Wouter Van Besien (Groen) verlaat nationale politiek

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 aug 2020, 19:43

Op VRT één journaal gezien ; een lerares praktijk metaalbewerken.
Ik dacht dat je 10 jaar praktijk moest hebben en een D diploma.
Ik heb er ook tien jaar over gedaan tot het bedrijf me goedkeurde als leraar technologie en fysica inde scheikunde.
Is er geen praktijk meer nodig.Zia dat poppetje al een bastaardvijl gebruiken.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

26 aug 2020, 20:19

voorn schreef:
26 aug 2020, 19:43
Op VRT één journaal gezien ; een lerares praktijk metaalbewerken.
Ik dacht dat je 10 jaar praktijk moest hebben en een D diploma.
Ik heb er ook tien jaar over gedaan tot het bedrijf me goedkeurde als leraar technologie en fysica inde scheikunde.
Is er geen praktijk meer nodig.Zia dat poppetje al een bastaardvijl gebruiken.
Gezien de tendens van dit item, voorn, zie ik twee mogelijkheden :
1) je bent een seksist.
2) Het "poppetje" waarover je het hebt is een ex-politica en dus polyvalent. Dan ben je "on-topic".
Toegegeven, mijn kennis van metaalbewerking is zeer beperkt om niet te zeggen onbestaande. Misschien heb ik uw posting niet goed begrepen ?

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

26 aug 2020, 22:42

wardje schreef:
23 aug 2020, 09:26
Van Besien kondigt zijn carrièreswitch aan hij gaat aan de (slag) bij VDK Bank.
Hij is het politieke schouwspel beu , tja wie niet?
Hij is afgeschreven in eigen partij, niet meer en niet minder, hopelijk zonder een afscheidspremie , maar daar hebben we het raden naar.
Maar hij blijft zetelen in de gemeenteraad, dus blijft van 2 grote potjes snoepen. (als hij fractieleider blijft zelfs van 3) dat heeft Besien goed Gezien :D :D
Hopelijk volgen Almaci, Calvo en De Vriendt spoedig zijn voorbeeld iemand moet toch de eerste zijn :P
Uw jaloersheid is meelijwekkend.
Dit doet me denken aan de oeverloze discussies waarin men iedereen uit 'het onderwijs' lekker over dezelfde kam scheert.
Feiten: die heb je niet, die ken je niet. Jammer. In zo'n geval is zwijgen de betere optie.
Het reilen en zeilen in Groen is je ook niet bekend.
Roep mar verder in de woestijn.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 aug 2020, 23:58

LievenL schreef:
wardje schreef: ↑23 aug 2020, 09:26
Van Besien kondigt zijn carrièreswitch aan hij gaat aan de (slag) bij VDK Bank.
Hij is het politieke schouwspel beu , tja wie niet?
Hij is afgeschreven in eigen partij, niet meer en niet minder, hopelijk zonder een afscheidspremie , maar daar hebben we het raden naar.
Maar hij blijft zetelen in de gemeenteraad, dus blijft van 2 grote potjes snoepen. (als hij fractieleider blijft zelfs van 3) dat heeft Besien goed Gezien :D :D
Hopelijk volgen Almaci, Calvo en De Vriendt spoedig zijn voorbeeld iemand moet toch de eerste zijn :P
Uw jaloersheid is meelijwekkend.
Dit doet me denken aan de oeverloze discussies waarin men iedereen uit 'het onderwijs' lekker over dezelfde kam scheert.
Feiten: die heb je niet, die ken je niet. Jammer. In zo'n geval is zwijgen de betere optie.
Het reilen en zeilen in Groen is je ook niet bekend.
Roep mar verder in de woestijn.
Wat zijn de feiten dan?
1.- Hij gaat werken voor de VDK-Bank = feit (zelf gezegd In De Zondag)
2.- Hij is het politieke schouwspel beu = feit (zelf gezegd in De Zondag)
3.- Hij is afgeschreven in de eigen partij = feit (kritiek op de partij, na zijn niet herverkiezing in het Vlaams Parlement, dat gelekt wordt naar de pers is hem niet in dank wordt afgenomen door Almaci en Calvo)
4.- Hij blijft zetelen in de gemeenteraad, fractieleider staat nog ter discussie = feit ( zelf gezegd in De Zondag)
5.- Hopelijk zonder afscheidspremie = niet geweten dus nog geen feit. Als het dezelfde storm gaat geven als toen Mieke Vogels haar oprotpremie in haar zakken stak zal Groen er alles aan doen om het binnenkamers te houden.

U zult als Groene dus de feiten wel kennen. Wat zijn dan de feiten volgens u? 8O

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 aug 2020, 06:50

LievenL;

Dicksy heeft de feiten voor jou eens opgenoemd , meelij moet je zeker niet hebben , maar weerleg dan eens deze feiten als je zo zeker van je stuk bent.

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

27 aug 2020, 10:31

wardje schreef:
27 aug 2020, 06:50
LievenL;

Dicksy heeft de feiten voor jou eens opgenoemd , meelij moet je zeker niet hebben , maar weerleg dan eens deze feiten als je zo zeker van je stuk bent.
Die feiten ken je alleen uit de krant, en de weinige zaken die uit hun context werden gehaald bij een snel interview. Nee, ik beweer niet dat ik de feiten ken.
Puntje drie, vier en vijf zijn pure speculatie.

Nee, ik ben niet groen. :-)

Ook dat is een ziekte, iedereen onmiddellijk in een hokje willen plaatsen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 aug 2020, 10:44

LievenL;

Nu begrijp ik jou niet goed, je bent niet groen en je zegt dat ik de feiten uit de krant haal vertel mij eens waar haal jij ze dan , en daarbij is de rest speculatie , gemakkelijk gezegd maar bewijs het eens , je kan gelijk hebben maar ik ook ( ik kan niet bewijzen dat het speculatie is) zo te lezen jij wel , laat maar horen kan nog altijd iets bij leren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 aug 2020, 11:09

LievenL schreef:
...en de weinige zaken die uit hun context werden gehaald bij een snel interview. Nee, ik beweer niet dat ik de feiten ken.
:?: :?: Is dat niet een heel beetje veel tegenstrijdigheid. :?:
'Zaken werden uit hun context gehaald bij een snel interview en dan beweren dat u de feiten niet kent????'

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 aug 2020, 11:55

voorn schreef:
26 aug 2020, 19:43
Op VRT één journaal gezien ; een lerares praktijk metaalbewerken.
Ik dacht dat je 10 jaar praktijk moest hebben en een D diploma.
Er zijn ook mensen die gewoon voor leraar studeren hé
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 aug 2020, 14:12

Niet voor praktijk. Daar gelden andere regels.Die 10 jaar van vroeger zijn terug gebracht tot 3 jaar en een speciale opleiding.Er wordt wel vanuit gegaan dat je minstens technische secundair gedaan hebt in dat vak.

https://www.kdg.be/educatief-graduaat-l ... gJx3PD_BwE

Iemand had ooit kritiek dat ik zegde dat onze vakscholen vaklui afleverden.
Hij beweerde dat het 8 jaar duurde voor vakman te worden.
En hier met 3 jaar TSO en 3 jaar praktijk mag men voor een graduaat gaan( 2 jaar )om les te geven.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 sep 2020, 19:04

Ik heb nooit geweten wat hij daar überhaupt kwam doen.
De zon is gratis voor iedereen