Koopzondag

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

02 nov 2020, 17:21

meredith schreef:
01 nov 2020, 11:07
Het is van een ongezien cynisme dat BDW de koopzondag laat doorgaan en dan op zijn fb pagina zijn volgers oproept om niet te gaan. Een klein kind wist vorige week al dat dergelijke evenementen gevaarlijk zijn voor de verspreiding van het virus. Hij moest niet wachten op de maatregelen van de regering. Misschien ook eens denken aan het personeel in de winkels. Zij werken voor een laag loon , moeten zoveel mogelijk verkopen en dan wordt nog verwacht dat zij de klanten wijzen op de maatregelen.
Stel nu dat hij Antwerpen dichtgegooid had tegen de regeringsbeslissing in. Denk je niet dat al die kooplustigen dan niet uitgeweken waren naar de kleinere Centrumsteden??? Mechelen, Leuven St.Niklaas en Breda waren overspoeld geweest en de Antwerpenaars, zowel koopverslaafde burgers als handelaars , hadden zich tegen hem gekeerd. want het is nooit goed voor iedereen. De enige vergissing, als je het een vergissing kan noemen want ik noem dat een te positieve inschatting van de burgerzin van de Belg,, was rekenen op het gezond verstand van de burgers in de hoop dat ze zouden begrijpen welk risico ze namen.
Als je BDW persé een fout wilt aanwrijven dan is het dat hij nog steeds geloofd in de goede wil en het gezond verstand van de mensen. Daar zijn de oude rotten in de Nationale politiek al lang van afgestapt;
De zon is gratis voor iedereen

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 nov 2020, 17:30

Had hij beter moeten weten was er ook geen kritiek op koopzondag ,
en daarmee is alles gezegd .
Maar moet altijd zaken doen die buiten proportie zijn .
Als burgervader zou je dat toch moeten weten .
En zet die plaat af Petrol kwam ook uit de partij NV-a
En nu zijn 20jarige - 30 - 40 jarige aan de beurt .

Dan is de vraag heeft hij respect voor de zorg ?
Trouwens dat hij dan ook eens aan denkt dat er
11 zijn opgenomen in Duitsland . ( Van uit ons land )
Misselijk wordt je daarvan wat je iedere dag leest .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 nov 2020, 17:36

Voorn je kunt bijna nergens nog betalen met baargeld .

Bankcontact en met de app tot 50 euro .
En je kan eventueel verhogen bij u bank dat je tot 150 euro kan betalen met app
op u iphone .
Bij ons zijn bakkers , die apparaat hebben staan dat je u geld zelf mag deponeren en briefjes
en u wisselgeld .
Maar is wel niet bevorderd voor de volgende klant want wordt niet ontsmet .
Staan we nog even ver .
,

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 nov 2020, 17:48

Dan is de vraag heeft hij respect voor de zorg ?
Trouwens dat hij dan ook eens aan denkt dat er
11 zijn opgenomen in Duitsland . ( Van uit ons land )
Misselijk wordt je daarvan wat je iedere dag leest .
Maar wij hebben toch het B-fast, en het leger, die hebben noodhospitalen,en medisch personeel, dient dat alleen voor het buitenland,wat gaan ze dan doen als het een covisionele oorlog is,ze zagen al in augustus dat de dijk aan het scheuren was, en nu dat de dijk breekt zijn ze in paniek.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 nov 2020, 18:27

Corona is de klaagmuur in (van) belgie .:roll:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

03 nov 2020, 04:56

gast43 schreef:
02 nov 2020, 17:30
Had hij beter moeten weten was er ook geen kritiek op koopzondag ,
en daarmee is alles gezegd .
Maar moet altijd zaken doen die buiten proportie zijn .
Als burgervader zou je dat toch moeten weten .
En zet die plaat af Petrol kwam ook uit de partij NV-a
En nu zijn 20jarige - 30 - 40 jarige aan de beurt .

Dan is de vraag heeft hij respect voor de zorg ?
Trouwens dat hij dan ook eens aan denkt dat er
11 zijn opgenomen in Duitsland . ( Van uit ons land )
Misselijk wordt je daarvan wat je iedere dag leest .
In Brussel mocht men over de koppen lopen.Dat kon geen kwaad.
https://www.hln.be/brussel/situatie-in- ... ~a6ebabec/
Ha ja natuurlijk want Bart De Wever is daar geen burgemeester.
Daar is een rooie PS rakker burgemeester en daar is dus geen corona virus.
Als ze maar kunnen zeiken op BDW en NVA dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Bende hypocrieten !!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 nov 2020, 08:55

Zo iets mag je niet zeggen Petrol. Gent, Kustgemeentes, Brussel ze waren allemaal open. Dat kon dus idd geen kwaad. Maar dat BDW het gunt aan zijn eigen burgers dat mag niet zenne! En één ding staat bij hem nog altijd centraal: aantonen dat deze regering én ook die van Wilmès op geen kl.ten trekt. Dat ze maatregelen uitvaardigen die nul of generlei waarde hebben. Dat stelt hij aan de kaak. Maar dat mag je ook niet zeggen. En op deze manier heeft hij er tenminste voor gezorgd dat niet iedereen van deze kanten naar Brussel, Gent en verder of over de grens getrokken is. Maar ook dat mag je niet zeggen natuurlijk.
Ze vinden het hier normaal dat een gouverneur van West Vlaanderen den onnozel uithangt, zijn burgers ALLES verbiedt en nu de moraalrideer uithangt dan maar zelf héél normaal naar Portugal op reis is gegaan dat op dat moment rood gebied was. Hoor je hier gene enkele vernoemen, niet?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 nov 2020, 11:19

In Antwerpen hebben ze goed gedaan toen er zoveel corona besmettingen waren .
Waarom hebben ze dat nu niet ingelast .Op koopzondag
Moet niet aan andere steden en Gemeente's kijken op eigen bodem dat is wat telt .

Dat Brussel tegenwerkt heb nog niks anders geweten .

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

03 nov 2020, 11:22

Indien ik de berichtgeving mag geloven, dan is het zo dat de koopzondag in Antwerpen heeft plaatsgevonden zoals hij oorspronkelijk gepland was, nl. de eerste zondag van de maand.
In Gent was die niet gepland op die dag doch slechts de week erop. Daar heeft de burgemeester de niet-geplande koopzondag verplaatst, dus vervroegd naar die bewuste dag.
Volgens mij is het laten plaatsvinden van iets dat voorzien was minder erg dan op dat ongewenste moment nog vlug iets te gaan organiseren.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

03 nov 2020, 13:46

Seppe123 schreef:
02 nov 2020, 12:35
Sorry voor de schrijffout. U vindt Kruidvat veel veiliger dan Kruitvat. Ik denk het niet.
Door voortschrijdend inzicht, Seppe, kwam ik tot de conclusie dat u wel eens gelijk zou kunnen hebben. In onderhavig geval is de schrijfwijze met "t" misschien te verkiezen boven deze met "d". De explosie zou dan volgen twee weken na datum. :wink:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

03 nov 2020, 18:15

@ Figaretto
Als het niet zo erg was , zou deze woordspeling nog grappig zijn he. Ik sta nog liever naast een kruitvat: op zich veilig, je hebt een lont en vuur nodig eer er iets gebeurt.
Het verbaast me dat veel mensen hun leven riskeren voor een nieuw kleedje of gordijnen. ( of het leven van anderen) Binnen 3 weken zullen ze weten of deze aankoop het risico waard was. De strafste opmerking van iemand die daar met zijn handen vol pakjes liep: ' Ik snap niet dat die mensen allemaal naar hier komen, het is hier veel te druk.' Maar ze was wel zelf daar!
Vooral erg voor de mensen van de zorg die geen tijd hebben om te shoppen, en die misschien binnenkort voor hen klaarstaan.
Er was een vraag: hoeveel mensen van deze 1000 op de Meir zijn besmet en een mogelijk gevaar?
1 is genoeg.
Ik geniet thuis van een mooi leven, ik verveel me geen moment. En elke dag een wandeling in 't bos met mijn dochter en kleinkinderen. (op afstand) Prachtig om die kinderen bezig te zien, meer moet dat niet zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 nov 2020, 09:57

Seppe123 schreef:
03 nov 2020, 18:15
@ Figaretto
Als het niet zo erg was , zou deze woordspeling nog grappig zijn he. Ik sta nog liever naast een kruitvat: op zich veilig, je hebt een lont en vuur nodig eer er iets gebeurt.
Het verbaast me dat veel mensen hun leven riskeren voor een nieuw kleedje of gordijnen. ( of het leven van anderen) Binnen 3 weken zullen ze weten of deze aankoop het risico waard was. De strafste opmerking van iemand die daar met zijn handen vol pakjes liep: ' Ik snap niet dat die mensen allemaal naar hier komen, het is hier veel te druk.' Maar ze was wel zelf daar!
Vooral erg voor de mensen van de zorg die geen tijd hebben om te shoppen, en die misschien binnenkort voor hen klaarstaan.
Er was een vraag: hoeveel mensen van deze 1000 op de Meir zijn besmet en een mogelijk gevaar?
1 is genoeg.
Ik geniet thuis van een mooi leven, ik verveel me geen moment. En elke dag een wandeling in 't bos met mijn dochter en kleinkinderen. (op afstand) Prachtig om die kinderen bezig te zien, meer moet dat niet zijn.
En dat was niet alleen op de Meir! Heb je de foto's van Brussel gezien? Die waren zeker zo erg én ja Brussel was ook open op Zondag net zoals sommige steden aan de kust open waren op zondag. Dus van die éne op de Meir zal het niet op aan komen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 nov 2020, 11:15

BDW zal op zijn knieën moeten voor de overkapping, doe er nog bij 'een federale zonder volksunie'.
Berrx was ook op tv, die praat je zomaar niet onder tafel. Die zal ook wel ook naar de politiek gaan.
Via de app had men wellicht kunnen zien waar je geweest was.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

04 nov 2020, 23:38

Gisteren in HLN , onze opinie van Isolde Van den Eynde , die Jan Segers vervangt die omwille van gezondheid redenen voorlopig buitendienst is .

"De waarheid hadden onze politici dit weekend moeten vertellen . De waarheid is ook dat ze koopzondagen uit het oog waren verloren. de waarheid is ook dat sommigen te gemakkelijk de schuld in de schoenen van Bart De Wever schoven. Der waarheid is ook dat hij had kunnen ingrijpen. De waarheid is ook dat iedereen zweeg over Brussel en Oostende . In plaats daarvan zagen we plat politiek steekspel in Antwerpen "

Bij sommigen gelden hier op dit forum voor BDW strengere normen en regels !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

05 nov 2020, 10:09

Ik schuif niets in de schoenen van BDW. Uiteindelijk was de koopzondag toegelaten. Mij verbaast het dat er nog zoveel mensen zich in de drukte wagen (voor een nieuw kleedje) als ze een oproep doen om contact te vermijden. En dan waarschijnlijk ook nog volle treinen door de gratis tickets. De verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf. Dat ze zichzelf laten besmetten, daar kiezen ze zelf voor. Maar dan gaan ze in hun familie of vriendenkring ook nog anderen besmetten.