Koopzondag

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

31 okt 2020, 22:52

Ik vind het bitter spijtig dat de regering niet beslist heeft om de maatregelen van essentiële niet liet ingaan vanaf Zaterdag.
Maar nu gooit de baas van Antwerpen nog wat olie op het vuur.
Kom nog gezellig wat winkelen om de Meir. Mondmaskers of niet
War zijn wij toch een kloteland!!

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

31 okt 2020, 23:22

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201031_94783811


Zijn er in Lommel geen winkels open morgen ??
:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 nov 2020, 08:48

paullamb schreef:
31 okt 2020, 22:52
Ik vind het bitter spijtig dat de regering niet beslist heeft om de maatregelen van essentiële niet liet ingaan vanaf Zaterdag.
Dat gaat niet moet eerst nog beschreven en gepubliceerd worden
Staan hoge boetes op.

Je moet goed luisteren wat ze op het nieuws zeggen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 nov 2020, 08:54

https://www.gva.be/cnt/dmf20201031_9616 ... f02jGE7wIc

Experts hekelen besluit van Bart De Wever om koopzondag niet af te gelasten

De koopzondag in Antwerpen gaat morgen gewoon door, ondanks verschillende oproepen van virologen en ook minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) om dit weekend extra voorzichtig te zijn, nu het aantal besmettingen alle records breekt.

In een videoboodschap die Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) zaterdagmiddag online plaatste, roept hij bezoekers van de koopzondag wel expliciet op om voldoende afstand van elkaar te houden en een mondmasker te dragen.


Is dan Burgemeester van Groot stad .Begrijpen wie begrijpen kan .( Voorbeeld functie)
Maja wat had je anders verwacht van BDW NIET VEEL altijd tegendraad .

benq : Burgemeester moet eens goed leren luisteren , waarom boete's uitschrijven als hij toch toelaat :?:
Gaat hij aan iedere winkel staan en zeggen neen dat mag niet , kan dan zeggen neen heb nog veel werk te doen zoals paar weken terug :evil:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 nov 2020, 09:21

Cathy Berx gouverneur , waar zit ze nu voor de stad Antwerpen

Eerst preek afsteken in afspraak en nu hoor je geen kat .
Laat ze koopzondag doorgaan .

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 nov 2020, 09:47

Reeds van bij het aankondigen van de laatste “lockdown” kon ik al denken dat dit onvoldoende zou zijn wegens de uitzonderingen. De algemene en unanieme tendens van de virologen en aanverwanten luidde immers : “Geen contacten”.
De regering rekent dan op het gezond verstand van de massa en laat toch nog contacten toe tussen allerlei eenzaamvoelende of kwetsbare groepen en sommige ceremonies.
Met verbijstering zag ik ook hoe gisteren (en misschien vandaag) ontelbare kooplustigen zich verdringen in de winkelstraten op zoek naar onmisbare objecten zoals bedden, planken, schoenen of gordijnen. Trek met dergelijk gezond verstand naar de corona-oorlog !!!

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 nov 2020, 10:09

Er zijn toch niet veel uitzonderingen, wel meer correcte beschrijvingen en aanpassingen.
Bv. Kruitvat, beautyshops moeten dicht, maar vroeger kon/mocht men al deze schoonheidsprodukten wel in de grootwarenhuizen verkopen. Nu niet meer. Er was dan nog de vraag hoe moeten we dit allemaal aanduiden. Gehoord dat dit (en nog andere produkten) groot of klein uit de rayons moeten.
Een winkel met al de tuinmachines en -tuinprodukten was dicht. Bricorama, Deschacht kon men dit allemaal kopen. Zelfs dezelfde merken. En zo zijn er nog veel zaken.
Lockdown is nodig wees daar maar zeker van.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 nov 2020, 10:58

doggy schreef:
01 nov 2020, 10:09

Lockdown is nodig wees daar maar zeker van.
Inderdaad doggy, maar ik merk geen lockdown.
Deze ochtend naar de viswinkel gestapt om twee dagschotels te kopen. Ik woon aan de kust. De drukte is te vergelijken met een mooie dag in de zomervakantie. Toeristen staan tientallen meters aan te schuiven bij de bakkers en de slagers. De parkeerterreinen staan hier quasi vol. Dit was niet het geval in maart en april, ook niet tijdens het paasverlof.
Net zoals die dokter Sabine (I.C. te Brussel), verwacht ik weinig resultaat van deze half en halve lockdown. Men mag nog het hele land rond toeren en de beperkte privé-contacten thuis zijn niet te controleren. En als ik dan merk hoe "ruim" de massa de restricties interpreteert, dan hou ik mijn hart vast.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

01 nov 2020, 11:07

Het is van een ongezien cynisme dat BDW de koopzondag laat doorgaan en dan op zijn fb pagina zijn volgers oproept om niet te gaan. Een klein kind wist vorige week al dat dergelijke evenementen gevaarlijk zijn voor de verspreiding van het virus. Hij moest niet wachten op de maatregelen van de regering. Misschien ook eens denken aan het personeel in de winkels. Zij werken voor een laag loon , moeten zoveel mogelijk verkopen en dan wordt nog verwacht dat zij de klanten wijzen op de maatregelen.
Eendracht maakt macht

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 nov 2020, 11:15

Laat hij het niet doorgaan dan staan de winkeliers te steigeren want het is nog geen lockdown.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 nov 2020, 11:44

Dus het duidelijke bewijs dat Belgen niet het minste greintje zelfdiscipline hebben en overal hun voeten aan vegen.............Denken die er echt niet over na dat ze persoonlijk medeverantwoordelijk zijn voor mensen die de volgende weken gaan sterven????????????????????.
De zon is gratis voor iedereen

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 nov 2020, 12:02

Misschien is het een oplossing om iedereen die vandaag een niet essentiële winkel binnenstapt 14 dagen in quarantaine te plaatsen? Die tracing-app kan die dat niet vaststellen? :roll:
Natuurlijk zijn het zijn alleen de non-believers die in Antwerpen en elders gaan winkelen voor de lockdown ingaat vannacht, maak jullie dus geen zorgen want zij hebben geen recht op een bed of machine in een ziekenhuis.
Die worden voorbehouden aan dat winkelpersoneel (en terecht) en aan de believers die lak hebben 'aan de niet controleerbare privé-contacten thuis' en bewust thuis blijven van het winkelen want ook hier is het spreekwoord van toepassing 'wat niet weet wat niet deert'.
Iedereen te tevreden, waarom zich dan nog druk maken? :roll:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 nov 2020, 12:54

paullamb schreef:
31 okt 2020, 22:52
Ik vind het bitter spijtig dat de regering niet beslist heeft om de maatregelen van essentiële niet liet ingaan vanaf Zaterdag.
Maar nu gooit de baas van Antwerpen nog wat olie op het vuur.
Kom nog gezellig wat winkelen om de Meir. Mondmaskers of niet
War zijn wij toch een kloteland!!
Dat vind ik nu eens dikke zever! Wat had hij moeten doen : mensen blijk lekker uit Antwerpen uit, ga naar Gent én daar zijn alle winkels open! Gun de Gentenaar de winst maar laat Antwerpen verkommeren! Nogal zielig en simpel niet?
De enige schuldigen zijn de federale regering én de mensen zelf. Kort en simpel.
Maar ja BDW is NVA én dan mag daar op gesprongen worden! Had het er éne van SPA signatuur had geweest had er geen haan naar gekraaid!

Waarom bashen op Antwerpen én niet op Gent waar de winkels ook open zijn? Koopzondag verzet naar vandaag ipv volgende week?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

01 nov 2020, 12:59

Dicksy schreef:
01 nov 2020, 12:02
Misschien is het een oplossing om iedereen die vandaag een niet essentiële winkel binnenstapt 14 dagen in quarantaine te plaatsen? Die tracing-app kan die dat niet vaststellen? :roll:
Wat ik mij dan afvraag:
- die "tracing-app", worden die gegevens verwerkt en gebruik van gemaakt ?
- In de cafés moest iedereen telkens zijn gegevens invullen....ik durf te wedden dat die lijsten nooit opgevraagd geweest zijn.

Welk nut hebben die klodden dan allemaal ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

01 nov 2020, 13:27

Als ze morgen zeggen dat je mag naar die ene kapper gaan ondanks lockdown, ga jij het dan doen. Iedereen is verantwoordelijkheid voor zijn eigen beslissingen. En sommige mensen zijn zeer egoïstisch. Zelfs als alle winkels open zijn hoef je er niet naartoe te gaan. En de jonge mensen gaan, geen ouderen. Die hun ouders zijn al even dom als de jeugd van vandaag. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
De gouverneur van antwerpen zou zich beter achter haar burgemeester zetten, ze mag een andere visie hebben, maar ze moeten op 1 lijn communiceren.
Maar het is NVA en het zal nooit goed zijn voor de anderen die erop aansturen NVA volledig in isolatie te brengen. Alle partijen, zonder uitzondering ,doen daar aan mee. Ook Weyts moet eraan geloven voor zijn onderwijsbeleid. Onderhuids door Frank Vandenbroecke, de pater uit oxford die voor zijn 65 echt kinds is en traag.
Maar NVA moet zich verenigen en samen sterk staan voor hun beleid en sterk naar buiten komen. Altijd dat aarzelen doen de mensen ook aarzelen .
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.