Wordt Biden een goede president ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 nov 2020, 23:43

Kamala Harris heeft zich nu wenend verstopt in een hoekje nu ze zo ontmaskerd is geworden op seniorennet .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 nov 2020, 07:19

E.T. Dat is een fout die in heel Europa gemaakt wordt...... hier mag men ongestraft zeggen dat je een hekel hebt aan protestanten of christenen maar oowee je gebeente als je zegt dat je een hekel hebt aan de moslims. :twisted:

Sorry stel jou dan ook de vraag of niet wederzijds is u laatste zinnetje .
Zij zijn hier de baas maar niet ons eigen bevolking , en daar kan ik u verhalen van vertellen .
En dat is nog niet zolang geleden .
Dat zij ons de wetten komen stellen .
Parkeerverbod kennen ze niet ( Wel betalend parkeerverbod )
Als we willen kunnen we iedere dag politie bellen , want leveranciers kunnen niet parkeren )
In plaats 15 vierkante meters hebben we nog juist plaats voor mini cooper borden verplaatsen ze zelf
en ze worden maar wakker tegen de middag ondertussen kunnen de leveranciers boete betalen mogen niet op verhoogde berm staan
hangt duidelijk aan venster iedereen kan lezen .
tussen 13 en 15 uur de werken stilleggen
en ga zo maar door.
Ga jij zeggen tegen mensen die de werken aan uitvoeren zijn mannen
neen jou siësta want er wordt niet gewerkt of lawaai gemaakt tussen 13 en 15 uur .
Heb tegen niemand iets tegen , maar moeten hun aan de regels en wetten houden
wij moeten dat ook doen .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 nov 2020, 09:25

Hier in het gebouw loopt ook zo een fundamentalist rond.
Telkens er gewerkt wordt in zijn kolom aan het water ;eist hij dat dit klaar moet zijn om 14 uur om zijn voeten te wassen voor het gebed. Er mag alleen bij hem toegang tot de koker als hij thuis is en niet enkel zijn vrouw.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 nov 2020, 10:36

Gast 43 ik heb de indruk dat je mijn zinnetje verkeerd geïnterpreteerd hebt hoor. Dus in het kort mijn standpunt is dat onze politici en een alsmaar groter deel van onze eigen maatschappij de Islam voortrekt door de toekenning van de naam 'RAS' aan de beoefenaars van de Islam en onze gebruiken te marginaliseren.
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 nov 2020, 10:38

Ondertussen kijkt Joe Biden wezenloos rond en vraagt zich af wat het bovenstaande te maken heeft met:"Wordt Biden een goede president"

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 nov 2020, 10:50

frits1955 schreef:
14 nov 2020, 23:43
Kamala Harris heeft zich nu wenend verstopt in een hoekje nu ze zo ontmaskerd is geworden op seniorennet .
Nee, hoor. Wanneer politiekers betrapt worden op leugens, is het eerste verweer blijven volhouden. Net zo min als Trump toegeeft dat hij de presidentsverkiezingen verloren heeft zal Harris toegeven dat ze in leugens en onwaarheden verstrikt zit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 nov 2020, 12:22

Wil. schreef:
15 nov 2020, 10:50
frits1955 schreef:
14 nov 2020, 23:43
Kamala Harris heeft zich nu wenend verstopt in een hoekje nu ze zo ontmaskerd is geworden op seniorennet .
Nee, hoor. Wanneer politiekers betrapt worden op leugens, is het eerste verweer blijven volhouden. Net zo min als Trump toegeeft dat hij de presidentsverkiezingen verloren heeft zal Harris toegeven dat ze in leugens en onwaarheden verstrikt zit.
Amaai gij kent die al goed zeg dat ge nu al weet wat ze gaat doen ......... :D :D :D
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 nov 2020, 12:27

Ik weet wat ze gaat doen uit wat ze al gedaan heeft. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 nov 2020, 12:36

Wil. schreef:
15 nov 2020, 12:27
Ik weet wat ze gaat doen uit wat ze al gedaan heeft. :wink:
Wij hebben mensen zoals u nodig bij onze firma................. geïnteresseerd??? :)
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 nov 2020, 13:23

Wa schuift da? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 nov 2020, 15:20

Wil. schreef:
15 nov 2020, 13:23
Wa schuift da? :wink:
Weinig.....Wij zijn een ASBL dus, Une Assosacion Lucratif Sans But; alleen de eer van het op voorhand geweten te hebben en dat wordt dan gepubliceerd op Senioren net.... :D :D :D :D :D :D .
De zon is gratis voor iedereen

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 nov 2020, 22:46

Euh .....? Wat gaat ze precies uitdoen ... :P :P :P

werewoef
AMEN en AUM

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 nov 2020, 17:31

werewoef schreef:
15 nov 2020, 22:46
Euh .....? Wat gaat ze precies uitdoen ... :P :P :P

werewoef
Zo denk ik er over werewoef.
Uit de toespraak van Biden, toen het duidelijk werd dat hij ging winnen, hoorde ik hem de vier voornaamste pijlers van zijn programma voorstellen : corona, economie, racisme en milieu. De eerste twee lijken me de logica zelf : iedere nieuw verkozen regeringsleider zou dat als een prioriteit beschouwen ; overigens gaan coronabestrijding en economie hand in hand.
De laatste twee,, racisme en milieu, lijken me gekomen uit de koker van zijn achterban. Het zijn namelijk dè stokpaardjes van de linkse vleugel. Wat deze laatste onder “racisme” verstaat, heeft Harris al eens duidelijk gemaakt tijdens haar debat met Pence, zoals Wil. hierboven al aanstipte : namelijk kritiek op de islam. Dit is natuurlijk geen racisme maar een terechte weerstand tegen een dictatoriaal theocratisch staatsbestel. Er bestààt nog altijd “racisme” in de V.S., net zoals het nog overal ter wereld bestaat, maar daar en in de Westerse wereld is dit niet meer institutioneel. Ik noteer dat in de V.S. heel wat gekleurde mensen hoge functies bekleden in de maatschappij zoals burgemeesters, gouverneurs, senatoren, advocaten, rechters, tot zelfs presidenten. Het racisme waarover Harris het heeft valt eerder te catalogiseren onder de noemer “soort zoekt soort” en dit is nu een eenmaal een universeel verschijnsel. Mensen leggen nu eenmaal gemakkelijker contact met hun soortgenoten. Dat kan gaan over fysieke kenmerken, streekgenoten, nationaliteit, taal of hobby’s, noem maar op. Mag het nog ?
Milieu : oorspronkelijk stond in het programma van de Democraten, de afschaffing van “fracking”. (Dit is de schaliegaswinning uit ondergrondse gesteenten.) Deze manier van energiewinning heeft een nadeel : natuurgebieden worden veranderd in industriële sites. Dit is eigen aan zowat elke vorm van energiewinning. Ook het massaal plaatsen van windturbines of weides omtoveren tot zonnepanelenvelden doen dat. Lees maar eens over de heisa die hierover is ontstaan in Nederland.
Maar fracking heeft wel voordelen : er is opnieuw werk voor velen in rurale gebieden waar voorheen armoe troef was ; maar vooral, hierdoor kan de U.S.A. zichzelf meer van de nodige energie voorzien en wordt onafhankelijker van de oliesjeiks uit Saudi-Arabië. En dat kan heel gunstige gevolgen hebben voor de Amerikanen, namelijk niet meer gechanteerd worden door een zogenaamde “bondgenoot”, die maar al te graag de verspreiding van het islamitische gedachtengoed als pasmunt gebruikt voor de bereidheid tot leveren of de kraan meer dicht draait. Denk maar aan de oliecrisis bij ons in de jaren zeventig.
Welnu, in eerste instantie was het de bedoeling van de Biden groep om het fracken stop te zetten. Daar zijn ze nu al van teruggekeerd in die zin dat men het niet verder wil uitbreiden. Zoals bij de meeste te treffen maatregelen geldt het principe dat men een kosten-baten berekening moet maken. Dit zal sowieso ook gelden voor de regering Biden. Die heeft nu al te kennen gegeven om opnieuw toe te treden tot het klimaatakkoord van Parijs, een volgens mij een utopisch en peperduur project, waarvan Trump wijselijk afstand had genomen. Ze doen maar, maar ik vrees dat de minder gegoeden hier en ginder nog veel zwarte sneeuw gaan zien indien men echt die doelstellingen wil halen.