Ik ben heel goed in gepensioneerd zijn. Maar echt, héél goed.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 jan 2020, 12:40

Bracke heeft als niet-herverkozen Kamerlid recht op een uittredingsvergoeding van 175.000 euro. En die zal hij ook wel degelijk opnemen, zo klonk het. Toen hij gewezen werd op het feit dat hij ook kan genieten van een degelijk pensioen en dat zo’n uittredingsvergoeding eigenlijk toch bedoeld is voor politici die op zoek moeten naar een nieuwe job, antwoordde hij klaar en duidelijk. “Kijk, dat systeem bestaat. En ik heb er recht op. Waarom zou ik daar dan afstand van doen? Dat heb ik nooit gedaan, ook niet toen ik nog geen politicus was.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190609_04451550

Politici hebben een kabinet en/of kunnen gebruik maken van de administratieve diensten van het Parlement en/of de studiedienst van hun partij om hun loon, pensioen, voordelen, max belastingsaftrek, etc te laten berekenen.
Het lijkt mij sterk dat Bracke daar geen gebruik van gemaakt heeft.
Ofwel is die premie voordeliger dan zijn eerste maanden pensioengeld ofwel is dat nog cumuleerbaar via één of ander achterpoortje.
Een geldwolf als N-VA-er Bracke was zeer goed op de hoogte, daar kan je gif opnemen!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jan 2020, 13:11

dejules schreef:
“Kijk, dat systeem bestaat. En ik heb er recht op. Waarom zou ik daar dan afstand van doen? Dat heb ik nooit gedaan, ook niet toen ik nog geen politicus was.”
De vraag die zich hier stelt is heeft hij gelijk of niet? Ja, hij heeft gelijk in de strikte betekenis van zijn uitspraak 'ik heb er recht op.' Is het moreel verdedigbaar dat hij die uittredingsvergoeding opneemt is een andere vraag die hij aan zichzelf moet stellen, net zoals alle voorgaande politici van Groen, SpA, Cd&v en N-VA dit moeten doen die hem voorgegaan zijn. En Bracke is hier geen uitzondering op.
Een geldwolf als N-VA-er Bracke was zeer goed op de hoogte, daar kan je gif opnemen!
Elke politieker is op de hoogte van die uitstapregeling en Bracke is daar geen uitzondering op omdat hij nu als lid van N-VA in de kamer gezeteld heeft.
Als het enkel te doen om is omdat het een N-VA'er is dan slaat u de bal compleet mis.
dejules

11 jan 2020, 13:16

Dicksy schreef:
11 jan 2020, 13:11
dejules schreef:
“Kijk, dat systeem bestaat. En ik heb er recht op. Waarom zou ik daar dan afstand van doen? Dat heb ik nooit gedaan, ook niet toen ik nog geen politicus was.”
De vraag die zich hier stelt is heeft hij gelijk of niet? Ja, hij heeft gelijk in de strikte betekenis van zijn uitspraak 'ik heb er recht op.' Is het moreel verdedigbaar dat hij die uittredingsvergoeding opneemt is een andere vraag die hij aan zichzelf moet stellen, net zoals alle voorgaande politici van Groen, SpA, Cd&v en N-VA dit moeten doen die hem voorgegaan zijn. En Bracke is hier geen uitzondering op.
Een geldwolf als N-VA-er Bracke was zeer goed op de hoogte, daar kan je gif opnemen!
Elke politieker is op de hoogte van die uitstapregeling en Bracke is daar geen uitzondering op omdat hij nu als lid van N-VA in de kamer gezeteld heeft.
Als het enkel te doen om is omdat het een N-VA'er is dan slaat u de bal compleet mis.
Synthese :
Politici en ambtenaren hebben zich heel goed gesoigneerd.
Zij stellen de regeltjes op.
Voorbeeld : de pensioencommissie bestond uit 12 leden waarvan er 11 uit de statutaire ambtenarij komen.
Ice

11 jan 2020, 13:20

DelaVega schreef:
11 jan 2020, 10:33
Die man is toch al te gortig, he?

Een pensioen van 1500 euro per maand vindt die dus onbetaalbaar, maar een oprotpremie van 179.000 euro (Jan met de pet moet daar meer dan 10 jaar voor werken) dat met één vingerknip op zijn rekening staat, is dus wel betaalbaar.

Dat is toch om tegen dien zijn kloten te sjotten, zeker.
Daarom gaat 'brakke' ver weg rentenieren in Z-afrika met onze centen, vandaaruit kan hij ons ongestoord uitlachen voor zijn onbeschaamde gegraai zonder een sjot tegen zn kloten te krijgen..
Intussen stromen de zwarte inwoners van dat continent hier binnen om in onze hangmatten te komen liggen ten koste van de belgen zonder dikke spaarboek, die moeten werken om hun SZ en pensioen te zien verdampen door zijn politieke dieven-collega's die van hun zelfbediening wetten hebben gemaakt.

Wat een ongelooflijk arrogante, schaamteloze en gewetenloze windbuil die nog meent als politieker iets gepresteerd te hebben behalve zijn medeplichtigheid aan het uitbuiten van de bevolking door een corrupt verrottingsbeleid.
Als j(h)ournalist heeft ie dat goed bekeken: nog gauw voor zn pensioentje de politiek instappen om aan een armzalig pensioentje te kunnen ontsnappen en door politieke zelfbediening zich te verzekeren van een hallucinant pensioen op kap van de belastingbetalers.

Hij weet nochtans perfect waar de schoen wringt, zowel bij vrt als in de politiek: opzettelijk wánbeleid, mismanagement, verspilling en zelfverrijking en dan nog de hallucinante bedragen voor deze witteboordcriminaliteit rechtmatig durft te noemen met minachting voor de uitgeperste bevolking die wordt bestolen zodat politiek uitschot zoals hij in weelde met bloedgeld kan gaan overwinteren.
Hopelijk deelt hij bij zijn overwintering het lot niet van de blanke boeren voor de apartheid want de rollen zijn daar nu omgekeerd.....dát "boontje komt om zn loontje" willen we hem toch zeker niet toewensen? :mrgreen:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 jan 2020, 14:38

waar men recht op heeft ;mag men aannemen;
maar wie heeft dat systeem op poten gezet
dat zijn de schuldigen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 jan 2020, 15:21

Dicksy schreef:
11 jan 2020, 12:32
...... 'godverdomme sebiet is dat betwetertje weer daar en zie daar is em. ......
'k Ben nochtans geen ( gepensioneerde ) ambtenaar :D

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jan 2020, 16:38

Fred1950 schreef
‘k Ben nochtans geen ( gepensioneerde ) ambtenaar :D
Ben al blij dat je het dan toch beseft. 😂😂

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 jan 2020, 17:54

Dicksy schreef:
11 jan 2020, 16:38
Fred1950 schreef
‘k Ben nochtans geen ( gepensioneerde ) ambtenaar :D
Ben al blij dat je het dan toch beseft. 😂😂
Maar dan toch een betweter die weet waar de klepel hangt en geen fantasiekes schrijft. :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jan 2020, 19:45

Fred schreef:
Maar dan toch een betweter die weet waar de klepel hangt en geen fantasiekes schrijft. :lol:

Een klok horen luiden wil nog niet zeggen dat men de klepel weet hangen en dat bewijst u nogmaals in uw laatste bijdrage in de rubriek 'Nieuws - Elektrische wagens', zoals trouwens in heel die rubriek. :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jan 2020, 20:15

Laten we niet verwijzen naar reacties in andere topics, beste Dicksy. Die zijn ook voor jouw niet altijd geslaagd 8)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jan 2020, 20:35

E.T. schreef:
Laten we niet verwijzen naar reacties in andere topics, beste Dicksy.
Het meegeven aan computerleken dat je in de directorie gerust wat kan verwijderen is niet de meest snuggere bijdrage.
1.- Ik heb daar duidelijk uitgelegd wat ik gedaan heb in mijn brouwser Google Chrome en de link geplaatst voor de andere browsers als oplossing voor zijn probleem. Maar waarschijnlijk heb u dat niet gelezen of is het gewoon van kwade wil om dit te negeren van uwentwege.

2.- U hebt het wel gewist en dat neem ik u niet kwalijk, waarom zou ik, soms moet iets wijken voor iets dat beter tot zijn recht komt, maar:

'Het meegeven aan computerleken dat je in de directorie gerust wat kan verwijderen is niet de meest snuggere bijdrage.

Als men niet leert lopen zal men altijd blijven kruipen.
Maar nergens heb ik geschreven of aangehaald dit te doen, ieder weet van zichzelf wel hoe ver hij kan springen met zijn stok, of niet?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jan 2020, 20:58

Dicksy schreef:
11 jan 2020, 20:35
… ieder weet van zichzelf wel hoe ver hij kan springen met zijn stok, of niet?
Jammer genoeg niet. Zelfs het rondsnuffelen in de diepere lagen van de computer kan voor leken het einde van hun machine zijn. En aan het niveau van de vragen van de topicstarters kan je wel best merken dat het absolute geen IT'ers zijn.

Als men niet leert lopen zal men altijd blijven kruipen. Eerst leren stappen voor men loopt ...
Ice

12 jan 2020, 02:28

E.T. schreef:
11 jan 2020, 20:58
Eerst leren stappen voor men loopt ...
Stappen en lopen betekent hetzelfde, tenzij je op hardlopen doelt maar dat zien we peuters nog niet doen... 8O

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 jan 2020, 10:47

Ice schreef:
12 jan 2020, 02:28
Stappen en lopen betekent hetzelfde
Daar denk onze Dikke vriend Van Dale toch anders over :roll:

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

12 jan 2020, 11:06

Stappen en lopen lijken toch dezelfde betekenis te hebben, zie:
https://www.encyclo.nl/begrip/lopen
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.