Wordt Biden een goede president ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 feb 2024, 22:49

We gaan nog iets beleven, denk ik. Jammer voor degenen die al gestorven zijn en deze speciale tijd niet meer kunnen meemaken.
Ik zeg het altijd andersom.

‘De gelukkigen zijn zij die al op het kerkhof liggen en dit, en wat er nog komen kan/zal, niet meer hoeven mee te maken’.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

11 feb 2024, 09:17

Intussen heeft tegenkandidaat TRUMP al verklaard,
dat wanneer overige NATO landen niet voldoende bijdragen in de NAVO
eruit geschrapt zullen worden. 8O

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 feb 2024, 10:18

Hobo schreef:
11 feb 2024, 09:17
Intussen heeft tegenkandidaat TRUMP al verklaard,
dat wanneer overige NATO landen niet voldoende bijdragen in de NAVO
eruit geschrapt zullen worden. 8O
Hij zou er hebben bij gezegd dat Rusland al die landen zou mogen aanvallen, wat een leuk vooruitzicht voor landen die meer besteden aan onderwijs en sociale zekerheid dan aan bewapening.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 10:48

Dicksy schreef:
10 feb 2024, 22:49
We gaan nog iets beleven, denk ik. Jammer voor degenen die al gestorven zijn en deze speciale tijd niet meer kunnen meemaken.
Ik zeg het altijd andersom.

‘De gelukkigen zijn zij die al op het kerkhof liggen en dit, en wat er nog komen kan/zal, niet meer hoeven mee te maken’.
Je hebt het helemaal zelf in de hand om bij de gelukkigen te horen en op het kerkhof terecht te komen. Een stevig koord volstaat.
Aangezien je nog altijd hier bent, is het duidelijk niet je bedoeling om gelukkig te worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

11 feb 2024, 10:52

De U.S.A. waakt zogezegd ook over de veiligheid van TAIWAN.
China wil dat het voormalige FORMOSA terug bij China zou gevoegd worden
Momenteel hangen er weer (spionage)ballonnen boven het eiland...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 10:55

door socrates » 13 minuten geleden
Hij zou er hebben bij gezegd dat Rusland al die landen zou mogen aanvallen, wat een leuk vooruitzicht voor landen die meer besteden aan onderwijs en sociale zekerheid dan aan bewapening.
Heeft hij dat echt zo gezegd? :roll:

“Een president van een groot land vroeg: ALS wij niet betalen en we worden aangevallen door Rusland, zou u ons beschermen?”, zei Trump. “Je betaalt niet, je blijft in gebreke, laten we zeggen dat dat gebeurt. Nee, ik zou je niet beschermen. Sterker nog, ik zou hen [Rusland, red.] aanmoedigen te doen wat ze willen.”

Voor mij toch een wezenlijk verschil met een vrijbrief geven om bondgenoten aan te vallen als ze niet willen betalen.
Grootspraak, niets meer of minder om aan zijn eigen industrie en land te denken. Het meeste pijn dat men de VS kan doen is een Europees leger oprichten en de eigen Europese wapenindustrie. Macron heeft hier trouwens al verschillende malen op gehint om militair minder afhankelijk te worden van de VS maar werd vlug naar Washington geroepen 'voor overleg' (lees: op het matje geroepen).
Trump zal de NAVO nooit of te nimmer verlaten of kunnen verlaten wat trouwens bij wet al werd vastgelegd. Het congres zal door deze wet het laatste woord hierover te zeggen hebben en zelfs met een meerderheid in het congres zal hij het nog niet kunnen klaarspelen. Trump is er nog voor 4 jaar, als hij verkozen wordt, en dan is ook voor hem de kous af.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 11:01

Je hebt het helemaal zelf in de hand om bij de gelukkigen te horen en op het kerkhof terecht te komen. Een stevig koord volstaat.
Aangezien je nog altijd hier bent, is het duidelijk niet je bedoeling om gelukkig te worden.

‘De gelukkigen zijn zij die al op het kerkhof liggen en dit, en wat er nog komen kan/zal, niet meer hoeven mee te maken’.


Het zal mijne tijd nog wel doen. En die koord laat ik liggen voor diegene van de volgende generaties, of zelfs deze generatie nog, die denkt ze nodig te hebben.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 11:03

socrates schreef:
11 feb 2024, 10:18
Hobo schreef:
11 feb 2024, 09:17
Intussen heeft tegenkandidaat TRUMP al verklaard, dat wanneer overige NATO landen niet voldoende bijdragen in de NAVO eruit geschrapt zullen worden. 8O
Hij zou er hebben bij gezegd dat Rusland al die landen zou mogen aanvallen, wat een leuk vooruitzicht voor landen die meer besteden aan onderwijs en sociale zekerheid dan aan bewapening.
De EU-landen geven gemiddeld 4,9% van het bbp uit aan onderwijs. Dat is meer dan het dubbele van wat ze aan defensie besteden. Als puntje Poetin bij het grenspaaltje komt, zou men wel eens kunnen wensen dat het omgekeerd was.

Wie vrede wil ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 feb 2024, 11:03

De kous af?
De amerikanen zijn gek genoeg om voor hun oranje toeter een uitzondering te maken ... president voor 't leven ... MAGA

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 11:10

Dicksy schreef:
11 feb 2024, 10:55
Trump zal de NAVO nooit of te nimmer verlaten of kunnen verlaten wat trouwens bij wet al werd vastgelegd. Het congres zal door deze wet het laatste woord hierover te zeggen hebben en zelfs met een meerderheid in het congres zal hij het nog niet kunnen klaarspelen.
Hij hoeft de Navo niet te verlaten. Het volstaat dat hij weigert bij een crisis de Amerikaanse troepen te sturen of dat hij weigert het nodige legermateriaal te zenden om in de praktijk net hetzelfde te bereiken: een Navo die het maar moet opknappen zonder de VS.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 11:27

Hij hoeft de Navo niet te verlaten. Het volstaat dat hij weigert bij een crisis de Amerikaanse troepen te sturen of dat hij weigert het nodige legermateriaal te zenden om in de praktijk net hetzelfde te bereiken: een Navo die het maar moet opknappen zonder de VS.

Geen paniek....
Bij een crisis zal ook hij ter hulp snellen en dat weet iedereen. Hij wil de kosten voor de VS drukken ingeval van een crisis maar tegelijk zijn (VS) graantje meepikken van de herbewaping van Europa.
(Macron werd al op het matje geroepen omdat hij de EU militair minder afhankelijk wou maken van de VS)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 12:03

Jij hebt een glazen bol?
Men kan net het omgekeerde beweren en ook dat standpunt kan niet weerlegd worden. Temeer daar we de uitspraak van Trump hebben dat hij niet zal tussenkomen als het om een lidstaat gaat die niet genoeg heeft bijgedragen aan het Navobudget.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 12:22

Manneke, als er ergens een robbertje dient gevochten te worden is de VS er als de kippen bij. Het gebeurt zelfs onder uw neus. Oekraïne geen NAVO-land, geen lid van de EU maar het ligt wel in Europa. Welke binding zou de VS dan hebben met Oekraïne.....geen, niks, nadda maar toch zijn ze erbij betrokken. Dit is een Europees probleem en geen VS-probleem of moet ik misschien dan toch concluderen dat het hier de VS enkel en alleen om Rusland te doen is.....kijken wie nu de sterkste 'wereldmacht' is.
En daar heb ik geen glazen bol voor nodig.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2024, 14:34

Dicksy schreef:
11 feb 2024, 12:22
Manneke, als er ergens een robbertje dient gevochten te worden is de VS er als de kippen bij.
Ja, dat was al zo in 1914-1918 en nog eens op het einde van WO2. En klagen dat die Europeanen daarover deden, mensen toch!


Het gebeurt zelfs onder uw neus. Oekraïne geen NAVO-land, geen lid van de EU maar het ligt wel in Europa. Welke binding zou de VS dan hebben met Oekraïne.....geen, niks, nadda maar toch zijn ze erbij betrokken.
En wie is er nog bij betrokken? De Australiërs, de Pakistani, de Israëli's, de Jordaniërs, de Nieuw-Zeelanders enz... enz... Allemaal landen die het militair apparaat van UA helpen en steunen.

Welke binding hebben die met UA? Ik zou het allemaal graag weten, he.



Dit is een Europees probleem en geen VS-probleem of moet ik misschien dan toch concluderen dat het hier de VS enkel en alleen om Rusland te doen is.....kijken wie nu de sterkste 'wereldmacht' is.
En daar heb ik geen glazen bol voor nodig.
In eerste instantie is het een Europees probleem, da's nogal wiedes, maar blijkbaar zijn er over heel de aardbol nogal wat landen waar men het niet louter als een Europees probleem beziet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2024, 14:53

En wie is er nog bij betrokken? De Australiërs, de Pakistani, de Israëli's, de Jordaniërs, de Nieuw-Zeelanders enz... enz... Allemaal landen die het militair apparaat van UA helpen en steunen.

Welke binding hebben die met UA? Ik zou het allemaal graag weten, he.
In eerste instantie is het een Europees probleem, da's nogal wiedes, maar blijkbaar zijn er over heel de aardbol nogal wat landen waar men het niet louter als een Europees probleem beziet.

Rusland stopt niet bij Oekraïne. Dan komen de Baltische staten en de rest van Europa aan de beurt. Als dat achter de kiezen is dan is het de beurt aan de Australiërs, de Nieuw-Zeelanders, de Pakistani, de Jordaniërs, de Israëli enz, enz……Poetin wil van de wereld één groot Russisch rijk maken en dat willen deze landen voorkomen. Zij zijn vooruitziend, dat zal het zijn.
Man, man toch….