Belgische begroting ontspoort verder

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 feb 2020, 21:42

E.T. schreef:
09 feb 2020, 15:50


Elke werkloze of andere uitkeringstrekker die een vaste job krijgt in de privé brengt (slechts) zo'n € 25 à 30.000 op.

Men gaat uit van 2 veronderstellingen nl dat er dan geen werkloosheidsuitkering moet betaald worden en dat er inkomsten (belastingen op arbeid zoals rsz, bedrijfsvoorheffing, wg- en wn-bijdragen, etc) zijn.
Echter, dit is zich rijk rekenen omdat er meer mensen met pensioen gaan dan dat er schoolverlaters zijn dwz dat die schoolverlaters reeds werk hebben eer zij uitkeringsgerechtigd zijn (na een lange wachtuitkering hebben ze gedurende korte tijd recht op een uiterst kleine uitkering).
Tweedens : indien het om gesubsidieerde jobs gaat (meestal) er geen opbrengsten maar wel kosten zijn.
Laatst gewijzigd door dejules op 09 feb 2020, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

09 feb 2020, 22:01

Wil. schreef:
09 feb 2020, 13:45
Gisteravond was het onderwerp van Nachtwacht 'de 30-urenweek'.
Voor veel bedrijven en veel (semi-)overheidsdiensten betekent dat simpelweg méér volk aanwerven om hetzelfde werk gedaan te krijgen. "Die mensen zijn gewoonweg niet te vinden omdat de arbeidsmarkt nu al enkele jaren worstelt met een serieuze krapte" - aldus de dame die Voka vertegenwoordigde.

In Vlaanderen is de werkzaamheidsgraad nog bijna nooit zo hoog geweest. Er zijn in feite té weinig werkzoekenden. Hoog tijd dat er nog eens hier en daar een bedrijf ophoudt zodat de pool weer wat wordt aangevuld.
De kortste werkweek maakt men in Parijs. Gemiddeld werkt de Parijzenaar 30,84 uur per week; net iets meer dan zijn collega’s in Lyon (31,36).
Ook in Moskou, Helsinki en Wenen ligt het aantal gewerkte uren per week ruim onder het gemiddelde van 36,38 uur.

https://www.vacatures.nl/nieuws/1189:st ... -werkweek/

In de Vlaamse administratie begin je aan 35 betaalde verlofdagen per jaar.
Na 4 jaar anciënniteit zit je reeds aan 40 verlofdagen, het dubbele tov mensen uit het bedrijfsleven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2020, 22:08

Tot en met je tabel geen probleem Wil.
De vroegere loopbaan en beroepsbezigheden van de forumleden doet er niet toe. Het is niet alleen al tientallen keren aangehaald maar ook een 'beetje' flauw. Je weet wel als er geen argumenten meer zijn gaan we schelden
Scheldwoorden zijn mijn specialiteit niet. Maar sarcasme, ironie en bijtende spot zitten allemaal in mijn toolbox.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 feb 2020, 22:11

Wil. schreef:
09 feb 2020, 22:08


Scheldwoorden zijn mijn specialiteit niet.
Analytisch denken ook niet!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2020, 22:12

dejules schreef:
09 feb 2020, 22:01
In de Vlaamse administratie begin je aan 35 betaalde verlofdagen per jaar.
Na 4 jaar anciënniteit zit je reeds aan 40 verlofdagen, het dubbele tov mensen uit het bedrijfsleven.
Zou het nu kunnen - ik durf het bijna niet te opperen - dat ik daar iemand zijn jaloerse frustratie hoor uiten??
Na meer dan 40 jaar nog áltijd niet over de verkeerde keuzes heen? Wat doet die psych. voor zijn geld , zeg?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 feb 2020, 22:32

Wil. schreef:
09 feb 2020, 20:41


Afbeelding



Ik spreek liefst met mensen op niveau. Daarom hier even niet méér woorden aan verspillen.
Mijn buurman, een man van "niveau" is juist op bezoek en hij heeft een vraagje voor U.
De DDR had een veel hogere werkzaamheid dan West-Duitsland.
Welke conclusie(s) trekt U hieruit?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2020, 23:02

Dat uw buurman geen appel van een peer kan onderscheiden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 feb 2020, 23:37

dejulesc schreef:
Mijn buurman, een man van “niveau” is juist op bezoek en hij heeft een vraagje voor U.
Vraag eens aan je buurman wat hij er van vindt dat je zijn “niveau” tussen aanhalingstekens plaatst? Als hij echt slim is zal hij niet veel meer op bezoek komen tenzij hij uw niveau kent betreffende economie/politiek en hij u nog iets wil leren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2020, 18:32

Sofie Wilmès is boos. Er is nl. in Aalst gelachen met joden. Zou Sofie thuis nog zo'n badge hebben liggen met "Je suis Charlie" ?? Wanneer dat soort onmenselijkheden gebeurde in Parijs stond het ganse heir der westerse leiders pal achter die leuze, maar wanneer het in eigen huis in de praktijk kan worden gebracht, dan zijn ze plots niet meer Charlie. :evil:


Waarover wij allemaal zouden moeten boos zijn, dat is de toezegging die Wilmès heeft gedaan tijdens die Europese top. " “De regering maakt 1,45 miljard euro vrij als bijdrage aan het Europees Ruimteagentschap (ESA) voor de periode 2020-2024.”
Dat is een behoorlijk bedrag voor een regering in lopende zaken. Gemiddeld 290 miljoen per jaar. Is dat allemaal binnen de grenzen van wat mag? Ik betwijfel dat.


In normale omstandigheden zou die madame moeten ter verantwoording worden geroepen of afgezet zelfs. Maar mogelijk is het toch nog een geluk bij een ongeluk: hoe rapper het onhoudbaar erg wordt op het vlak van budget en schuld, hoe beter voor het opsplitsen van dit land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 feb 2020, 19:50

Wil. schreef:
23 feb 2020, 18:32


Waarover wij allemaal zouden moeten boos zijn, dat is de toezegging die Wilmès heeft gedaan tijdens die Europese top. " “De regering maakt 1,45 miljard euro vrij als bijdrage aan het Europees Ruimteagentschap (ESA) voor de periode 2020-2024.”
Dat is een behoorlijk bedrag voor een regering in lopende zaken. Gemiddeld 290 miljoen per jaar.
Die zijn snel gevonden : gewoon 6.000 ambtenaren afdanken.
Wij kunnen zelfs 44.000.000.000 Euro per jaar (10%BBP) sparen door onze ambtenarij op niveau van gidsland Nederland te brengen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2020, 19:55

Ambtenaren? In Nederland?? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 feb 2020, 20:02

Wil. schreef:
23 feb 2020, 19:55
Ambtenaren? In Nederland?? :lol:
Nederland schrapt ambtenarenstatuut en maakt er werknemers van.

https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html

Nederland geeft jaarlijks 44.000.000.000 Euro minder uit dan België aan werknemers in overheidsdienst.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2020, 20:11

Gent geeft 0 euro aan ondersteuning van 'allochtonen' .

Ze heten nu 'mensen van vreemde afkomst' .

Goeie bal, julleke :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 feb 2020, 20:17

Wil. schreef:
23 feb 2020, 20:11
Gent geeft 0 euro aan ondersteuning van 'allochtonen' .

Ze heten nu 'mensen van vreemde afkomst' .

Goeie bal, julleke :roll:
10% BBP overheidsbeslag, mateke!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2020, 21:02

Neen, nog altijd niet geslaagd in de toegangsproef, brave man. Ik kies mijn maten zelf. Ik weet het, je doet moeite maar het antwoord is negatief 8)

Deze week wordt mijn uitgestelde wedde gestort. En de vorige is vérre van op... Santé, julio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.