Magnette en Almacci; de waanzin nabij

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2021, 23:34

Als degenen die verantwoordelijk zijn voor wat er in die gebouwen gebeurt ook hun instemming betuigen met wat daar aan het gebeuren is en zich niet verzetten of geen pogingen doen om die mensen daar buiten te krijgen, dan moet het gerecht hen aanspreken ivm hulp bij zelfmoord.

Rector Pauwels geeft in elk geval geen steun aan de zelfmoordenaars. In hoeverre de verantwoordelijken over het kerkelijk patrimonium afstand nemen, is nog niet duidelijk.

Wanneer je schrijft dat die gepensioneerde priester 'de zaak mee mogelijk maakt' , dan lijkt dat voor mij sterk op 'hulp bieden bij een misdrijf'. Het gerecht moet die persoon op zijn minst aanspreken en eventueel actie ondernemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2021, 00:15

Dus de christelijke waarden in de praktijk brengen is dus een misdrijf. Interessant.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

21 jul 2021, 00:37

Dit alles heeft niks te maken met christelijke waarden . Trouwens de moslim-wereld lacht ermee . Dit heeft alles te maken met de onverantwoordelijke houding van deze twee zotten, vermeldt hierboven . 8O

werewoef
AMEN en AUM

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2021, 09:06

Ik weet het wel: jullie zitten hier te zwijmelen over Mariavereringen en over christelijke waarden wanneer het in jullie enggeestige wereldje past. Hypocriete pseudo- katholieken , vol racistische onverdraagzaamheden .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 jul 2021, 09:15

U blijkt iets te hebben tegen Vlamingen en katholieken.
Is er iets waar u niks tegen heeft?
Uw pensioen komt anders van die hard werkende katholieke Vlamingen.
Want op uw kameraden moet ge niet veel rekenen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2021, 09:55

Ik heb iets tegen hypocrieten die enerzijds liggen te zwijmelen over Maria en devoot zijn en anderzijds geen benul hebben van de echte christelijke waarden, beste kerel. Die priester- Daniel Alliet- die zich al sinds 1985 elke dag inzet in de Begijnhofkerk,voor armen , thuislozen en sans- papiers- heeft meer christelijke waarden in zijn linkerpink dan jullie racistische pseudo- katholieken bij elkaar.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2021, 10:42

frits1955 schreef:
21 jul 2021, 09:55
Ik heb iets tegen hypocrieten die enerzijds liggen te zwijmelen over Maria en devoot zijn en anderzijds geen benul hebben van de echte christelijke waarden, beste kerel. Die priester- Daniel Alliet- die zich al sinds 1985 elke dag inzet in de Begijnhofkerk,voor armen , thuislozen en sans- papiers- heeft meer christelijke waarden in zijn linkerpink dan jullie racistische pseudo- katholieken bij elkaar.
Vermits jij die Christelijke waarden zo hoog in uw vaandel draagt zou ik u willen vragen hoeveel asielzoekers gijzelf opgenomen heb??????????????
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2021, 10:49

Begrijpend lezen is voor sommigen hier echt te hoog gegrepen...Ik heb enkel gereageerd op de opmerking van iemand die stelde dat " die priester van de Begijnhofkerk meewerkt aan een misdrijf". Daarop stelde ik dus dat het in praktijk brengen van de christelijke waarden blijkbaar een misdrijf is. Vervolgens komt iemand ongevraagd lullen dat " dat niets met christelijke waarden te maken heeft". Kan je nog volgen of is dat te moeilijk? Alweer vervolgens komen anderen zich moeien - zoals jij - met opmerkingen die niets te maken hebben met wat ik zei. Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over zelf opvangen van sans- papiers of over regulariseren - ik stel enkel de hypocrisie vast van sommigen die zich voortdurend beroepen in deze kolommen op " onze katholieke cultuur" maar duidelijk geen benul hebben van de grondprincipes van die cultuur.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 jul 2021, 10:58

frits1955 schreef:
21 jul 2021, 00:15
Dus de christelijke waarden in de praktijk brengen is dus een misdrijf. Interessant.
1. Je veralgemeent: "de" christelijke waarden of één bepaalde waarde
2. De wet van een land gaat boven de regels van een godsdienst. De moslimterroristen van Charlie Hebdo brachten een islamitische waarde in de praktijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 jul 2021, 11:00

frits1955 schreef:
21 jul 2021, 09:55
Ik heb iets tegen hypocrieten die enerzijds liggen te zwijmelen over Maria en devoot zijn en anderzijds geen benul hebben van de echte christelijke waarden, beste kerel. Die priester- Daniel Alliet- die zich al sinds 1985 elke dag inzet in de Begijnhofkerk,voor armen , thuislozen en sans- papiers- heeft meer christelijke waarden in zijn linkerpink dan jullie racistische pseudo- katholieken bij elkaar.
Waar hij die waarden heeft zitten, kan mij niks schelen. De wetten van een land hoort hij te aanvaarden. Indien hij die met opzet breekt - en het gaat hier over moord, meer bepaald zelfmoord - dan moet dat onderzocht worden in functie van die wetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2021, 11:08

frits1955 schreef:
21 jul 2021, 10:49
Begrijpend lezen is voor sommigen hier echt te hoog gegrepen...Ik heb enkel gereageerd op de opmerking van iemand die stelde dat " die priester van de Begijnhofkerk meewerkt aan een misdrijf". Daarop stelde ik dus dat het in praktijk brengen van de christelijke waarden blijkbaar een misdrijf is. Vervolgens komt iemand ongevraagd lullen dat " dat niets met christelijke waarden te maken heeft". Kan je nog volgen of is dat te moeilijk? Alweer vervolgens komen anderen zich moeien - zoals jij - met opmerkingen die niets te maken hebben met wat ik zei. Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over zelf opvangen van sans- papiers of over regulariseren - ik stel enkel de hypocrisie vast van sommigen die zich voortdurend beroepen in deze kolommen op " onze katholieke cultuur" maar duidelijk geen benul hebben van de grondprincipes van die cultuur.
Sorry, ik had niet begrepen dat je VOOR EEN ANDER sprak en niet voor uzelf... :mrgreen:
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2021, 11:12

Je kan het ook niet helpen he Idefix. Het is allemaal zo ingewikkeld he.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

21 jul 2021, 13:04

De bezetting van de Begijnhofkerk en de lokalen van de VUB is het werk van extreem linkse krachten
met de steun, of minstens de sympathie van Mertens, Almacci en consoorten. Ik heb alle vertrouwen
in de integriteit van de christendemocratische staatssecretaris Sammy Mahdi die voor een zware
gewetenskwestie wordt gesteld. De man zou best wat meer steun- en sympathiebetuigingen mogen
krijgen van zijn collega's, maar ook van de pers die er doorgaans niet om verlegen zit als het om
linkse politici gaat.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 jul 2021, 15:00

Er moeten altijd speciale zaken gebeuren voor Islamieten.
Nu gaat Gent het slachten van een schaap terug betalen.
Juist wanneer er geld dient gevonden worden voor het rampgebied.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 jul 2021, 16:41

21/7/2021
Hongerstaking van sans-papiers in Begijnhofkerk in Brussel beëindigd.

Na het beëindigen van de honger- en dorststaking worden ze buiten op applaus onthaald ... 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet