Geen wonder dat de N-VA achteruit gaat

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

19 dec 2020, 10:37

Wat zijn ze bezig?
Als oppositie partij moet je oppositie voeren, maar niet ten koste van mensen levens, en dat is exact wat ze nu aan't doen zijn van Vlaamse kant bij de nationale maatregelen tegen de corona uitbreiding.
Een heel groot aantal stemmen komen en kwamen van senioren, maar als ik mijn eigen gevoelens en die van anderen van mijn leeftijdsgenoten mag vertalen, hebben ze het met hun corona beleid echt verkorven.
Chi pecora si fa, il lupo mangia

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

19 dec 2020, 11:06

Als oppositie partij moet je oppositie voeren, maar niet ten koste van mensen levens, en dat is exact wat ze nu aan't doen zijn van Vlaamse kant bij de nationale maatregelen tegen de corona uitbreiding.
Welke maatregelen bedoel je precies ?

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

19 dec 2020, 11:44

Van mij is de avondklok om 22 u een gemiste kans om overzichtelijk alles te controleren. Hopelijk vergoed Jan Jambon de schade als er weer vuurtje gestookt wordt in Antwerpen?!
Al nieuws welke bevolkingsgroep nu vooral in de Antwerpse ziekenhuizen liggen? Ik heb iets horen ronken ...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 dec 2020, 12:26

littlestar schreef:
19 dec 2020, 11:44
Van mij is de avondklok om 22 u een gemiste kans om overzichtelijk alles te controleren. Hopelijk vergoed Jan Jambon de schade als er weer vuurtje gestookt wordt in Antwerpen?!
Al nieuws welke bevolkingsgroep nu vooral in de Antwerpse ziekenhuizen liggen? Ik heb iets horen ronken ...
Dat vind ik nu eens dikke zever zie! Diegene die willen feesten zullen dat doen of die avondklok op 10u gezet wordt of op 12u, dat gaat geen zier uitmaken! Jullie willen dus wel degelijk een politiestaat of of wat? En het zouden vnl de rusthuizen zijn die nu hoog scoren! En het is al lang geweten dat de ziekenhuizen vol liggen met gekleurde mede mensen, mag ook gezegd worden.
Denk jij nu echt dat die avondklok daar iets aan gaat doen? Zo simpel gedacht.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

19 dec 2020, 20:28

Moet een Belg nu voor alles "verplicht" worden???? Kan hij voor zichzelf en voor de medemens niet eens een beetje de klets verstand die hij heeft gebruiken om zelf het initiatief te nemen om de regels toe te passen?????
Mij moeten ze niet verplichten om voor 22 uur thuis te zijn ; ik loop op dat uur zo al niet meer op straat.
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 dec 2020, 08:42

Wat moet ik nu met mijn toegelaten gast doen. Moet die dus blijven slapen?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 dec 2020, 10:34

voorn schreef:
20 dec 2020, 08:42
Wat moet ik nu met mijn toegelaten gast doen. Moet die dus blijven slapen?
Als die voor middernacht thuis geraakt moet hij niet blijven, anders wel :)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

20 dec 2020, 12:52

Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 dec 2020, 16:14

Fazal schreef:
20 dec 2020, 12:52
Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:
Mr Jambon wou absoluut in de belangstelling komen en verzette zich tegen eenzelfde sluitingsuur voor gans het land. Spijtig want hij prijst voortdurend zichzelf voor zijn loyaliteit. De Vlaming moet hierover tevreden zijn, want voor de rest verdwijnt onze President in de vergeet put door een onverschillige houding. Erger is uiteraard de strever, Weyts, die zich tegen beter weten in verzet tegen de sluiting der scholen. Hij zorgt ervoor dat de NVA-geschiedenis schrijft als de partij die haar eigen burgers onbezonnen ging uitmoorden of voor het leven invaliden, onder het mom van de redding van een totaal verloederd onderwijs. En dan staat de voorzitter stom dat hij zijn matten stilaan mag beginnen oprollen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 dec 2020, 16:16

Fazal schreef:
20 dec 2020, 12:52
Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:
Daar heb je niets in gemist! NVA bepaalt die avondklok niet, Jambon heeft alleen kunnen verhinderen dat we helemaal zoals kleine kinderen opgesloten werden. Verhinderd dat we om 10u in onze nest moeten.
Maar je hebt zo van die mannekes of vrouwkes die niets anders zien in hun dromen, die volgens hen nachtmerries worden, dan dat nva de schuld van alles is. Zelfs met een regering waar niet verkozen klojo's inzitten die niets met nva te maken hebben. Maar ik moet toegeven én had het nooit gedacht dat ik het zou zeggen of schrijven, ik krijg het idee dat de regering Wilmès nog niet zo slecht was. Deze 2 klojo's zijn het synoniem van 2 dictators die elkaar gevonden hebben. Daar moet je voor gestudeerd hebben om te weten dat je, als je het vliegruim 24u afsluit van alle verkeer, het virus ineens verdwenen is.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 dec 2020, 16:41

Prima Vera schreef:
20 dec 2020, 16:16
Fazal schreef:
20 dec 2020, 12:52
Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:
Daar heb je niets in gemist! NVA bepaalt die avondklok niet, Jambon heeft alleen kunnen verhinderen dat we helemaal zoals kleine kinderen opgesloten werden. Verhinderd dat we om 10u in onze nest moeten.
Maar je hebt zo van die mannekes of vrouwkes die niets anders zien in hun dromen, die volgens hen nachtmerries worden, dan dat nva de schuld van alles is. Zelfs met een regering waar niet verkozen klojo's inzitten die niets met nva te maken hebben. Maar ik moet toegeven én had het nooit gedacht dat ik het zou zeggen of schrijven, ik krijg het idee dat de regering Wilmès nog niet zo slecht was. Deze 2 klojo's zijn het synoniem van 2 dictators die elkaar gevonden hebben. Daar moet je voor gestudeerd hebben om te weten dat je, als je het vliegruim 24u afsluit van alle verkeer, het virus ineens verdwenen is.
De NVA is ook werkelijk de hoofdschuldige van alles, en gij moogt ze al aanduiden als de grote gangmakers van de derde golf. De opening van de scholen hebben gezorgd voor het stoppen van de neerwaartse kurve en in januari gaan wij opnieuw steil omhoog door het genie van Europa Weyts of de NVA. De uitroeiing van de generatie 80-ers tijdens de 2de golf kan hij op zijn palmares schrijven.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

20 dec 2020, 17:36

Afbeelding

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 dec 2020, 18:08

Fazal schreef:
20 dec 2020, 12:52
Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:
Moet een Belg nu voor alles "verplicht" worden???? Kan hij voor zichzelf en voor de medemens niet eens een beetje de klets verstand die hij heeft gebruiken om zelf het initiatief te nemen om de regels toe te passen?????
Mij moeten ze niet verplichten om voor 22 uur thuis te zijn ; ik loop op dat uur zo al niet meer op straat.
Dat is een wet van den duits,die hebben ze overgenomen, maar waar den duits de mensen tegen de muur zetten, of in de bak staken, geven ze nu liever boeten, dat brengt op, kunnen ze snoepreisjes van doen.....
En als sommige mensen willen een feestje bouwen, moeten ze eerst een negatieve corona test ondergaan, dan is er geen probleem,nu hebben ze "vrijheid" van gaan en staan waar we willen afgeschaft, dat noem ik dictatuur.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 dec 2020, 18:15

De kannibaal schreef:
20 dec 2020, 16:41
Prima Vera schreef:
20 dec 2020, 16:16
Fazal schreef:
20 dec 2020, 12:52
Ik zie niet in waar die avondklok voor staat. 's Nachts zie je hier zoal geen mens op straat.
Als ik nu, helemaal alleen, zin heb in een nachtwandelingetje omdat ik bvb niet kan slapen, voor wie ben ik een gevaar?
En als men 's nachts niet mag feesten, dan doet men dat toch overdag ...!?
Maar wat heeft NVA hier eigenlijk mee te maken? Of heb ik iets gemist? :roll:
Daar heb je niets in gemist! NVA bepaalt die avondklok niet, Jambon heeft alleen kunnen verhinderen dat we helemaal zoals kleine kinderen opgesloten werden. Verhinderd dat we om 10u in onze nest moeten.
Maar je hebt zo van die mannekes of vrouwkes die niets anders zien in hun dromen, die volgens hen nachtmerries worden, dan dat nva de schuld van alles is. Zelfs met een regering waar niet verkozen klojo's inzitten die niets met nva te maken hebben. Maar ik moet toegeven én had het nooit gedacht dat ik het zou zeggen of schrijven, ik krijg het idee dat de regering Wilmès nog niet zo slecht was. Deze 2 klojo's zijn het synoniem van 2 dictators die elkaar gevonden hebben. Daar moet je voor gestudeerd hebben om te weten dat je, als je het vliegruim 24u afsluit van alle verkeer, het virus ineens verdwenen is.
De NVA is ook werkelijk de hoofdschuldige van alles, en gij moogt ze al aanduiden als de grote gangmakers van de derde golf. De opening van de scholen hebben gezorgd voor het stoppen van de neerwaartse kurve en in januari gaan wij opnieuw steil omhoog door het genie van Europa Weyts of de NVA. De uitroeiing van de generatie 80-ers tijdens de 2de golf kan hij op zijn palmares schrijven.
Jij bent zo zot als een deur volgens mij. Waar jij je onzin allemaal haalt. 't Is niet NVA die aan't roer zitten, zo ver was je nog niet! En de mensen smeken om de scholen open te houden, zelfs de experten willen de scholen open.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 dec 2020, 18:16

Fazal schreef:
20 dec 2020, 17:36
Afbeelding
En terecht.