Burgemeester Veerle Heeren

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 mei 2021, 20:59

Haar eerste reactie : "" ZOU ik dan toch een inschattingsfout hebben begaan , WIL ik me daarvoor wel verontschuldigen ."" Nogal wieddes, niette ? Iemand van tjevenentjeventig die achter haar stond, zal haar waarschijnlijk op de schouder getikt hebben met de woorden - "" Sorry mevrouw, maar ik was U voor "" Waarop zij antwoordde met de woorden ."" Sorry, hoor , maar die was ikzelf wel "" . Hopelijk met water en " sunligt-zeeppe " .
Iemand van hierboven in dit draadje sprak van dom en zelfs oliedom . Tja wadde mijn joengens, moet er nog zand zijn ? :roll: :oops:

werewoef
AMEN en AUM

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 mei 2021, 22:52

Ik begrijp deze heisa niet zo goed. De achtergrond is natuurlijk dat een andere partij op dat burgemeester functie zit te azen.
Is men vergeten dat er in Lommel ook twee topmensen voorgekropen waren?
Heisa? Neen !! Want de ene was er ene van de toppartij
Gewoon foefelen zit bij alle Belgen, Maar het bewijst dat de organisatie van inentingen ook een gesjoemel is. Iemand kent iedereen en de brave man wacht gewoon af!!
Is Veerle nu nog burgemeester?? Volgens de ene wel en een andere niet.
En a propos, het is niet alleen in Lommel of StTruiden.
De Top kruipt altijd voor. Zij zijn tenslotte baas in hun stad of gemeente , en de brave inwonerslikt dat wel

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

12 mei 2021, 08:20

Ongeveer hetzelfde, ik zeg wel ongeveer hetzelfde hé.
Met als enige verschil onmiddellijk ontslag.

Waarom zij en niet die van Sint-Truiden?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/11 ... natiecent/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

12 mei 2021, 21:08

Wat dat mens in Diest deed is inderdaad niet proper. Ik zou dit "kleine criminaliteit" noemen. Ze is er bovendien geen eurootje rijker van geworden. Een fikse uitbrander...ja. Maar direct buitengooien vind ik voor een dergelijk feit nogal een overreactie. En wat is de schade voor de benadeelden ? Een paar dagen later gevaccineerd ? Komaan zeg.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 mei 2021, 21:53

Wat als er geen ‘Veerle Heerlen-zaak’ geweest zou zijn? 🤔

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

12 mei 2021, 22:26

Dicksy schreef:
12 mei 2021, 21:53
Wat als er geen ‘Veerle Heerlen-zaak’ geweest zou zijn? 🤔
Dan zouden de gazetten een pak dunner zijn. :D

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

13 mei 2021, 08:48

In Diest direct buiten.In Sint Truiden eventjes in de hangmat gaan rusten en dan vrolijk terug aan het werk.

De wet is gelijk voor alle Belgen,maar alle Belgen zijn niet gelijk voor de wet.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 mei 2021, 15:38

figaretto schreef:
12 mei 2021, 21:08
Wat dat mens in Diest deed is inderdaad niet proper. Ik zou dit "kleine criminaliteit" noemen. Ze is er bovendien geen eurootje rijker van geworden. Een fikse uitbrander...ja. Maar direct buitengooien vind ik voor een dergelijk feit nogal een overreactie. En wat is de schade voor de benadeelden ? Een paar dagen later gevaccineerd ? Komaan zeg.
Wat gaat er gebeuren met de brandweer commandant.......
https://www.hln.be/middelkerke/ook-in-m ... ~a3fd24cb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 mei 2021, 16:24

Ook hier weer: “Wat als Veerle Heerlen geen politica geweest was?”

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 mei 2021, 17:11

petrol schreef:
13 mei 2021, 08:48
In Diest direct buiten.In Sint Truiden eventjes in de hangmat gaan rusten en dan vrolijk terug aan het werk.

De wet is gelijk voor alle Belgen,maar alle Belgen zijn niet gelijk voor de wet.
juist......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

13 mei 2021, 18:43

petrol schreef:
13 mei 2021, 08:48

De wet is gelijk voor alle Belgen,maar alle Belgen zijn niet gelijk voor de wet.
Een contradictio in terminis. Waarschijnlijk bedoel je dat niet alle Belgen gelijk zijn voor de wet.
Nu, dat klopt misschien wel maar ik denk dat die grondwet voorzien is van de nodige afwijkingen naargelang de functie of de deontologische regels in de maatschappij. Er is een scheiding der machten. Zo kan een politiek functionaris zich niet uiten over schuld of boete van een verdachte. Of korter bij huis : ik mag op de voetbalpronostieken spelen maar een scheidsrechter dan weer niet.
Maar in dit geval hier speelt de voorbeeldfunctie een rol en dit kan leiden tot "verzwarende omstandigheden".
Een bediende begaat een foutje, een brandweerofficier een fout en een burgemeester een stommiteit van jewelste. De straf voor deze laatste is al meteen aan de gang en niet min : voor de rest van haar leven staat ze geboekt als "die van de prikjes". Voor mij is dat al voldoende want normaal functioneren zit er al niet meer in.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 mei 2021, 20:16

"Me too" wordt "they too."

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mei 2021, 09:03

komt ervan dat men een land laat besturen door mensen die niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor hun daden
simpel gezegd werkt dat misbruik door dergelijke personen in de hand
ik denk dat er voorbeelden genoeg van zijn
zolang dat niet veranderd zal het enkel nog toenemen

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 mei 2021, 11:24

verhaegen schreef:
14 mei 2021, 09:03
komt ervan dat men een land laat besturen door mensen die niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor hun daden
simpel gezegd werkt dat misbruik door dergelijke personen in de hand
ik denk dat er voorbeelden genoeg van zijn
zolang dat niet veranderd zal het enkel nog toenemen
Helemaal mee eens,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

14 mei 2021, 11:33

Dicksy schreef:
13 mei 2021, 16:24
Ook hier weer: “Wat als Veerle Heerlen geen politica geweest was?”
Dan had zij de kansen niet die ze nu wel heeft. Zij heeft die kansen benut en dus bewezen dat ze zichzelf belangrijker acht dan haar medeburgers.
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)