Kris Peeters

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

04 jan 2021, 10:46

Kris Peeters, CD&V-politicus, verlaat de actieve politiek en het Europees parlement om vicevoorzitter te worden van de Europese Investeringsbank. Een postje dat zo mogelijk nog een luxueuzer leventje toelaat. Of zou het puur idealisme kunnen zijn?

Europese parlementsleden, 751 in getal, hebben nochtans niet te klagen.
Ik heb het even opgezocht en we komen ongeveer tot volgende inkomsten:

Nettosalaris 7000 euro per maand
Kostenvergoeding 4563 euro per maand
plus nog een hele reeks andere vergoedingen zoals
reiskosten, verblijfsvergoedingen, medische kosten, enz.

Hallo Kris ?

8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2021, 10:50

Je moet voor jezelf de lat hoog leggen. Als je niet aan je gewenste nettoloon geraakt, dan moet je een trapje gebruiken om hogerop te komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 jan 2021, 10:59

'Na het afhaken van Reynders leek de lucratieve job - goed voor 23.000 euro bruto per maand, wat overeenkomt met het loon van een Europees commissaris, voor de N-VA. Dat was voorzien in de grote politieke benoemingsronde die op de tekentafel lag van de regering-Michel.'

Mocht hij belast worden aan de hoogste belastingschaal die gehanteerd wordt in belgie dan nog zal hij dat jobke niet afslaan.
Een postje dat zo mogelijk nog een luxueuzer leventje toelaat. Of zou het puur idealisme kunnen zijn?
De eu is verboden terrein voor 'idealisten,' van wc-dame/man/gender/x tot de hoogste functie.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

04 jan 2021, 13:15

Wil. schreef:
04 jan 2021, 10:50
Je moet voor jezelf de lat hoog leggen. Als je niet aan je gewenste nettoloon geraakt, dan moet je een trapje gebruiken om hogerop te komen.
Kris heeft steeds de hoogste trap van het podium beklommen. Is hij niet de enigste Vlaamse President die kon mededelen dat Vlaanderen een overschot had op zijn begroting? Het zal nog jaren duren voor een partij een nieuwe president zal kunnen afleveren, die hem van het podium duwt. :D

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

04 jan 2021, 15:13

[/quote]
Kris heeft steeds de hoogste trap van het podium beklommen. Is hij niet de enigste Vlaamse President die kon mededelen dat Vlaanderen een overschot had op zijn begroting? Het zal nog jaren duren voor een partij een nieuwe president zal kunnen afleveren, die hem van het podium duwt. :D
[/quote]

Dan tὀch een fan? Wij noemen hem gewoonlijk 'de vriendelijke cynicus'. :lol:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

04 jan 2021, 17:03

Feit is dat het salaris van de heer Peeters eigenlijk maar peanuts is vergeleken bij wat bvb. een voetballer als Kevin Debruyne op zak mag steken. De heer Debruyne vindt dat 8 miljoen jaarlijks nogal povertjes is, hij als beste speler in de Engelse competitie. Heren Messi en Ronaldo krijgen een veelvoud.
Niettemin zie ik daarin geen probleem. De vernoemde voetbalspelers worden betaald met geld afkomstig uit inkomsten uit privé-ondernemingen of met inkomstgelden. Daar is niets mis mee. De vrije markt.
Anders wordt het wanneer heren (of dames) buitensporig vergoed worden met mijn (en uw geld) wat het geval is in de EU toestand. Denken we even over het "geval" Pinxten.
Wat me het meest tegen de borst stoot is het feit dat de EU ons allen aanraadt om zuinig om te gaan met onze gemeenschappelijke welvaart, dus ook met onze centen, maar dat hun eigen gezagdragers vrij soepel omspringen met diezelfde (onze) centen is blijkbaar aanvaardbaar. Het vermaledijde "eigen volk eerst" wordt hier op zeer soepele wijze toegepast.
Pek en veren plakken aan Polen en Hongaren is vanzelfsprekend in hun politiek. In Spanje daarentegen waar de mensenrechten zwaar met voeten worden getreden door het langdurig opsluiten van politieke gevangenen, is er blijkbaar geen vuiltje aan de lucht. Polen en Hongaren hebben geen politieke gevangenen. Alleen hun leiders behoren tot de verkeerde partij. Die is namelijk onvoldoende links en progressief.
De EU zou een succes kunnen zijn indien ze zich houdt aan een economische vereniging. Als politieke unie is het een ramp. Duitsers zijn geen Grieken en Vlamingen zijn geen Walen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

06 jan 2021, 08:13

figaretto schreef:
04 jan 2021, 17:03
Feit is dat het salaris van de heer Peeters eigenlijk maar peanuts is vergeleken bij wat bvb. een voetballer als Kevin Debruyne op zak mag steken. De heer Debruyne vindt dat 8 miljoen jaarlijks nogal povertjes is, hij als beste speler in de Engelse competitie. Heren Messi en Ronaldo krijgen een veelvoud.
Niettemin zie ik daarin geen probleem. De vernoemde voetbalspelers worden betaald met geld afkomstig uit inkomsten uit privé-ondernemingen of met inkomstgelden. Daar is niets mis mee. De vrije markt.
Anders wordt het wanneer heren (of dames) buitensporig vergoed worden met mijn (en uw geld) wat het geval is in de EU toestand. Denken we even over het "geval" Pinxten.
Wat me het meest tegen de borst stoot is het feit dat de EU ons allen aanraadt om zuinig om te gaan met onze gemeenschappelijke welvaart, dus ook met onze centen, maar dat hun eigen gezagdragers vrij soepel omspringen met diezelfde (onze) centen is blijkbaar aanvaardbaar. Het vermaledijde "eigen volk eerst" wordt hier op zeer soepele wijze toegepast.
Pek en veren plakken aan Polen en Hongaren is vanzelfsprekend in hun politiek. In Spanje daarentegen waar de mensenrechten zwaar met voeten worden getreden door het langdurig opsluiten van politieke gevangenen, is er blijkbaar geen vuiltje aan de lucht. Polen en Hongaren hebben geen politieke gevangenen. Alleen hun leiders behoren tot de verkeerde partij. Die is namelijk onvoldoende links en progressief.
De EU zou een succes kunnen zijn indien ze zich houdt aan een economische vereniging. Als politieke unie is het een ramp. Duitsers zijn geen Grieken en Vlamingen zijn geen Walen.
Euh, De bruyne heeft bij Man City een jaarsalaris van 18.4 miljoen euro.
Messi heeft bij Barcelona 66 miljoen euro jaarsalaris.
Ronaldo bij Juve 117.000.000$ per jaar.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

06 jan 2021, 09:38


Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 jan 2021, 10:51

Kris Peeters , de man die ons opgezadeld heeft met de term "PROSUMENT". Dus in het Vlaams.....een producent die nog zelf moet betalen voor hetgeen hij geproduceerd heeft... Ge moet verdomd maar Christen zijn om daar op te komen... :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: ..
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 jan 2021, 11:00

Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is van zoooo een waarde toe te kennen aan eens tegen een bal stampen......OK, sommigen kunnen dat beter dan anderen maar wat heeft de wereld daar aan en wat houdt de toeschouwer dar aan over??? BV. Een Chirurg die u een nieuw leven geeft, een brandweerman die op risiko van zijn eigen leven iemand uit het vuur haalt krijgt maar een habbekrats in vergelijking.
Je zou haast gaan denken dat het stom is van iets te studeren dat nut heeft want met oa.voetbal, koers ,tennis, golf , vogelpik, en noem maar nog een hoop" leuke spelletjes ",kunnen je kinderen het veel beter hebben, zelfs al kunnen ze niet lezen of schrijven...
De zon is gratis voor iedereen

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

06 jan 2021, 15:32

petrol schreef:
06 jan 2021, 08:13


Euh, De bruyne heeft bij Man City een jaarsalaris van 18.4 miljoen euro.
Messi heeft bij Barcelona 66 miljoen euro jaarsalaris.
Ronaldo bij Juve 117.000.000$ per jaar.
Goed dat je dat even corrigeert, petrol.
Toegegeven, ik had zelf al mijn bedenkingen toen ik dat getal van 8 miljoen neerpende bij Debruyne. Ik dacht al "hé, die jongen is schromelijk onderbetaald". Dat is hierbij dus rechtgezet. :wink:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 jan 2021, 16:53

Een echte schande, want voetballers worden als 'spelers' beschouwd, en dat zijn ze ook.
Ze 'spelen' dus voetbal. 'Spelen', is niet werken! En sterren zijn het ook niet, want ze schijnen niet!
En als men 'spelen' als 'werken' beschouwt, dan moeten alle kinderen een loon krijgen, een loon dat hoger is dan dat van een 'werk'-mens! :mrgreen:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jan 2021, 18:15

Dat een een "prosument" voor zijn deel als "PRODUCENT" gebruik maakt van het netwerk en daarvoor moet betalen is toch normaal?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 jan 2021, 18:35

Daar had k het helemaal niet over.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

07 jan 2021, 13:38

Fazal schreef:
06 jan 2021, 16:53
Een echte schande, want voetballers worden als 'spelers' beschouwd, en dat zijn ze ook.
Ze 'spelen' dus voetbal. 'Spelen', is niet werken! En sterren zijn het ook niet, want ze schijnen niet!
En als men 'spelen' als 'werken' beschouwt, dan moeten alle kinderen een loon krijgen, een loon dat hoger is dan dat van een 'werk'-mens! :mrgreen:
Ik ben het volledig met Uw eens, maar de instelling dankt zijn succes aan de mogelijkheden om geld te wassen en voor de fiscus te beschermen. Wij behoren waarschijnlijk tot de groep "abnormalen" die het voetbal niet meer vinden dan een spel, dat gespeeld wordt door een hoop vreemdelingen, die tegen waanzinnige bedragen worden aangekocht. De spelers worden hier gepamperd en verwend als koningen, terwijl hun levenswerk zich beperkt tot het weg stampen van een bal. Het zijn spijtig genoeg, de supporters die de verheerlijking in stand blijven houden.