En nu gaat De Croo....

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 okt 2020, 07:28

.... toch zijn ontslag als eerste minister aan de koning aanbieden hoop ik?

Bij zijn aantreden heeft hij uitdrukkelijk gezegd dat een tweede lock-down niet haalbaar was voor België ...
Die is er nu toch gekomen en als Mr. De Croo de eer aan zichzelf wil houden legt hij zijn functie neer : het zou hem sieren.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 okt 2020, 13:59

Paul Siemons schreef:
31 okt 2020, 07:28
.... toch zijn ontslag als eerste minister aan de koning aanbieden hoop ik?

Bij zijn aantreden heeft hij uitdrukkelijk gezegd dat een tweede lock-down niet haalbaar was voor België ...
Die is er nu toch gekomen en als Mr. De Croo de eer aan zichzelf wil houden legt hij zijn functie neer : het zou hem sieren.
Ik vind persoonlijk dat de keuze van De Croo de juiste keuze was. Slappe Jan en zijn bende clowns, zijn een overbodige luxe, die rustig kunnen achterwege gelaten worden. Het volledige ontslag van de NVA zal meer dan waarschijnlijk veel mensenlevens redden.
De lock down is overigens nog een soft versie van de eerste en zal nog onvoldoende zijn. Hopelijk zal De Croo voldoende doorzetting hebben om Jambon en Weyts binnen een paar weken de kop in te slagen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 okt 2020, 14:31

De kannibaal schreef:
31 okt 2020, 13:59
Paul Siemons schreef:
31 okt 2020, 07:28
.... toch zijn ontslag als eerste minister aan de koning aanbieden hoop ik?

Bij zijn aantreden heeft hij uitdrukkelijk gezegd dat een tweede lock-down niet haalbaar was voor België ...
Die is er nu toch gekomen en als Mr. De Croo de eer aan zichzelf wil houden legt hij zijn functie neer : het zou hem sieren.
Ik vind persoonlijk dat de keuze van De Croo de juiste keuze was. Slappe Jan en zijn bende clowns, zijn een overbodige luxe, die rustig kunnen achterwege gelaten worden. Het volledige ontslag van de NVA zal meer dan waarschijnlijk veel mensenlevens redden.
De lock down is overigens nog een soft versie van de eerste en zal nog onvoldoende zijn. Hopelijk zal De Croo voldoende doorzetting hebben om Jambon en Weyts binnen een paar weken de kop in te slagen.
Daarom zou het een "verzwakte lockdown" moeten noemen en geen "versterkte lockdown" zoals ze hebben meegedeeld. Daar maakt de regering een grove fout tegenover de bevolking die onterecht gaat protesteren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 okt 2020, 16:04

Paul Siemoens :?: .... toch zijn ontslag als eerste minister aan de koning aanbieden hoop ik?

Bij zijn aantreden heeft hij uitdrukkelijk gezegd dat een tweede lock-down niet haalbaar was voor België ...
Die is er nu toch gekomen en als Mr. De Croo de eer aan zichzelf wil houden legt hij zijn functie neer : het zou hem sieren.

De vraag is waarom , dat hij ontslag zou moeten nemen .
Is toch maar terecht neen is nog veel te licht
Komen er iedere dag zoveel bij , wie kan dat blijven vol houden in de zorg
daar al eens aan gedacht .Beetje respect is wel op zijn plaats .

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

31 okt 2020, 19:28

Oei,Paul Simons,
Ik begrijp echt uw reactie niet. Wie zou u dan willen die deze beslissingen zouden moeten nemen? Maar ik vermoed dat u nog geen zieken in de Familie heeft ( en ik hoop dat die er ook niet komen)
Had u liever een Waal aan het hoofd? Of Slappe Jan ( die weet nog niet wat brand betekent) Weyts van wie de angst in zijn ogen staat als hij een vraag moet beantwoorden.
Bart? Die kan nog niet voorkomen dat er mondmaskers op de Meir gedragen wordt ( en zijn war on drugs?)
De Croo ( niet mijn partij) maar hij legt het wel duidelijk uit, en uiteraard dat de vuile SOS een gefundeerd antwoord geeft en de juiste richting aangeeft .
Ik vind het alleen maar spijtig dat deze maatregelingen pas maandag van kracht gaat.
Gezien hoeveel rijen stonden aan de winkels en gezien hoeveel er geen mondmaskers aan hadden.
Ontverantwoordelijk!!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 okt 2020, 20:12

gast43 schreef:
31 okt 2020, 16:04
De vraag is waarom , dat hij ontslag zou moeten nemen .
Is toch maar terecht neen is nog veel te licht
Komen er iedere dag zoveel bij , wie kan dat blijven vol houden in de zorg
daar al eens aan gedacht .Beetje respect is wel op zijn plaats .
Toch simpel: er is een tweede lock-down gekomen waar hij , pakweg 2 weken geleden, dat die er niet ging komen .... dat heeft toch iedereen kunnen horen en lezen toen... dus zijn eerste belofte is al naar de prullenmand verwezen .... dus als hij ook maar een greintje kl*ten aan zijn lijf heeft dient hij zijn ontslag in!

Zo moeilijk is dat toch niet te verstaan hoop ik!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 okt 2020, 20:43

paullamb schreef:
31 okt 2020, 19:28
Ik vind het alleen maar spijtig dat deze maatregelingen pas maandag van kracht gaat.
Gezien hoeveel rijen stonden aan de winkels en gezien hoeveel er geen mondmaskers aan hadden.
Ontverantwoordelijk!!
Heb Vlieghe ook nog gehoord dat ze het toch zo "onverantwoord vond dat de mensen nu weeral in rijen aan het aanschuiven waren" .....

Heeft diezelfde Vlieghe ook maar een opmerking gemaakt wat betreft een bericht van de Lijn dat er een rapport zou bestaan waarin staat dat "wanneer je met het openbaar vervoer reist de kans op besmetting zo goed als nihil is ...." Niks gehoord, enkel een oorverdovende stilte.

Nu ben ik niet van de slimste maar dat maken ze me niet wijs!!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

31 okt 2020, 22:46

Had u ook kl...ten aan uw lijf toen u medewerksters lastig viel op uw bedrijf?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 nov 2020, 09:12

Paul siemoens , sorry ga dan eens mee in de zorg zal je wel snel begrijpen
hoe het daar aan toe gaat .

Moet je niet voor geleerd hebben om zoiets niet te begrijpen .
En niemand die weet wat er ons morgen te wachten staat is idem voor de regering .

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

01 nov 2020, 12:01

Paul Simonds wijst er volgens mij op dat “de lijn” liegt over geen besmettingen op het openbaar vervoer. Als er geen besmettingen zouden zijn op het openbaar vervoer waar de mensen opeengepakt zitten/staan, waarom zouden er dan besmettingen zijn in winkelstraten , dus buiten op straat ?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.