Burgemeester Veerle Heeren

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Acep
Lid geworden op: 15 nov 2009, 09:44
Locatie: scheldeland

14 mei 2021, 19:40

Komaan zeg wie doet dat nu niet het is zo in de politiek politie op de bedrijven overal komt dit voor.
Eens goed nadenken vb met nieuwjaar komen er geschenken van leveranciers die hartelijk worden verdeeld aan wie denkt ge.
Het enige verschil dat er in de politiek andere partijen op de loer liggen om de tegenpartij te nekken en zo willen succes boeken ondanks dat die ook wat op hun geweten hebben.
Misdaad tegen kinderen verzwijgen is even erg dan de misdaad zelf.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2021, 19:59

In sommige landen moet men de ambtenaren voor alles en nog wat omkopen of je krijgt niks gedaan. Bij ons zijn we daar gelukkig voor een heel groot deel van verlost.
Het bevoordelen van sommigen (soms ten nadele van anderen) is één van de gebruiken die er nog uit moeten ook in beschaafde landen.

Ambtenaren zijn 'civil servants'. D.w.z. dat zij de burgers moeten dienen, maar ja, zodra je iemand een laptop geeft met een paar megabytes meer dan die van een ander, begint die zich daarnaar te gedragen.

Anderzijds moet de straf ook in verhouding staan tot het misdrijf. Ontslag van een bediende omwille van deze feiten? Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.