Sennet aan het infuus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 feb 2021, 13:10

door Dicksy » Gisteren, 18:34

Misschien is men plots bij Ovld Bart Somers ook liever kwijt dan rijk nu dat SEK zoveel ‘mediabelangstelling’ geniet.
.......
De juiste man op de juiste plaats kan veel bewerkstelligen, ook binnen de VRT.
:wink:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2021, 13:17

Eén ding is zeker, Somers zelf is dan toch niet die juiste man ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 feb 2021, 15:10

Dicksy heeft gelijk wanneer hij stelt dat de aanwerving van SEK en haar vermeende malversaties later, twee verschillende dingen zijn die men niet direct in verband mag brengen.
In mijn eerste bijdrage omtrent het gerechtelijk onderzoek naar haar financiële bedrijvigheid, vermeldde ik dat bij aanwerving van allochtone nieuwkomers in de politiek, het wenselijk is om dubbel voorzichtig te zijn. Niet zozeer omdat allochtonen per definitie minder te vertrouwen zijn maar omdat, in geval van verkeerde afloop, de betrokken politieke partij riskeert om ook nog een pak raciale bagger over het hoofd gestrooid te kunnen krijgen. (Gelukkig nog niet veel daarvan gemerkt)
Dat ik er nadien Somers even bijhaalde had alleen te maken met de voor mij nogal onduidelijke redenen waarom hij herhaaldelijk met haar in beeld werd gebracht wat voor de man hoogst onaangenaam moet zijn. Aangezien ik de VRT doorgaans als regeringsvriendelijk ondervind, verwonderde dit mij wel. En ja, mijn verwijzing naar Lourdes of Fatima was misschien een beetje stout maar het hierdoor geschetste beeld kon de vergelijking toch doorstaan, dacht ik.
Uit bijdragen van anderen hier, kon ik wel afleiden dat Somers misschien wel haar voornaamste promotor was en dit zou de verklaring kunnen zijn van zijn veelvuldige verschijning naast haar in betere tijden. Niettemin treft hem wellicht geen schuld in de latere perikelen. Een verkeerde gok of wat te naïef, misbruik van vertrouwen ? Theo Francken kan daarover meepraten, hoewel gezegd dat de heer Kucam minder fraai oogt dan de jongedame. Waarmee ik niets insinueer omtrent de drijfveren van anderen...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2021, 15:20

de Bart is pas uitdrukkelijk in beeld gekomen nadat aan het licht kwam (door ... :?: ...) dat zij voor de verkiezingen haar facturen mocht binnenbrengen :wink:

Zoals de voorzitster van Jong vld wist te vertellen: "Een gewone mandataris begint aan de afwas op de wafelbak."
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

15 feb 2021, 15:34

Dicksy schreef:
15 feb 2021, 13:10
door Dicksy » Gisteren, 18:34
Misschien is men plots bij Ovld Bart Somers ook liever kwijt dan rijk nu dat SEK zoveel ‘mediabelangstelling’ geniet.
.......
De juiste man op de juiste plaats kan veel bewerkstelligen, ook binnen de VRT.
:wink:
Tenslotte is het eerste woord van OVLD
OPEN.
Dus men kan er met de deur in huis vallen
en even vlot aan de deur gezet worden.


Of zoals het vroegere zondag- namiddag TV programma (2016)
Binnen & Buiten

Ps.; Guy Verhofstadt heeft trouwens zijn teut ook eens wijd open gezet,
maar dan i.v.m. het volgens Guy nogal falende Europese beleid
bij de aankoop van vaccins tegen Covid19.

"Ursula Von der Leyen" zal de hete adem in haar nek wel gevoeld hebben.
enne betweter "Guy" heeft dat soort van protest afgekeken van Europa-hater "Nigel Farage".
Nb.: Die laatste wordt nog weinig in beeld gebracht, omdat hij twee mondmaskers nodig heeft
om zijn grote bek wat af te dekken... :idea:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 feb 2021, 17:19

Hobo schreef:
15 feb 2021, 15:34


"Ursula Von der Leyen" zal de hete adem in haar nek wel gevoeld hebben.
enne betweter "Guy" heeft dat soort van protest afgekeken van Europa-hater "Nigel Farage".
Nb.: Die laatste wordt nog weinig in beeld gebracht, omdat hij twee mondmaskers nodig heeft
om zijn grote bek wat af te dekken... :idea:
Uit sommige bronnen (‘t Pallieterke en Jan Segers in HLN) vernam ik dat Ursula al eerder als onbekwaam werd geacht. Postjes in haar partij (CDU) gingen al aan haar persoon voorbij om die reden. Ik denk dat het Segers was die vond dat de EU, in verband met de aankoop van vaccins, nog beter was af geweest met drankorgel Junker dan met haar. Zou zich niet zo hebben laten rollen. Men heeft haar dan maar de EU toebedeeld.
Toch betwijfel ik of men Nigel Farage als een “Europa-hater” moet bestempelen. Ik denk eerder dat hij erg begaan is met Europa maar niet met de EU (de Europese Unie). Zoals hij zijn er veel EU-critici die van oordeel zijn dat de Unie de soevereiniteit van de staten ondermijnt. Velen onder hen koesteren wel degelijk het Avondland zoals het is met al zijn diversiteit. Als economische gemeenschap, de vroegere EEG, was het project goed verdedigbaar, in de huidige tijd misschien wel noodzakelijk. Maar indien men de politieke toer opgaat en wanneer supra-nationale rechtbanken gaan bepalen wie ge in uw eigen land nog mag binnenlaten of moet binnenlaten en hoeveel, wanneer uw rechtspraak ondergeschikt wordt aan de mening van figuren waarvoor ge zelfs niet hebt kunnen stemmen, dan gaan bij velen de wenkbrauwen aan ‘t fronsen. De mijne alleszins toch.
Overigens verwacht de EU veel van hernieuwde betere betrekkingen met de V.S. Hoe ze dat willen klaarspelen is me een raadsel, vlak nadat Merkel en Macron het op een handelsakkoordje hebben gegooid met de Chinezen, zonder de Amerikanen erbij te betrekken, terwijl Biden de andere richting uit wil. Niet de juiste manier om vrienden te maken.
Neen, men kan heel veel van Europa houden maar de EU is te zwak als gangmaker voor goede relaties.
Ik moet je gelijk geven wanneer je zegt dat Nigel Farage minstens twee mondmaskers moet opzetten omdat zijn volume nogal fiks was. Dat hij nu nog weinig in beeld komt is juist maar dat is een verdienste. Wanneer je je in de politiek gooit met een bepaald doel en je bereikt dat doel, dan maak je jezelf overbodig. Dit is pas een geslaagde carrière.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 feb 2021, 20:49

Sek, Sek, Sek .... :?: :?: Seks wil je misschien beduten .... :?: :roll:

Ik heb de reactie van die jonge mandataris op tv gezien . Beginnende politiekster, overlopend van idealisme en vuur, maar toch opklimmende vanuit de keuken , misschien , in haar gewone anorak en mutsje , minder mooi van uitzicht, maar niettemin volop duzend keren meer enthousiast .

Als dan sommige geilaards in de politiek dan moeten kiezen tussen tussen een krullebol van een " babe " en ...
:?: :roll:

Kweeg het, het klinkt cru, maar het zou me allemaal niet verwonderen.

werewoef
AMEN en AUM

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

16 feb 2021, 10:26

E.T. schreef:
15 feb 2021, 15:20
de Bart is pas uitdrukkelijk in beeld gekomen nadat aan het licht kwam (door ... :?: ...) dat zij voor de verkiezingen haar facturen mocht binnenbrengen :wink:

Zoals de voorzitster van Jong vld wist te vertellen: "Een gewone mandataris begint aan de afwas op de wafelbak."
Hij had er in ieder geval een boontje voor.....
https://www.youtube.com/watch?v=bpAJpmAMdhs&t=7s
De zon is gratis voor iedereen