Bed - Bad - Brood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

30 dec 2019, 12:59

dejules schreef:
30 dec 2019, 12:50
Ice schreef:
30 dec 2019, 12:06


Leeflonen worden WEL degelijk teruggevorderd!
Kunnen verhaald worden op ascendenten (kinderen, kleinkinderen!!).
Bij oa rusthuisfacturen een frequent probleem!
Als blijkt dat ze onterecht werden uitgekeerd.
Zo kan alles worden teruggevorderd.
Maar dat is niet de regel.

Ik heb zo verschillende leerlingen gekend die leefloon trokken.
Na het behalen van hun diploma zijn die gewoon gaan werken, niks werd teruggevorderd.
En maar goed ook, het zou hun weer in de armoede geduwd hebben.
Ice

30 dec 2019, 16:52

Lars schreef:
30 dec 2019, 12:59
dejules schreef:
30 dec 2019, 12:50
Kunnen verhaald worden op ascendenten (kinderen, kleinkinderen!!).
Bij oa rusthuisfacturen een frequent probleem!
Als blijkt dat ze onterecht werden uitgekeerd.
Zo kan alles worden teruggevorderd.
Maar dat is niet de regel.

Ik heb zo verschillende leerlingen gekend die leefloon trokken.
Na het behalen van hun diploma zijn die gewoon gaan werken, niks werd teruggevorderd.
En maar goed ook, het zou hun weer in de armoede geduwd hebben.
De gemeentelijke ocmw's vorderen WEL elk JAAR de leeflonen die ze uitkeren terug bij de federale overheid.
Het gaat niet over individuele gevallen waarbij onterecht leefloon werd uitgekeerd en teruggevorderd, het gaat om de wisselwerking tussen de niveau's van overheden - gemeentelijk versus federaal! :roll:

Het schorsen van werklozen (toegejuicht en mogelijk gemaakt door jaloerse, linkse azijnpissers) dient om hen in de leefloon-armoede te duwen want leefloon is nóg lager dan werkloosheidsuitkeringen en verschilt zelfs per geméénte.
In onze gemeente bedraagt het leefloon 726€ per maand voor een alleenstaande...nóg verder ónder de europese armoedegrens dan de werkloosheidsaalmoes...kassa kassa voor de federale roverheid dus...dat noemen zij dan 'besparing', over de rug van de zwaksten in de maatschappij.... :mrgreen:
Net zoals drankorgel homans/nva/vlaamse díevenbende nu de sociale huurders, de laagste trap op de maatschappelijke ladder, nog wat gaan pesten en verarmen met huurverhogingen....de vlaamse samu social!! :x

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 dec 2019, 17:02

Spijtig dat minderheidsgroepen, zoals werklozen, invaliden, en gepensioneerden niet kunnen staken om de druk uit te oefenen op de roverheid!

Wie deze week gebruik wil maken van De Lijn, is er ook weer aan voor de moeite.
Nog maar eens de zoveelste staking.

Auto weg, en openbaar vervoer in de plaats.
Maar als er geen openbaar vervoer is, wat moet je dan ...??? :evil:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 dec 2019, 17:53

Leeflonen worden WEL degelijk teruggevorderd!
Waarom zou dat niet kunnen, er zijn er hier wel die met 2 samen wonen, en alle 2 een leefloon trekken ,plus kindergeld.....Maar wat niet weet niet deert,maar wie eerlijk is ,hebben ze opeens iets gevonden, en kunnen wel het pensioen terug vorderen, al moeten ze daarvoor een wet van 1844 opdiepen. :(
https://www.hln.be/in-de-buurt/edegem/v ... ~a497db0e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

30 dec 2019, 22:56

E.T. schreef:
30 dec 2019, 12:57
Blijven ontkennen Lars blijven ontkennen

Afbeelding

Deze 2700 artikels zijn dus gewoon onzin?
Een zoekterm op een zoekmachine als bewijs voor een bewering.
:lol:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

30 dec 2019, 22:59

tokkio schreef:
30 dec 2019, 17:53
Leeflonen worden WEL degelijk teruggevorderd!
Waarom zou dat niet kunnen, er zijn er hier wel die met 2 samen wonen, en alle 2 een leefloon trekken ,plus kindergeld.....Maar wat niet weet niet deert,maar wie eerlijk is ,hebben ze opeens iets gevonden, en kunnen wel het pensioen terug vorderen, al moeten ze daarvoor een wet van 1844 opdiepen. :(
https://www.hln.be/in-de-buurt/edegem/v ... ~a497db0e/
Nergens stel ik dat dit niet kan.
Alle lonen, uitkeringen en pensioenen zijn terugvorderbaar als ze ten onrechte uitbetaald worden.
Leeflonen worden in regel niet terug gevorderd.

Begrijp je het nu, E.T.?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 dec 2019, 23:45

Mijn broer heeft toch een huis afbetaald als ziekenkast-loper. Zo zullen die ook wel denken, domme Belg.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

31 dec 2019, 09:34

Wat mij een wrang gevoel geeft is de manier waarop die maatregel van het retro-actief uitbetalen van kindergeld voor aanvaarde asielzoekers, door de regering beslist werd in 2018.
Waarom werd deze gunstmaatregel niet met grote letters aangekondigd in de media?
Buiten de politieke partijen die de maatregel gestemd hebben, is er geen enkele partij die er trammelant over gemaakt heeft.Ook de vakbonden, ziekenkassen en gezinsconsumptie zagen er geen graten in.
Nu het spel op de wagen zit is Jambon de kop van jut.
Jambon is de klokkenluider die de media heeft wakker geschud. Al die in 1018 zaten -of lagen - te slapen richten nu hun pijlen op iemand die een absurde maatregel onder de aandacht bracht.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 dec 2019, 10:45

Beste Lars ,

Zijn wel zaken dat ze kunnen terugvorderen leefloon OCMW .
Zoek maar eens op .
Als je denkt dat ze sinterklaas spelen of de kerstman 8O ,
En is er verandering binnen u gezinssituatie of alleenstaande of scheiding en je geeft dat niet tijdig door . Gaan ze wel deel terugvorderen .
En er zijn nog andere zaken ....
Helaas is spijtig dat ons eigen volk de dupe zijn als je mij begrijpt .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 dec 2019, 11:50

Lars schreef:
30 dec 2019, 22:56
Een zoekterm op een zoekmachine als bewijs voor een bewering.
Beste, niet de zoekterm op zich is belangrijk wel de duizenden artikels die u tegenspreken :o

Beste wensen voor 2020

en laten we hopen nog met een leefloon en/of terugvordering ervan te maken te krijgen in de naaste familie.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 dec 2019, 11:57

Terug naar topic
Kinderen in de asielprocedure bouwen rechten op kindergeld, sorry groeipakket, op. Als de asielaanvraag van de ouder(s) wordt goedgekeurd krijgen ze dat in eenmaal uitgekeerd. Wat als ze geen asiel krijgen? Krijgen ze dan niets???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 dec 2019, 12:04

Dan krijgen ze BBB en een lunchpakket om terug te keren :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 dec 2019, 12:29

E.T. schreef:
Kinderen in de asielprocedure bouwen rechten op kindergeld, sorry groeipakket, op. Als de asielaanvraag van de ouder(s) wordt goedgekeurd krijgen ze dat in eenmaal uitgekeerd. Wat als ze geen asiel krijgen? Krijgen ze dan niets???
Uw vraag wordt toch beantwoord in uw vraag zelf. 🤔
Vermits ze het in eenmaal uitgekeerd krijgen bij goedkeuring wil dat toch zeggen dat ze tijdens de lopende procedure/afwijzing (normaal) niets krijgen, alleen BBB.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 dec 2019, 12:39

E.T. Wat als ze geen asiel krijgen? Krijgen ze dan niets???

Wat met ons eigen bevolking , die krijgen ook deksel op de neus . Wat doen ze daar dan tegen .

Vind er wel beetje over als je beziet als ze goedkeuring krijgen ( Met terugwerkende kracht )
Dat ze dan de koek verdelen onder hun volk die wel goedkeuring ontvangen zou dat niet goeie zet zijn .
Wij hebben jaren moeten werken om in orde te zijn , en zij krijgen uit het niks zoveel geld ?
En dan verschieten de mensen dat we in rood staan met begroting . En er komt nog altijd bij .
En dat gaat alleen maar verergeren als ze daar niks gaan aan doen .
En niet vergeten procedure die wordt ingeleid moet ook betaald worden ( Advocaten en gerecht ) wordt ook allemaal betaald door F.O.D belastinggeld . Zou dat fonds eens willen zien van F.O.D. Waar jaarlijks dat geld naar toe gaat . 8O :evil: kunnen veel mondjes met gevuld worden van ons eigen bevolking .


E.T. Ook mijn beste wensen en heel goeie gezondheid voor 2020 . En dat er wat meer positief op onze weg mag komen .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 dec 2019, 14:48

Wij moesten vroeger meer dan 300 werkdagen hebben voor we enigszins recht hadden op dop, ziekengeld en verlofgeld,ik heb bij een baas gewerkt die in mijn verlof de zaak verkocht aan een Hollander, dus er stond een vrachtwagen men NL nummerplaat klaar voor mij, ik heb er nog 14 dagen mee gereden,want ik vond dat maar link, die betaalde niks van SZ , en wij kregen voor de maand September geen kindergeld, we hebben ze nog altijd te goed,nu komen ze hier aangewaaid , en hebben ze alle rechten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.