ook goed voor ongeveer 5 miljard euro in 2017,

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 20:30

En? Bestaat daarover een Vlaams-Waalse tegenstelling waardoor dit item zou passen bij de titel van dit draadje?

Zo dadelijk komt er hier nog eentje aandraven met de 4 maanden vakantie van de leerkrachten; dan zijn de rapen helemaal gaar.
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 dec 2019, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 dec 2019, 20:32

frits1955 schreef:
Tja, veel mensen hebben nog nooit gehoord van die "loonsubsidies" - daar zwijgt men over in alle talen. Maar het gaat wel om meer dan 7 miljard€.
Is het van tel dat N-VA in die regering slechts 2 zetels had toen dit werd aangenomen en dus niet de ‘politieke meerderheid’ zoals nu bij dat bed-bad-brood verhaal? 🤔

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

29 dec 2019, 21:24

Bestaat er eigelijk nog een industrie van betekenis in Wallonië en vergelijkbaar met de Vlaamse ? Als die niet bestaat, dan kan ik me voorstellen dat die ook geen subsidies krijgen. Het zou wel eens kunnen zijn ( uit mijn fantasie ontsproten :lol: ) dat de "transfers" van 6,5 miljard waarover Wil. het blijkbaar zo graag heeft, in Wallonië een ommetje maken en meteen terugvloeien naar Antwerpen. Wat denken jullie ? :mrgreen: Immers, die subsidies komen uit de nationale kas neem ik aan, dus ook de Waalse burger betaalt mee aan de subsidies die hoofdzakelijk naar de veel omvangrijkere Vlaamse industrie gaat.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 dec 2019, 22:03

Maar nee, Fred … de Walen werken toch niet en ze betalen ook geen belastingen hé ze leven van die bijna € 1000 die de hardwerkende Vlaming betaald :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Deze uitspraak is puur sarcastisch hé mannen
dejules

29 dec 2019, 22:14

Wil. schreef:
29 dec 2019, 20:30

Zo dadelijk komt er hier nog eentje aandraven met de 4 maanden vakantie van de leerkrachten; dan zijn de rapen helemaal gaar.
U vergeet dat die ook maar 19u/week werken.
Deeltijds werken en FT betaald worden.
Wij hebben de meeste leraars per hoofd vd bevolking van alle Oeso-landen.
Bijna allemaal alfamannetjes en vrouwtjes.
Betamensen in het onderwijs zijn schaars en uitstervend.
Men gaat nu alfamensen wiskunde, fysica en scheikunde laten geven.

https://www.youtube.com/watch?v=hp-jZDQShFU
dejules

29 dec 2019, 22:16

Fred1950 schreef:
29 dec 2019, 21:24
subsidies die hoofdzakelijk naar de veel omvangrijkere Vlaamse industrie gaat.
Die sector is kleiner dan de poets en strijk met dienstencheques.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 dec 2019, 00:47

Fred1950 schreef:
29 dec 2019, 21:24
Bestaat er eigelijk nog een industrie van betekenis in Wallonië en vergelijkbaar met de Vlaamse ? Als die niet bestaat, dan kan ik me voorstellen dat die ook geen subsidies krijgen. Het zou wel eens kunnen zijn ( uit mijn fantasie ontsproten :lol: ) dat de "transfers" van 6,5 miljard waarover Wil. het blijkbaar zo graag heeft, in Wallonië een ommetje maken en meteen terugvloeien naar Antwerpen. Wat denken jullie ? :mrgreen: Immers, die subsidies komen uit de nationale kas neem ik aan, dus ook de Waalse burger betaalt mee aan de subsidies die hoofdzakelijk naar de veel omvangrijkere Vlaamse industrie gaat.
Ja, Fred, jouw 'cirkel van kennis' krimpt met de dag.

Eerst was er je onwetendheid over de rol die de VU heeft gespeeld bij het ontkoppelen van de unitaire, belgische partijen in Vlaamse en Franstalige partijen.

Daarna bleek je het moeilijk te hebben met het aanvoelen wat beeldspraak is en wat letterlijk dient begrepen te hebben.

Nu zet je de term transfers tussen aanhalingstekens alsof dit een uitgevonden begrip is en dan denk je nog dat de Waalse burger mee betaalt aan de subsidies voor de Vlaamse industrie.

Maar veel respect voor je inzicht in de elektrische aandrijving van wagens. Echt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 dec 2019, 00:53

Wij (allée die werken in de privee) betalen ALLEMAAL mee aan de subsidies :wink: :wink: :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 dec 2019, 01:09

Niet allemaal. Degenen in Franstalig belgië niet, want daar vloeit de waterval altijd in één richting naartoe. De dag dat de Franstaligen netto één euro zouden moeten betalen, houdt belgië op te bestaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 dec 2019, 08:33

Wil. schreef:
30 dec 2019, 01:09
De dag dat de Franstaligen netto één euro zouden moeten betalen, houdt belgië op te bestaan.
U bent ook netto-ontvanger en wel van geboorte tot de dood. Kijk, daar loopt een Waal!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 dec 2019, 13:35

Wil. schreef:
30 dec 2019, 00:47
.....
Nu zet je de term transfers tussen aanhalingstekens alsof dit een uitgevonden begrip is en dan denk je nog dat de Waalse burger mee betaalt aan de subsidies voor de Vlaamse industrie.
....
Nieuwe staatshervorming voorgesteld door de Walen :

GEEN enkele subsidie komt nog uit de federale pot, alle subsidies en voordelen aan bedrijven worden door de Gewesten bepaald en betaald. Ge zult er een paar op hun achterste poten zien staan !