Wat hebben we als bevolking nog aan onze politici??

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 jul 2021, 18:05

Alles komt goed tokkio, alles komt goed.
Alleen even wachten tot nà de volgende verkiezingen! :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 jul 2021, 19:19

Ze gaan nu eens palaveren wat ze gaan doen aan de overstroming in het zuiden van ons landje, na de opmerking dat het de schuld is van de klimaatopwarming, hebben ze nog niet gedacht om het leger in te zetten om die mensen te helpen,
Wat een nonsens.

"Sinds woensdag is Defensie ingezet in de provincies Luik, Namen, Luxemburg en Limburg om steun te verlenen bij de overstromingen. Legervrachtwagens rijden af en aan om mensen te evacueren, brandweermensen ter plaatse te krijgen of materiaal zoals zandzakken, veldbedden en pompen aan te voeren. .." (diverse kranten)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 jul 2021, 21:57

Klimaatopwarming, elk jaar is het prijs met overstromingen en nooit dat grote woord gehoord of maar eenmalig.
De rijksten zullen weer eerst of al een e-auto hebben. Wroet en denk je maar krom. Wat gaan de politiekers voor ons doen?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 jul 2021, 07:33

boeffer schreef:
15 jul 2021, 21:57
De rijksten zullen weer eerst of al een e-auto hebben.
Waarom zit je weer uw gal uit te spuwen op de rijksten, niet alle rijken zijn rijk geboren maar zijn rijk geworden door de juiste en op tijd een goede beslissing hebben genomen.
Mensen die risico’s hebben genomen en die daar nu de vruchten van dragen, maar ja mensen die vet tussen de tanden van een zaagblad doen tja die mensen zullen nooit rijk worden :mrgreen: .
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

16 jul 2021, 10:45

benq, mensen die heel de maand hard werken om er voor te zorgen dat u eten hebt, hebben geen loon om een elektrische auto te kopen. En die rijken krijgen van de staat nog subsidies van onze belastingen. Dan gaan ze nog verplichten dat iedereen een elektrische auto koopt. De benzine en dieselauto's worden binnenkort verboden. Wat met het elekticiteitsnet om al deze wagens op te laden? Binnen 15 jaar hebben alleen de rijken nog een auto.
Wij moeten blij zijn met 10 euro meer pensioen. De opslag procentueel is altijd al onrechtvaardig geweest: de rijken krijgen meer opslag. De kloof wordt altijd groter.
Maar ik klaag niet : ik kan nu elke week een brood kopen en ik kan de rest van de 10 euro sparen voor een elektrische auto. :)
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 16 jul 2021, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 jul 2021, 10:51

Klimaat, Dag Jan
Zoals overal : grachten weg; koeien weg en villa"s of vakantiewoning in de plaats. Liefst langs een mooie rivier
En dan maar zeuren. Gemeente besturen zijn hiervoor verantwoordelijk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jul 2021, 11:25

Na elke regenvlaag krijgen we een lesje in milieu en CO2.

Wat staat de overheid nu te doen?

Men wil het vervoer zo veel mogelijk richting elektrische aandrijving sturen. Hoe gaat die overheid daarin lukken?
- Geen wortel aan een stokje? Geen subsidies voor wie elektrisch wil beginnen rijden?
- Verbod uitvaardigen op de verkoop van gewone auto's ?
In beide gevallen is de gewone burger de dupe.

Hoe gaat de overheid de productie van groene energie doen groeien?
- Geen subsidies voor degenen die grote oppervlaktes volleggen met zonnepanelen?
- Geen aanmoediging voor de gewone man die zijn teller kon zien terugdraaien?

Wie gaat de kosten ophoesten voor de versterking van de dijken? Zowel rond rivieren als aan zee? Wie heeft er overschotten om dat allemaal te betalen? Alle ideeën zijn welkom.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 jul 2021, 11:51

De Walen de rivieren, wij de kust & Antwerpen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

16 jul 2021, 11:51

De politiekers kunnen het voorbeeld geven door zelf zonnepanelen en warmtepompen te plaatsen en dit jaar een elektrische auto te kopen. ( op eigen kosten en zonder subsidies)
Zij zullen zichzelf wel meer dan 10 euro opslag gegeven hebben. :mrgreen:
Zuhal Demir heeft toegegeven dat ze zelf geen zonnepanelen heeft, welke politiekers nog? Eerst de burgers oproepen om zonnepanelen en warmtepompen te kopen en ze enkele maanden later financieel straffen en beloftes niet na komen. :evil:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jul 2021, 12:00

Dat doet er allemaal geen goed aan, maar de twee vragen blijven:

- hoe krijg je de grote massa in beweging richting groene elektriciteit?

- wie betaalt die enorme kost, want overschotten zijn er niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

16 jul 2021, 12:48

Ik denk dat de massa niet meer richting groene elektriciteit wil. De politiekers hebben ons langs alle kanten beloftes gedaan over zogezegde goede investeringen. Als de burgers dan geinvesteerd hebben, worden alle beloftes gebroken: prosumententarief, digitale meter, ze gaan onze mazoutverwarming afnemen, ze gaan ons verplichten om een elektrische auto te kopen ( die voor de meeste mensen niet betaalbaar is)
De rijken die grote velden zonnepanelen leggen of investeren in windmolens, krijgen nog altijd subsidies die wij moeten betalen. De gewone burger is alle vertrouwen kwijt. :x

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jul 2021, 13:04

Seppe123 schreef:
16 jul 2021, 12:48
Ik denk dat de massa niet meer richting groene elektriciteit wil.
Maar Europa zegt dat het móet...
De rijken die grote velden zonnepanelen leggen of investeren in windmolens, krijgen nog altijd subsidies die wij moeten betalen. De gewone burger is alle vertrouwen kwijt. :x
Europa wil tegen 2050 zowat alles klimaat-neutraal. Hoe zal dat dan lukken? En de overheid heeft het geld niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

16 jul 2021, 14:21

Alleen prijsverlaging van elektrische auto's zal helpen, zodat de gewone werkmensen ze kunnen betalen. Europa kan eisen, maar het moet betaalbaar zijn. Gaan we naar een toekomst waar alleen de rijken een auto kunnen aanschaffen? Dan is hun doel bereikt: minder auto's, minder files voor de rijken. De rest met de fiets: heel groen! :mrgreen:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 jul 2021, 15:31

frits1955 schreef:
15 jul 2021, 19:19
Ze gaan nu eens palaveren wat ze gaan doen aan de overstroming in het zuiden van ons landje, na de opmerking dat het de schuld is van de klimaatopwarming, hebben ze nog niet gedacht om het leger in te zetten om die mensen te helpen,
Wat een nonsens.

"Sinds woensdag is Defensie ingezet in de provincies Luik, Namen, Luxemburg en Limburg om steun te verlenen bij de overstromingen. Legervrachtwagens rijden af en aan om mensen te evacueren, brandweermensen ter plaatse te krijgen of materiaal zoals zandzakken, veldbedden en pompen aan te voeren. .." (diverse kranten)
Geen nonsens, ze waren te laat wakker, ze kregen al waarschuwingen op 30 juni,en het is en was de brandweer die ter hulp moest schieten, ze wilden wel de woensdag "eens gaan kijken" maar het weer was te slecht voor de helikopters...
En op de beelden die ik op TV zag, heb ik veel brandweer gezien en weinig leger,maar op beelden van Duitsland en Nederland zag ik wel veel leger,er is een kazerne in Aarlen en ook nog een in luik,en die moesten vanaf het eerste overstroming's gevaar ingezet hebben.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210629_96731283
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 jul 2021, 23:29

Wil. schreef:
16 jul 2021, 13:04
Europa wil tegen 2050 zowat alles klimaat-neutraal. Hoe zal dat dan lukken? En de overheid heeft het geld niet.
Hoe je het draait of keert, de modale burger kan niet méér uitgeven dan zijn inkomen.

Gaat men terug ergens belastingen gaan zoeken, dan zal de mens ergens anders gaan besparen en blijven uiteindelijk de staatsinkomsten gelijk.

En in 2024 ? ....... dan staan alle partijen terug in koor te zingen dat ze de belastingen gaan verlagen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier