TERRASSEN OPEN MET PASEN

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

15 mar 2021, 19:56

Vandaag schreef ik dat De Wever de beleidsfiguren met snelheid had genomen.
Er werden vele maatregelen genomen die niet voldoende getoetst werden op langdurende handhaving.
Nu zijn we op het punt gekomen dat de bevolking het niet meer pikt en er breken her en der protesten uit. Deze protesten krijgt de overheid niet meer onder kontrole . Mensen die proberen de coronaregels zo goed mogelijk te volgen worden soms met buitensporige boetes gestraft. De plaatselijke politiediensten bepalen zelf of ze streng of humaan pv’s opstellen. Anderzijds zijn er grote aantallen mensen die vernielingen aanbrengen en zeker de coronamaatregels aan hun laars lappen waar de overgrote meerderheid niet vervolgd wordt. Zelfs van wie opgepakt wordt zijn we niet zeker dat de opgelegde boetes inderdaad betaald worden.
De ministers die op tv komen proberen ons op strenge wijze bij de les te houden, maar in de praktijk lijkt het meer de macht van het getal dat het voor het zeggen heeft.
De mensen pikken dat niet meer. Ook omdat er van het vaccineren een boeltje gemaakt wordt.
De Wever heeft eigenlijk een schot voor de boeg gegeven om een grotere chaotische toestand te vermijden.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 mar 2021, 23:02

Voorn
Stel me altijd de vraag waarom geen openbare toiletten .
Wat houd hun tegen in stad of gemeente
Omdat er ook risico's aan verbonden zijn , wie is bereid met de corona
wc dame :?: :idea:

Dan alleen terrassen openen gaat dat opbrengen ?
Bij warm weer is dat mooi meegenomen maar bij slecht weer mag je vergeten
en sluiten .
Dan gebrek aan personeel veel mensen uit de horeca al andere job .
En dan op hoop van zegen dat ze weer niet moeten sluiten .
En dan rompslomp papieren houd niet op .

Zie naar andere landen stopt gewoon niet corona .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 mar 2021, 06:49

Ik vraag me al mijn leven lang af, waarom bepaalde mensen absoluut in het openbaar willen drinken...!?
Alsof men bij nood aan een tas koffie of een glas bier, thuis de dorst niet kan lessen :!: :?:

Wanneer een TV-zender opnames gaat maken hetzij aan zee of elders waar terrassen staan,
scharrelt eenieder die zich in beeld waant, naar een soms al wat verschaald glas bier,
om stoer in de lens te kijken en dan allicht snel een tweet te lanceren;
"Hélaba...IK ben vanavond in het NIEUWS :!: "

Tja, de leuze "Iedereen beroemd" is echt goed aangeslagen.

Maar gebrek aan mogelijkheden om in de kijker te lopen begint door Corona meer te knagen,
dan de stilaan verslappende strijd om dat virus te counteren door vaccinatie,
maar ook door een beetje verstandig en solidair gedrag.

H.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 mar 2021, 07:49

Als ge in een club bent is het wel de bedoeling dat ge wel eens het clubhuis binnen springt.
Anders zal het vlug gedaan zijn met clubje.
Hoe betalen we anders in de visclub onze elektriciteit voor de pompen en waar komt het geld voor de vis vandaan?
Met 40€ lidgeld gaan we er niet komen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 mar 2021, 08:31

Terrassen terug open!
Hip….hip….hoera…..
Welkom 3de golf :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 mar 2021, 09:30

De terrassen gaan niet open. Op weg naar de chaos hier op het speelplein in de sociale woonwijk.
En Hobo is denkelijk een vrouw ; want anders was u een trieste milicien. En student bent u ook nooit geweest ; of altijd op uw kot gezeten

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 mar 2021, 10:54

Voorn : Ik dacht dat er aan de kust weinig NVA burgemeesters zijn . En allen vragen om te openen om chaos te vermijden.

Bij de pinken blijven Wie is er al eerste begonnen aan de kust . Onze goeie vriend burgemeester van Middelkerke Jean-marie De Decker
Was toch de goeie vriend van Theo Francken :mrgreen: ,

Heb hem niet meer gehoord of gelezen sinds dien .
Zal waarschijnlijk moeten temperen :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 mar 2021, 12:03

De oplossing voor de strandbars vandaag gelezen in HLN.
De uitbaters mogen meeneemartikelen verkopen en tevens strandzetels verhuren . Alleen mag je je drankje of snack niet gebruiken ter plaatse. Je koopt het dan bij de ene en gaat het verorberen bij een andere waar je een zetel huurt. Kafka ? Jawel, maar perfect legaal.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 mar 2021, 13:02

figaretto De oplossing voor de strandbars vandaag gelezen in HLN.
De uitbaters mogen meeneemartikelen verkopen en tevens strandzetels verhuren . Alleen mag je je drankje of snack niet gebruiken ter plaatse. Je koopt het dan bij de ene en gaat het verorberen bij een andere waar je een zetel huurt. Kafka ? Jawel, maar perfect legaal.


Dat is te zot voor woorden :evil: :evil:

Eerlijk gezegd is met brave zielen spelen heb er geen andere woorden voor .
Hoe ze tewerk gaan aan de kust .

Zetels mag je verhuren maar drank mag je niet aanbieden
Zoals in Blankenberge
Hoe gaan die zelfstandigen overleven .
Denk dat er veel gaan bedanken en zeggen we gaan niet open
is soep op de kool niet waard .

En dan afwachten na paasverlof of weer meezit
sorry de zelfstandigen kunnen daar niet op leven onmogelijk .
En dan nog gebrek aan personeel veel die al andere job .

Trouwens nu genieten ze van overheid steun , maar van zodra je weer opent
Vervalt dat , zie dat ze morgen weer moeten sluiten , kun je weer aanvraag indienen
en dat duurt telkens 2 a drie maand te zot voor woorden .Dossier zit al in bestand
maar telkens weer opnieuw u aanvraag indienen .Als ik zoiets lees denk ik
waar zitten die nu met hun gezond verstand zowel horeca - overheid .

Als je Burgemeesters van Blankenberge hoorde in de clip op HLN vandaag .
Ze weten zelf geen raad hoe ze mensen moeten opvangen , is gemakkelijk
verschuiven op horeca ( maar de regels die ze toepassen :?: :idea: )
Moet haalbaar zijn voor de zelfstandigen .

Trouwens zie naar Liberale vandaag volgende 10 jaar de broekriem aantrekken
Dat moeten ze ons niet komen zeggen dat wisten we al van bij begin vorige jaar .
Wat er ons te wachten staat .

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

16 mar 2021, 13:17

Deze voormiddag was er een vergadering met de kustburgemeesters en een groot aantal horeca uitbaters. De conclusie is dat de horeca en de burgemeesters geen vragende partij meer zijn om de terrassen te openen zolang de horeca niet volledig open mag. Als reden geven zij op dat het is uit solidariteit met diegenen die geen terras hebben, maar ook dat het niet loont om enkel de terrassen open te doen. Bovendien verliezen ze hun uitkering met het risico dat het geen mooi weer wordt in de paasvakantie. Het feit dat er vanaf 1 april geen gratis treintickets meer zijn zal ook wel meegespeeld hebben.
Eendracht maakt macht

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 mar 2021, 15:02

Meridith : Deze voormiddag was er een vergadering met de kustburgemeesters en een groot aantal horeca uitbaters. De conclusie is dat de horeca en de burgemeesters geen vragende partij meer zijn om de terrassen te openen zolang de horeca niet volledig open mag. Als reden geven zij op dat het is uit solidariteit met diegenen die geen terras hebben, maar ook dat het niet loont om enkel de terrassen open te doen. Bovendien verliezen ze hun uitkering met het risico dat het geen mooi weer wordt in de paasvakantie. Het feit dat er vanaf 1 april geen gratis treintickets meer zijn zal ook wel meegespeeld hebben.

T'is altijd het zelfde die denken alleen aan hun eigen zowel Burgemeesters en politiekers .

En zelfstandigen mogen maar oplossen . Denk dat die mensen dat meer dan beu zijn
Open dan terug sluiten en de rompslomp administratie .
Zo staat niet beschreven handelsregister als je start moet alles open zijn ,
maar geen regeltjes toepassen wat mag en niet mag .Dat staat niet in de wetgeving .
Heb al meerdere malen hier neergezet . Maar dan ben je pindaneut als je wat zegt .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 mar 2021, 10:26

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... li=BBqiQ9V

Jambon wil terrassen open zien in paasvakantie, maar "er moet consensus zijn"

Vlaams minister-president Jan Jambon blijft pleiten voor een heropening van de horecaterrassen tijdens de paasvakantie, maar dan moet er wel "consensus" zijn met de andere regeringen. De kwestie moet volgens hem aan bod komen op het volgende Overlegcomité van 26 maart. Over telewerk stelt Jambon dat het toch moet mogelijk zijn om, af en toe én georganiseerd, naar het werk te trekken. Dat heeft Jambon vandaag gezegd in De Ochtend op Radio 1.

Kunnen het niet laten , die denkt dat zelfstandigen debiel zijn .
En erna weer dicht .

Consensus / verwant van unanimiteit
Ja als ze zo stemmen kunnen ze mekaar niks naar hoofd werpen als verkeerd loopt
Zijn daar geen uilen :evil:

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

19 mar 2021, 02:39

Ja, ik ben terug na veel miserie
Maar welke truut lees ik hier allemaal over terrassen ?
WIE VAN JULLIE HEEFT IN HET HOSPITAAL GELEGEN MET CORONA
Ik denk niemand - ik wel en nu NOOIT meer ( hopelijk)
De medische wereld staat machteloos t.o.v Corona
Uit een goede medische bron, heb ik vernomen dat het zeker nog 2 jaar zal duren, vooraleer we een klein beetje Corona onder de knie zullen hebben.
Eigenaardig toch, dat tegen het verlof , ze de Corona onder de knie hebben.
NIEMAND weet wat die Corona is, hoe het ontstaat enz ...
Vaccins met miljoenen ( ook in de pokket ) maar de Corona past zich vlug aan en is sterker met al die varianten die er zijn en nog moeten komen.
Neen, wij moeten op een terras kunnen zitten.
Lachwekkend
Corona is erger dan de pest en de Spaanse griep
De bloemenkee moet nog komen
Laat de koffie je smaken in Middelkerken

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 mar 2021, 06:30

voorn schreef:
16 mar 2021, 09:30
De terrassen gaan niet open. Op weg naar de chaos hier op het speelplein in de sociale woonwijk.
En Hobo is denkelijk een vrouw ; want anders was u een trieste milicien. En student bent u ook nooit geweest ; of altijd op uw kot gezeten
Enne "VOORN" = is een verzamelnaam voor een aantal vissoorten
behorende tot de eigenlijke karpers. (einde citaat)

H.
Laatst gewijzigd door Hobo op 19 mar 2021, 06:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 mar 2021, 06:32

Opening terrassen... met Pasen . :!: :?:

't Zullen eerder "vijgen na Pasen " worden.