Hoe kan ik ooit zo stom geweest zijn ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

22 mei 2021, 12:59

E.T. schreef:
22 mei 2021, 12:15
... tegelijkertijd biedt zich een partij die iets zouden kunnen veranderen, met goede ideeën voor de Vlaamse mensen aan ...
Jammer dat hun voorzitter de laatste dagen het zielig ventje uithangt. Op tv krijgt hij het niet over z'n lippen om onze Limburgse Rambooo en neonazi echt te veroordelen.
Nog minder vind hij het nodig om zijn bewondering voor bepaalde facebook groepen te verbergen waar zijn eigen bruine aanhang openlijk steun betuigen aan een gewapende terrorist.
Het is geen probleem van de laatste dagen. Het is een chronisch verschijnsel, De houding van een hypocriet, die altijd een vluchtweg vrij gaat houden om als een onschuldige het slagveld te verlaten.
Het positieve aan de zaak van de Limburgse neonazi is, dat de Vlaamse extremisten en sympathisanten openbaar boven water komen drijven. Hopelijk gaat men de nodige actie ondernemen om het doen en laten van deze groep eens uit te sorteren. Sommigen zijn geestelijk zwak en gevoelig voor het Stockholm syndroom, maar anderen zijn extremistisch staatsgevaarlijk.
Hetgeen zich vandaag aan het afspelen is, bewijst de absolute noodzaak van het behoud en misschien wel de uitbreiding van een politiek cordon rond de Vlaamse extremisten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2021, 15:58

Ik denk dat de Limburgse strijder J. C. is aangezet tot zijn daden door die andere Limburger met de initialen S. M.
In zijn teksten roept hij op tot de strijd ...

Zou een heel klein beetje oorlog soms niet beter kunnen zijn ♪♪

Achter die dikke brilglazen gaat een mannetje met een missie schuil. Opgelet voor die bard! :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

22 mei 2021, 16:39

Wil. schreef:
22 mei 2021, 15:58
Ik denk dat de Limburgse strijder J. C. is aangezet tot zijn daden door die andere Limburger met de initialen S. M.
In zijn teksten roept hij op tot de strijd ...

Zou een heel klein beetje oorlog soms niet beter kunnen zijn ♪♪

Achter die dikke brilglazen gaat een mannetje met een missie schuil. Opgelet voor die bard! :wink:
Door het opzetten van afleidingsmanoeuvres lijkt de focus op de kern van de zaak in het debat verloren te gaan. De Vlaamse extremist werd geïnspireerd door Stijn van Noordkaap. Kan het nog absurder? Alleen BDW zou er nog in slagen om met een dergelijke absurditeit zijn imago proberen te redden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mei 2021, 17:04

Meuris had het in dat nummer over relatieproblemen natuurlijk en niet over extreem- rechtse idioten met boobytraps en granaatwerpers die " voor de Vlaming opkomt".

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 mei 2021, 17:14

frits1955 schreef:
22 mei 2021, 11:38
Wie is of zijn " niemand"? Waaom is De Croo momenteel de populairste politicus van Vlaanderen? Hij is toch het uithangbord van deze regering? Of neem je je wensen voor werkelijkheid?
De Croo is een echte staatsman. Hij slaagt erin om wetten uit te vaardigen zonder het parlemant te raadplegen en niemand protesteert........... Heil De Croo......
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mei 2021, 17:23

Het parlement zal je bedoelen. Maar ik begrijp Uw uitleg niet. Heeft DeCroo dan op zijn eentje wetten bedacht en ingevoerd? De regering heeft gebruik gemaakt van de wet Civiele veiligheid om direct maatregelen te kunnen nemen ivm corona en dat werd bekrachtigd door de Raad van State. Wat is dus Uw probleem?
Natuurlijk kan die toestand niet eeuwig blijven duren van daar de pandemiewet waaraan nu gesleuteld werd en wordt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2021, 20:20

frits1955 schreef:
22 mei 2021, 17:04
Meuris had het in dat nummer over relatieproblemen natuurlijk en niet over extreem- rechtse idioten met boobytraps en granaatwerpers die " voor de Vlaming opkomt".
Een strofe uit dat lied:

Zou een heel klein beetje oorlog
Soms niet beter kunnen zijn
Dan onuitgevoerde moorden
En die lachjes van venijn


M.i. kun je dit perfect overplaatsen naar vandaag. Het mooie van een kunstwerk is immers de meervoudige interpretatiemogelijkheid. Niet te bekrompen denken, aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

22 mei 2021, 20:43

Het enige wat ik uit deze affaire alvast kan afleiden, is dat het Belgisch leger zéér goede opleiding verschaft aan hun agenten met speciale gevaarlijke functies. Dagen lang kunnen onderduiken terwijl een enorme internationale zoekactie plaatsvindt... il faut le faire.
En waarschijnlijk is het ook zo dat de man, na al zijn buitenlandse zendingen in oorlogsgebied, geestelijk traumatisch gestoord is geraakt. Dergelijke verklaringen worden bijna altijd gegeven bij terroristen met jihadistische motieven.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 mei 2021, 22:10

Dagen lang kunnen onderduiken ...
Maar Figaretto toch ; jaren als het moet . Een goeie bekende van J.C kan hem toch een lange tijd verbergen op een zolder of een kelder . Daarna met een vals paspoort en vermomming richting een land dat geen uitzetting heeft . Poepsimpel eigenlijk . Surtout in ons land , waar alles kan en alles mag .

werewoef
AMEN en AUM

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 mei 2021, 11:16

frits1955 schreef:
22 mei 2021, 17:23
Het parlement zal je bedoelen. Maar ik begrijp Uw uitleg niet. Heeft DeCroo dan op zijn eentje wetten bedacht en ingevoerd? De regering heeft gebruik gemaakt van de wet Civiele veiligheid om direct maatregelen te kunnen nemen ivm corona en dat werd bekrachtigd door de Raad van State. Wat is dus Uw probleem?
Natuurlijk kan die toestand niet eeuwig blijven duren van daar de pandemiewet waaraan nu gesleuteld werd en wordt.
Nee hoor, ik heb er geen probleem mee. maar het resultaat is wel dat De Croo plots nummero uno is in dit apenland. Zien hoe rap "den doorsnee Belg " zijn klak van kant verandert is potsierlijk...
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 mei 2021, 11:32

Niemand kan ontkennen dat DeCroo het heel behoorlijk doet als premier- duidelijkheid, communicatie prima etc. Het feit dat die man misschien niet vooraan staat bij uw persoonlijke ideologische voorkeuren moet je even vergeten. Zeker als je hem gaat vergelijken met de stamelende stuntels die hem voorafgingen - Wilmes en Michel.