TERRASSEN OPEN MET PASEN

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2021, 21:32

Fred1950 schreef:
21 mar 2021, 20:59
voorn schreef:
21 mar 2021, 20:17
Ik denk dat wat minder wassen geen slecht idee is.
Wij groeide op in weiden, vuile riviertjes en zwommen in de vest.
Zieken; allergis nooit iets van gehoord.
Vrijdags naar het douchelokaal met de klas met Sunlight zeep.
Die wordt nog verkocht, maar is moeilijk te vinden. :D Het moet allemaal tegenwoordig een veel lekker geurtje hebben, en het getoond geweest zijn op VTM :lol:

En nu voor Wil-met-zijn-puntje : de mensen die leven in de landen die jij opnoemt blaken van zelfdiscipline .... en respect voor mekaar. Er zijn meerdere redenen waarom de enen besmet geraken en de anderen niet. Ieder van die landen moet men apart bekijken, en dat geldt ook voor de landen waar het virus de plak kan zwaaien. Portugal is voor 't ogenblik de beste leerling van de Europese klas, zoek zelf maar uit waarom.
Dat puntje staat er omdat gij er kunt aan zuigen, Fredje. :lol:

Ik sta er telkens van te kijken dat er zóveel larie uit één mens kan blubberen: "blaken van zelfdiscipline" :lol: :lol: - waar haalt 'em het? :lol:
Nigeria: meer dan 200 miljoen mensen en ocharme 2.000 doden (minder dan 1/10 van belgië).

Hoe schreef je dat eerder alweer? 'Het ligt aan de mentaliteit van het volk ...'

Kijk eens naar het plaatje en zie hoe gedisciplineerd de mensen de afstandregels daar respecteren. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2021, 22:10

In Nigeria wonen nog veel puur homo sapiens, meneer met het puntje. 8)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 mar 2021, 10:17

https://www.gva.be/cnt/dmf20210321_93092426

Directeur Tropisch Instituut: “Belgen zijn pas veilig zijn als men ook in Afrika gevaccineerd is”

De directeur van het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen, Marc-Alain Widdowson, maakt zich grote zorgen over de ongelijke verdeling van Covid-vaccins in de wereld. “Het is nog te vroeg om te zeggen dat de situatie in Afrika al bij al nog meevalt.”

Nogmaals zolang ze dat niet onder controle krijgen
Is dweilen met de kraan open .

Is wereldwijd en dan de vaccins daar stopt het dan .
Bedankt zeg ik tegen de bevoegde instantie
Want daar draait het om niks werkt optimaal .
Uitleggen kan iedereen maar waarmaken dat is andere zaak .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mar 2021, 11:10

gast43 schreef:
22 mar 2021, 10:17
https://www.gva.be/cnt/dmf20210321_93092426

Directeur Tropisch Instituut: “Belgen zijn pas veilig zijn als men ook in Afrika gevaccineerd is”

....
Dat is weeral ook zo een uitspraak van aan de toog. :roll: Er zijn doorsnee weinig besmettingen onder de zwarten in Afrika, en dus is het gevaar niet eerder te zoeken in Afrika maar wel in de Oost-Europese landen en vooral vanuit Noord-en Zuid Amerika.

Zuid-Afrika verkoopt zijn reserve aan AstraZeneca omdat het vaccin niet effectief blijkt te zijn tegen de Zuid-Afrikaanse variante. Ze gaan nu extra Pfizer en Johnson&Johnson vaccins aankopen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 mar 2021, 11:18

https://www.hln.be/binnenland/van-ranst ... ~ab92da5b/

Van Ranst: “‘Nieuwe’ coronavariant B.1.214 dook eind december al op in België”

Het laboratorium van de universiteit van Luik heeft gerapporteerd over een nieuwe variant van het coronavirus. De variant - B.1.214 of "Spike Insertion" - vertegenwoordigt ongeveer 4 procent van de besmettingen in België, of ongeveer evenveel als de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse variant. “Maar deze variant dook eind december al op in ons land”, zegt viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven).

Hij is al aanwezig in ons land zodus :idea: :?:
En nu met Astrazenica nogmaals in Groot Brittannië komt dit ook al aan bod .
Dat geen zekerheid bied vaccinatie .Nog veel werk aan de winkel willen ze dat
onder controle krijgen .
Enigste verschil dat ze daar al vaccins hebben gekregen ,
en dat wij nog in blijde verwachting zijn :evil: :evil:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mar 2021, 11:52

gast43 schreef:
22 mar 2021, 11:18
https://www.hln.be/binnenland/van-ranst ... ~ab92da5b/

Van Ranst: “‘Nieuwe’ coronavariant B.1.214 dook eind december al op in België”

Het laboratorium van de universiteit van Luik heeft gerapporteerd over een nieuwe variant van het coronavirus. De variant - B.1.214 of "Spike Insertion" - vertegenwoordigt ongeveer 4 procent van de besmettingen in België, of ongeveer evenveel als de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse variant. “Maar deze variant dook eind december al op in ons land”, zegt viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven).

Hij is al aanwezig in ons land zodus :idea: :?:
En nu met Astrazenica nogmaals in Groot Brittannië komt dit ook al aan bod .
Dat geen zekerheid bied vaccinatie .Nog veel werk aan de winkel willen ze dat
onder controle krijgen .
Enigste verschil dat ze daar al vaccins hebben gekregen ,
en dat wij nog in blijde verwachting zijn :evil: :evil:
Alles is afhankelijk van hoe het virus zich verspreidt. Als de Zuid-Afrikaanse of Braziliaanse variante opduikt bij expats die weinig in contact komen met de rest van de bevolking zal die variante zich ook maar amper verspreiden. Het grote gevaar zit hem bij diegenen die reisjes maken, dat is ook het geval geweest met de besmettingen tijdens de eerste golf van vorig jaar.

Gewoon doen zoals in China : al wie terug keert uit het buitenland , als was het maar voor één dag, gaat 14 dagen op hotel in quarantaine. De parvenus zullen dan wel weten hoeveel hun "vrijheid" dan wel gaat kosten. Ze nemen per slot de "vrijheid" om anderen te besmetten, egoïstischer kan het niet, en dus moeten ze er ook maar voor in hun geldbeugel gaan tasten om een hotel te betalen. Geen kompassie met dat soort volkske !

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 mar 2021, 14:53

Virologen pleiten voor minder versoepelingen, en ik kan hen geen ongelijk geven.
Als simpele burger ben ik zelfs van mening dat een algemene lockdown 'voor onbepaalde tijd', meer aangewezen zou zijn. Elke versoepeling veroorzaakt namelijk een jojo-effect, hetgeen al meermaals is gebleken.

Tel er dan nog de lullen bij die zich niet aan de regels houden, en men krijgt alweer met een nieuwe golf te maken.
Nee, alleen 'drastische maatregelen voor onbepaalde tijd' zouden misschien kunnen helpen. Ik hou het voorzichtig bij 'zou' en ' misschien', want ik ben tenslotte geen wetenschapper, alhoewel men geen wetenschapper hoeft te zijn, om te zien wat er gebeurt, en de gevolgen van versoepelingen zich laten voelen.

Dit is dus alleen maar 'mijn' mening, maar dan wel met het nodige respect voor alle andere.
Ik zou het ook liever anders zien, want ik ga stilaan maar zeker, mijn laatste levensjaren in, en heb dus niet veel meer om nog naar uit te kijken.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mar 2021, 15:30

Fazal schreef:
22 mar 2021, 14:53
Virologen pleiten voor minder versoepelingen, en ik kan hen geen ongelijk geven.
Als simpele burger ben ik zelfs van mening dat een algemene lockdown 'voor onbepaalde tijd', meer aangewezen zou zijn. Elke versoepeling veroorzaakt namelijk een jojo-effect, hetgeen al meermaals is gebleken.
....
Een "totale lockdown'" van 3-4 weken is in theorie al voldoende. Dat is de tijd dat besmette personen van een besmetting moeten genezen ( of sterven ). Langer dan dat zal het corona virus zelden in iemands lijf overleven.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 mar 2021, 15:48

Nee, maar de verspreiding wel. En u hebt het trouwens over 'in theorie'.
Zoals we nu bezig zijn, zal het nog lang een jojo-effect blijven.

Beter geen loze beloftes op versoepelingen doen, ook niet tijdelijk, want dit is al meermaals fout gelopen.
De mensen rekenen er op, en even daarna wordt hun hoop weer de kop ingedrukt.

Iets plannen, zelfs als het noodzakelijk is, kan al zéker niet lukken op die manier.
En in valse hoop kan men niet 'blijven' leven.

Ook viroloog Marc Van Ranst sluit een harde lockdown niet meer uit. ‘Op een bepaald moment kan je niet anders om de stijgende trend te keren’, zei hij in VTM Nieuws. ‘Er zal meer nodig zijn dan de verstrengingen in de scholen.’

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 mar 2021, 13:41

@Fazal

Heb zonet het vaccinatiecentrum in Gent gebeld. Men is nog volop bezig met de 85 plussers, de 65 plussers zijn nog niet aan de beurt. En de oproepingen gebeuren aan de hand van de leeftijd - de oudsten worden eerst opgeroepen ....

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

23 mar 2021, 17:58

Vandaag, rond 10.30 passeerde ik langs het vaxinatiecentrum “de Rupelaar” in Niel ( bij Antwerpen). Op de grote parking stonden welgeteld 3 auto’s. Dus veel activiteit zal daar niet gebeurd zijn.
Waar kan ik de vaxinaties per vaxinatiecentra vinden ?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 mar 2021, 19:43

https://www.laatjevaccineren.be/vaccina ... ijn-vaccin

Vaccinatiecentra-in-vlaanderen-wanneer-en-waar-krijg-ik-mijn-vaccin

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mar 2021, 09:45

Prima Vera 15 maar 2021 deze topic

Dat hij hem maar goed beschermd meer heb ik er niet aan toe te voegen .



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202103 ... 3727102648

ANTWERPEN - Politie en justitie vrezen dat drugscriminelen een aanslag willen plegen op Bart De Wever. De Antwerpse burgemeester wordt sinds vorige week de klok rond beveiligd.
De woning van het gezin van Bart De Wever (N-VA) werd enkele jaren eerder al eens streng beveiligd, toen Europa in de ban was van terreuraanslagen door IS. Dit keer komt de dreiging niet uit de hoek van moslimextremisten, maar wel van het drugsmilieu. Politie en justitie beschikken over informatie dat drugscriminelen mogelijk een aanslag beramen op het leven van de Antwerpse burgemeester. Als die zijn woning wil verlaten, wordt hij daarom permanent bewaakt door bodyguards van de federale politie. Close protection, zo heet het regime.

“Erg ingrijpend”


We zijn vandaag 24 maart 2021 Mijn woorden zijn nog niet koud
Dat al zover is . Dat hebben wij hier thuis regelmatig gezegd
Goede bescherming voor hem en zijn gezin . ( Zal hard nodig zijn )
Opgelet als je in zo potje roert die zijn tot alles in staat .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mar 2021, 11:06

https://www.hln.be/buitenland/megavoorr ... ~a8e3183c/


“Megavoorraad van tientallen miljoenen AstraZeneca-vaccins ligt klaar in Italiaanse fabriek voor export naar VK”

Een voorraad van 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin ligt in Italië klaar om geëxporteerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Het zou onder meer gaan om doses die zijn geproduceerd in Leiden (Nederland), bericht de Italiaanse krant La Stampa.

Als dit klopt dan heeft AZ wel helemaal haar ruiten ingegooid in de EU zeker? 😳
Geert Meyfroidt

Wat hadden ze anders verwacht dat ze dat kunnen tegenhouden :mrgreen: Europa
Terrassen zijn open met Pasen en 11 juli zijn de vaccin rond kunnen ze weer reizen . :evil: :evil: :evil:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

24 mar 2021, 22:12

Uitnodigning gehad voor Spoor Oost , en ja, AstraZenica, je hebt geen keuze. Eerst een mail, dan een brief .
Men moet inloggen op de speciale site en Eureka, de spots zijn al vol, wachten op de volgend onzekere lading zeker niet voor half April .
Raar maar waar de spots met Pfizer zijn nog beschikbaar maar vermits ik Astra Zenica heb toegewezen gekregen kom ik daar niet voor in aanmerking, leg dat maar eens uit aan een 72 jarige, wie maakt die keuze ?