Corona APP / Contact Tracing

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 apr 2020, 14:54

E.T. schreef:
19 apr 2020, 14:45
Waar ik mij een beetje zorgen over maak is dat vandaag nog steeds niet duidelijk is wanneer we besmettelijk zijn.
Vòòr de eerste klachten, onmiddellijk bij de eerste symptomen of later pas?
En tot wanneer?
... vanaf de besmetting ! En dus tijdens de incubatieperiode, dat is zowat 7 dagen vooraleer de eerste symptomen er zijn. Als ge "genezen" zijt, en dat komt zowat overeen met het moment dat ge geen koorts meer hebt of dat ge terug wat normaal kunt ademen, is het nog minstens 14 dagen of drie weken vooraleer al je eigen virussen uit je eigen lichaam verdwenen zijn.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 apr 2020, 17:38

Fred1950 schreef: ↑
Gisteren, 22:13

Jij moet eerst via Google de toestemming geven, en dan kan ik zelfs te weten komen in welke vleugel van een hotel in Novosibirsk u zich bevindt ( en of u stil staat , aan het tanken bent en in welk benzinestation , enz ... en dat allemaal in real time ). Straf hé :D ( je moet me wel een "speciale" google link meedelen waar ik u op google maps kan volgen, bvb zoiets : https://www.google.com/maps/@51.2278858 ... !2e2?hl=en )
Google maps volgt al wie er mee akkoord is,en men krijgt zelfs ieder maand een update waar men overal geweest is,als men de smart phone mee heeft natuurlijk,ik heb er geen moeite mee,vind het zelfs gemakkelijk, kan zelfs zien waar ik het jaar voordien ,op welke dag,in welke stad ik in Portugal geweest ben, maar het is niet verplicht, ik kan het ala minuut uitzetten,maar die app die ze zouden verplichten, onder het mom van corona virus, daar trap ik niet in, zelfs niet als ze mij een gratis smart phone geven,wij zijn niet in China of Noord korea.
Maar daar het parlement meer macht krijgt en ze zich al een beetje dictator voelen,gaan ze er eens over nadenken, ze willen nog net geen big Brother,maar ze kijken er al wel naar uit,en daar macht het karakter bepaald, en steeds het slechtste van de mens naar boven komt ,zeg nooit nooit....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/18 ... orona-app/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 apr 2020, 19:06

Fred1950 schreef:
19 apr 2020, 14:54
... vanaf de besmetting ! En dus tijdens de incubatieperiode, dat is zowat 7 dagen vooraleer de eerste symptomen er zijn.
Dus na een week krijg ik een vieze hoest en een beetje koorts, ik laat mij testen en weet na 3 dagen dat ik Covid-19 heb. Plichtsgetrouw geef ik dat in in die app en alle mensen die in m'n buurt waren de afgelopen tien dagen krijgen daar een berichtje over.
Nu heb daarstraks een schatting proberen te maken over hoeveel mensen dat in mijn geval zou kunnen gaan …
Dat loopt al snel in de honderdtallen :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2020, 19:09

E.T. schreef:
19 apr 2020, 19:06
Nu heb daarstraks een schatting proberen te maken over hoeveel mensen dat in mijn geval zou kunnen gaan …
Dat loopt al snel in de honderdtallen :roll:
Zijt gij die met zijn rood hemdje in het midden vooraan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 apr 2020, 19:12

E.T. schreef:
Dus na een week krijg ik een vieze hoest en een beetje koorts, ik laat mij testen en weet na 3 dagen dat ik Covid-19 heb. Plichtsgetrouw geef ik dat in in die app en alle mensen die in m'n buurt waren de afgelopen tien dagen krijgen daar een berichtje over.
Nu heb daarstraks een schatting proberen te maken over hoeveel mensen dat in mijn geval zou kunnen gaan …
Dat loopt al snel in de honderdtallen :roll:
En is het dan niet verder zo dat die 100 mensen dan weer op hun beurt dezelfde vragen gaan stellen als u en gaan denken in de zin van ‘bij wie ben ik in contact geweest, wie ben ik voorbij gelopen enz,.......’ want persoonlijke gegevens worden niet vermeld. En we zijn vertrokken......

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 apr 2020, 22:39

Wil: zou jij niet eerder op die foto staan 8O

Hmm

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 apr 2020, 23:05

Denk dat Wil die foto zelf gemaakt heeft :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 apr 2020, 23:20

E.T. schreef:
19 apr 2020, 19:06
Fred1950 schreef:
19 apr 2020, 14:54
... vanaf de besmetting ! En dus tijdens de incubatieperiode, dat is zowat 7 dagen vooraleer de eerste symptomen er zijn.
Dus na een week krijg ik een vieze hoest en een beetje koorts, ik laat mij testen en weet na 3 dagen dat ik Covid-19 heb. Plichtsgetrouw geef ik dat in in die app en alle mensen die in m'n buurt waren de afgelopen tien dagen krijgen daar een berichtje over.
Nu heb daarstraks een schatting proberen te maken over hoeveel mensen dat in mijn geval zou kunnen gaan …
Dat loopt al snel in de honderdtallen :roll:
Allemaal niet nodig als ge steeds een masker zoudt dragen, besmet of niet besmet, en dan beschermt ge je medemens. Het dragen van een masker wordt de nieuwe mode :lol: ( verschillende modellekes met verschillende kleuren , motieven , opstiksels , laat de fantasie maar werken )

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 apr 2020, 23:27

Fred1950 schreef:
Allemaal niet nodig als ge steeds een masker zoudt dragen, besmet of niet besmet, en dan beschermt ge je medemens.
Laat zij die willen maar een masker dragen, ben ik ook meteen beschermd zonder een masker te dragen. :P :P :P
Ice

19 apr 2020, 23:45

Dicksy schreef:
19 apr 2020, 23:27
Laat zij die willen maar een masker dragen, ben ik ook meteen beschermd zonder een masker te dragen. :P :P :P
Juist, Dicksy!
Trouwens: de vodjes die ze overal rap-rap in elkaar steken en ook mondmaskers noemen, beschermen helemaal niet tegen het virus ook nog niet...maar voor een simpele en angstige kudde is een gedacht veel waard.. :mrgreen:
Ik weiger een muilband te dragen en zeker niet voor een ander, ik ben geen hond.
Ice

19 apr 2020, 23:49

E.T. schreef:
19 apr 2020, 19:06
Dus na een week krijg ik een vieze hoest en een beetje koorts, ik laat mij testen en weet na 3 dagen dat ik Covid-19 heb. Plichtsgetrouw geef ik dat in in die app en alle mensen die in m'n buurt waren de afgelopen tien dagen krijgen daar een berichtje over.
Nu heb daarstraks een schatting proberen te maken over hoeveel mensen dat in mijn geval zou kunnen gaan …
Dat loopt al snel in de honderdtallen :roll:
Dan heb jij je niet gehouden aan de corona maatregelen: in je kot blijven en social distancing van 1,5 meter zodat je niemand kon besmetten? :twisted:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 apr 2020, 07:02

Dit gaat wel niet over hoe we ons beschermen , maar wel over corona App .

Denk dat vele onder ons niet beseffen , dat ze ons al genoeg op de hielen zitten met de app's
En dat er ook al veel zijn die daar van afstappen .

Bigbrother is in huis . Daarbuiten zitten ze allemaal op de loer .
Waar is de privacy wet .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 apr 2020, 08:10

Dicksy schreef:
19 apr 2020, 23:27
Fred1950 schreef:
Allemaal niet nodig als ge steeds een masker zoudt dragen, besmet of niet besmet, en dan beschermt ge je medemens.
Laat zij die willen maar een masker dragen, ben ik ook meteen beschermd zonder een masker te dragen. :P :P :P
Geen probleem. Een Carrefour of Delhaize binnenstappen zonder masker = 500 Euro boete. Ge zult het wel rap leren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 apr 2020, 08:47

Fred1950 Geen probleem. Een Carrefour of Delhaize binnenstappen zonder masker = 500 Euro boete. Ge zult het wel rap leren.

Nu niet overdrijven é , ben deze week naar Delhaize geweest zie nergens een masker .
Dat ik toekomst misschien zal gevraagd worden, dat zou best kunnen maar op dit moment ?
Als ze volledig uit lockdown DAN .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 apr 2020, 10:46

Fred1950 schreef:
Geen probleem. Een Carrefour of Delhaize binnenstappen zonder masker = 500 Euro boete. Ge zult het wel rap leren.
Iemand uw boodschappen laten doen of aan huis brengen. :P Het bespaard mij 500 euro en werk en ik ga wandelen met mijne hond zonder dat wij een een muilkorf (goed gevonden Ice :lol: :lol: ) dragen.
U besmet mij niet en ik besmet u niet, ik houdt mij aan de opgelegde regels en loop zeker niet constant gestresseerd rond zoals velen met kans om dood te vallen van de stress. :P :P :P