Jan Jambon

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

26 aug 2020, 23:17

Zoals steeds “ I do know nothing” standaard antwoord bij heikelijke problemen.
Wat gaan we het nog moeilijk hebben om een echte regering te krijgen.
De “ grote” baas kreeg Sinksen foor niet geregeld, krijgt Antwerp on drugs niet onder controle.
Zijn ministers zitten steeds op een zijspoor, en hij kan geen regering vormen, omdat Belgie MOET splitsen.
MR bougeert niet, zij hebben de eerste minister en 7 andere.
Het zullen nieuwe verkiezingen worden waar de traditionele partijen bang voor zijn.
Behalve NvA , dan wordt het cordon opgegeven, en voor mij mag dat!!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 aug 2020, 08:10

Het cordon had allang moeten opgeblazen zijn , bij de oude generatie zagen ze het VB als een groot gevaar , maar anno 2020 en zeker bij de laatste stemming hadden ze ook recht op medebestuur gezien het groot aantal kiezers.
Maar de trado's zien dat anders er zouden veel mandaten hun zetel verliezen en dat is het gevaar. (lees hun postjes)
Iedere partij die verkozen wordt met een hoog aantal stemmen zou moeten aan zet komen voor het vormen van een federale regering, maar nee verliezende partijen zijn aan zet ( begrijpe wie kan)
Natuurlijk is de koning daarmee tevreden zijn (ambt) staat dan misschien ook op de helling en nu heeft hij nog zeggerschap bij het sturen van een regering .
Belgie is een niet te besturen land in deze vorm dat zal nog wel blijken met de volgende jaren.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

27 aug 2020, 10:07

paullamb schreef:
26 aug 2020, 23:17
Zoals steeds “ I do know nothing” standaard antwoord bij heikelijke problemen.
Wat gaan we het nog moeilijk hebben om een echte regering te krijgen.
De “ grote” baas kreeg Sinksen foor niet geregeld, krijgt Antwerp on drugs niet onder controle.
Zijn ministers zitten steeds op een zijspoor, en hij kan geen regering vormen, omdat Belgie MOET splitsen.
MR bougeert niet, zij hebben de eerste minister en 7 andere.
Het zullen nieuwe verkiezingen worden waar de traditionele partijen bang voor zijn.
Behalve NvA , dan wordt het cordon opgegeven, en voor mij mag dat!!
Jambon, onlangs nog vereerd met de benoeming van de grootste leugenaar van Belgie. Het ligt nogal voor de hand dat die van niks weet. Moet die opstappen voor zo"n prul,..ik denk het niet. Door het feit dat het weinig opvalt dat hij aanwezig is, kan hij ook weinig misdoen. Er zijn er ander met veel erger daden op hun geweten, die men al vergiffenis heeft gegeven.
Gij zegt met veel overtuiging dat het cordon wordt opgeheven bij nieuwe verkiezingen. Ik ben daar nog niet van overtuigd, want op dat ogenblik wordt de NVA opgegeten door het VB. Het wordt de oplossing voor de vorming van een regering, want de Vlamingen kunnen eens een meerderheidsregering vormen, en er kan weinig doorslaggevend gebeuren, want de Walen kunnen op tijd en stond stokken in de wielen steken. Ik stel mij ook de vraag waar het VB voldoende regeer talent kan tevoorschijn toveren om werkelijk te gaan regeren, met alleen schulden in de kassa,

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 aug 2020, 10:15

De Kanibaal;

Regeertalent zeg je ; noem eens vijf politici over de partijgrenzen heen op dit moment die al bewezen hebben van over enig regeertalent te beschikken ten dienste van de bevolking neem nog maar Vlaanderen alleen.
En zeg ook maar wat hun grote verdienste was op regeergebied ,ben benieuwd.
En kom mij niet vertellen dat de huidige politici met regeertalent onze schatkist al veel hebben gespijsd , want je bedoelt dat toch met het VB in je laatste zin , of zie ik iets over het hoofd.
Je kan maar een oordeel vellen over het VB of gelijk welke andere partij als je ze een legislatuur laat meebesturen , doen ze teveel fout worden ze bij de volgende verkiezingen afgestraft , liefst geen vooroordelen vooraf ,iedereen moet een kans krijgen en niet verstoten worden.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

27 aug 2020, 15:28

wardje schreef:
27 aug 2020, 10:15
De Kanibaal;

Regeertalent zeg je ; noem eens vijf politici over de partijgrenzen heen op dit moment die al bewezen hebben van over enig regeertalent te beschikken ten dienste van de bevolking neem nog maar Vlaanderen alleen.
En zeg ook maar wat hun grote verdienste was op regeergebied ,ben benieuwd.
En kom mij niet vertellen dat de huidige politici met regeertalent onze schatkist al veel hebben gespijsd , want je bedoelt dat toch met het VB in je laatste zin , of zie ik iets over het hoofd.
Je kan maar een oordeel vellen over het VB of gelijk welke andere partij als je ze een legislatuur laat meebesturen , doen ze teveel fout worden ze bij de volgende verkiezingen afgestraft , liefst geen vooroordelen vooraf ,iedereen moet een kans krijgen en niet verstoten worden.
Ik zag onlangs op TV de grote ondervraging van Beke i.v.m. zijn wanbeleid. Alleen de Groenen en de communisten hadden een beetje groene peper aan hun holleke gesmeerd. Tot mijn grootste verbazing, kwamen er gedurende de langste tijd veel VB-er aan het woord, meestal voor mij totaal onbekende figuranten die elk van CD&V een fluwelen handschoentje in ontvangst hadden mogen nemen om Beke sensueel over zijn buik te strelen. De man genoot duidelijk van de relaxerende massage van de wolven van de Vlaamse politiek. Gewoon een misselijk makende vertoning voor een vent, die eigenlijk uit zijn ambt had moeten ontzet worden. Mijn besluit, die VB-ers zijn een bende meelopers gedirigeerd door CD&V. :D :D
Van het VB ken ik weinig politiekers met uitstraling. Op de eerste plaats Mr Annemans die men naar Europa heeft verwezen, een post in prepensioen om uit te bollen, maar een waardige politieker met uitstekende dossierkennis, en één van de weinige politiekers die steeds op post was tussen de andere brossers. De tegenpool van De Winter, een racistische straat roeper over steeds dezelfde thema's, die schreeuwde hetgeen zijn achterban gaarne hoorde. Een uitstekend samenwerkend duo, vandaag uit mekaar gerukt, waarvan men nu niks meer te verwachten heeft. Tom Van Grieken een tandeloze man, die zijn gebit volledig verloren heeft door BDW. en tenslotte de snul Van Langenhove, die duidelijk niet vooraan stond als de hersenen werden uitgedeeld, een geile mediafiguur maar zonder de minste diepgang.
Wardje, ik hoor graag van U welke VB- man of Vrouw gij ziet, die actief gaat meehelpen aan onze overleving, letterlijk dan, en die ons over de schuldenberg gaat tillen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 aug 2020, 17:48

De Kanibaal;

Misschien geen enkele, maar mijn vraag was noem er vijf die al in regering gezeten hebben, u spreekt enkel van het VB ,die hebben nog niets kunnen bewijzen want ze zitten in een cordon. :wink:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 aug 2020, 18:35

wardje schreef:
27 aug 2020, 08:10
Het cordon had allang moeten opgeblazen zijn , bij de oude generatie zagen ze het VB als een groot gevaar , maar anno 2020 en zeker bij de laatste stemming hadden ze ook recht op medebestuur gezien het groot aantal kiezers.
....
Bah nee, niemand stemt uit de grond van zijn hart voor het VB. Het is zoals J.M. Dedecker ooit zei, de mensen hebben hun middenvinger naar de huidige politiekers omwille van hun incompetent gedrag opgestoken.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

28 aug 2020, 07:31

Als Jambon zegt van niets te weten is dat wel een kaakslag voor alle mensen op zijn kabinet. Dat is zeggen dat zij hun werk niet doen. Knappe baas die liever zijn werknemers slecht maakt dan zijn verantwoordelijkheid te nemen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 aug 2020, 06:49

Ooit schreef een Duitser (die zich later tot Führer ontpopte...)
"Moet een boer, die achter z'n ploeg stapt met zicht op de kont van het trekpaard
en enkel interesse heeft in de windrichting en/of 't zal regenen, zich bemoeien met politiek!?"
EINDE CITAAT

In topics als deze staan ook meestal de beste stuurlui aan de wal. :wink:

Maar het zou al een flink stuk helpen als men kiesplicht wijzigde in stemrecht.
En/of een toegangsexamen invoeren voor politici.
Zodat een regering van technocraten het bestuur van 't land kan in handen nemen.

Maar...de bodemloze put, die is veroorzaakt door al het vorige gesukkel
met nu Covid-19 erbij, is zo gapend groot en bodemloos diep, dat één zelfs twee generaties
dat niet meer zullen kunnen bolwerken. :cry:

Daar is meer dan een "Marshallplan" voor nodig :idea:
Ice

29 aug 2020, 17:03

Hobo schreef:
29 aug 2020, 06:49
Maar het zou al een flink stuk helpen als men kiesplicht wijzigde in stemrecht.
En/of een toegangsexamen invoeren voor politici.
Zodat een regering van technocraten het bestuur van 't land kan in handen nemen.

Maar...de bodemloze put, die is veroorzaakt door al het vorige gesukkel
met nu Covid-19 erbij, is zo gapend groot en bodemloos diep, dat één zelfs twee generaties
dat niet meer zullen kunnen bolwerken. :cry:

Daar is meer dan een "Marshallplan" voor nodig :idea:
Hoezo?
Het stemrecht bestaat al, alleen niet voor autochtone Belgen maar voor migranten...die krijgen alle rechten en de plichten zijn voor ons, zelfs de kiesplicht bovenop alle andere plichten...

En inderdaad, om de putten te dempen - die ze, volgens mij doelbewust geslagen hebben door onnodige maatregelen tegen een opgeblazen griepvirus - gaan ze proberen om de welvaartskloof nog verder te vergroten door de armoede bij de bevolking tot ongekende hoogten te drijven met de smoes van hersteleconomie waarvoor eu reeds 1.800 miljárd euro zal komen ophalen.

De nationale, legale diefstal zal binnenkort duidelijker worden maar opgepast: het zal verdoken gaan, geniepig en op alle mogelijk denkbare en listige manieren met op de eerste plaats weer touwtrekkerij tussen de politieke leugenaars om verdeeldheid te kunnen zaaien en ons te sussen maar ons intussen ongehinderd te kunnen pluimen door de verdeel-en-heers.
En de Vlamingen krijgen het extra zwaar, behalve voor eu en de federale zullen we ook nog eens ons 'steentje voor corona' moeten bijdragen aan de Vlaamse bandieten....dat noemen ze dan 'solidariteit', 'iedereen moet zijn steentje bijdragen' en 'tijdelijk de buikriem aanhalen' - dat wordt dan het 'tijdelijke' zoals bij de eenmalige loodgieter-crisistaks, die we...27 jaar..betaald hebben..

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

30 aug 2020, 06:21

Quote ICE :roll:
. . . / . . .
En de Vlamingen krijgen het extra zwaar, behalve voor eu en de federale zullen we ook nog eens ons 'steentje voor corona' moeten bijdragen aan de Vlaamse bandieten....dat noemen ze dan 'solidariteit', 'iedereen moet zijn steentje bijdragen' en 'tijdelijk de buikriem aanhalen' - dat wordt dan het 'tijdelijke' zoals bij de eenmalige loodgieter-crisistaks, die we...27 jaar..betaald hebben..
EINDE deels citaat

Tja...Ook zoiets tijdelijk was de "solidariteitsbijdrage" die aan de toch al schamele pensioentjes knabbelt.
Maar...wat die mini-pensioentjes betreft....zijn er nog altijd een resem uitzonderingen,
die wel beter bediend worden.
Zoals o.a. ambtenaren, beroepsjournalisten, zeevarenden en ook het "vliegend personeel", waarbij zelfs de madam die met wat drankjes rond dribbelt en ook taksvrije goederen komt leuren, een hoger pensioen mag verwachten...!

De ijverige en zuinige Belg, die een spaarpotje bijeen wroette, moet dan nog goed uitkijken.
Want als hij dat wil beschermen tegen de inflatie en het risico neemt om via een bank iets te beleggen, rooft de immer hongerige staatskas al direct 30% af.
Zelfs indien men verlies lijdt, b.v. door een belegging in een vreemde munt,
die intussen is gedaald t.o.v. de Euro.
Belastingparadijzen zijn er enkel voor de gehaaide toplaag,
die hier via allerlei constructies een rookgordijn kan optrekken.... :twisted:

H.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

30 aug 2020, 06:33

Nog even over J.J. (Jan Jambon)

Spijts de afschuw waarmee ik dat pas na 2,5 jaar opgedokenn filmpje probeer te verteren,
blijf ik me afvragen WAAROM die ongelukkige "Jozef Chovanec" van het vliegtuig werd gehaald
en waarom hij zich zo hysterisch verzette!?
In dat filmpje ziet men hem zonder dat er enige agent in de cel is
met het hoofd tegen de muur bonken, tot zijn gelaat is bebloed. :?

Natuurlijk moeten er nu koppen rollen,
zodat het onkiese steekspel zijn gang kan gaan.
En politieke tegenstrevers bloed hebben geroken.... :twisted:

POLITICS....
It's a dirty job, but someone's gotta do it

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 aug 2020, 08:40

Jan Hesp is toevallig een NVAer.Voor de NVA haters,ik zou zeggen laat jullie maar eens goed gaan.
Ge moet u niet inhouden,hak er maar eens goed op los.
Waar gehakt wordt vliegen spaanders.
Het wordt aangenaam toeven in de toekomst voor Vlaanderen, met de twee grootste Vlaamse partijen in de oppositie.
Het domme Vlaamse klootjesvolk zoals al jaren gedomineerd door het Franskiljonse establishment.
Laat Vivaldi maar optreden.Gaaf de domme Vlaamse klootjes brood en spelen.
Wie niet weg is,is gezien !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 aug 2020, 09:25

De NVA mandatarissen hebben allemaal het zelfde ziektebeeld , veel wat ze beloven vergeten ze en wat ze beloofd hebben kunnen ze zich niet herinneren :mrgreen:
Enkele voorbeelden:
N-VA-voorzitter Bart De Wever sprak over een ‘droomcoalitie’ toen hij in 2014 in zee ging met de MR, Open VLD en CD&V. Voor het eerst in een kwarteeuw werd de PS uit de regering gebonjourd.
Vier jaar later is het Vlaams-nationalistische enthousiasme fel bekoeld.
Voor de verkiezingen beloofde de N-VA om de overheidsfinanciën tegen 2018 weer op orde te brengen. Een begroting in evenwicht zou het verschil met voorganger Elio Di Rupo (PS) extra in de verf zetten. Vier jaar later is duidelijk dat de regering die doelstelling niet haalt.
Als het van de N-VA afhing, zouden werklozen nog maximaal twee jaar kunnen genieten van een werkloosheidsuitkering. Als ze dan geen baan hadden gevonden, zouden ze bij het OCMW moeten aankloppen. Maar de Vlaams-nationalisten botsten systematisch op een njet bij coalitiepartner CD&V.
Dat ze er niet sneller in geslaagd zijn het brugpensioen af te bouwen, leidt tot frustratie bij de N-VA. Ze had haar kiezers beloofd mensen nooit voor hun zestigste met pensioen te laten gaan.
Dat zijn enkele punten en toch niet onbelangrijke benieuwd als de NVA eventueel aan regeringsdeelname zou denken als ze die punten nog in hun geheugen hebben of zouden ze die vergeten zijn en zeggen met "de hand op het hart" :mrgreen: wij kunnen ons daar niets meer van herinneren :wink:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 aug 2020, 10:11

wardje schreef:
30 aug 2020, 09:25
De NVA mandatarissen hebben allemaal het zelfde ziektebeeld , veel wat ze beloven vergeten ze en wat ze beloofd hebben kunnen ze zich niet herinneren :mrgreen:
Enkele voorbeelden:
N-VA-voorzitter Bart De Wever sprak over een ‘droomcoalitie’ toen hij in 2014 in zee ging met de MR, Open VLD en CD&V. Voor het eerst in een kwarteeuw werd de PS uit de regering gebonjourd.
Vier jaar later is het Vlaams-nationalistische enthousiasme fel bekoeld.
Voor de verkiezingen beloofde de N-VA om de overheidsfinanciën tegen 2018 weer op orde te brengen. Een begroting in evenwicht zou het verschil met voorganger Elio Di Rupo (PS) extra in de verf zetten. Vier jaar later is duidelijk dat de regering die doelstelling niet haalt.
Als het van de N-VA afhing, zouden werklozen nog maximaal twee jaar kunnen genieten van een werkloosheidsuitkering. Als ze dan geen baan hadden gevonden, zouden ze bij het OCMW moeten aankloppen. Maar de Vlaams-nationalisten botsten systematisch op een njet bij coalitiepartner CD&V.
Dat ze er niet sneller in geslaagd zijn het brugpensioen af te bouwen, leidt tot frustratie bij de N-VA. Ze had haar kiezers beloofd mensen nooit voor hun zestigste met pensioen te laten gaan.
Dat zijn enkele punten en toch niet onbelangrijke benieuwd als de NVA eventueel aan regeringsdeelname zou denken als ze die punten nog in hun geheugen hebben of zouden ze die vergeten zijn en zeggen met "de hand op het hart" :mrgreen: wij kunnen ons daar niets meer van herinneren :wink:
Hé hé dat lucht op als je,je frustraties eens goed kunt botvieren.
Wie zijn de volgende?
Niet inhouden,gaan met die banaan !!