heeft men het gevaar "corona nog niet begrepen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

12 apr 2020, 11:09

Ik las vandaag in de krant dat de dokters zich razend maken als ze de situaties zien in de supermarkten.
Wat je ziet is effenaf schandalig!
Men staat buiten de winkel netjes in de rij op afstand, maar een maal binnen is het een heksenketel. Ik heb het maar eenmaal meegemaakt, vandaar dat ik nu mijn aankopen doe in de buurtwinkel, waar men erop gewezen wordt als men zich niet aan de richtlijnen houdt.
Ook in je omgeving ruik je overal barbeque, mij moet je niet vertellen dat altijd alleen met het gezin wordt gedaan.

Sommigen schijnen te denken dat met handjes klappen en een stuk wit katoen buiten hangen voor de zorgverleners alles in orde is en men zijn leven dan maar gewoon kan verder zetten als voorheen.

Ik meen dat men al de mensen die zich dagelijks inzetten, de artsen, verplegenden, verzorgenden, de winkelbedienden en iedereen die in deze tijden aan het werk blijven, nog het meest bedankt met zich aan de richtlijnen te houden.

Ghis

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2020, 11:27

Het overaanbod vanuit Limburg kan daar ter plaatse niet meer worden verwerkt.

We pray for Limburg!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2020, 11:41

ghislaine* schreef:
12 apr 2020, 11:09
Ik las vandaag in de krant dat de dokters zich razend maken als ze de situaties zien in de supermarkten.
Wat je ziet is effenaf schandalig!
Men staat buiten de winkel netjes in de rij op afstand, maar een maal binnen is het een heksenketel. Ik heb het maar eenmaal meegemaakt, vandaar dat ik nu mijn aankopen doe in de buurtwinkel, waar men erop gewezen wordt als men zich niet aan de richtlijnen houdt.
Ook in je omgeving ruik je overal barbeque, mij moet je niet vertellen dat altijd alleen met het gezin wordt gedaan.

Sommigen schijnen te denken dat met handjes klappen en een stuk wit katoen buiten hangen voor de zorgverleners alles in orde is en men zijn leven dan maar gewoon kan verder zetten als voorheen.

Ik meen dat men al de mensen die zich dagelijks inzetten, de artsen, verplegenden, verzorgenden, de winkelbedienden en iedereen die in deze tijden aan het werk blijven, nog het meest bedankt met zich aan de richtlijnen te houden.

Ghis
Men had een maand geleden de mensen al moeten verplichten om een masker te dragen op bus, tram, trein, in supermarkten en op plaatsen waar veel mensen mekaar passeren. Had men dat gedaan waren we nu wellicht al over de top zoals Oostenrijk ....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 apr 2020, 12:09

Wil. schreef:
12 apr 2020, 11:27
Het overaanbod vanuit Limburg kan daar ter plaatse niet meer worden verwerkt.
We pray for Limburg!
Wel vanop je matje hé
Amien
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
dejules

12 apr 2020, 12:25

Wil. schreef:
12 apr 2020, 11:27
Het overaanbod vanuit Limburg kan daar ter plaatse niet meer worden verwerkt.
Limburg was de eerste provincie die plots veel besmettingen te verduren kreeg.
Men denkt dat dit komt door het karnaval dat snelle verspreiding faciliteerde (veel volk en aanrakingen).
De Wever was verwittigd maar sloeg de wijze raad in de wind. Limburg heeft die verwittiging niet gekregen!
Zijn mama mia uitrusting aangetrokken riep hij iedereen op om zich onder het volk te begeven want de economie moet draaien.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2020, 12:29

Limburgers zijn wat trager, hé. En ze blijven graag carnaval vieren, terwijl dat niet het moment is. Dan zijn de gevolgen wat ze zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 apr 2020, 12:47

Fred1950 schreef:
12 apr 2020, 11:41
Men had een maand geleden de mensen al moeten verplichten om een masker te dragen op bus, tram, trein, in supermarkten en op plaatsen waar veel mensen mekaar passeren. Had men dat gedaan waren we nu wellicht al over de top zoals Oostenrijk ....
En waar had men dan die maskers moeten gaan zoeken Fred ?
Als men er nu nog maar altijd amper genoeg heeft voor diegene die het echt nodig hebben......

Achteraf is het altijd gemakkelijk uitleggen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
dejules

12 apr 2020, 13:06

Wil. schreef:
12 apr 2020, 12:29
Limburgers zijn wat trager, hé.
De intelligentsia van Antwerpen komt uit Limburg.
De meest bekende is Jambon!
De Wever weet wanneer Napoleon geboren en gestorven is maar dat maakt van hem nog geen strateeg.
Een strateeg heeft de gave om analytisch te kunnen denken.
Met de kennis en de logica van De Wever kan je in het bedrijfsleven stofzuigers verkopen. En dan zit je aan uw top!
dejules

12 apr 2020, 13:08

Charlie Maru schreef:
12 apr 2020, 12:47


Achteraf is het altijd gemakkelijk uitleggen.
Gouverner c'est prévoir.
Bij de N-VA is dat steeds : "Het is de fout van de anderen".

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 apr 2020, 13:16

dejules schreef:
12 apr 2020, 13:08
Charlie Maru schreef:
12 apr 2020, 12:47


Achteraf is het altijd gemakkelijk uitleggen.
Gouverner c'est prévoir.
Bij de N-VA is dat steeds : "Het is de fout van de anderen".
Wie zei nog indertijd: "we zullen de problemen pas aanpakken als ze zich voordoen".........
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

12 apr 2020, 13:18

Dejules, wat heeft/had je "vriendje" Dewever met Limburg te maken? Kunnen die niet uit zichzelf denken en beslissingen nemen. Moet iemand anders het altijd voor hen gaan doen?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2020, 13:37

Charlie Maru schreef:
12 apr 2020, 12:47
Fred1950 schreef:
12 apr 2020, 11:41
Men had een maand geleden de mensen al moeten verplichten om een masker te dragen op bus, tram, trein, in supermarkten en op plaatsen waar veel mensen mekaar passeren. Had men dat gedaan waren we nu wellicht al over de top zoals Oostenrijk ....
En waar had men dan die maskers moeten gaan zoeken Fred ?
....
En van waar heeft de rest van de wereld ze gehaald ? Een politieker die op Amazon of eBay of wat dan ook maskers besteld heeft en dan ook nog eens opgelicht wordt, is het mooiste bewijs van hoe dom en onprofessioneel, onopgeleid , en .... ( ik vind er geen woorden meer voor ) onze ondermaatse politiekers te werk gaan. Zelfs een chirurgisch masker van lager kwaliteit is nog altijd beter dan geen masker in een supermarkt te dragen. Je beschermt er jezelf niet mee, maar je beschermt de ander en voorkomt zo de verspreiding van je eigen besmetting. DAT is wat de Chinezen doen !

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 apr 2020, 13:56

Charlie Maru .
En waar had men dan die maskers moeten gaan zoeken Fred ?
Als men er nu nog maar altijd amper genoeg heeft voor diegene die het echt nodig hebben......

Achteraf is het altijd gemakkelijk uitleggen.


Zoeken kun je overal , is niet van vandaag is al maand .
Hoe komt dat wij er hebben ? verklaar dat eens .
Maar de mensen zijn soms wat trager zoals altijd , en maar roepen of we geen verstand hebben .
Zal zo geen vaart lopen , of is maar griepje, en nu ist te laat en hebben ze geen .
Kunt ze nog altijd haken , en zijn nog zaken die je daar kan aan toevoegen , hebben ze ook gemeld
op internet , als om privé gaat .
Waren over goeie maand allemaal te verkrijgen op internet als je opzoekt uiteraard .
En neen niet op buitenlandse site , apothekers-pharma-bol.com idem voor gels , ik heb alles kunnen halen bij apotheker , en had nog voorzorgen voor zelfstandigen (renovatie ) Maja .
Dat zijn mensen die met personeel gewerkt hebben die daar aandenken : :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2020, 15:22

ghislaine* schreef:
12 apr 2020, 11:09
Ik las vandaag in de krant dat de dokters zich razend maken als ze de situaties zien in de supermarkten.
Wat je ziet is effenaf schandalig!
Laat ons eens gaan kijken hoe de nieuwe bevolking van Antwerpen zich gedraagt op 2 april in den Aldi op het St.-Jansplein.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 apr 2020, 15:35

Wil: Niet alleen Sint-Jansplein is overal zo .

Trouwens de handelaars wijzen op hun gedrag worden nog uitgelachen ofwel staan ze daar te hoesten
plus dronken .Ze zijn zover aan brengen dat ze alles gaan sluiten , als ze niet aan de normen houden
Dan gaan de groot praters eens horen kunnen ze op kin kloppen geen eten en drank meer .

Als een Antwerpenaar zegt dat ze mogen basketten en dat ze op bank mogen zitten
Wie zijn wij , om te klagen , zijn niet mijn woorden .

Moet dan ook stad besturen . Was maar griepje , niks ergs .