János Ader is een goede president. Viktor Orbán is een goede premier.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 jun 2021, 14:51

Wij zaten op school waar zelfs over normale sex niet werd geschreven.
In het beste geval kreeg je thuis een boek over het menselijk lichaam.
Dat is 60 jaar geleden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jun 2021, 17:18

Jongens toch - het is ondertussen 2021 en praten over seksualiteit , relatievorming , lgbt of hetero... is een vast item op school en zeker niet alleen in de les biologie- gelukkig maar. En eveneens "gelukkig maar" leven wij niet in zo'n achterlijke staat als Hongarije waar men het zonlicht ontkent.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2021, 19:16

frits1955 schreef:
28 jun 2021, 17:18
"gelukkig maar" leven wij niet in zo'n achterlijke staat als Hongarije waar men het zonlicht ontkent.
Ik weet niet wat jij met 'het zonlicht ontkennen' bedoelt. In Hongarije ontkent men niet dat homofilie en alle andere variaties bestaan.

Als ik het juist begrepen heb, wil de overheid in Hongarije niet dat er aan kinderen wordt uitgelegd wat homoseksualiteit is, en hoe het eraan toe gaat bij homofiele mensen. De overheid wil bv. niet dat kinderen wordt gevraagd om eens goed te overwegen of ze zelf misschien ook bij 'de varianten' horen.
De ouders mogen dat nog altijd doen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 jun 2021, 09:55

frits1955 schreef:
28 jun 2021, 17:18
Jongens toch - het is ondertussen 2021 en praten over seksualiteit , relatievorming , lgbt of hetero... is een vast item op school en zeker niet alleen in de les biologie- gelukkig maar. En eveneens "gelukkig maar" leven wij niet in zo'n achterlijke staat als Hongarije waar men het zonlicht ontkent.
Ik kan misschien compleet verouderd zijn met mijn idee hoor maar volgens mij wordt er veel te veel de nadruk op gelegd dat homosexualiteit en dat ander gedoe de normaalste zaak van de wereld is en dat hetero zijn bijna vies wordt genoemd. Volgens mijn (bescheiden) mening is homosexualiteit een afwijking en mag nooit de norm worden....
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 jun 2021, 12:10

Ik kan misschien compleet verouderd zijn met mijn idee hoor maar volgens mij wordt er veel te veel de nadruk op gelegd dat homosexualiteit en dat ander gedoe de normaalste zaak van de wereld is en dat hetero zijn bijna vies wordt genoemd.
Ik vrees dat je er compleet naast zit. Ik heb zelf meer dan 40 jaar onderwerpen als homoseksualiteit, transgenders, relatievormen, HIV, anticonceptie .... in alle denkbare soorten en maten behandeld in de klas en dat is allemaal geen kwestie van iets "normaal" of "abnormaal" te vinden, laat staan om iets "vies" te vinden. Diversiteit is een feit - niet alleen op vlak van kleur en oorsprong maar ook op vlak van seksualiteit. Het enige wat je bereikt met krampachtig te doen over die zaken is dat je de werkelijkheid gaat ontkennen. In elke klas/groep mensen zitten homo's of lesbiennes of...en die hebben er vooral nood aan om geaccepteerd te worden en om niet als iets abnormaals beschouwd te worden.
Het grote probleem is niet dat homo's etc. hun moraliteit willen opleggen aan anderen; het probleem is wel dat anderen de veroordeling en discriminatie van LGBT'ers gaan vastleggen in wetten.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 29 jun 2021, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 jun 2021, 12:14

Er is nog nooit iemand homo geworden door er over te lezen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 jun 2021, 20:19

frits1955 schreef:
29 jun 2021, 12:10
het probleem is wel dat anderen de veroordeling en discriminatie van LGBT'ers gaan vastleggen in wetten.
Is dat het geval in Hongarije? Wat zegt die bewuste wet dan eigenlijk?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 jun 2021, 23:58

Die wet zegt o.a. dat alleen de ouders en "geregistreerde" over verschillende vormen van sex mogen praten met minderjarigen ...

Ook mogen alleen nog gehuwden kinderen adopteren ... en alleen mensen van verschillend geslacht kunnen huwen 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jun 2021, 00:50

E.T. schreef:
29 jun 2021, 23:58
Die wet zegt o.a. dat alleen de ouders en "geregistreerde" over verschillende vormen van sex mogen praten met minderjarigen ...
Dat lijkt me dan geen discriminatie van één bepaalde groep.
Ook mogen alleen nog gehuwden kinderen adopteren ... en alleen mensen van verschillend geslacht kunnen huwen 8)
Dat enkel mensen van hetzelfde geslacht kunnen huwen is dan dezelfde situatie als in Italië, Griekenland, Zwitserland, Tsjechië en zo.
Ook adoptie door homo's / lesbo's is in die 'verlichte' landen bijlange niet vanzelfsprekend of zelfs uitgesloten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jun 2021, 08:46

Dat enkel mensen van hetzelfde geslacht kunnen huwen is dan dezelfde situatie als in Italië, Griekenland, Zwitserland, Tsjechië en zo.
Nederland legaliseerde in 2001 als eerste land het homohuwelijk, in 2003 volgde België. Sindsdien is het homohuwelijk erkend door achtereenvolgens Spanje, Canada, Zuid-Afrika, Noorwegen, Zweden, Portugal, IJsland, Argentinië, Denemarken (later ook Groenland en de Faeröer), Brazilië, Frankrijk, Uruguay, Nieuw-Zeeland, Luxemburg, de Verenigde Staten, Ierland, Colombia, Finland, Malta, Duitsland, Australië, Oostenrijk, Taiwan, Ecuador, het Verenigd Koninkrijk en Costa Rica. Eveneens erkennen 20 deelstaten in Mexico het homohuwelijk.
Landen die het homohuwelijk niet erkennen, maar wel een geregistreerd partnerschap voorzien voor holebi's zijn: Andorra, Chili, Cyprus, Estland, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Monaco, Montenegro, San Marino, Slovenië, Tsjechië, Zwitserland en de Mexicaanse staat Veracruz.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jun 2021, 08:59

Wat zegt die bewuste wet dan eigenlijk?
De wet verbiedt specifiek om jongeren tot achttien jaar bloot te stellen aan "inhoud die homoseksualiteit, afwijking van de genderidentiteit en het veranderen van sekse" ...Met de nieuwe wet kan het bijvoorbeeld verboden worden om mediaproducties zoals films, televisieseries, videoclips en documentaires met lhbti-personages uit te zenden en op andere manieren aandacht te besteden aan de lhbti-gemeenschap.
Ook wordt voorlichting voor en over de lhbti-gemeenschap op scholen door de wet aan banden gelegd en zijn openbare steunbetuigingen aan de gemeenschap verboden....De Hongaarse regering stelt dat de wet is aangenomen om pedofilie aan te pakken en kinderen te beschermen. Volgens Fidesz zijn leden van de lhbti-gemeenschap verantwoordelijk voor de meeste seksuele misdrijven jegens kinderen.

Volgens mij is dat allemaal discriminatie van één bepaalde groep.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2021, 11:31

Wat zegt die bewuste wet dan eigenlijk?
De ambassadeur is het je toch haarfijn komen uitleggen in de Zevende Dag :?:
Weer niet goed geluisterd :?: Oja, niet gekeken hé want op VRT :mrgreen:




Nog ene die "denkt" wat stemmen te halen:
Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 jun 2021, 12:12

Mogen moslims dit wel horen in de les?
Of mag dat niet besproken , zelfs afgekeurd worden.
Is het niet best dit probleem te verschuiven naar de les moraal of godsdienst.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2021, 12:25

Het gaat gelukkig over kinderen uit lessen over holebi's te houden ...

Als 't zou gaan over kinderen uit lessen door holebi's te houden zouden ze niet vaak naar school moeten.



Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jun 2021, 12:57

voorn schreef:
door E.T. » Vandaag, 11:31
Nog ene die "denkt" wat stemmen te halen:
image.png
image.png (16.04 KiB) 1575 keer bekeken
Mogen moslims dit wel horen in de les?
Of mag dat niet besproken , zelfs afgekeurd worden.
Is het niet best dit probleem te verschuiven naar de les moraal of godsdienst.
Verdere commentaar overbodig. :roll: