Drama in De Panne

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

28 jan 2020, 16:37

Ice schreef:
23 jan 2020, 18:35

Overduidelijk dat de burgers de mond gesnoerd moet worden en de vrije meningsuiting gecensureerd moet worden onder het MOM van racisme!
Walgelijk en wraakroepend dat er zelfs een onderzoek ingesteld wordt, met belastinggeld nog wel, om vrije meningen op sociale media te bestraffen!
Godgeklaagd vind ik dat!
Het voorval in De Panne gaf aanleiding tot enkele cynische en misplaatste opmerkingen op sommige fora. Het is van alle tijden dat bij rampen er “moppen” rond geweven worden die eerder getuigen van slechte smaak of gewoon van domheid. Ik herinner me zulke dingen in verband met de brand van de Innovation of toen een bus met Nederlanders in een ravijn stortte. Overigens is in De Panne geen ramp gebeurd : geen doden of gewonden, enkel een paar natte pakken.
Oorspronkelijk was ik geneigd te schrijven dat er gelukkig geen wetten of straffen bestaan tegen domheid of slechte smaak, maar nu ben ik daar niet meer zeker van, sedert ik vernam dat men de auteurs van die tweets of mailtjes gaat opsporen en te vervolgen wegens heu… racisme.
Ik hoop dat het niet zo ver zal komen want indien domheid en slechte smaak aanleiding kunnen geven tot vervolging, dan vrees ik dat weldra een groot deel van de bevolking achter de tralies zal belanden. De makers van vele amusementsprogramma’s bij VTM en VRT kunnen alvast beginnen uit te kijken. :roll:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 jan 2020, 17:43

Ice schreef:
28 jan 2020, 13:54
Dat zul je niet kunnen lezen want dat wordt doodgezwegen door de leugenpers, we mogen als racisten die arme asielzoekers toch niet stigmatiseren, zeker?
Anders moet het parket weer een onderzoek openen om sarcastische commentaren als racisme op de sociale media op te sporen. :mrgreen:
Zijn ze u dat persoonlijk komen zeggen dan?
Ice

29 jan 2020, 10:26

dafke schreef:
28 jan 2020, 17:43
Zijn ze u dat persoonlijk komen zeggen dan?
Maakt dat jou wat uit dan?! 8O
Voor de verdrietige familie alvast niet, zij moeten nu heel bange uren/dagen doorstaan aan het ziekbed van hun geliefde familielid in coma op intensieve zorgen van het ziekenhuis en hopen dat hij de verwondingen van deze laffe aanval overleeft.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jan 2020, 11:39

figaretto schreef:
28 jan 2020, 16:37
Oorspronkelijk was ik geneigd te schrijven dat er gelukkig geen wetten of straffen bestaan tegen domheid of slechte smaak, maar nu ben ik daar niet meer zeker van, sedert ik vernam dat men de auteurs van die tweets of mailtjes gaat opsporen en te vervolgen wegens heu… racisme.
Zoals velen, zijn ook mij de screenshots onder ogen gekomen van de strafste commentaren over het incident in De Panne.
En zelfs daarin heb ik nergens bedreigingen gelezen, noch oproep tot geweld, noch racisme, eigenlijk NIETS onwettigs.
Waar houdt het parket zich toch mee bezig?
Het is zoals het met de ondergepiste tent van Anuna op Pukkelpop.
Daar was het parket er ook als de kippen bij om een onderzoek te openen, idem zoals nu, zonder zelfs een klacht af te wachten (dat kan, maar is niet gebruikelijk).
Ik denk dat een groot deel van onze bevolking, het Belze gerecht uitspuwt.
En dat is niet verwonderlijk.
Het Belze gerecht is overgenomen door links-activistische rechters.
Die de rechterzijde fanatiek bestrijden.
Die moordenaars, doodrijders, verkrachters, met een schouderklopje naar huis sturen.
Die de rode loper uitrollen voor terugkeer van terroristen, en ons daarvoor laten betalen.
Ondank is 's werelds loon

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 jan 2020, 15:48

maior domus schreef:
Zoals velen, zijn ook mij de screenshots onder ogen gekomen van de strafste commentaren over het incident in De Panne.
En zelfs daarin heb ik nergens bedreigingen gelezen, noch oproep tot geweld, noch racisme, eigenlijk NIETS onwettigs.
Waar houdt het parket zich toch mee bezig?
Intimidatie, niks meer en niks minder.
Ice

30 jan 2020, 13:45

Dicksy schreef:
29 jan 2020, 15:48
maior domus schreef:
Zoals velen, zijn ook mij de screenshots onder ogen gekomen van de strafste commentaren over het incident in De Panne.
En zelfs daarin heb ik nergens bedreigingen gelezen, noch oproep tot geweld, noch racisme, eigenlijk NIETS onwettigs.
Waar houdt het parket zich toch mee bezig?
Intimidatie, niks meer en niks minder.
En censuur, de kritiek op politiek migratiewanbeleid proberen de mond te snoeren door vermeend racisme want dat (opzettelijk) falend migratiebeleid drijft de illegale vluchtelingen de zee in.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

31 jan 2020, 12:45

Dicksy schreef:
29 jan 2020, 15:48
maior domus schreef:
Zoals velen, zijn ook mij de screenshots onder ogen gekomen van de strafste commentaren over het incident in De Panne.
En zelfs daarin heb ik nergens bedreigingen gelezen, noch oproep tot geweld, noch racisme, eigenlijk NIETS onwettigs.
Waar houdt het parket zich toch mee bezig?
Intimidatie, niks meer en niks minder.
Majoortje, ik weet niet welke reacties jij gelezen hebt , ik heb walgelijke en schandalige reacties gelezen van mensen die de hulpverleners opriepen om die mensen de verdrinkingsdood in te sturen of ze ter plaatse te euthanaseren zelfs opriepen om gaskamers te openen. En ja, ik heb die reacties onmiddellijk gerapporteerd en ik hoop dat het parket de daders op het spoor komt en hen duidelijk aan het verstand brengt dat dergelijke opruiingen niet kunnen.
Eendracht maakt macht
Ice

31 jan 2020, 13:36

@meredith: mensen die op sociale media hun tijd niet verprutsen, lezen de reacties van online/kranten en daar was niks racistisch te lezen...waarom hebben kranten dan nagelaten om die 'schandalige reacties' te publiceren? :roll:

Bovendien moet je wel goed beseffen waar die onvrede voor zulke uitspraken uit voortkomt: het falende, politieke migratiebeleid dat deze illegalen de zee indrijft naar UK.
Enerzijds weigeren ze asiel aan te vragen dus krijgen ze geen steun
en
anderzijds laat de politiek deze illegalen in de steek door ze met een vodje papier te bevelen het grondgebied te verlaten en ze verder aan hun lot overlaten.
Je wijst dus niet naar de schuldigen voor deze drama's, net als de leugenpers, maar naar de mensen die hun mening erover geven...onbegrijpelijk...de meningen worden belangrijker gevonden dan de oorzaken waardoor die mensen net verdrinken? 8O

En dan rapporteer je vast, als rechtvaardige mens, ook racistische, beledigende en schandalige commentaren van allochtonen en moslims op sociale media bij aanslagen en na arrestaties van rellen en ja, zelfs terroristen? (Commentaren gelezen na de aanslagen in Zaventem en Maalbeek en de arrestatie van terrorist abdeslam? Heb je toen ook gerapporteerd?)
Je wil toch niet discrimineren, nietwaar? :mrgreen:

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

31 jan 2020, 14:31

Ice, u hebt een scherpe kijk op de zaken. Ik lees u bijdragen op dit forum steeds graag.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jan 2020, 14:45

En dan rapporteer je vast, als rechtvaardige mens, ook racistische, beledigende en schandalige commentaren van allochtonen en moslims op sociale media bij aanslagen en na arrestaties van rellen en ja, zelfs terroristen? (Commentaren gelezen na de aanslagen in Zaventem en Maalbeek en de arrestatie van terrorist abdeslam? Heb je toen ook gerapporteerd?)
Je wil toch niet discrimineren, nietwaar? :mrgreen:
Inderdaad, wie A zegt moet ook B zeggen, eender wie het is die die commentaren schrijft, of anders gewoon smoeleke toe houden. Het is al erg genoeg dat er zo’n instelling als UNIA is die met twee maten en twee gewichten weegt.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

31 jan 2020, 15:50

Als ge iets neer kribbelt weet men uwe ip toch van uw toestel, of dat nu een pc, tablet of phone is.
In een internet café of donker lokaaltje ergens moet je inloggen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

31 jan 2020, 20:50

Ice schreef:
31 jan 2020, 13:36
@meredith:
En dan rapporteer je vast, als rechtvaardige mens, ook racistische, beledigende en schandalige commentaren van allochtonen en moslims op sociale media bij aanslagen en na arrestaties van rellen en ja, zelfs terroristen? (Commentaren gelezen na de aanslagen in Zaventem en Maalbeek en de arrestatie van terrorist abdeslam? Heb je toen ook gerapporteerd?)
Je wil toch niet discrimineren, nietwaar? :mrgreen:
Inderdaad.
En hun hatelijke commentaren ter gelegenheid van de "spontane ontbranding" van de Notre Dame.
Ondank is 's werelds loon

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

31 jan 2020, 23:03

DelaVega schreef:
31 jan 2020, 14:31
Ice, u hebt een scherpe kijk op de zaken. Ik lees u bijdragen op dit forum steeds graag.
"uw", DelaVega.
"u" is een persoonlijk voornaamwoord, "uw" een bezittelijk.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

01 feb 2020, 09:07

Ik heb dat niet opgemerkt. Ik weet wel wanneer men 'u' of 'uw' moet schrijven, hoor.

Ik lijd namelijk aan cognitieve stoornissen als gevolg van een beladen medische geschiedenis, waardoor het lezen en schrijven steeds moeilijker wordt. Het lijkt alsof ik alles opnieuw moet aanleren. Het plaatsen van leestekens wordt ook steeds moeilijker, evenals het maken van alinea's.

Toch bedankt om mij attent te maken op die fout.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.