Wat hebben we als bevolking nog aan onze politici??

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

27 sep 2020, 13:05

Vlaams belang heeft nooit de kans gekregen om zich te bewijzen, hebben wel de meeste stemmen gekregen van de bevolking. Democratie? Waarom geen kans geven? De andere politiekers zijn op alle vlakken gebuisd. Ik ben niet voor de ene of andere partij, wel voor goede politiekers die het land leiden, niet laten lijden. Nu gaan de Vlamingen alles betalen, we hebben geen meerderheid in het parlement.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

27 sep 2020, 13:34

Seppe123 schreef:
27 sep 2020, 13:05
we hebben geen meerderheid in het parlement.
Daarover gaat het toch . Waarom zijn we in godsnaam gaan stemmen ?
Met de stem van het volk wordt dus geen rekening gehouden !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 sep 2020, 19:28

Wiana schreef:
27 sep 2020, 13:34
Seppe123 schreef:
27 sep 2020, 13:05
we hebben geen meerderheid in het parlement.
Daarover gaat het toch . Waarom zijn we in godsnaam gaan stemmen ?
Met de stem van het volk wordt dus geen rekening gehouden !
Er is wel degelijk rekening gehouden met de stem van het volk.
Vlaams nationalisten N-VA en VB 27.99%
Anderen...........................................72.01%
Dus de anderen winnen en maken dus een regering, hoe spijtig het ook is maar de anderen zijn in de meerderheid in een democratie.
De zon is gratis voor iedereen

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 sep 2020, 20:26

Idefix schreef:
Er is wel degelijk rekening gehouden met de stem van het volk.
Vlaams nationalisten N-VA en VB 27.99%
Anderen...........................................72.01%
Dus de anderen winnen en maken dus een regering, hoe spijtig het ook is maar de anderen zijn in de meerderheid in een democratie.
Dit is (één van de) het proble(men)em:

Het zijn opvallende vaststellingen als je de cijfers van de federale verkiezingen van zondag in detail bekijkt: de PS kreeg in totaal 641.623 stemmen, en krijgt daar 20 zetels voor in de Kamer. Vlaams Belang, dat 810.177 kiezers kon verleiden, 170.000 méér dus dan de PS, krijgt in ruil net twee zetels mínder: 18

Ecolo kreeg 416.452 stemmen, Groen 413.836. Een verschil van amper 0,63 procent. Maar Ecolo krijgt wel 13 zetels , Groen 8, een verschil van 62,5 procent. En wat te denken van sp.a? 455.034 stemmen, meer dus dan Ecolo, maar 4 zetels minder.

En door dit systeem zijn de walen in de meerderheid en bepalen zij wat er te gebeuren staat ondanks hun minder aantal stemmen maar meer zetels t.o.v. de vlaamse partijen die meer stemmen hebben maar in ruil minder zetels krijgen. Krijgen we dan daar nog bovenop de Vlaamse trado’s die kost wat kost ook aan de vetpotten willen zitten en Vlaanderen altijd verkocht hebben en de cirkel is rond. Zij kochten uw stem met hun politiek van uitdelen, subsidieke hier, subsidieke daar, subsidieke voor dit en dat. De Vlaming blij maar niet goed beseffend welke prijs hij daar voor betaald. En u durft spreken over een democratie? :mrgreen: :mrgreen: Laat me niet lachen hé.

Wartbieke
Lid geworden op: 09 mei 2021, 02:44

09 mei 2021, 03:07

Ik ben nu pas lid geworden en ik hoop dat ik in deze groep lotgenoten vind. Ik wil met mensen die het echt goed menen, een lijst opstellen, binnen een korte tijd, van de problemen waar mensen echt mee bezig zijn. Dat kan gaan van ‘schrik van terreur’ tot ‘waarom moet iedereen opdraaien voor problemen die de voetbalbond zelf creëert, waanzinnige lonen’. Ik begin al dadelijk aan mijn lijst want ben echt benieuwd naar de bekommernissen waar mensen mee zitten. En dan merken dat er nog mensen met dezelfde idealen zijn, dat moet toch een uitlaatklep zijn. Voor mij in ieder geval wel.
Ik wil wel niet in een lang proces terechtkomen. Reacties moeten snel worden opgevolgd, zeker binnen de week. Wie niet elke week inlogd en zijn zeg doet, kan spijtig genoeg niet meedoen. (Ai, ai, wat gaat dat laatste geven???)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2021, 10:28

De mannen van de nacht zijn gearriveerd! :lol:

En er volgen al onmiddellijk nieuwe regels: wie niet wekelijks inlogt, kan niet mee doen. :wink:
Jij gaat veel vrienden maken!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2021, 11:19

Wat zou hij bedoelen met wekelijks ingelogd zijn?
- Inloggen op Seniorennet? Inloggen op 't forum (welk?)(minimum aantal?) ...
- Er ook post's lezen? Leesbevestiging?
- Of misschien eens reageren?

:oops: :oops: :oops: onze vriend is wel duidelijk ...
Wartbieke schreef:
09 mei 2021, 03:07
Wie niet elke week inlogd en zijn zeg doet, kan spijtig genoeg niet meedoen.

:lol: bij deze kan ik er weer een week tegen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 mei 2021, 12:54

…….mijn zeg is dat ik momenteel geen zeg heb. Tot volgende week dan maar.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 mei 2021, 17:22

Wiana schreef:
27 sep 2020, 13:34
Seppe123 schreef:
27 sep 2020, 13:05
we hebben geen meerderheid in het parlement.
Daarover gaat het toch . Waarom zijn we in godsnaam gaan stemmen ?
Met de stem van het volk wordt dus geen rekening gehouden !
Het zal beteren, ons konijn heeft een plan......(voor Europa)

Als de vos de passie preekt, boer pas op uw ganzen.....

Ons konijn is nog altijd een beetje boos dat hij geen voorzitter is van het EU parlement, maar nu heeft hij een ander plan, een burgerplatform,de man die eerst de Vlaamse arbeider bij het groot vuil gezet heeft, wilt nu de mening van de europese burgers, om te weten of Europa kan blijven bestaan of niet.....want ze hebben er zo een kluwen van gemaakt dat de kat hun jongen er niet meer in terug vind.....
Die uitgebluste oud ministers die ,als ze wakker worden niet meer weten wie ze de dag ervoor gezien hebben ,gaan nu raad vragen aan de burger over alles waar ze een zitje voor gekregen hebben,dus hebben ze een extra paraplu gekregen om de regen mis-besluiten te ontwijken....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/19 ... voorgeste/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/19 ... voorgeste/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wartbieke
Lid geworden op: 09 mei 2021, 02:44

10 mei 2021, 13:30

Is dat het enige dat jullie bezighoudt? Wie er wel of niet ‘mag’ meedoen? Ik bedoelde gewoon, maar aan zulk gevit heb ik een hekel, dat ik snel wil gaan, niet zoals de regering doet. Ik wil snel vooruitgaan vandaar het ‘voorstel’ om minstens elke week te reageren. Hoe zit het met de dingen die vlug moeten aangepakt worden zoals de aanpak van de jongeren

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mei 2021, 14:15

Wat is het probleem met de jongeren? Omschrijf dat eens wat duidelijker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 mei 2021, 14:41

Omschrijf dat eens wat duidelijker?
Ha, de pedagogische tik natuurlijk!


Afbeelding

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 mei 2021, 15:07

Hoe zit het met de dingen die vlug moeten aangepakt worden zoals de aanpak van de jongeren
"De jongeren"? Die 2000 herrieschoppers in het Terkamerenbos - zijn die representatief voor "de jongeren"? Zijn 200 herrieschoppers bij een voetbalwedstrijd met 50.000 supporters representatief voor " de voetbalsupporter"? Of heeft het te maken met de aandacht die de media aan een piepkleine minderheid geven?

Wartbieke
Lid geworden op: 09 mei 2021, 02:44

10 mei 2021, 15:20

Het is steeds die piepkleine groepen die de zaak voor iedereen verpesten. Ik wil geen troepen jongeren die hun goesting doen, of het er nu veel of weinig zijn, ik wil geen hooligans of harde kernen die het spelletje voor iedereen verpesten. En ik wil ook geen verwende jochies die, welke talenten ze ook hebben, met hun spelletje onmenselijke bedragen verdienen. En ik wil dat voetbal zelfbedruipend wordt, zonder schulden, met menselijke lonen en eerlijke concurrentie. En al die andere last die een match met zich soms meebrengt, moet verdwijnen.
Ik durf nu al verkondigen welke matches bijna zeker problemen gaan opleveren, in welke buurten er problemen zullen opduiken in uitgangsbuurten ( trouwens daar is het nog veel te vroeg voor) en dat zijn mijn ergernissen. Ik voel bij mezelf een zekere weerstand als ik jongeren onverantwoord bezig zie of als ik wielerterroristen onverantwoord bezig zie. En nu krijg ik misschien weer deze groep over mij heen.
Terug naar de basisgedachte: wie denkt zoals ik of heeft ernstige opmerkingen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mei 2021, 15:48

Wartbieke schreef:
10 mei 2021, 15:20
Het is steeds die piepkleine groepen die de zaak voor iedereen verpesten. Ik wil geen troepen jongeren die hun goesting doen, of het er nu veel of weinig zijn, ik wil geen hooligans of harde kernen die het spelletje voor iedereen verpesten. En ik wil ook geen verwende jochies die, welke talenten ze ook hebben, met hun spelletje onmenselijke bedragen verdienen. En ik wil dat voetbal zelfbedruipend wordt, zonder schulden, met menselijke lonen en eerlijke concurrentie. En al die andere last die een match met zich soms meebrengt, moet verdwijnen.
(...)
Terug naar de basisgedachte: wie denkt zoals ik of heeft ernstige opmerkingen.
Er is een land waar al die problemen niet aan de orde zijn. Het heet Noord-Korea. En niemand verdient er meer dan iemand anders. Ook de voetballers worden er niet 'onmenselijk' betaald.

Als leider Kim daar de vraag stelt 'Wie denkt zoals ik?' , dan steekt zo goed als iedereen daar zijn hand op.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.