Kapitaalronde

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

08 mei 2020, 20:44

Lap het is zover.
De spaarcentjes komen ter sprake om de bedrijven te steunen, met of zonder staatssteun.
Wie zal dat riskeren? De staat is al niet te vertrouwen en zeker niet de terugbetaling. Interesten ??
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/k ... 25698.html

Ik heb daarvoor reeds gewaarschuwd en het zal ervan komen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 mei 2020, 18:23

Ja ze vragen dat we solidair zijn,freemate,dus u kunt max 75000€ spenderen, daarvoor moogt ge 2,5% afschrijven op uw belastingen,en als de zaak fait gaat beloven ze op hun communie zieltje , dat ge tussen de 30 en de 40 % terugkrijgt......maar niet in welk jaar :mrgreen:
Voor mij kunnen ze het halen in de belasting paradijzen, daar hebben de grote bedrijven vorig jaar 172 miljard naar toe gesleept,of ze kunnen van hun roaal loon+ onkosten vergoeding+ auto met chauffeur,die 75000€ in de bedrijven in moeilijkheden steken,hoeveel ministers zijn er 160?? of meer dat weet ik niet.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 mei 2020, 20:52

Tav Freemate e.a

Ook ik heb anderhalve maand geleden hier in dit forum al vermeld dat de politiekers vroeg of laat gingen nadenken over het zogenaamde Gutt-systeem van

werewoef juist na de oorlog . Er heeft toen niemand hierop gereageerd . Hoe dees juist in mekaar zat, weet ik niet .Was dit een echte confiscatie of niet ? Maar gister vermelde onze Fara in de afspraak dat er in Belgie een totaal van 480 miljard op onze spaarboekjes staat . Zelfs gewezen politieker VanRossem heeft dit eens ten berde gebracht jaren geleden .
AMEN en AUM

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 mei 2020, 21:11

werewoef schreef:
Ook ik heb anderhalve maand geleden hier in dit forum al vermeld dat de politiekers vroeg of laat gingen nadenken over het zogenaamde Gutt-systeem van juist na de oorlog .
Waarom gaat u het zover in de tijd zoeken, bent u wat er in Cyprus in 2013 is voorgevallen al vergeten?

'Onderdeel van het reddingsplan is een eenmalige 'solidariteitsheffing' op het spaargeld van Cypriotische rekeninghouders, ingezetenen en niet-ingezetenen. 9.9% voor mensen met meer dan 100k op de rekening en 6.75% voor iedereen met minder dan 100k. Eenzelfde maatregel wil mister Euro Dijsselbloem voor Spanje en Italië niet uitsluiten.'

Deze 'solidariteitsheffing' werd uitgevoerd in een weekend waarin de banken 3 dagen gesloten waren. Bij heropening van de banken op maandag was deze heffing als van hun rekening gegaan. De Cyprioten hebben ze toen niks gevraagd, waarom zouden ze het nu wel doen? :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2020, 21:37

Bedoeling van minister Gutt was om vooral het zwart geld dat er 'verdient' was onder den oorlog te pakken te krijgen … Maar als zo vaak ontsnapten de grote en betaalde de kleintjes de rekening. Wat nu opnieuw zou kunnen gebeuren :|
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 mei 2020, 21:58

Misschien uw geld in kunst stoppen zoals Fernand Huts ? Of old-timers kopen, :lol: die verliezen ook niet in waarde.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 mei 2020, 22:03

Fred1950 schreef:
Misschien uw geld in kunst stoppen zoals Fernand Huts ? Of old-timers kopen, :lol: die verliezen ook niet in waarde.
Als ze rijden misschien niet. Tenzij je natuurlijk een groot grasveld ter beschikking hebt om hem eerst te herstellen. :P :P

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 mei 2020, 11:29

Onderdeel van het reddingsplan is een eenmalige 'solidariteitsheffing' op het spaargeld van Cypriotische rekeninghouders, ingezetenen en niet-ingezetenen. 9.9% voor mensen met meer dan 100k op de rekening en 6.75% voor iedereen met minder dan 100k. Eenzelfde maatregel wil mister Euro Dijsselbloem voor Spanje en Italië niet uitsluiten.'
Breng ze niet op dat idéé Dicksy,want om die 7 regeringen te onderhouden zitten we al aan meer dan 10%. :twisted: :evil: :evil: :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.