Moet Jambon aftreden?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 dec 2019, 10:09

Dicksy schreef:
30 dec 2019, 09:32
Maar het is wel mogelijk.

Daar gaat het helemaal toch niet over, of dat mogelijk is/was.
Het is een feit dat terwijl de n.v.A. in de regering zat de mogelijkheid bestond dat kinderen van asielzoekers rechten op kindergeld opbouwden. Dat was indertijd van 't KINDERGELD en nu sinds het een Vlaamse bevoegdheid is van 't GROEIPAKKET ook nog. Waar zaten die n.v.A. ministers toen? Is het de schuld van de anderen?
De VRT? Dat is voor mij hetzelfde als zou ik het partijbladje van de PvdA lezen ...
Je moet inderdaad niet alles geloven wat op 't JOURNAAL komt maar soms ...

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 dec 2019, 10:20

E.T. schreef:
30 dec 2019, 09:11
...
Volgens Wilfried Vandaele niet want wat zijn partijgenoot de minister president in 't openbaar vertelt moet niet wetenschappelijk correct zijn 8O
....
Ik begin te begrijpen waarom Jambon bij een ICT bedrijf zijn ontslag heeft gekregen vooraleer hij in de politiek stapte : hij schreef computer progamma's ( App's ) die niet "wetenschappelijk correct" functioneerden :lol: .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 dec 2019, 16:39

De VRT? Dat is voor mij hetzelfde als zou ik het partijbladje van de PvdA lezen ...
Vanaf 2020 kunt ge dus "Het pallieterke" lezen want vanaf dat moment zal de helft van de raad van bestuur bestaan uit NVA'ers en VB'ers.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 dec 2019, 16:47

frits1955 schreef:
Vanaf 2020 kunt ge dus "Het pallieterke" lezen want vanaf dat moment zal de helft van de raad van bestuur bestaan uit NVA'ers en VB'ers.
En uit wat bestaat het nu want ik lees dat blaadje niet? Worden de wolven in schapenvacht of alles wat links is buitengesjot? :lol: :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 dec 2019, 17:08

Momenteel bestaat die raad uit: 4 NVA / 3CD&V/Groen 1/ Spa 2/ Open VLD 2.
Binnen enkele dagen ( theoretisch toch) zal 1 cd&V en 1 Spa vervangen worden door 2 VB.
Dat maakt dat het nationalistische heir altegader precies de helft van de zitjes zal bezetten. Of dit gezelschap invloed kan uitoefenen op de programma's is eerder twijfelachtig- ze bepalen vooral de strategische koers van de VRT, beheersovereenkomsten etc. Maar misschien zal volksdansen met bollekeszakdoek op het hoofd en vendelzwaaien in korte broek nu vaste prik worden onderwijl "Vliegt de Blauwvoet" zingend :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 dec 2019, 18:02

En niet te vergeten het herschrijven van onze Vlaamsche geschiedenis …

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

30 dec 2019, 18:48

E.T. schreef:
30 dec 2019, 10:09
Dicksy schreef:
30 dec 2019, 09:32
Maar het is wel mogelijk.

Daar gaat het helemaal toch niet over, of dat mogelijk is/was.
Het is een feit dat terwijl de n.v.A. in de regering zat de mogelijkheid bestond dat kinderen van asielzoekers rechten op kindergeld opbouwden. Dat was indertijd van 't KINDERGELD en nu sinds het een Vlaamse bevoegdheid is van 't GROEIPAKKET ook nog. Waar zaten die n.v.A. ministers toen? Is het de schuld van de anderen?
De VRT? Dat is voor mij hetzelfde als zou ik het partijbladje van de PvdA lezen ...
Je moet inderdaad niet alles geloven wat op 't JOURNAAL komt maar soms ...
De N-VA zit al sinds 2004 ononderbroken in de Vlaamse regering.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 dec 2019, 18:59

De N-VA zit al sinds 2004 ononderbroken in de Vlaamse regering.
En toch valt hun ministerpresident haast van zijn stoel. Natuurlijk was hij eerst werkzaam op 't federale niveau … en pas recent overgekomen. Jammer genoeg was het KINDERGELD federaal en was hij erbij toen die beslissingen genomen werden 8O 8O 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 dec 2019, 19:03

Kinderbijslag federaal? Is dat misschien iets uit het programma van de PS voor de staatshervorming?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 dec 2019, 19:28

Het KINDERGELD was federaal geregeld (alle kinderen in België waren gelijk) en is naar Vlaanderen gekomen, thans heet het beestje GROEIPAKKET pikant detail bij het opmaken van de nieuwe regeling heeft geen enkele n.v.A.-er een opmerking gemaakt. Geert Bourgeois was echt trots!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 dec 2019, 10:58

Wist u dat er een Vlaamse partij is die huizen koopt met dotatiegeld ( belastingsgeld vd burger) en zelfs niet de minste gène kent om het te verhuren .

Daar wordt geen woord over gerept ....
Een gezegde ( altijd eerst in eigen inborst kijken al voor je overgaat ..... )

https://www.apache.be/2019/10/24/de-dub ... -van-n-va/

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 dec 2019, 13:39

gast43 schreef:
31 dec 2019, 10:58
Wist u dat er een Vlaamse partij is die huizen koopt met dotatiegeld ( belastingsgeld vd burger) en zelfs niet de minste gène kent om het te verhuren .

Daar wordt geen woord over gerept ....
Een gezegde ( altijd eerst in eigen inborst kijken al voor je overgaat ..... )

https://www.apache.be/2019/10/24/de-dub ... -van-n-va/
Correcte opmerking en het gaat hier over meer dan huizen..............kantoorgebouwen , appartementsblokken enz. Ik stel mij ook de vraag wie nominatief de eigenaars zijn van deze goed draaiende maatschappij. en welke links er kunnen gelegd worden naar de externe aandeelhouders. Ik heb het vermoeden dat wij nog een aantal jaren zullen moeten wachten om eerlijke informatie te verkrijgen. De dagelijks in het veld werkende soldaten van de Partij maken zeker geen deel uit van de aandeelhouders.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 dec 2019, 13:48

Of politieke partijen jaarlijks miljoenen euro’s subsidies moeten ontvangen om er mee te investeren in vastgoed is een discussie op zichzelf.
(quote uit het gelinkte artikel)

Dat is een keuze die de partij zelf maakt, maar als je ziet dat het Vl. Belang miljoenen heeft uitgegeven aan informatieverstrekking via de sociale media, dan waren dat beter bestede subsidies. Of niet?
Wat verdient de voorkeur? De burgers permanent op de hoogte houden van jouw visie, of een stuk vastgoed aankopen waardoor de partij comfortabeler kan werken, vergaderen enz.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 dec 2019, 13:58

Wil. schreef:
31 dec 2019, 13:48
.....
Wat verdient de voorkeur? De burgers permanent op de hoogte houden van jouw visie, of een stuk vastgoed aankopen .....
:lol: :lol: Ik hou mezelf wel op de hoogte van MIJN eigen visie, dat moet de Partij niet doen. :lol: Nu, als een partij de burgers op de hoogte wil houden van MIJN visie, dan mogen ze gerust eens aan MIJ komen vragen voor de visie waarvan ze de burgers op de hoogte mogen houden. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 dec 2019, 14:06

"jouw" visie is natuurlijk ook door de partij gekneed, al besef je dat misschien niet.

Ten tweede, de vraag was eigenlijk waaraan hoort een partij bij voorkeur haar subsidies te besteden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.