Re: Wokes zijn ook racisten

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

05 mar 2024, 13:42

E.T. schreef:
05 mar 2024, 05:14
Als MOEDER "de persoon waaruit het kind geboren is"

Wat is de VADER dan ???
De persoon die plezier beleefd heeft aan het maken van een kind :)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 mar 2024, 20:39

Vanwege seksisme: Amerikaans ministerie wilde iconische kusfoto verbieden

De foto van een marinematroos die een verpleegster kust tijdens de overwinningsviering in 1945 op Times Square is een wereldberoemd symbool. Nu zou het moeten verdwijnen: om redenen van ‘inclusiviteit’ en ‘bewustzijn’ verbiedt het Amerikaanse ministerie van Veteranenzaken de afbeelding.

......

Uren nadat het memorandum openbaar was gemaakt en veel Amerikanen hun verontwaardiging uitten over de stap om de beroemde afbeelding te verwijderen, sprak de Amerikaanse minister van Veteranenzaken zich uit op X (voorheen Twitter). Denis McDonough, die de afgelopen jaren op zijn afdeling pleitte voor genderneutraal taalgebruik, schreef dat het beeld niet zal worden verwijderd.

https://apollo-news.net/wegen-sexismus- ... kuss-foto/

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

18 mar 2024, 09:30

Om even bij de titel aan te sluiten, wokes zijn dé racisten. Immers enkel hùn zienswijze telt, al het overige is slecht...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mar 2024, 09:44

Dat lijkt een basispunt van het fascisme te zijn, eerder dan van racisme.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 mar 2024, 14:33

Fotograaf Eisenstaedt werd wereldberoemd met de foto van matroos George Mendosa die een willekeurige vrouw vastgrabbelde - geen verpleegster maar wel tandarts assistente Greta Friedman . Dat één en ander gebeurde tegen haar zin mag zoveel jaren later geen reden zijn om deze iconische foto te gaan boycotten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 mar 2024, 17:54

Scholen en universiteiten in Beieren mogen geen genderneutrale spelling meer gebruiken

De Duitse deelstaat Beieren heeft het gebruik van specifieke genderneutrale taal verboden voor scholen, universiteiten en overheidsinstellingen. Het verbod moet volgens de Beierse regering het leren van de Duitse taal vereenvoudigen en grammaticale verwarring verminderen.

In het Duits duidt een sterretje in een woord alle geslachten aan. Zo geldt het woord 'Student*innen' voor zowel mannelijke als vrouwelijke studenten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/20 ... rsiteiten/
Daar zijn er dan toch nog met een beetje verstand.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2024, 18:45

In het Duits duidt een sterretje in een woord alle geslachten aan
Ik ben altijd al tegen die gendersterretjes geweest. Weg ermee.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 mar 2024, 20:29

:lol: :lol:

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

17 apr 2024, 21:58

4 maart



https://www.rd.nl/artikel/1055097-kabin ... is-geboren

Vanmorgen om 9 h op NPO 1 : de bevoegde staatssecretaris was toevallig uitgenodigd in de uitzending en hij wist er niks van dat men dit stiekem wilde aanpassen ! Alles moet inclusief zijn voor de wokers !

Ambtenaren schrapten ’moeder’ bewust uit wet, De Jonge woest: ’Ik sta voor lul’
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Aangepast: 1 uur geleden2 uur geledenin BINNENLAND

18
DEN HAAG - Ambtenaren op het ministerie van Binnenlandse Zaken hebben bewust de term ’moeder’ door ’ouder uit wie kind geboren is’ vervangen in wetgeving. Minister Hugo de Jonge sprak na de ophef daarover van een ’fout’, maar uit vrijgegeven stukken blijkt het zorgvuldig te zijn doorgevoerd. Daar was De Jonge zelf ook pissig over: „Ik sta voor lul.”


Telegraaf
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850