Moeten de winkels heropenen op 1 december ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

27 nov 2020, 18:13

Ik ben niet akkoord. :twisted:
Kerstmis en Nieuwjaar gewoon in de huiskring. De politiekers zijn weer gezwicht onder de druk van onverantwoordelijke zelfstandigen. Wie kan in hemelsnaam de opgelegde maatregelen controleren. Nu lopen er al veel rond met hun masker onder de neus. Hopelijk protesteren onze virologen hevig. Zoals altijd gaan de zwakste het geweten hebben.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

27 nov 2020, 18:49

De winkels hadden niet gesloten mogen worden. Eigenlijk is het in de winkels veiliger dan in de supermarkten waar meerdere mensen elkaar paseren tussen de gangen.
De juiste reden waarom de winkels gesloten werden is mensen uit het straatbeeld houden.
Ze konden heel veel miserie onder de mensen vermijden door de winkels open te houden mits gepaste veiligheidsmaatregelen op te leggen.
Winkels sluiten was waarschijnlijk de overzichtelijkste oplossing voor de politiekers.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2020, 20:40

Misschien hadden ze er slim aan gedaan om te wachten tot na 6 december , om de heel eenvoudige reden de pakjes dienst kan de vraag niet aan voor sinterklaas dus nu zal dat een rush worden om toch nog het nodige sinterklaasgeschenk aan te schaffen in de winkels.
De kapperszaken mochten voor mijn part nooit gesloten worden , men gaat op afspraak dus met de nodige regels in acht te nemen gaat dat perfect , beter nog of het openen van winkels.
Kerst en eindejaar zal men de jongelui niet kunnen in bedwang houden nu als het mits goed weer is kan het buiten , waarom niet neem wat afstand , draag een mondmasker en drink er een goeie op , om het jaar 2020 rap te vergeten.
Tja we moeten er leren mee leven met of zonder vaccin zal dat virus nog lang ronddolen naar slachtoffers, het zal een andere manier van leven worden maar een mens past op de lange duur wel aan, t'is wat het is :wink:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 nov 2020, 07:36

wardje schreef:
27 nov 2020, 20:40
Misschien hadden ze er slim aan gedaan om te wachten tot na 6 december , om de heel eenvoudige reden de pakjes dienst kan de vraag niet aan voor sinterklaas dus nu zal dat een rush worden om toch nog het nodige sinterklaasgeschenk aan te schaffen in de winkels.
De kapperszaken mochten voor mijn part nooit gesloten worden , men gaat op afspraak dus met de nodige regels in acht te nemen gaat dat perfect , beter nog of het openen van winkels.
Kerst en eindejaar zal men de jongelui niet kunnen in bedwang houden nu als het mits goed weer is kan het buiten , waarom niet neem wat afstand , draag een mondmasker en drink er een goeie op , om het jaar 2020 rap te vergeten.
Tja we moeten er leren mee leven met of zonder vaccin zal dat virus nog lang ronddolen naar slachtoffers, het zal een andere manier van leven worden maar een mens past op de lange duur wel aan, t'is wat het is :wink:
Met de vorige lockdown waren de kappers niet gesloten Ze hebben gelamenteerd hoe ongezond het was tot ze ook gesloten werden (4000 euro weet je wel) Nu is het plotseling broodroof

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 nov 2020, 08:47

De kappers waren WEL gesloten, maar na terug opening waren ze HEEL streng voor hen en ik ben zeker dat de meeste zich eraan gehouden hebben en dat er nu VEEL kappers, dezelfde als bij vorige lockdown naar hun klanten/vrienden thuis gaan. Ge moogt eens raden wie. Ga maar eens kijken in Gent, Anderlecht, of waar wonen ze nog. O sorry, ik ben een racist zeker.
En... voor de kappers in de rusthuizen zijn er ook geen problemen. Men laat zelfs op TV zien dat de haren gewassen, geknipt en gebrusht worden. Ik vind dit ook maar raar tegenover de oude mensen die nog thuis zijn. Nu ja, ik heb mijn dochter. Oef, gelukkig mag die nog komen.
Eigenlijk mag ik zeggen dat ik nog altijd meer schrik heb, dan vorige lockdown. Het is nu 4 weken dat ik NIET ben buiten gegaan en bezoek : dochter, schoonzoon, kleindochter (enkele keren, computerles van haar gekregen) en de poetsman.
O ja, poetsen, die van het OCMW mogen niet meer thuis bij de mensen gaan poetsen, maar moeten in het rusthuis werken en die thuis kunnen niet zo maar aan iemand anders geraken.
Men heeft vorige lockdown plots veel te snel vanalles terug toegelaten en het was nu slechter dan vorige keer.
Bij vorige lockdown via kennissen, familie van niemand gehoord dat iemand besmet of gestorven was en nu al verschillende. Was mij dat soms verschieten.
Ik hoop vast het terug beter wordt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 nov 2020, 14:56

Dat van die kapsters in de rusthuizen geloof ik geen sikkepit van! Tenslotte de medische pedicures die broodnodig zijn voor die oude mensen, mogen hun beroep ook niet uitoefenen. Wat zouden kapsters dan wel mogen!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 nov 2020, 14:57

dummy schreef:
27 nov 2020, 18:13
Ik ben niet akkoord. :twisted:
Kerstmis en Nieuwjaar gewoon in de huiskring. De politiekers zijn weer gezwicht onder de druk van onverantwoordelijke zelfstandigen. Wie kan in hemelsnaam de opgelegde maatregelen controleren. Nu lopen er al veel rond met hun masker onder de neus. Hopelijk protesteren onze virologen hevig. Zoals altijd gaan de zwakste het geweten hebben.
Het is niet omdat jij zo bang bent dat de economie volledig op zijn knieën moet! Ik zou je dus aanraden om verder rustig in je huis te blijven. maar laat anderen leven.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

28 nov 2020, 15:44

Prima Vera schreef:
28 nov 2020, 14:57
dummy schreef:
27 nov 2020, 18:13
Ik ben niet akkoord. :twisted:
Kerstmis en Nieuwjaar gewoon in de huiskring. De politiekers zijn weer gezwicht onder de druk van onverantwoordelijke zelfstandigen. Wie kan in hemelsnaam de opgelegde maatregelen controleren. Nu lopen er al veel rond met hun masker onder de neus. Hopelijk protesteren onze virologen hevig. Zoals altijd gaan de zwakste het geweten hebben.
Het is niet omdat jij zo bang bent dat de economie volledig op zijn knieën moet! Ik zou je dus aanraden om verder rustig in je huis te blijven. maar laat anderen leven.
Er zullen een hele hoop middenstanders vanaf volgende week niet gelukkig zijn. Gedaan met de subsidies. De winkel kan terug open, er kan opnieuw huur betaald worden en het recht op een uitkering vervalt. Het is te hopen dat de klanten gaan binnenstormen en het geld laten rollen, maar een deel gaat inderdaad op zijn knieën vallen, als ze hun rekening opmaken. Ik ben ondertussen gewoon om alles on-line te bestellen. Stukken goedkoper en ik moet mij niet meer verplaatsen. Ik ga dat zeker niet vanaf volgende week veranderen.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 nov 2020, 17:00

In een woon- en zorgcentrum werd het haar van een bewoonster gebrusht - ECHT GEBRUSHT - door iemand in witte schort met mondmaskertje aan. Die mensen zullen zelfs geen 3 maanden moeten wachten om hun haar te laten knippen. Nu ja, dat maakt het logement ook wel wat beter zeker.
Was te zien in het nieuws van 19u. op één. Niet gisteren, maar het kan donderdag of woensdag geweest zijn.
Er zullen er dat nog wel gezien hebben. En heeft er daar niemand vragen bij.
Ook gezien tijdens vorige lockdown.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 nov 2020, 17:21

doggy schreef:
28 nov 2020, 17:00
In een woon- en zorgcentrum werd het haar van een bewoonster gebrusht - ECHT GEBRUSHT - door iemand in witte schort met mondmaskertje aan. Die mensen zullen zelfs geen 3 maanden moeten wachten om hun haar te laten knippen. Nu ja, dat maakt het logement ook wel wat beter zeker.
Was te zien in het nieuws van 19u. op één. Niet gisteren, maar het kan donderdag of woensdag geweest zijn.
Er zullen er dat nog wel gezien hebben. En heeft er daar niemand vragen bij.
Ook gezien tijdens vorige lockdown.
Dan zal dat toch geen kapster geweest zijn maar iemand van de verzorging die daar toe in staat is.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 nov 2020, 17:22

De kannibaal schreef:
28 nov 2020, 15:44
Prima Vera schreef:
28 nov 2020, 14:57
dummy schreef:
27 nov 2020, 18:13
Ik ben niet akkoord. :twisted:
Kerstmis en Nieuwjaar gewoon in de huiskring. De politiekers zijn weer gezwicht onder de druk van onverantwoordelijke zelfstandigen. Wie kan in hemelsnaam de opgelegde maatregelen controleren. Nu lopen er al veel rond met hun masker onder de neus. Hopelijk protesteren onze virologen hevig. Zoals altijd gaan de zwakste het geweten hebben.
Het is niet omdat jij zo bang bent dat de economie volledig op zijn knieën moet! Ik zou je dus aanraden om verder rustig in je huis te blijven. maar laat anderen leven.
Er zullen een hele hoop middenstanders vanaf volgende week niet gelukkig zijn. Gedaan met de subsidies. De winkel kan terug open, er kan opnieuw huur betaald worden en het recht op een uitkering vervalt. Het is te hopen dat de klanten gaan binnenstormen en het geld laten rollen, maar een deel gaat inderdaad op zijn knieën vallen, als ze hun rekening opmaken. Ik ben ondertussen gewoon om alles on-line te bestellen. Stukken goedkoper en ik moet mij niet meer verplaatsen. Ik ga dat zeker niet vanaf volgende week veranderen.
Hier verandert er ook niets, wij gaan niet winkelen. Wij hebben dat met de Kerstdagen feitelijk nooit gedaan.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

28 nov 2020, 17:39

Waarschijnlijk ben ik rijp voor de psychiatrie. Ik volg regelmatig het nieuws (VRT en VTM) op de televisie en kom daar te weten dat zowat de hele bevolking zwaar gebukt gaat onder het feit dat kerstmis nu slechts in huiselijke kring mag gevierd worden. Schrijnende beelden van oma’s en opa’s die hun kerstkalkoen alleen zullen moeten eten die dag… Alleenstaanden die niet aan vier man zullen geraken voor een potje whist… Geen vuurwerk… Runshopping in plaats van funshopping... Politici die de ernst van dit alles goed inschatten en hun medeleven betuigen aan de bevolking met troostende woorden en die de hoop uitdrukken dat deze duistere tijden ooit teneinde zullen geraken. De minister van volksgezondheid wendt zich tot ons als een pater die het sacrament der zieken toedient.
Ik maak me dan ook ernstige zorgen omtrent mijn geestelijke gezondheidstoestand want ik deel niet in die malaise zoals het hoort. Ik zal beginnen met een aspirientje.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2020, 17:51

Inderdaad, figaretto, jij beseft echt niet welke gruwelijke toestanden zich volgende week zullen afspelen in de steden en shoppingcentra: slecht één per één binnengaan in een winkel en daar dan moeten kopen waarvoor je gekomen was... Je wenst het je ergste vijand niet toe.

En dan heb ik het nog niet over het 's avonds ontspannen moeten zitten naast een knisperend haardvuur terwijl je al dan niet opgenomen films of TV-shows bekijkt.

Het is in één woord hels!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 nov 2020, 18:21

Ten eerste zijn dat geen kapsters van rusthuis , maar ze worden wel aangesteld en hebben hun eigen kapperskamer en de meeste worden op de kamer geknipt indien nodig .( Onder aanneming)

Maar momenteel gaat dat niet door op dit moment . Door Corona .

Jongens beetje begrip is al goed dat ze mogen shoppen oké is maar halfuur .
Ga je doen zoals Nederland daar hebben ze al mogen sluiten vandaag door overrompeling
is dat dan beter ons eigen bevolking waren er als gieren bij . Ze gaan het nooit leren , maar denken
niet wat de gevolgen zijn .Maar mensen die hun aan de normen houden , die lopen gevaar door gierende shoppers .

https://www.hln.be/buitenland/winkels-i ... ~a88297b8/

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 nov 2020, 18:41

mensen die zich aan de normen houden, lopen geen gevaar ook niet door die pakjesjagers. Tenslotte komen ze met elkaar niet in aanraking. Hou je aan de maatregelen en je bent veilig.