Doe je aankopen zoveel mogelijk lokaal- in en na Coronatijden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

11 aug 2020, 14:47

Dit geldt naar mijn mening alleen voor de burgers van dit land.
Vandaag las ik in De Tijd, dat de regering zijn voorraad mondmaskers heeft aangevuld.

De regering zou 31.4 miljoen mondmaskers hebben aangekocht in China. Ze zouden reeds zijn geleverd.

Dus de zoveelste: " luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden".

En wij burgers, maar de les gespeld krijgen, lokaal aankopen, desnoods in een Europees land; begrijp me niet verkeerd, ik sta daar volledig achter, en pas het ook zoveel als mogelijk toe.
Als je dan leest dat men zowel in Vlaanderen als in Wallonië maskers fabriceert, dat Frankrijk in staat is om in eigen land het nodige beveiligingsmateriaal te produceren.
Waarom koopt met bij ons opnieuw in China? Verschaf toch onze fabrikanten de mogelijkheid!

ghis
Ice

11 aug 2020, 17:59

ghislaine* schreef:
11 aug 2020, 14:47
Dit geldt naar mijn mening alleen voor de burgers van dit land.
Natuurlijk, alleen voor de burgers want dan kan de schuld voor faillisementen van lokale handelaars in de schoenen geschoven worden van de burgers die online of in het buitenland gaan kopen, dan wassen de politieke pilatussen hun pollen weer in onschuld voor het wegjagen van de klanten door hun nepmaatregelen.
ghislaine* schreef:
11 aug 2020, 14:47
Vandaag las ik in De Tijd, dat de regering zijn voorraad mondmaskers heeft aangevuld.
De regering zou 31.4 miljoen mondmaskers hebben aangekocht in China. Ze zouden reeds zijn geleverd.
Volkomen ónnodig want iedereen heeft toch al meerdere mondmaskers in voorraad en het virus dooft uit. En er zijn vast nog wel duizenden van die ondingen te vinden, bij angstige hamsteraars bijvoorbeeld... :twisted:
Géldverspilling dus maar niet erg, dat tellen ze wel bij de schuldenputten die ze nu al door corona bijgegraven hebben en die ze binnenkort bij ons gaan komen halen.
ghislaine* schreef:
11 aug 2020, 14:47
Dus de zoveelste: " luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden".
Al anders geweten?
Altijd leggen politici het volk verplichtingen en wetten op die ze zelf met de voeten treden.
ghislaine* schreef:
11 aug 2020, 14:47
En wij burgers, maar de les gespeld krijgen, lokaal aankopen, desnoods in een Europees land; begrijp me niet verkeerd, ik sta daar volledig achter, en pas het ook zoveel als mogelijk toe.
Als je dan leest dat men zowel in Vlaanderen als in Wallonië maskers fabriceert, dat Frankrijk in staat is om in eigen land het nodige beveiligingsmateriaal te produceren.
Waarom koopt met bij ons opnieuw in China? Verschaf toch onze fabrikanten de mogelijkheid!

ghis
Waarom? Euh...om goede handelsbetrekkingen met china te 'onderhouden'?
Of misschien heeft de ene of andere corrupte politieker reeds steekpenningen ontvangen om deze winstgevende, nútteloze overheidsopdracht aan china te bezorgen?
Zoals dat crapuul van defensie met de vorige lading mondmaskers ook een jordaanse miljonair wat rijker heeft gemaakt met belastinggeld van de belgische belastingbetalers terwijl er vlaamse/waalse bedrijven hetzelfde kunnen leveren?
Ze zijn zelfs zo brutaal en schaamteloos dat ze openlijk ons geld over de balk smijten, schulden maken, ons uitdagen en openlijk uitlachen, en zich zelfs nergens aan storen. :evil:
We hebben opnieuw pek en veren nodig, evenals een guillotine op het marktplein.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 aug 2020, 17:06

Ice wat zever dat je hier neerpent .

Trouwens wie heeft de e commerce uitgevonden en gepromoot toch niet de Burgers .( Regering)
Trouwens ons land kan niet tippen aan e commerce buitenland , we staan mijlpalen achteraan op de lijst .
Hoeveel jaren gaan ze niet gaan shoppen over de grens zijn dat handelaars steunen ?

Uit liever wil de handelaars steunen op eigen bodem daar kan ik inkomen .
Minister die kunnen je geen handelaar noemen die denken als ze iets kopen dat top is neen integendeel .
Minister moet zijn eigen land en handelaars steunen maar niet China promoten :mrgreen: :P :P :P
Trouwens koning promoot China met zijn mondmaskers :evil: :evil: had goeie connecties omdat de ministers
die ervoor aangesteld waren er niks van bakte :lol: :lol:
Spreekwoord zegt schoenmaker blijf bij u leest .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

13 aug 2020, 00:09

Ge moet maar eens in een kl stadskern komen. Dat is een kerkhof van winkels.
Bij ons heb je rode trottoirs waar je max 15 mag staan en dat geeft klanten.
Met de eu zijn we nu nog meer bloot om ons te plukken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

13 aug 2020, 01:07

gast43 schreef:
12 aug 2020, 17:06
Ice wat zever dat je hier neerpent .
Kijk wie het zegt.. :roll:
Ik verdoe geen tijd meer aan zever waar je een codeboek nodig hebt om te ontcijferen door gebrek aan zinsbouw waardoor je er kop noch staart aan vindt.
Lees je eigen bijdrage nog eens:
gast43 schreef:
12 aug 2020, 17:06
Trouwens wie heeft de e commerce uitgevonden en gepromoot toch niet de Burgers .( Regering)
Trouwens ons land kan niet tippen aan e commerce buitenland , we staan mijlpalen achteraan op de lijst .
Hoeveel jaren gaan ze niet gaan shoppen over de grens zijn dat handelaars steunen ?

Uit liever wil de handelaars steunen op eigen bodem daar kan ik inkomen .
Minister die kunnen je geen handelaar noemen die denken als ze iets kopen dat top is neen integendeel .
Minister moet zijn eigen land en handelaars steunen maar niet China promoten :mrgreen: :P :P :P
Trouwens koning promoot China met zijn mondmaskers :evil: :evil: had goeie connecties omdat de ministers
die ervoor aangesteld waren er niks van bakte :lol: :lol:
Spreekwoord zegt schoenmaker blijf bij u leest .
Kop noch staart...als je antwoord wil, dan zul je toch eerst correcte zinnen moeten leren vormen...en doe ook eens iets aan de leestekens.. :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

13 aug 2020, 10:58

Ice denk eerder bij jou , als we jou preek lezen dat beloofd .

Als je geen kennis hebt van zakelijk stopt er dan mee .
En niet begrijpen ? daar moet ik om lachen .
Is niks verkeerd gezegd denkt eraan .
Hoeveel gaan er niet naar Nederland ( Inkopen doen) is dat niet over de grens , is dat de handelaars steunen
in Antwerpen :?: :idea:
Hoeveel zelfstandigen staan niet ingeschreven bij Bol.com idem Amazone dat ze daar hun producten
aan de consument brengen .Is idem voor Aliexpress , die doen net zelfde . Walmarkt VS idem.
Amazone werkt ook samen met Duitsland Nederland enz . Die verlegt zijn grenzen .
Ons land kan niet tegen de prijzen op wij liggen met alles veel hoger , en ook de lonen zijn veel te duur .
En al wat nieuw op de markt komt , kunnen wij nog niet verkrijgen in ons land .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

13 aug 2020, 11:42

En soms verliest er eens een tanker zijn olie, zéér goedkoop tot zelfs productie van zwarte stock.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

13 aug 2020, 13:16

gast43 schreef:
13 aug 2020, 10:58
Ice denk eerder bij jou , als we jou preek lezen dat beloofd .

Als je geen kennis hebt van zakelijk stopt er dan mee .
En niet begrijpen ? daar moet ik om lachen .
Is niks verkeerd gezegd denkt eraan .
Hoeveel gaan er niet naar Nederland ( Inkopen doen) is dat niet over de grens , is dat de handelaars steunen
in Antwerpen :?: :idea:
Hoeveel zelfstandigen staan niet ingeschreven bij Bol.com idem Amazone dat ze daar hun producten
aan de consument brengen .Is idem voor Aliexpress , die doen net zelfde . Walmarkt VS idem.
Amazone werkt ook samen met Duitsland Nederland enz . Die verlegt zijn grenzen .
Ons land kan niet tegen de prijzen op wij liggen met alles veel hoger , en ook de lonen zijn veel te duur .
En al wat nieuw op de markt komt , kunnen wij nog niet verkrijgen in ons land .
Richt je maar tot wie tijd wil verliezen aan het ontcijferen van jouw koeterwaals, ik verdoe daar geen tijd meer aan.
Geen kennis om fatsoenlijke zinnen te kunnen vormen zoals ze in de basisschool leren?
Stopt er dan mee.
Of overweeg eens tweede-kans onderwijs voor volwassenen, dat zou je misschien nog kunnen helpen om het basisniveau te halen. :mrgreen:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 aug 2020, 13:57

Er zijn er hier die altijd leraar willen spelen ;en dat ergert mij.
De laatste twintig jaar heb ik het opgegeven.
De taal wijzigt hier om de haverklap t.o.v andere talen.
Wie kan nog volgen .
Vroeger deden we op het werk mee met " Het groot dictee der Nederlandse taal."
Maar ook daar haakten de meesten.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 aug 2020, 18:48

Ice wat zever dat je hier neerpent .
gast ,goed lezen wat ICE schrijft, wat is er mis met onze bedrijven die ook mondmaskers kunnen maken, ze lopen ze straal voorbij, in feite moesten ze gestraft worden, als ze onze fabrieken achteruit steken.
Dat grapje van die Luxemburgse choemelaar in stilzwijgen onder tafel geveegd, want het stonk te hard,maar niemand van die pruts regering en de oppositie heeft echte vragen gesteld, en als ze er nu iets van zeggen zijn het oude koeien, maar het is ons belasting geld, en dat zie ik liever aan onze bedrijven benutten, dan in China,nu kunnen ze tegen volgend jaar zeggen dat ze aan het rotten zijn, en opnieuw beginnen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 aug 2020, 19:59

Ice schreef:
13 aug 2020, 13:16
... geen kennis om fatsoenlijke zinnen te kunnen vormen zoals ze in de basisschool leren? Stopt er dan mee.
Of overweeg eens tweede-kans onderwijs voor volwassenen, dat zou je misschien nog kunnen helpen om het basisniveau te halen ...
Eens schooljuffrouw altijd ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

13 aug 2020, 23:41

E.T. schreef:
13 aug 2020, 19:59
Ice schreef:
13 aug 2020, 13:16
... geen kennis om fatsoenlijke zinnen te kunnen vormen zoals ze in de basisschool leren? Stopt er dan mee.
Of overweeg eens tweede-kans onderwijs voor volwassenen, dat zou je misschien nog kunnen helpen om het basisniveau te halen ...
Eens schooljuffrouw altijd ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Weer aan het hallucineren? Neem je pilletje , tis slaaptijd in de gesloten afdeling. :twisted:
Gebrekkige zinsbouw en onbegrijpelijk koeterwaals deren jou niet want gij begrijpt zelfs niet eens correcte zinnen... :P

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

14 aug 2020, 10:30

gast43 schreef:
13 aug 2020, 10:58
Ice denk eerder bij jou , als we jou preek lezen dat beloofd .

Als je geen kennis hebt van zakelijk stopt er dan mee .
En niet begrijpen ? daar moet ik om lachen .
Is niks verkeerd gezegd denkt eraan .
Hoeveel gaan er niet naar Nederland ( Inkopen doen) is dat niet over de grens , is dat de handelaars steunen
in Antwerpen :?: :idea:
Hoeveel zelfstandigen staan niet ingeschreven bij Bol.com idem Amazone dat ze daar hun producten
aan de consument brengen .Is idem voor Aliexpress , die doen net zelfde . Walmarkt VS idem.
Amazone werkt ook samen met Duitsland Nederland enz . Die verlegt zijn grenzen .
Ons land kan niet tegen de prijzen op wij liggen met alles veel hoger , en ook de lonen zijn veel te duur .
En al wat nieuw op de markt komt , kunnen wij nog niet verkrijgen in ons land .
De aandelen van Amazone hebben de laatste tijd goed gepresteerd.

Suc6 !!

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

14 aug 2020, 10:39

voorn schreef:
13 aug 2020, 13:57
Er zijn er hier die altijd leraar willen spelen ;en dat ergert mij.
De laatste twintig jaar heb ik het opgegeven.
De taal wijzigt hier om de haverklap t.o.v andere talen.
Wie kan nog volgen .
Vroeger deden we op het werk mee met " Het groot dictee der Nederlandse taal."
Maar ook daar haakten de meesten.
Het is niet eens moeilijk, gewoon opletten en vooral nalezen wat je schrijft.
De laatste aanpassing aan de spelling dateert van 2006 en daarvoor 1995, dat lijkt niet echt om, de haverklap in mijn ogen.
Maar goed, klagen mag, zuurpruimen moeten er ook zijn.

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

14 aug 2020, 10:41

ghislaine* schreef:
11 aug 2020, 14:47

Waarom koopt met bij ons opnieuw in China? Verschaf toch onze fabrikanten de mogelijkheid!
Er is in Europa geen fabrikant die zulke hoeveelheden aankan.