Wat met de straffeloosheid in het Brusselse?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

16 apr 2020, 11:48

Met de schrik in het hart ga ik nog eens een posting plaatsen in de hoop dat de 3 super geleerde
professoren zich weer niet gaan laten gelden !!
Mijn vraag is alleen heeft De Wever gelijk om Belgie te splitsen ? Een piste om over na te denken is Vlaanderen, Wallonie en de gemeenten zoals Anderlecht en Kuregem te beschouwen als een Marokkaanse enclave, bestuurd door hun eigen leiders en met de steun van de PS??? Goed idee of niet ?????

Polmar
Apple Imac Mojave
dejules

16 apr 2020, 11:54

Polmar schreef:
16 apr 2020, 11:48
Met de schrik in het hart ga ik nog eens een posting plaatsen in de hoop dat de 3 super geleerde
professoren zich weer niet gaan laten gelden !!
Mijn vraag is alleen heeft De Wever gelijk om Belgie te splitsen ? Een piste om over na te denken is Vlaanderen, Wallonie en de gemeenten zoals Anderlecht en Kuregem te beschouwen als een Marokkaanse enclave, bestuurd door hun eigen leiders en met de steun van de PS??? Goed idee of niet ?????

Polmar
Onze staatsschuld loopt nu op tot 1.000.000.000.000 Euro en wij kunnen niet lenen op de internationale geldmarkten. We zijn gedurende minstens een halve eeuw afhankelijk van noodkredieten van de ECB. Indien De Wever België splits maken wij geen deel uit van de Eu en zijn wij collectief failliet. Wat U opwerpt zal niet gebeuren. Trouwens, De Wever is al lang niet meer de sterke man van de N-VA. Diependaele en Jambon hebben die rol overgenomen. Niemand luistert nog naar De Wever (zie artikel in Knack).
De mensen zijn nu met heel andere zaken bezig nl gezond blijven en financieel overleven. Een partij die met het communautaire de verkiezingen intrekt haalt de kiesdrempel niet!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 apr 2020, 13:05

Zeg clown Dejules, je moet de mensen wél vertellen er is en niet wat jij denkt dat er zou moeten zijn of wat jij zou willen. België leent op de internationale markten volop aan een negatieve rentevoet.Nog niet opgezocht stond dagen geleden in één van je favoriete krantjes: de Tijd. Neen hé, je meldt alleen wat in je ziekelijk negativistisch kraam past.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 apr 2020, 13:33

dejules schreef:
16 apr 2020, 11:54
Onze staatsschuld loopt nu op tot 1.000.000.000.000 Euro..............
zoals gewoonlijk..... weer eens goed naast kloppen.....
https://www.staatsschuldmeter.be/

Julius, neem uw pillen a.u.b.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
dejules

16 apr 2020, 13:53

Charlie Maru schreef:
16 apr 2020, 13:33
dejules schreef:
16 apr 2020, 11:54
Onze staatsschuld loopt nu op tot 1.000.000.000.000 Euro..............
zoals gewoonlijk..... weer eens goed naast kloppen.....
https://www.staatsschuldmeter.be/

Julius, neem uw pillen a.u.b.....
Onze staatsschuld is nu bijna 500 miljard Euro.
Het vaccin is pas voorzien voor ten vroegste 18 maanden en waarschijnlijk 24 maanden.
Indien men de huidige maatregelen doortrekt tot eind 2021 zal onze staatsschuld verdubbelen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 apr 2020, 14:12

Deze crisis gaat alles veel scherper laten zien. We gaan duidelijker voelen welke regio met het Vlaams geld mag gaan spelen.

Indien de Vlamingen harde maatregelen gaan opgelegd krijgen - wat ik mogelijk acht - dan gaat het besef ook doordringen dat de splitsing van het land een vanzelfsprekendheid wordt.

Kortom : het ziet er goed uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 apr 2020, 14:53

Wil. schreef:
16 apr 2020, 14:12
Deze crisis gaat alles veel scherper laten zien. We gaan duidelijker voelen welke regio met het Vlaams geld mag gaan spelen.

Indien de Vlamingen harde maatregelen gaan opgelegd krijgen - wat ik mogelijk acht - dan gaat het besef ook doordringen dat de splitsing van het land een vanzelfsprekendheid wordt.

Kortom : het ziet er goed uit.
Ik stel vast dat alle maatregelen die de N-VA in het verleden genomen heeft in de vuilbak gegooid zijn :
- afbouw schulden
- afbraak sociale zekerheid
- afbraak zorg
- degressieve uitkeringen
- activeren oudere werklozen
- activeren bruggepensioneerden
- beperken werkloosheid in de tijd
- beperking economische werkloosheid tot 60%, afschaffing dagvergoeding, niet meetellend voor pensioenopbouw als gewerkte periode, niet meetellend voor berekening vakantiegeld, ...
- etc etc etc
Die partij heeft geen relevantie meer.
Ge kunt nog wat in de oppositie gaan lullen maar niet over vreemden want dat is de core business van het belang en ook niet over de sociale zekerheid want de core business van de PVDA.
Over and out!

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

16 apr 2020, 15:19

Zoals steeds wordt van de vraag afgeweken om zichzelf te verheerlijken!!
Graag eens antwoord op de vraag !!

Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 apr 2020, 15:25

Polmar schreef:
16 apr 2020, 15:19
Zoals steeds wordt van de vraag afgeweken om zichzelf te verheerlijken!!
Graag eens antwoord op de vraag !!

Polmar
Mijn vraag is alleen heeft De Wever gelijk om Belgie te splitsen ?
Ja.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

16 apr 2020, 16:02

Polmar schreef:
16 apr 2020, 15:19
Zoals steeds wordt van de vraag afgeweken om zichzelf te verheerlijken!!
Graag eens antwoord op de vraag !!

Polmar
Tenzij ik mij vergis, beschikt Mr De Wever zelfs niet over het nodige gezag om iets te vertellen, niet over Vlaanderen, niet over België. De bevoegdheid van De Wever beperkt zich tot de bevoegdheden van een burgemeester van een Belgische stad. Als hij als partijvoorzitter spreekt, dan zou hij normaal moeten beschikken over een ruime meerderheid van kiezers, maar als wij morgen naar de stembus gaan, dan vrees ik dat hij zelfs over geen 20% aanhangers meer beschikt. Om een groter publiek aan te trekken zal hij veel mensen moeten overtuigen van zijn leiderschap. Vandaag kan hij enkel een CV voorleggen van grote mislukkingen. Zijn snoeiwerk in de budgetten van de sociale zekerheid, heeft er zelfs voor gezorgd, dat een groot deel van zijn kiezers zelf werden weggesnoeid, en de komende weken zullen er nog veel volgen.
Antwoorden op een gekke vraag is voorbehouden voor de armen van geest en sommige profiteurs die de waanzin van deze gekke profeet nog ondersteunen.
Na de crisis zullen wij het al moeilijk hebben om te kunnen overleven, niet alleen figuurlijk , maar ook letterlijk en dan als land en niet als een aan de grond zittend dorp. Ik herhaal het nog eens, dat er na de corona oorlog een opperste rechtbank in het leven dient geroepen te worden, om alle schuldigen te veroordelen tot eenzame opsluiting.
Land verraad of de aanzet tot, zal hier zeker niet mogen ontbreken.
dejules

16 apr 2020, 16:24

De kannibaal schreef:
16 apr 2020, 16:02

Tenzij ik mij vergis, beschikt Mr De Wever zelfs niet over het nodige gezag om iets te vertellen, niet over Vlaanderen, niet over België.
Zelfs niet binnen zijn eigen partij.
Lees het artikel in de Knack.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 apr 2020, 17:47

De kannibaal schreef:
Zijn snoeiwerk in de budgetten van de sociale zekerheid, heeft er zelfs voor gezorgd, dat een groot deel van zijn kiezers zelf werden weggesnoeid, en de komende weken zullen er nog veel volgen.
Patiënten nemen, uit schrik voor besmetting door het coronavirus, hun eigen verzorging in handen. Waarom kunnen ze hun eigen verzorging niet in eigen handen nemen als er geen corona is?
Snoeien in de budgetten zegt u. 🤔
dejules Vandaag, 11:46
Wij hebben in onze buurt een "voetbalkelder". Die is nu omgedoopt tot "mancave". Wij komen daar regelmatig bijeen en hebben onze eigen gemaakte wijn en voor mij mijn Cristallekes (ik drink geen wijn behalve witte bij mijn visgerecht en eiswein). Wij zijn hobby koks en koken bijna elke samenkomst.
Zich verplaatsen naar een ‘voetbalkelder,’ pintjes gaan drinken en de hobbykok gaan spelen. Prachtig dat een mens zijn verzetje heeft maar zelf een pamper steken is er teveel aan.
Snoeien in de budgetten zegt u. 🤔

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 apr 2020, 17:55

Anderlecht en Kuregem een enclave ??
Ten eerste is Kuregem Anderlecht, een klein deeltje ervan met max 15.000 a 20.000 inwoners ; de wijk ligt vlak naast Brussel Zuid, het internationale treinstation. ik denk niet dat dit een realiseerbaar voorstel is.
Ten andere een groot gedeelte van Anderlecht is bewoont door de doorsnee Belg, wat zou die ervan vinden. Bart De Wever heeft daar helemaal geen zegging over. Ik ben ook niet zeker dat de PS daar veel te zeggen heeft.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 apr 2020, 11:58

Polmar schreef:
16 apr 2020, 11:48
Met de schrik in het hart ga ik nog eens een posting plaatsen in de hoop dat de 3 super geleerde
professoren zich weer niet gaan laten gelden !!
Mijn vraag is alleen heeft De Wever gelijk om Belgie te splitsen ?
Joachim Coens, geen flamingant, zegt dit in een interview op Doorbraak:

‘We leven in België echt in twee verschillende werelden: politiek, maar ook sociaal en mediatiek. En we beseffen dit nog altijd veel te weinig: in Vlaanderen noch in Wallonië zien we nog echt wat zich aan de andere kant van de taalgrens afspeelt. Ook binnen Vlaanderen of Wallonië koesteren partijen andere opvattingen over heel veel thema’s, maar ze slagen er wel nog in om die te overstijgen en samen te besturen. Federaal is dit voorlopig nog niet gelukt, omdat partijen zoals de PS of Ecolo nu al jarenlang in de publieke opinie verkondigen dat er met sommige Vlaamse partijen eenvoudigweg niet te regeren valt.

De impact daarvan is stilaan reusachtig groot, maar in Vlaanderen beseffen we dit nog onvoldoende. Ofwel is dit land op lange termijn dus niet langer aan de orde, ofwel – en daar ben ik toch voorstander van – proberen we beide gemeenschappen toch nog samen een aantal dingen te laten doen. In dat geval gaan we als Vlaamse politici ook meer aanwezig moeten zijn in die Franstalige publieke opinie.’
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 apr 2020, 12:11

Wil. schreef:
18 apr 2020, 11:58
We leven in België echt in twee verschillende werelden: politiek, maar ook sociaal en mediatiek.
Dat geldt ook voor het rurale Groningen en Eindhoven alwaar veel hoog opgeleide mensen wonen.
U kunt dat doortrekken naar steden alwaar je rijke mensen hebt met een andere sociale politiek dan in arme wijken waar er veel armoede heerst.
U kunt ook vergelijkingen maken tussen steden onderling zoals Antwerpen met de hoogste werkloosheidsgraad van Vlaanderen (nu van België waarschijnlijk) en Leuven waar er veel hoog opgeleide mensen wonen en die problematiek veel minder voorkomt.
Wat is uw punt?