TERRASSEN OPEN MET PASEN

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mar 2021, 07:38

Valium schreef:
19 mar 2021, 02:39
Ja, ik ben terug na veel miserie
Maar welke truut lees ik hier allemaal over terrassen ?
WIE VAN JULLIE HEEFT IN HET HOSPITAAL GELEGEN MET CORONA
Ik denk niemand - ik wel en nu NOOIT meer ( hopelijk)
De medische wereld staat machteloos t.o.v Corona
Uit een goede medische bron, heb ik vernomen dat het zeker nog 2 jaar zal duren, vooraleer we een klein beetje Corona onder de knie zullen hebben.
Eigenaardig toch, dat tegen het verlof , ze de Corona onder de knie hebben.
NIEMAND weet wat die Corona is, hoe het ontstaat enz ...
Vaccins met miljoenen ( ook in de pokket ) maar de Corona past zich vlug aan en is sterker met al die varianten die er zijn en nog moeten komen.
Neen, wij moeten op een terras kunnen zitten.
Lachwekkend
Corona is erger dan de pest en de Spaanse griep
De bloemenkee moet nog komen
Laat de koffie je smaken in Middelkerken
Mea culpa.
Amen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mar 2021, 12:17

Valium schreef:
19 mar 2021, 02:39
Ja, ik ben terug na veel miserie
Maar welke truut lees ik hier allemaal over terrassen ?
WIE VAN JULLIE HEEFT IN HET HOSPITAAL GELEGEN MET CORONA
Ik denk niemand - ik wel en nu NOOIT meer ( hopelijk)
(...)
Corona is erger dan de pest en de Spaanse griep
De bloemenkee moet nog komen
Laat de koffie je smaken in Middelkerken
Valium, een ziekte die iemand treft is nooit plezant, maar het zorgt er ook voor dat je niet meer objectief redeneert.

Corona heeft tot nu toe over gans de aardbol 0,035% (tussen 3 en 4 mensen op 10.000) het leven gekost.

De pest heeft in Europa zowat 33% van de bevolking uitgemoord. In China waarschijnlijk 50% van de ganse bevolking. Een beetje nuchter blijven denken, dus.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 mar 2021, 16:40

Quote
De wereldbevolkingsstatistieken kunnen behoorlijk benauwend zijn.
En dan komen daar de berichten over klimaatverandering nog bovenop.
Hoe gaan we zorgen dat al die mensen voldoende eten hebben? Putten we de aarde uit?

Bevolking sinds jaren '60 verdubbeld
De laatste jaren lijkt het razendsnel te gaan.
Sinds halverwege de jaren 60 is de wereldbevolking verdubbeld,
van 3,5 miljard tot ruim 7 miljard mensen vandaag.
EINDE CITAAT

Blijkbaar zoekt de natuur soms zelf naar een nieuw evenwicht. :!: :?:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 mar 2021, 17:12

En op het einde van deze eeuw zal de wereldbevolking de kaap van 11 miljard overschreden hebben.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 mar 2021, 05:32

De toeleveringsbedrijven vragen duidelijkheid voor de opening.
Men kan moeilijk opstarten als het niet doorgaat.
Leveringen en aanvragen gebeuren liefst op voorhand.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 mar 2021, 12:16

voorn schreef:
16 mar 2021, 09:30
De terrassen gaan niet open. Op weg naar de chaos hier op het speelplein in de sociale woonwijk.
En Hobo is denkelijk een vrouw ; want anders was u een trieste milicien. En student bent u ook nooit geweest ; of altijd op uw kot gezeten
:roll: Ben voor alle zekerheid naar de huisdokter gestapt, maar qua fysische kenmerken,
mag ik als man door het leven gaan.
Zelfs zonder me hoeven te bezatten met alcohol, om wat de onnozelaar te kunnen uithangen. 8)
Sommige van m'n collega's waren bezopen al eens vuil gebekt.
Als 'n goede vriendin dan gore opmerkingen te verwerken kreeg
en 's anderdaags wat trieste excuses ("ik was een beetje zat")
Zei zij "wat ge nuchter niet denkt zal je zat niet zeggen"

8) H

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2021, 13:51

Valium schreef:
19 mar 2021, 02:39
.....
Uit een goede medische bron, heb ik vernomen dat het zeker nog 2 jaar zal duren, vooraleer we een klein beetje .....
In Taïwan , Australië en China zijn er zo goed als vanaf. Al wie China binnenkomt gaat 14 dagen in quarantaine op hotel ( met al dan niet een lijfwacht voor de deur :D )

Zoals het in de rest van de wereld er aan toegaat, geraken we er NOOIT vanaf. Je bent maar immuun voor een jaartje of, en dan kan je nadien terug besmet en er ziek van geraken. Op die manier blijft het virus maar de wereld rond circuleren, ondanks vaccinaties her en der .... Het gedrag van een virus laat zich niet voorspellen, is niet in een grafiekje te plaatsen. Alleen het gedrag van de mensen zelf kan het virus uit de wereld helpen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

21 mar 2021, 15:03

Fred1950 je bent voor jaar immuum .
Is wel beetje tegenstrijdig hoe je verwoord .

Mogen de mensen nog zo een best doen
Dan zal dat nooit weggaan is zo als de griep .
Telkens hem herhalen .

Kunt u dan ook de vraag stellen wat er vandaag is gezegd :idea: :?:

https://www.hln.be/binnenland/dirk-devr ... ~a74776a7/

Dirk Devroey wil er voor vier weken het blok op: "Ik pleit voor échte lockdown”

VUB-professor Huisartsengeneeskunde Dirk Devroey pleit voor een echte lockdown om de crisis het hoofd te bieden. Dat heeft hij gezegd in De Zevende Dag op één.

1) lockdown
2) Wat met vaccinatie
3) Ook maand opschorten
4) Heeft geen zin
5) Je blijft in de zelfde golf zoals je bent gestopt .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2021, 16:14

Fred1950 schreef:
21 mar 2021, 13:51
Valium schreef:
19 mar 2021, 02:39
.....
Uit een goede medische bron, heb ik vernomen dat het zeker nog 2 jaar zal duren, vooraleer we een klein beetje .....
In Taïwan , Australië en China zijn er zo goed als vanaf. Al wie China binnenkomt gaat 14 dagen in quarantaine op hotel ( met al dan niet een lijfwacht voor de deur :D )

Zoals het in de rest van de wereld er aan toegaat, geraken we er NOOIT vanaf. Je bent maar immuun voor een jaartje of, en dan kan je nadien terug besmet en er ziek van geraken. Op die manier blijft het virus maar de wereld rond circuleren, ondanks vaccinaties her en der .... Het gedrag van een virus laat zich niet voorspellen, is niet in een grafiekje te plaatsen. Alleen het gedrag van de mensen zelf kan het virus uit de wereld helpen.
Liberia, Niger en nog enkele Afrikaanse landen: quasi geen gevallen meer. En daar kennen ze het woord quarantaine nog altijd niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 mar 2021, 16:33

QUOTE
Coronavirussen bij de mens
Het belang van coronavirussen als ziekteverwekker bij de mens is moeilijk te evalueren, omdat ze moeilijk te kweken zijn in een laboratorium. Coronavirussen zijn, naast de rhinovirussen, de veroorzaker van een groot percentage van gevallen van gewone verkoudheid bij volwassenen, met name in de winter en vroeg in de lente. Van de ruim 30 in het laboratorium geïsoleerde stammen van het coronavirus bestaan zeven varianten die de mens kunnen infecteren:
EINDE CITAAT

ZIE https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2021, 17:06

Hobo schreef:
21 mar 2021, 16:33
QUOTE
Coronavirussen bij de mens
Het belang van coronavirussen als ziekteverwekker bij de mens is moeilijk te evalueren, omdat ze moeilijk te kweken zijn in een laboratorium. Coronavirussen zijn, naast de rhinovirussen, de veroorzaker van een groot percentage van gevallen van gewone verkoudheid bij volwassenen, met name in de winter en vroeg in de lente. Van de ruim 30 in het laboratorium geïsoleerde stammen van het coronavirus bestaan zeven varianten die de mens kunnen infecteren:
EINDE CITAAT

ZIE https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen
Geen enkel van de "oude" corona virussen is zo agressief voor de longen als het Huwan corona geval en zijn mutaties. DAAR draait het hem om .....

@Wil-punt : in de landen die je aanhaalt leven nog "pure" homo sapiens, geen wittekes en geeltjes die besmet geweest zijn met Neanderthaler genen. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2021, 18:43

"pure" homo sapiens, geen wittekes en geeltjes die besmet geweest zijn met Neanderthaler genen
En die 'geeltjes' doen het volgens jou dan weer zo goed? 8O . Laos, Cambodja, Thailand: landen met hoge bevolkingsdichtheid maar weinig doden. Al eens een docu over een markt in Thailand gezien? Hygiëne?

Wanneer je zonder wetenschappelijke argumenten zit, maak jij rare sprongen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 mar 2021, 20:17

Ik denk dat wat minder wassen geen slecht idee is.
Wij groeide op in weiden, vuile riviertjes en zwommen in de vest.
Zieken; allergis nooit iets van gehoord.
Vrijdags naar het douchelokaal met de klas met Sunlight zeep.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

21 mar 2021, 20:38

In de jaren vietig sprak men over sulig
zeep alsook deze uitspraak :

Zat gezeid is nuchter gepeins ... :wink:

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2021, 20:59

voorn schreef:
21 mar 2021, 20:17
Ik denk dat wat minder wassen geen slecht idee is.
Wij groeide op in weiden, vuile riviertjes en zwommen in de vest.
Zieken; allergis nooit iets van gehoord.
Vrijdags naar het douchelokaal met de klas met Sunlight zeep.
Die wordt nog verkocht, maar is moeilijk te vinden. :D Het moet allemaal tegenwoordig een veel lekker geurtje hebben, en het getoond geweest zijn op VTM :lol:

En nu voor Wil-met-zijn-puntje : de mensen die leven in de landen die jij opnoemt blaken van zelfdiscipline .... en respect voor mekaar. Er zijn meerdere redenen waarom de enen besmet geraken en de anderen niet. Ieder van die landen moet men apart bekijken, en dat geldt ook voor de landen waar het virus de plak kan zwaaien. Portugal is voor 't ogenblik de beste leerling van de Europese klas, zoek zelf maar uit waarom.