Ik ben heel goed in gepensioneerd zijn. Maar echt, héél goed.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 jan 2020, 11:12

.nl

Hier spreekt men Vlaams, toch?



:lol: :lol: :lol:
Ice

12 jan 2020, 12:25

E.T. schreef:
12 jan 2020, 11:12
.nl

Hier spreekt men Vlaams, toch?

:lol: :lol: :lol:
Awel, zoek jij dan maar .VL :mrgreen:

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

12 jan 2020, 13:50

kunnen we on topic blijven aub?
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 jan 2020, 14:42

Degene die geen €1.500 pensioen krijgt heeft vermoedelijk geen 45 jaar gewerkt. Degene die dat wel gedaan heeft zal er wel kort in de buurt zitten. Natuurlijk willen de Bijbelse "werkers van het elfde uur" evenveel als deze die wel voltijds gewerkt hebben maar zoooooooo Kathloliek ben ik niet om dat goed te vinden. Voor mij geldt "loon naar werken".
Voor de rest is het in Vlaanderen goed leven. Zie maar naar hun voertuigen en zie maar naar de reizen die ze doen en de huizen waarin ze wonen. Er heeft ook nog nooit zoveel geld op "spaarboekjes" (de belegging van de kleine man) gestaan.
https://www.hln.be/geld/belg-was-nooit- ... ~ad5edfc1/
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 jan 2020, 15:29

Ik ken er verschillende die 45 jaar gewerkt hebben en maar 1300€ hebben.
Maar door hun eigen schuld.
Hoe meer in het zwart hoe beter. Maar nu de sigaar.
Een goede vriend is zo een geval. Als dokwerker bonnetjes verkocht.
en andere foefelare.
dejules

12 jan 2020, 15:42

Idefix schreef:
12 jan 2020, 14:42
Natuurlijk willen de Bijbelse "werkers van het elfde uur" evenveel als deze die wel voltijds gewerkt hebben maar zoooooooo Kathloliek ben ik niet om dat goed te vinden.
Een ambtenaar bij de Vlaamse administratie heeft dubbel zoveel verlofdagen tov de private sector + nog extra feestdagen. Op een volle loopbaan zijn dat meer dan 4 jaar minder gewerkt maar meetellend voor de pensioenberekening. Dan heb je in de ambtenarij nog baaldagen, meetellende studiejaren, opgespaarde ziektedagen, ... Allemaal gelijkgesteld met werken en gekruid met perekwatie. Een godsdienstleraar die 20u/week werkt en 4 maanden verlof heeft bouwt hetzelfde loopbaanjaar op als een werknemer uit de privé die 90u/week werkt en slechts 1 maand verlof heeft.
Indien men het (vervroegd-)pensioen voor iedereen op dezelfde manier zou berekenen en enkel de effectief gewerkte uren zou laten meetellen dan moet de Verenigde Naties voedselpakketten boven België droppen om hongerdoden te voorkomen.
Indien men bekendmaakt hoeveel uren werknemers uit de privé gewerkt hebben en welk pensioen daar tegenover staat en die cijfers vergelijkt met de ambtenarij dan krijg je een burgeroorlog met doden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 jan 2020, 16:36

Ik denk dat ik meer pensioen heb dan de postman.
Ik heb heel mijn leven in de bordzaal gezeten en bevolen en de zaak in het oog gehouden
Alleen de continu werd er te veel aan.
Onze postman heeft nu eindelijk een autootje gekregen i.p.v door regen en wind door een toer met 2 flatgebouwen van 177app en 4 van 30app leuk ambtenaar jobke. En het aantal pakjes is ongelooflijk.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 jan 2020, 16:49

dejules schreef:
Indien men bekendmaakt hoeveel uren werknemers uit de privé gewerkt hebben en welk pensioen daar tegenover staat en die cijfers vergelijkt met de ambtenarij dan krijg je een burgeroorlog met doden.
Doe uw beklag bij die partij waar u jaar en dag voor rond gelopen hebt in een groene vuilniszak. Als lid/mandataris van die partij was u ook akkoord met het beleid dat die partij voerde. Diegene die destijds de pensioenen voor de werknemers plafonneerde droeg u destijds al op handen en waarschijnlijk stemt u op/steunt u die partij nu nog.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 jan 2020, 20:43

Idefix

Je kan er ook lappen op geven ( Jij die zelfstandig bent geweest of nog maakt niet uit )

Volledig pensioen zelfstandige ( Wat bedraagt dat denk je ) op 45 jaar ? En hou dan ook rekening met de oude garde die in familie bedrijf werkte samen met ouders , die jaren minder krijgen omdat later in voege is getreden . Sociale bijdragen zelfstandigen .
Of werknemers pensioen plus zelfstandig pensioen wat bedraagt dat volgens u .

En de Dejules ze vragen nog altijd personeel bij ambtenarij is nog niet te laat om u aan te geven
dat kan je nog misschien doen van op bureaustoel , je zit hier toch gods ganse dagen op u pc te tokkelen kun je dat ook wel aan denk ik en dan doe je nog iets nuttigs .
Dan gods ganse dagen ander zijn berekening te maken wij zitten zo niet te zeuren over ons pensioen .
Onmenselijk wat je hier soms leest loopt echt de spuitgaten uit !!