Wie gaat de put vullen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 sep 2021, 15:04

De index aanpassing met 2% voor de uitkeringen van september 2021 heeft mijn pensioen met bruto €40 verhoogd. Netto (na aftrek van ziekte kosten en bedrijfsvoorheffing) verhoogt mijn pensioen met €17 oftewel een verhoging met 0,4 %. Het is natuurlijk een verhoging, maar als je daarna nog eens de btw in rekening brengt, vloeit er nogeens gemiddeld €5 terug naar de staat....rest €12.....dus in feite levert die 2% bruto geen €40 op maar slechts €12...(0,3%) nogmaals het is een verhoging...maar uiteindelijk een "habbekrats"
Dit wou ik even kwijt....
ze paaien de gepensioneerde met een dooie mus,en o :( p het einde mag men nog eens langs de belasting kassa gaan
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jun 2022, 15:38

De begroting van een aantal Europese landen is chronisch niet in orde. Vooral voor een grote economie als die van Italië is dat een immens probleem.
Hieronder een tabel met de tot nu toe opgestapelde schuld in verhouding tot hun bbp (grootte van de economie) van de EU-landen. Griekenland staat nog stevig aan kop, maar dat is een kleine economie. Gans anders is het gesteld met Italië en Spanje. Die twee landen zitten bij in de top-5 van de grote EU-economieën.

Deze landen kunnen nog nauwelijks hun schuld financieren aan redelijke rentevoeten. Gezien de stijgende rente zal de volgende uitgifte van obligaties aan hogere rentevoeten moeten gebeuren.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

13 jun 2022, 16:57

De Nationale Bank vindt dat zorgwekkend. "Als er toch een recessie komt, hebben we deze situatie niet meer onder controle", zegt gouverneur Pierre Wünsch daarover. "We hebben de buffers niet om de volgende schok op te vangen. Politici moeten stoppen met de mensen voor te houden dat de politiek alles kan blijven compenseren."

Volgens de Nationale Bank moet dat overheidstekort dringend worden aangepakt, zeker gezien de stijgende rente, want dan wordt geld lenen alsmaar duurder. Een land dat zo zijn schulden niet meer kan herfinancieren, kan in de problemen komen.

Wie gaat de put dan vullen , als er geen geld is .
Dat ieder voor zijn eigen land spreekt Wil , wat ben je met grafieken totaal niks .


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/13 ... -economie/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jun 2022, 16:58

De enige die altijd geld heeft, is de ECB. Die kopen dan de obligaties van de landen die in problemen zitten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2022, 10:18

Even zien hoeveel obligaties-die-niemand-wil-kopen de ECB nu al heeft opgekocht:

Afbeelding

82,4% van het BBP van Europa! En het is bijlange nog niet gedaan. Eén van deze dagen gaat Italië overboord tenzij de ECB massaal obligaties gaat kopen van dat land. En dan volgen Spanje, Portugal en wellicht ook belgië.

Gaat de inflatie daardoor bestreden worden of aangewakkerd worden? 2 x raden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2022, 10:27

Wie is het genie dat aan het hoofd van die ECB staat? Christine Lagarde.
Om zulke onmogelijke prestatie te belonen, mag er al eens kwistig met geld gesmeten worden, toch?
Wat verdient ... correctie, wat krijgt die madam voor die job?

Afbeelding

$550.000 netto per jaar.

Maar vergeet ook niet dat Lagarde voor zoveel bekwaamheid door de KUL bedacht werd met de titel van Doctor Honoris Causa.
Een zegen voor Europa, die Christine.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jul 2022, 11:13

Hier gaan we nog van horen. Het is de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de EU.

De ECB is de enige die Italië kan helpen door geld bij te creëren. Dat wakkert inflatie (verder) aan. De noordelijke landen gaan hiermee niet akkoord gaan.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 jul 2022, 14:08

$550.000 netto per jaar.

Maar vergeet ook niet dat Lagarde voor zoveel bekwaamheid door de KUL bedacht werd met de titel van Doctor Honoris Causa.
Een zegen voor Europa, die Christine.
daar de dollar nu zoveel staat als de euro,is het loon van de Jeroen Meus bijna even hoog,en dat van den Tom Waes zelfs merkelijk meer...........

https://www.redactie24.be/een/duizeling ... len-139010
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 jul 2022, 14:58

Met getallen en bedragen uwe kop wat zot-praten. Die mag hier importeren, die niet. Dra diene ook. Daar goedkoper. Ons kent ons.
Het wordt hier een lege doos. Vele lege dozen is nog niks.
De oldtimers kennen dat ook, een lege fabriekshal staat er nog.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 jul 2022, 18:13

Toen Griekenland op z'n tandvlees moest bijten
liet Europa duidelijk verstaan waar en wanneer gesnoeid moest worden.

Enne...Europa had nooit zo blindelings naar het Oosten mogen uitbreiden!
't Schijnt dat ze nu ook Albanië erbij willen!?
Allicht omdat nogal wat Albanezen naar hier zijn uitgeweken
met nogal zonderlinge activiteiten...!?