Beschamend debat in zevende dag.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Imkeren
Lid geworden op: 05 sep 2006, 10:58
Locatie: Kempen

24 mei 2020, 15:21

Beschamend debat in zevende dag.
Zag zojuist een echt beschamend debat gezien in de zevende dag tussen de voorzitters van verschillende politieke partijen. Het blijkt hetzelfde kibbel kabinet te zijn als voor Corona, en het blijkt dat men echt hardleers is ondanks de ongunstige evaluatie van de burgers versus de politiek. Elke partij is in hetzelfde bedje ziek.
Het onderhoud nadien met de liberale ( nieuwe ) voorzitter Lachaert en zijn Waalse collega Crucke was dan weer verfrissend en ter zake; enkel een debat tussen partijen over efficiëntie van het beleid kan leiden tot een verandering van deze publieke beoordeling van de politiek, zo niet zullen de klassiek partijen zichzelf verder de grond inboren.
Efficiëntie is het sleutelwoord, en leren uit de ervaring met Corona waar bepaalde zwakke punten zowel uit de staatsstructuur als het beleid zullen bepalen hoe de keizer zal stemmen bij de eerstvolgende verkiezingen. Hopelijk komt men terug tot de rede ?
Geniet van elke dag als je kan !

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2020, 15:39

efficiëntie ? Al ooit te maken gehad met een overheidsdienst ? Denk je dat ambtenaren en politiekers nu plotseling veel verstandiger zouden denken en handelen ?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mei 2020, 17:04

Imkeren , ze gaan veel water bij de wijn moeten doen .
Zoals er nu aan toegaat .Ze boren mekaar de grond in .
Tussen uitleggen en waarmaken , bekijk dat eens binnen 6 a 10 jaar verder ( Zijn er veel zaken verkeerde inschatting of niks hebben opgebracht ) En toch worden ze dik betaald voor hun job .
Zover hebben ze het gebracht en dat zeggen wij al voor 26 mei 2019 .
En de put wordt groter en groter . Plus covid-19 erbij :evil: :evil: :evil:
Ambtenaren en politiekers die denken alleen aan hun eigen en postjes , de rest maakt niet uit . En dat geld voor elke partij zijn geen uitzonderingen .Spijtig weeral voor de Burgers .
Laatst gewijzigd door gast43 op 24 mei 2020, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

24 mei 2020, 17:12

Het zal 'àltijd' een welles-nietes spelletje blijven.
Niet efficiënt onderhandelen, elkaar zwart maken, dàt is de leuze!
Elkaar zwart maken, 'nu al' met het oog op 'de volgende' verkiezingen.
Ieder voorstel door eender welke partij, wordt door een andere van tafel geveegd.
En zo gaat het maar door, telkens weer.
Wie daar nog inloopt, is een sukkel, die nog altijd denkt dat het ooit wel eens zal beteren.
En tòch, zal hij er wéér aan zijn voor de moeite!
Laatst gewijzigd door Fazal op 24 mei 2020, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

24 mei 2020, 17:13

"Hopelijk komt men terug tot de rede ?"
Ijdele hoop, mijn beste, de rede blijft afwezig want hebzucht en machtswellust tast het geestelijk vermogen aan, waar elke politieker aan lijdt..
Debatten in de zeverende dag zijn altijd beschamend, daarom wordt er ook niet meer naar gekeken... :mrgreen:

De groeiende afkeer van de bevolking voor die bende politieke knoeiers zal hen overigens worst wezen, zolang ze hun zakken maar kunnen vullen om dan te kunnen gaan uitbollen tot hun pensioen in de pluche van eu...van de puinhoop die ze achterlaten weten ze dan helemaal niks...mijn-naam-is-haas. :evil:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mei 2020, 17:14

Fazal : dan zijn we helemaal van de kaart als dat waar is 8O :evil:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

24 mei 2020, 17:16

Helaas gast43, het 'is' waar!
Het is nog nooit anders geweest, en het zal nooit anders zijn.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mei 2020, 17:17

Idd Ice zo is het .
En toch gaan we moeten aanvaarden .T'is erop of eronder .Denk eerder het laatste :wink:
Ice

24 mei 2020, 17:23

@Fazal: en waarom zijn het altijd welles-nietes spelletjes?
Omdat niet het algemeen belang van de bevolking telt maar eigenbelang, partijbelang en enkel eigen achterban. Dáárom.
En daarom zullen ze ook nooit overeenstemming bereiken maar elkaar blijven zwart maken om hun buit binnen te halen....het draait puur om mácht, niet om bestuur voor het welzijn van het volk.
Dat is zoals roofdieren die elk hun stukje van hun territorium verdedigen en elke indringer verscheuren. :evil:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

24 mei 2020, 17:24

Wat ook 'altijd en overal' hetzelfde is, dat als iemand, of een partij, wordt verkozen, en er toch in slaagt een regering te vormen, een paar maanden nadien al, naar de verdoemenis wordt verwezen.
Dus, wat voor zin heeft het om zich daar nog druk over te maken.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

24 mei 2020, 17:35

Ice schreef:
24 mei 2020, 17:23
@Fazal: en waarom zijn het altijd welles-nietes spelletjes?
Omdat niet het algemeen belang van de bevolking telt maar eigenbelang, partijbelang en enkel eigen achterban. Dáárom.
Ik mag hopen dat iedereen dat nu stilaan begint te beseffen.
Maar nee, bij de volgende verkiezingen is het weer op de koppen lopen, met nadien, nog maar eens, hetzelfde resultaat. Wat zeg ik: "resultaat"? Regering of geen regering, resultaat = 0,00! En ja, zelfs eerder 'onder' nul!
Ook bij de volgende verkiezingen 'blijf ik in mijn kot', zoals ik al meer dan 20 jaar doe, bij eender welke verkiezing. Zoals wij hen kunnen gestolen worden, kunnen zij mij ook gestolen worden. Kiezers en meelopers genoeg. Ik hoef zeker niet de beslissende stem te zijn!

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 mei 2020, 21:53

Ik heb dit debat ook gezien en ik ben het eens met de bovenstaande reacties . De reactie daarna van politiek econoom Carl Devos loog er dan ook niet om .
Das al de derde keer ( in Terzake en de Afspraak op korte tijd ) dat Almachietti van de groenen het niet kon laten om haar electorale praatjes te spuien . Alles al bij al gewoonweg denigrerend . 8O :roll:

werewoef
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 mei 2020, 22:54

Veel wordt in kustmatige ambras gehouden, dat is op mijn werk ook zo. De buitenstaanders vallen meteen weg en nergens inmenging . Zo kunnen zij rustig werken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 mei 2020, 13:06

Beschamend debat in zevende dag.
Het was inderdaad beschamend dat de voorzitter van NVA niet was komen opdagen voor dit voorzittersdebat.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2020, 13:47

frits1955 schreef:
26 mei 2020, 13:06
Beschamend debat in zevende dag.
Het was inderdaad beschamend dat de voorzitter van NVA niet was komen opdagen voor dit voorzittersdebat.
Ja, dan had je de schuld voor dit ondermaatse, beschamende, banale en minderwaardige vertoon in iemands schoenen kunnen schuiven. Nu moet je je eigen voorzitter onder de loep leggen...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.