NVA trekt nu al de kaart van het confederalisme

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2021, 13:50

De kannibaal schreef:
26 apr 2021, 13:30

Het taaltje van de Vlamingen, zou ik zeker niet als meerwaarde naar voren durven brengen. De Vlaamse ministers spreken, vooral Antwerps en West-Vlaams.
De kannibaal schreef zelf:

De bewegingen die ontstonden zijn niks anders als machtsgeile groeperingen [en dat is ook volgens de nieuwe regels nog altijd een kemel]

Ik vind het plezant aan iedereen te tonen dat de keizer in z'n blote kont rondloopt, terwijl hij denkt dat hij een trapje hoger staat dan de rest. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

26 apr 2021, 15:06

carnac2009 schreef:
25 apr 2021, 11:05

"Confederalisme", is voor mij een utopie in België .... en een streven naar, een doorgedreven techniek van een hersenspoelingspolitiek .
EN TOCH-
Als er een bewijs is dat "Confederalisme" zou mogelijk zijn, dan wil ik deze bekijken.
"The proof of the pudding is in the eating". Een bewijs van deugdelijk confederalisme kan pas geleverd worden na ondervinding.

"Confederalisme" kàn weliswaar een utopie zijn in veler ogen, maar België is er een. Van Belgische instanties die niet al te best marcheren, om het beleefd uit te drukken, zien we vandaag nog eens een voorbeeld in Brecht. Het Belgisch leger.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

27 apr 2021, 14:20

Wil. schreef:
26 apr 2021, 13:50
De kannibaal schreef:
26 apr 2021, 13:30

Het taaltje van de Vlamingen, zou ik zeker niet als meerwaarde naar voren durven brengen. De Vlaamse ministers spreken, vooral Antwerps en West-Vlaams.
De kannibaal schreef zelf:

De bewegingen die ontstonden zijn niks anders als machtsgeile groeperingen [en dat is ook volgens de nieuwe regels nog altijd een kemel]

Ik vind het plezant aan iedereen te tonen dat de keizer in z'n blote kont rondloopt, terwijl hij denkt dat hij een trapje hoger staat dan de rest. :wink:
Ik zat eigenlijk te wachten op het commentaar van onze Vlaamse Übermensch Wil punt. De man vergeet soms dat Nederlands niet de moedertaal is van andere collega's en dat wij niet opgezadeld zitten met een lerares die onze teksten begint te ontleden, voor wij de "verstuur" knop indrukken.
De keizer loopt inderdaad met zijn blote kont rond, maar enkel omdat hij zich geen broek kan permitteren, daar hij elke maand honderden Euro"s moet ophoesten om het pensioen te financieren van een paar Übermenschen die hun leven lang als ambtenaar waren tewerk gesteld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2021, 14:43

Wel eerst neerkijken op 'het taaltje van de Vlamingen', hé?
Terwijl je in feite je eigen taalkwaliteiten hebt beschreven. Zielig, hoor.

Voor mij maakt het niet uit of mensen zich hier of daar eens sporadisch vergissen wanneer ze iets schrijven, zolang ze dan maar niet de arrogantie tentoonspreiden om te pretenderen dat ze boven dat plebs met dat boerentaaltje staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

27 apr 2021, 15:46

Wil. schreef:
27 apr 2021, 14:43
Wel eerst neerkijken op 'het taaltje van de Vlamingen', hé?
Terwijl je in feite je eigen taalkwaliteiten hebt beschreven. Zielig, hoor.

Voor mij maakt het niet uit of mensen zich hier of daar eens sporadisch vergissen wanneer ze iets schrijven, zolang ze dan maar niet de arrogantie tentoonspreiden om te pretenderen dat ze boven dat plebs met dat boerentaaltje staan.
Ik heb de federale premier in de zon gezet voor zijn taalkwaliteiten. Aan U de eer om het peil van de taal van Uw Vlaamse partijgenoten op te pompen en nu is het tijd om "G.dverdoeme die ploat af te zetten." Gij zult veel werk hebben, maar gij wordt er beiden ook uitstekend voor betaald.