Wie gaat de put vullen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 mei 2021, 18:57

Wil.schreef:
Dan moet hij voor de rechter verschijnen? Alweer een dag dat hij bij ons niet op TV kan komen :cry:
In Nederland hebben ze het programma ‘de rijdende rechter’ dat ook op tv wordt uitgezonden en ook in België bekeken wordt. Zou een ‘videoverhoor’ (Skype bv) door zo’n rechter niet zijn redding kunnen zijn. Het gaat hier tenslotte toch om een zeer gekend persoon en zal de kijkcijfers voor het programma in Nederland en België zeker de hoogte in jagen? 🤔

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2021, 16:51

Hobo schreef:
30 mei 2021, 06:41
tokkio schreef:
28 mei 2021, 18:14
Ze hebben al wat gevonden, de boeten moeten omhoog,en wie een blikje of peuk, of papiertje achterlaat , krijgt 500€ aan zijn broek,dus met de volgende "la boum" incasseren ze :mrgreen:
Dat zou positieve effecten kunnen hebben... :roll:
Want in de nog redelijk landelijke buurt waar ik woon, regent het lege flesjes en blikjes....
Vooral de zogenaamde wielertoeristen voeden dat steeds groeiende sluikstort aan. :evil:

Op parkings alom, liggen honderden sigarettenpeuken.
Zelfs bij het hospitaal St Jan (Brugge) is er tussen de geparkeerde auto's
een nimmer aflatende aanvoer van sigarettenpeuken... BAH!

H.
Als ze eerst eens beginnen met overal voldoende vuilbakjes te zetten, waar ook een "asbak" aanhangt,ook ben ik er zeker van dat ze de kleine man terug gaan pakken, en verder doen ze niks aan de stront van de honden die er meer liggen dan peuken, dat is bah.
En ik kan al weten welke groep ze "NOOIT" gaan verbaliseren.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 mei 2021, 20:45

Iemand met de nickname Tokkio zou een voorbeeld moeten nemen aan Tokio: daar mag gewoon niet gerookt worden in de openbare ruimte en dus ook geen vieze , afgesappelde peuken op straat. ;-)

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

01 jun 2021, 05:35

Antwoord op die vraag : de kleine man

Zeker de rijken niet !

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/31 ... poelberch/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 jun 2021, 08:16

De rokende Japanner heeft een peukendoosje op zak.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jun 2021, 17:46

voorn schreef:
01 jun 2021, 08:16
De rokende Japanner heeft een peukendoosje op zak.
Ik ook :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 jun 2021, 16:55

De kleintjes zullen terug de pineut zijn, de volgende stroom factuur wordt berekend op de piekuren ,is de vreg er nu voor de consument, of voor de stroom leveranciers :cry:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/15 ... r-betalen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 jun 2021, 13:27

tokkio schreef:
23 jun 2021, 16:55
De kleintjes zullen terug de pineut zijn, de volgende stroom factuur wordt berekend op de piekuren ,is de vreg er nu voor de consument, of voor de stroom leveranciers :cry:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/15 ... r-betalen/
Uwe link dateert al van aug. 2020

Niet op de piekuren, maar op het hoogste piek-kwartier gedurende de maand. (ofdat nu op de piekuren is, of om 3u 's nachts)
De jaarfactuur zal dan berekend worden volgens het gemiddelde van de 12 maandelijkse piekkwartieren.

https://www.hln.be/mijn-gids/capaciteit ... ~a6ce8aef/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 jun 2021, 17:41

Charlie Maru schreef:
24 jun 2021, 13:27
tokkio schreef:
23 jun 2021, 16:55
De kleintjes zullen terug de pineut zijn, de volgende stroom factuur wordt berekend op de piekuren ,is de vreg er nu voor de consument, of voor de stroom leveranciers :cry:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/15 ... r-betalen/
Uwe link dateert al van aug. 2020

Niet op de piekuren, maar op het hoogste piek-kwartier gedurende de maand. (ofdat nu op de piekuren is, of om 3u 's nachts)
De jaarfactuur zal dan berekend worden volgens het gemiddelde van de 12 maandelijkse piekkwartieren.

https://www.hln.be/mijn-gids/capaciteit ... ~a6ce8aef/
Juist,ik had het gehoord op de radio,maar u gaf de juiste link, dus als ik het goed begrijp dan mag men nog zo zuinig en milieubewust omgaan met het stroom verbruik, maar als men een gebraad in de elektrische oven steek voor+/- 1,5 uur,de wasmachine laat draaien en nog stofzuigt,is men er aan voor de moeite, en daar ze de prijs berekenen op het grootste piekkwartier,vind ik dat wettelijke diefstal,zelfs als men zonnepanelen heeft maar in de donkere dagen van de warmtepomp, of elektrische verwarming heeft zit men ook aan het hoogste tarief.
Dat kan toch niet, waar zitten die ministers van energie, en de Vreg,er is altijd een periode in iedere maand dat men een piekverbruik heeft.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 jun 2021, 10:29

tokkio schreef:
24 jun 2021, 17:41
.......dus als ik het goed begrijp dan mag men nog zo zuinig en milieubewust omgaan met het stroom verbruik, maar als men een gebraad in de elektrische oven steek voor+/- 1,5 uur,de wasmachine laat draaien en nog stofzuigt,is men er aan voor de moeite, .......
Zo meen ik het volgens het artikel toch te verstaan......
En aangezien er gemiddeld 2.880 kwartieren zijn op en maand.........dus éénmaal een kwartier van 2 kWh, ook al zouden al die andere 2.779 maar max. 0,5 kwh bedragen, dan zou alléén dat ene van 2 kwh in aanmerking komen voor het berekenen van het gemiddelde, en zo voor de 12 maanden van het jaar.
tokkio schreef:
24 jun 2021, 17:41
.......en daar ze de prijs berekenen op het grootste piekkwartier,vind ik dat wettelijke diefstal,zelfs als men zonnepanelen heeft maar in de donkere dagen van de warmtepomp, of elektrische verwarming heeft zit men ook aan het hoogste tarief.
Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat men vanaf nu (of toch binnen korte tijd) geen nieuwe mazouttanks meer mag plaatsen, dus mazout-verwarming zal er stilletjesaan uitgaan. Gas-verwarming zal men ook stilletjesaan willen zien verdwijnen. Bijgevolg schiet er nog één optie over om te verwarmen, en dat is elektriciteit, onder welke vorm dat dan ook zal mogen zijn.

De grootste slachtoffers zullen nu diegene zijn die met accumulatie verwarmen. Bij de vervanging/overgang naar digitale teller wordt de nacht-teller afgeschaft en komt de accumulatie mee op de gewone teller te staan.
De enkele centen die men nog kon uitsparen op de transportkosten van de nacht-teller verdwijnen dus ook, en zo'n accumulatiebak gaan opladen zal ook wel méér dan één kwartier duren.
Al diegene die met accumulatie zitten kunnen alles in de container zwieren.
tokkio schreef:
24 jun 2021, 17:41
Dat kan toch niet, waar zitten die ministers van energie, en de Vreg,er is altijd een periode in iedere maand dat men een piekverbruik heeft.
Tja......de vlaming is veel te braaf, hij maakt gewoonlijk van zijn kl*ten op het moment zelf, en na een tijdje als de storm gaan liggen is, dan is hij het vergeten.

Strafste is toch nog altijd dat men certificaten blijft uitdelen voor nieuwe industriele installaties van zonnepanelen - ook al zijn die bedragen nu een groot stuk minder, de gewone verbruiker zal er blijven voor betalen.

Elektriciteit zal in de toekomst nog de prijs van goud evenaren..... :roll: :roll:

En wil je nog wat uitsparen, de leuvense stoof terug in gebruik, verwarmen op hout en kolen, koken op den BBQ en daarbij nog een voorraad kaarsen om wat licht te maken......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 jun 2021, 10:41

Put vullen? We kunnen wel 3 miljard euro besparen in de gezondheidszorg volgens Jhon Crombez.
Als er niets verandert stijgen de uitgaven in de komende 15 jaar naar 12 miljard euro.
Volgens mij valt er nog meer te besparen met één regering in de plaats van 6 regeringen , maar ja als politieker kan hij dat niet aankaarten zou in zijn eigen been en dat van zijn collega's schieten.
Er zijn nog posten om op te bezuinigen oa de privileges,wagens en lonen van politiekers.Het beter opvolgen subsidies van politiek getinte vzw’s,en controle op ziekenkassen,vakbonden,OCMW’s en huisvestingsmaatschappijen.
Crombez zou dolgraag de volgende minister van volksgezondheid worden en hij begint het pad te effenen, zal wel in de leer geweest zijn bij Van den Broucke.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 jun 2021, 16:50

Ze willen terug naar de tijd van Deans, hele rijken en de rest arm :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 jul 2021, 17:54

Ze zullen er wel geraken, de gepensioneerde is weer de dupe, ik zie dat ons pensioen netto met 0,75 % opgeslagen is, als we op andere jaren een index verhoging kregen was dat nog 1 %, dus 0,25% minder en dat voor meer dan 2 miljoen gepensioneerde . :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 jul 2021, 10:55

Na de elektriciteit, de gas (en ook de voeding) komen nu de tandartsen en kinesisten in het vizier.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/13 ... -kinesist/

’Eerst de gezondheid, dan de economie’………Payback time is aangebroken. :P :P

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 sep 2021, 11:34

tokkio schreef:
09 jul 2021, 17:54
Ze zullen er wel geraken, de gepensioneerde is weer de dupe, ik zie dat ons pensioen netto met 0,75 % opgeslagen is, als we op andere jaren een index verhoging kregen was dat nog 1 %, dus 0,25% minder en dat voor meer dan 2 miljoen gepensioneerde . :twisted:
De index aanpassing met 2% voor de uitkeringen van september 2021 heeft mijn pensioen met bruto €40 verhoogd. Netto (na aftrek van ziekte kosten en bedrijfsvoorheffing) verhoogt mijn pensioen met €17 oftewel een verhoging met 0,4 %. Het is natuurlijk een verhoging, maar als je daarna nog eens de btw in rekening brengt, vloeit er nogeens gemiddeld €5 terug naar de staat....rest €12.....dus in feite levert die 2% bruto geen €40 op maar slechts €12...(0,3%) nogmaals het is een verhoging...maar uiteindelijk een "habbekrats"
Dit wou ik even kwijt....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf