De Wever is politiek dood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 okt 2020, 19:28

Idefix schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 15:34
Blijf toch gewoon allemaal thuis ipv uw stem uit te brengen. Maar dat durven onze ‘oudjes’ hier op het forum niet want ze zijn toch zo fier dat ze in dat stemhokje kunnen gaan staan en aanduiden wie hen mag belazeren. :P :P :P Onze helden.......
Als er iets is dat in de kaart van de Franstaligen speelt dan het uw voorstel; Hoe minder Vlaamse stemmen hoe zwaarder de Waalse wegen... Of denkt ge dat een Vlaming zooooo stom is om dat niet te zien?????
Vraagje, zijt ge soms zelf sympathisant van de Franstaligen????
Bent u het niet die altijd hier de mond vol heeft over 'aan hetzelfde zeel trekken.' 8O Wel trek aan hetzelfde zeel en blijf allemaal thuis, dan zal je pas iets teweeg brengen en niet datgene wat er nu voorgevallen is.
Vraagje, zijt ge soms zelf sympathisant van de Franstaligen????
Aan Vlaamse salonrevolutionairen heb je ook niks, veel blablablabla verkopen niks meer en niks minder. Weerom, je ziet wat je krijgt met die roeptoeters met hun holle slogans........ 'in het stemhokje zal ik dit, in het stemhokje zal ik dat.........'
En nee, de franstaligen (politiek) kan mij gestolen worden maar zij trekken wel aan één zeel. En hoe dat zeel eruit ziet is voor hen van ondergeschikt belang, de essentie is dat het één zeel blijft. Ook al is dat zeel 'allemaal niet gaan stemmen.'

U weet toch:
"De federale regering bestaat uit ten hoogste 15 ministers. De eerste minister eventueel uitgezonderd, is de federale regering samengesteld uit evenveel Nederlandstaligen als Franstaligen. Daar kunnen ook nog staatssecretarissen aan toegevoegd worden."

Oeps, geen Nederlandstalige ministers omdat iedereen thuis bleef bij de stemming.....Wat nu, Idefix 8O 8O :roll:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

03 okt 2020, 05:38

Vivaldi knabbelt aan bankgeheim !!

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

03 okt 2020, 11:08

Dicksy schreef:
02 okt 2020, 19:28
Idefix schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 15:34
Blijf toch gewoon allemaal thuis ipv uw stem uit te brengen. Maar dat durven onze ‘oudjes’ hier op het forum niet want ze zijn toch zo fier dat ze in dat stemhokje kunnen gaan staan en aanduiden wie hen mag belazeren. :P :P :P Onze helden.......
Als er iets is dat in de kaart van de Franstaligen speelt dan het uw voorstel; Hoe minder Vlaamse stemmen hoe zwaarder de Waalse wegen... Of denkt ge dat een Vlaming zooooo stom is om dat niet te zien?????
Vraagje, zijt ge soms zelf sympathisant van de Franstaligen????
Bent u het niet die altijd hier de mond vol heeft over 'aan hetzelfde zeel trekken.' 8O Wel trek aan hetzelfde zeel en blijf allemaal thuis, dan zal je pas iets teweeg brengen en niet datgene wat er nu voorgevallen is.
Vraagje, zijt ge soms zelf sympathisant van de Franstaligen????
Aan Vlaamse salonrevolutionairen heb je ook niks, veel blablablabla verkopen niks meer en niks minder. Weerom, je ziet wat je krijgt met die roeptoeters met hun holle slogans........ 'in het stemhokje zal ik dit, in het stemhokje zal ik dat.........'
En nee, de franstaligen (politiek) kan mij gestolen worden maar zij trekken wel aan één zeel. En hoe dat zeel eruit ziet is voor hen van ondergeschikt belang, de essentie is dat het één zeel blijft. Ook al is dat zeel 'allemaal niet gaan stemmen.'

U weet toch:
"De federale regering bestaat uit ten hoogste 15 ministers. De eerste minister eventueel uitgezonderd, is de federale regering samengesteld uit evenveel Nederlandstaligen als Franstaligen. Daar kunnen ook nog staatssecretarissen aan toegevoegd worden."

Oeps, geen Nederlandstalige ministers omdat iedereen thuis bleef bij de stemming.....Wat nu, Idefix 8O 8O :roll:
Besteke, het moet toch zelfs voor u duidelijk zijn dat als er GEEN Vlamingen gaan stemmen de walen DE VOLSTREKTE MEERDER HEID HEBBEN;;;;;
Als een voetbalploeg niet komt opdagen wint de andere ook met forfait cijfers.
De zon is gratis voor iedereen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 okt 2020, 11:59

Goed idee van allemaal thuis te blijven - NOT - want die ene pipo die wel gaat stemmen beslist alles 8)




en als ik die pipo zou zijn, gaan jullie de dag na de verkiezingen nog raar opkijken :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 okt 2020, 12:52

Idefix schreef:
Besteke, het moet toch zelfs voor u duidelijk zijn dat als er GEEN Vlamingen gaan stemmen de walen DE VOLSTREKTE MEERDER HEID HEBBEN;;;;;
Als een voetbalploeg niet komt opdagen wint de andere ook met forfait cijfers.
Besteke, als er niemand van de vlamingen gaat stemmen zijn de verkiezingen ongeldig en niks absolute meerderheid van de walen. Dan zit belgie pas in een impassie.
U kunt misschien iets weten over voetbal maar over politiek...... :roll:
Ieder doet maar wat ze wil met de verkiezingen, of ze gaan of niet. Ik zal die dag toevallig ergens anders naar toe moeten. :P

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 okt 2020, 13:17

Dat getuigt wel niet veel solidariteit met uw traditionele partij hoor Dicksy
Een stem verloren? Anderen profiteren ervan .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 okt 2020, 13:44

Paullamb schreef:
Dat getuigt wel niet veel solidariteit met uw traditionele partij hoor Dicksy
Een stem verloren? Anderen profiteren ervan .
Diegene die mij kennen weten dat ik heel sociaal kan zijn maar ook keihard zowel in daden als in spraak. Ik maak daar geen onderscheid in wie of wat voor mij staat.
Deze keer laat ik mijn sociale kant zien. :lol:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

03 okt 2020, 17:21

Dicksy schreef:
03 okt 2020, 12:52
Idefix schreef:
Besteke, het moet toch zelfs voor u duidelijk zijn dat als er GEEN Vlamingen gaan stemmen de walen DE VOLSTREKTE MEERDER HEID HEBBEN;;;;;
Als een voetbalploeg niet komt opdagen wint de andere ook met forfait cijfers.
Besteke, als er niemand van de vlamingen gaat stemmen zijn de verkiezingen ongeldig en niks absolute meerderheid van de walen. Dan zit belgie pas in een impassie.
U kunt misschien iets weten over voetbal maar over politiek...... :roll:
Ieder doet maar wat ze wil met de verkiezingen, of ze gaan of niet. Ik zal die dag toevallig ergens anders naar toe moeten. :P
Dicksy ge weet toch zelf dat ge aan het zeveren zijt hé. :D ALLE Vlamingen hetzelfde laten doen????????? Utopie natuurlijk. Ze slaan elkaar al het hoofd in als ze supporteren voor een ander voetbalploeg.Het zou al een wonder zijn moesten ze elkaar genoeg verstaan om iets te betekenen in de Belgische politiek. Deze regering is een schoolvoorbeeld van de hopeloze verdeeldheid van de Vlamingen, of hoe een meerderheid zichzelf kan degraderen tot minderheid. Laat het ons gemakshalve houden zoals het altijd geweest is, Franstaligen en hun Nederlandstalige collaborateurs baas zoals het altijd al goed geweest is dan hoeft er zich niemand mee druk te maken.
BTW. Ik hou absoluut niet van voetbal en van koers ook niet hoor, 't is maar ter info... :mrgreen:
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 okt 2020, 17:29

Het ergste is dan nog dat in bijna alle Vlaamse deelnemers aan de regering het ruzie is voor de deelname of de postjes verdeling.
Ik denk dat de boel rap op zijn gat gaat liggen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 okt 2020, 10:16

Je kan ook online u stem uitbrengen id kaart .
Moet je nog niet eens naar buitengaan .

Idd voorn Viv van aldi gaat nog rare bokkesprongen maken .
Idd petrol de geheime bankkluis :wink:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

04 okt 2020, 11:35

https://www.youtube.com/watch?v=BiUxaZU ... e=youtu.be

Op het einde van de speech,het smoeleke van De Croo spreekt boekdelen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 okt 2020, 12:41

petrol schreef:
04 okt 2020, 11:35
https://www.youtube.com/watch?v=BiUxaZU ... e=youtu.be

Op het einde van de speech,het smoeleke van De Croo spreekt boekdelen.
DAT IS ER BOENK OP ...........dat smoeleke is inderdaad goud waard;;;blijkbaar in een citroen gebeten.
De zon is gratis voor iedereen

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

04 okt 2020, 18:23

Tijdens de onderhandelingen De Wever/Magnette met O’VLDer Lachaert, wou deze laatste alleen meespelen op voorwaarde dat MR-voorzitter Bouchez er bij kwam. Lachaert had het over “de liberale FAMILIE”. De Wever was van oordeel dat Bouchez niet te vertrouwen was en wou Bouchez er niet bij. Lachaert haakte af en keek uit naar paars-groen, een formatie die hij kort tevoren verwierp en waardoor hij door 2/3 van de leden als partijvoorzitter werd verkozen.
Vandaag in “De Zevende dag” ging hij nogmaals tekeer tegen De Wever als saboteur van de mogelijke formatie, die de familie uit elkaar wilde spelen. Vreselijke mens, die De Wever.
Tien minuten later in hetzelfde programma komt een Waalse politiek journalist (zijn naam ontsnapt me even) met een mooie woordspeling vertellen dat men zelfs IN de MR, Bouchez hartsgrondig beu is. (Bouchez is de druppel die de MR doet overlopen). (Hebt g’hem ?) De man gaat tekeer als een ongeleid projectiel en stapelt flater na flater op. Niet alleen wou De Wever hem kwijt maar zelfs, niet alleen binnen zijn familie maar ook in zijn eigen huis (MR), willen ze hem niet meer.
Mooie familie van Lachaert. En dan maar roepen dat De Wever ongelijk had. Sjonge sjonge...

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

04 okt 2020, 22:17

Enne Figga, heb je ook het interview gezien met Calvo ?
Had ermee te doen . Ondanks zijn harde werk aan de regeringsvorming, zat hij in de uitzending als een geslagen hond . Geslagen door de " rancune " van ene Almacci . Calvo verdiende beter maar hij had het kunnen weten ; groene vrouwen met big boobies and big " hooters " zijn rancuneuse feeksen .

Indachtig de welbekende ingelse spreuk : Hell, itself , has no greater fury than a woman scorned ...

Miserie, miserie ... :roll: :roll: Het werd vandaag nog eens gezegd ; die hele knoeiboel van een coalitie hangt met spuug en plakband aan mekaar ...

werewoef
AMEN en AUM

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 okt 2020, 11:39

werewoef schreef:
04 okt 2020, 22:17
Enne Figga, heb je ook het interview gezien met Calvo ?
Gedeeltelijk.
Zijn nogal onberedeneerde kijk op het materiële welzijn van de mens, lijkt me overtrokken. Bijvoorbeeld het sluiten van kerncentrales zonder zicht op een deugdelijk en betaalbaar (voor iedereen) alternatief, is onverantwoord.
Zijn verschijning en optreden tijdens de regeringsverklaring en vertrouwensstemming, siert hem. Velen zouden zich in zijn plaats een dagje "ziek" gemeld hebben. En men zou reden gehad hebben hem te geloven. Hij verdient respect hiervoor. In feite redt hij hier het imago van zijn partij, na zijn defenestratie door een onbehouwen Almaci. Groen mag hem dankbaar zijn.